Aloitin jokin aika sitten työt eräässä paikassa. Pian huomasin, että aloin jännittämään jokaista työvuoroa (tiettyjen tekijöiden takia), mikä muuttui myöhemmin ahdistukseksi. Lähes aina on vaikeaa saada unta ennen seuraavaa työpäivää ja vapaa-aikanakin tulee mietittyä/itkettyä työasioita. Opiskelen myös samalla, mikä tuo osaltaan myös stressiä (ei tosin niin paljon, kui työ). Joten, mitä teen? Olen miettinyt lopettavani, mutta toisaalta pelkään, että tulen katumaan päätöstä myöhemmin. Nimittäin pitäisi olla kiitollinen siitä, että on edes työtä, mutta jos työ vaikuttaa näin kovasti jaksamiseen, niin onko se sen arvoista?
Kysyisin myös, että kuinka monta kuukautta kannattaa olla yhdessä työpaikassa, jotta seuraavat työnantajat pitävät sitä hyvänä aikana? Vai katsovatko seuraavat työnantajat ennemminkin työtuntien määrää (vaikka moniin hakemuksiin laitetaan yleensä ajanjakso, jolloin on ollut töissä)? Lisäksi katsotaanko seuraavissa työpaikoissa pahalla, jos on itse irtisanoutunut töistä?
Työahdistus - kannattaako olla töissä?
6
463
Vastaukset
- opiskelija.
Luulisi työnantajienkin ymmärtävän ettei tässä mitään roboteja olla, ja jos on edes jonkinmoinen ymmärrettävä syy ottaa loparit niin siitä vaan. Turha yrittää ylläpitää jotain täydellistä CV:tä jos elämä menee kärsimykseksi.
- 1+7
ei kannata itseään ahdistaa töissä jos vaan selviydyt ilman sitä palkkaa niin tottakai irtisanoudut
Kauanko olet ollut tässä kyseisessä työpaikassa? Itse muistan kun aloitin vuosia sitten nykyisessä työssäni, että alkuun olin todella ahdistunut, ja iltaisin hermostutti tulevan päivän miettiminen. Syynä minullakin oli lähinnä tietyt todella tympeät ihmiset töissä, ja se etten alkuun oikein osannut omia työtehtäviäni, ja jouduin vähän väliä kysymään neuvoa kolleegoilta, jotka sitten tuhahtelivat ja pyörittelivät silmiään.
Päätin kuitenkin, että sinnittelen kolme kuukautta, ja jos sen jälkeen olen edelleen yhtä ahdistunut, niin otan loparit. Kolmen kuukauden kuluttua kuitenkin olin jo oppinut työtehtäväni ja sopeutunut porukkaan, eikä töihin meno enää ahdistanut läheskään niin paljoa. Nyt olen ollut samassa työpaikassa jo useamman vuoden, ja viihdyn todella hyvin. :)
Voisitkohan sinäkin ap harkita jotain tiettyä "henkistä koeaikaa"? Tietysti jos olet ollut tuossa työssä jo useamman kuukauden, eikä edelleenkään ole helpottanut, niin sitten kannattaa miettiä, kannattaako mielenterveyttä uhrata työpaikan takia.- todellaahdistunut
weepu, oon ollu tuolla töissä nyt pari kuukautta :/
- Just wondering
Saako udella, mitä nämä "tietyt tekijät" ovat? Onko nämä siis jotain työntekijöitä joilla pätemisen tarve on suuri?
- mirkku2
Tiedät itse parhaiten, koska on parasta lopettaa. Mä en jatkaisi työssä, jossa en viihdy. Vaikka itseltä löytyisi työkokemusta vastaavista hommista, niin ei se mitään takaa. Joskus vaan tulee pettymyksiä vastaan työelämässä. Pitää joko kestää tai luovuttaa virkansa toiselle, joka on sinua motivoituneempi. Fyysisesti voi olla ehjä, mutta sisältä herkästi haavoittuva (tämähän ei näy ulospäin). Joten, päätä itse mitä haluat elämälläsi tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista867601- 1045517
- 2664728
- 484662
- 653382
- 502758
- 582447
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222408Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244