Useimmat hirsitalotehtaat tarjoavat myös pystytyspalvelua toimittamilleen hirsille. Osaatteko sanoa syitä miksi kannattaisi ottaa tehtaan pystytys eikä ostaa pystytystä joltain hirsien pystyttämiseen erikoistuneelta rakennusliikkeeltä?
Kannattaako siis kilpailuttaa pystytys ja ottaa se muualta, jos tulee paljon halvemmaksi kuin talotehtaan tarjous? Vaikuttaako takuisiin tms, jos ei tehdas pystytytä?
Hirsitalon pystytys-talotehtaalta vai muualta?
3
332
Vastaukset
- Joku vaan
Tottakai vaikuttaa takuuasioihin, jos joku muu firma pystyttää pirttisi väärin. Huonoja kokemuksia minulla on 90-luvulta hirsitalofirman pystyttäjistä, mutta muita firmoja ajatellen pystyttäjät eivät välttämättä ole niin kokeneita kuin luvataan.
Hirsirakennuksen rakentamisen jälkeen viereisen lautarakennuksen teko oli kuin leikkiä - painumista ym. ei tarvinnut miettiä.- ihan sama kuka
Mutta jos ulkopuolinen firma pystyttää tehtaan ohjeiden mukaan, niin eihän silloin liene mitään väliä kuka talon pystyttää?
Eihän itse pystyttäminenkään mitätöi tehtaan takuuta.
- Pystyhirsi
Meiltä kannattaa ottaa hirret ja pystytys, on puolet nopeampi rakentaa kuin tavalliset hirsirakennukset. Eikä seinät painu, eikä nurkat vuoda.
http://www.pystyhirsi.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692683
- 632624
- 681772
- 241607
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151382
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106