Tanssin opiskelu ulkomailla

dancinqeen

Olisiko kellään omakohtaisia kokemuksia tanssin opiskelusta ulkomailla, erityisesti Lontoo kiinnostaisi. (:

6

1058

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tanssia Lontoossa
      • dancinqeen

Kiitos! Olen katsellutkin noita kouluja, olisi vain kiva saada tietää henkkoht kokemuksia (:

• Kauko.

Ongelmat ovat samoja mitä täällä kotimaassa. Intensiivikurssilla ei jää mitään mieleen. Jos opetusta ei saa kuvat ei siitäkään ole juuri sitten hyötyä. Olen monessa maassa koittanut päästä paikallisen tanssin ytimeen seuraamaan touhua. On aika harvinanista että todella on oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
      Joskus kyllä tekee varsinaisen löydön. Jos joutuu oleskelemaan riittävän pitkään jossakin maailmankolkassa niin mikäs sen parempaa ajankulua kuin paikallinen tanssikurssi. Kielitaito ei ole kovin iso ongelma kun tanssissa kuitenkin puhutaan vähän ja käsitteitäkään ei ole montaa.

• dancingqeen

Tarkoitin tässä lähinnä tanssin opiskelua ammatiksi, anteeksi taisin ilmaista sen huonosti viestissäni. (:

• Kauko.

Ensinnäkin ammattitanssijaksi ei kannata opiskella jos ei pidä tanssimisesta eikä ammattilaisen ja harrastajan välillä ole kuin yksi todella huonosti nukuttu yö. Kun kerran ryhtyy, niin harrastepuolelle ei enää ole täydellistä paluuta.
      Tanssiala eroaa täysin jostain suojatöistä, tanssijan on nimittäin osattava ja pystyttävä tanssimaan, ei riitä että on kymmeniä vousia sitten käynyt jonkun koulun, kuten joissakin muissa ammateissa. Kyllähän tanssialalla on hieman sellaista saareketta jossa edetään papereiden ja apurahojen turvin mutta terävin kärki tulee yleensä kaiken tämän ulkopuolelta.
      Sieltähän taito otetaan mistä helpommalla saadaa, jos se on ulkomailla niin ei muutakuin sinne. Ei siellä kodemaassa välttämättä tiedetä asioista yhtään sen enempää mitä täällä mutta silti on hyvä ainakin käydä toteamassa paikanpäällä miten joku eksoottinen tanssi menee.

• Tanssilajeja on nykyään joka lähtöön. Jos haluaa kouluttautua "seuratanssiohjaajaksi", silloin on käytännössä pakko opiskella myös suomessa. Missään muualla ei saane koulutusta siten, että se antaisi valmiudet opettaa esim. jenkkaa, polkkaa, masurkkaa ja humppaa?

Seuratanssiohjaajaksi voi kouluttautua Suomen seuratanssiliiton kursseilla: http://www.susel.fi/

Usein tanssiseurat tukevat omia kursseille osallistuvia kasvattejaan, jotka sitten valmistuttuaan ohjaavat seuran tanssikursseilla.

Tanssilajeja on tietysti seuratanssin ulkopuolellakin. Kannattaa miettiä mikä kiinnostaa ja millaiselle osaamiselle olisi kysyntää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5460
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2387
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      249
      1652
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1647
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1497
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      324
      1181
    9. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1173
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      330
      1171
    Aihe