Riian ekaa kertaa

jossukka33

Olen nyt matkustamassa lentokoneella ensimmäistä kertaa yksin ja kohteena tosiaan Riika :) Minulla olisi pari kysymystä joihin toivon ihan asiallisen mukaisia vastauksia tai ohjastusta.

Ensin nyt hieman 'tyhmempi' kysymys. Kun teen lähtöselvityksen Suomessa pitääkö minun tehdä se myös Riiassa?

Minkälaiset bussi liikenteet on vanhastakaupungista lentokentälle, onko tämäkin bussi 22 tai 22A? Olen menossa Vaļņu iela 45 osoitteessa olevaan hotelliin, eikös tämä sijaitse vanhassa kaupungissa? :) Googlemapsin mukaan bussi pysäkki sijaitsee n. 7min päässä ja siinä lähellähän on se miehitysmuseo?

Poikkeaako Riiassa koneeseen meno mitenkään Helsinki-Vantaa lentoaseman käytäntöjä? Toimitaanko samoin??? Voiko mennä laukkujen kanssa suoraan tiskille odottamaan että nämä virkailijat tekevät sen lähtöselvityksen vai teenkö samoin sillä automaatilla kuin suomessa?

Kiitos jo etukäteen, lisää kysymyksiä voi vielä tulla! :D Olen varsinainen urpo!

8

888

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jossukka33

Siis Riiaan! joku oikeinkirjoitus-fetissi kumminkin iskee vielä :D

• oik.kirj.fetissi

Siis oikein ilmaistuna Riikaan !

• justers3

Asiallisia vastauksia:

Lähtöselvitys tehdään molemmissa päissä,,,,,Helsingissä automaatilla ja Riikassa
      check in tiskillä... automaatit vasta tulossa

Julkiseen liikenteen aiaktaulut ja reitit löydät tällä sivulla olevasta julkisen liikenteen linkilstä Joka tapauksessa keskustaan menevät bussit pysähtyvät sillan jälkeisillä pysäkeillä...

• justers3

Eli check in onnistuu a) suoraan tietokoneelta, check-in kioskeissa tai normaaliin tapaan Riikassa...Ole siis ajoissa lentokentällä jos teet sen siellä...

• opseerv
        justers3 kirjoitti:

Eli check in onnistuu a) suoraan tietokoneelta, check-in kioskeissa tai normaaliin tapaan Riikassa...Ole siis ajoissa lentokentällä jos teet sen siellä...

Classic check-in
        jos et käytä online tsekkausta tai automaattia riikassa niin vaihtoehtona on:

normaalisti tiskiltä

Who can check in?

The passengers of all the airlines operating at RIGA International Airport and the charter flight passengers.
        When should I check in?

Two hours before your flight. Checking in is stopped 45 minutes before the flight.
        Can I check in my baggage?

You can also check in your baggage at the check-in desks.

• lueskeles vähäsen

Kannatta lueskella aikaisempia Riikakeskusteluja, siis pikkaisen kelata alaspäin.
        Nämä asiat on selvitetty ihan suomeksikin jo moneen kertaan.

• 20 + 3

Valnu on vanhan kaupungin puolella, bussista kannattaa jäädä pois Stockmannin pysäkillä, Forums on suunnilleen sitä vastapäätä suoraan alikäytävän toisella puolella. Check-in riippuu käyttämästäsi lentoyhtiöstä - jos olet lentämässä airBalticilla, kannattaa check-in tehdä online tai automaatilla. Finskillä ei muistaakseni ole automaatteja, tosin edellisestä Finnair-lennosta Riikaan on jo jonkin aikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2815
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2703
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      16
      1580
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1570
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1412
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe