Olen alottanut työt juuri avatussa kahvilassa jossa olen kuukausipalkalla. En oo jotenkin saanut selkeeä vastausta mu pomoilta että mikä on se tuntimäärä mitä kuukaudessa "saa" tai "joutuu" tehdä, ja olen Marava alan TESsinkin lukenut moneen kertaan läpi löytämättä tähän vastausta. Voidaanko laillisesti siis määrätä jokin tuntimäärä mikä pitää täyttyä kuukaudessa vai pitääkö noudattaa aina kolmiviikko järjestelmää, mikä tessin mukaan olisi 111 tuntia? Kuukaudessa kun voi olla 30 tai 31 päivää, niin se järjestely kuulostaisi hassulta. Oon tehnyt nyt esim. 3 viikon aikana jo 122 tuntia, eikös se ole enemmän mitä saisi?
kuukausipalkkalaisen tuntimäärä?
raflaa
1
364
Vastaukset
- Hallua
Työpaikasta riippuen teillä voi olla käytössä ns. työaikapankki tai yleisemmin tasoitusjakso.
Omassa työpaikassani tasoitusjakso on kolme listaa eli yhdeksän viikkoa. Tänä aikana tuntien pitää tasoittua siihen 111 h per kolme viikkoa, ja liiat tehdyt tunnit saa pitää ns. tasoitusvapaana.
Nämäkin kyllä löytyy sieltä TESistä. Enempää ei voi neuvoa ellet saa selvitettyä, millainen työajan tasaamisjärjestelmä kahvilassasi on käytössä - kuinka pitkä tasoitusjakso tai muu systeemi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682620
- 622582
- 681762
- 241587
- 201510
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91450- 151362
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096