Solun oikean arvon näyttäminen

- JJ -

Minulla on txt-tiedosto, jossa on lista tageja. Osa tageista on eksponentiaalilukua muistuttavassa formaatissa, esim. 321E100, mutta ne EIVÄT ole eksponentiaalilukuja. Kun avaan tiedoston Excelissä, niin Excel näyttää nämä luvut automaattisesti muodossa 321E 100, mikä tietysti rikkoo tagin. Onko mitään mahdollisuutta saada Excel näyttämään luvut oikein?

Kokeiltua:
- Number formatin muuttaminen ei auta - text-muodossa tagi on edelleen 321E100 ja number-muodossa se avataan järjettömän pitkäksi kokonaisluvuksi
- VBA:n käyttö ei auta - solun oikeaa arvoa ei saa kaivettua esiin ainakaan .value, .value2 tai .formula -propertyillä. Jos sen saisi, sen voisi kirjoittaa soluun uudelleen muodossa "'" & [alkuperäinen arvo].

Neuvoja?

1

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "- VBA:n käyttö ei auta"
      taatusti auttaa, mutta en ymmärrä mihin sitä nyt edes tarvittaisiin. Toki automatisoimaan rutiinia, mutta Excelissähän on tekstitiedostoille tuontivelho, jossa voit määritellä tarpeelliset asiat ja voit nauhoittaa sen ja sitten hiukan "siivoilla" ja käytössäsi on maksro sitten.
      Itse testasin tekemällä tiedoston tyyliin

321E100, 321E101, 321E102
      321E103, 321E104, 321E105

aja ei ongelmia

Keep EXCELing
      @Kunde

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3847
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2596
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      2015
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1751
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      31
      1556
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      125
      1521
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1331
    8. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      500
      1290
    9. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      84
      1289
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14