Ryanair lopettaa matkustajien tarpeettoman kusettamisen, vai miten tuo pitäisi kääntää 'not unnecessarily piss people off'?
http://www.theguardian.com/business/2013/oct/25/ryanair-baggage-boarding-pass-michael-oleary
Lisäksi jutussa on muutakin ihmeellistä, ikäänkuin Ryanair alkaisi toimimaan kuten normaali yritys, joka ottaa huomioon asiakkaansakin:
- leikataan muutamia kohtuuttomia lisämaksuja
- hyväksytään pieniä virheitä varauksissa
- varauksia voi jopa korjata
- yleensäkin lopetetaan asiakkaiden pilkkaaminen
Mistä on kysymys? Onko O'Leary tullut uskoon? Vai pitääkö tässä lähteä kansalaisopistoon lukemaan englantia?
Mistä on kysymys?
15
328
Vastaukset
- 19+6
Selityshän oli artikkelissa: Ryanair kuuntelee palautetta ja aikoo kasvattaa vuosittaisen asiakasmääränsä nykyisestä 80 miljoonasta 110 miljoonaan.
Noiden lisäksihän listoilla oli myös esimerkiksi toinen (penempi) käsimatkatavara ja muutoskelpoisten lippujen myyntiinotto (nyt lentoja on jo voinut vaihtaa 40/60 eurolla). - Maurin äiti
Siis matkustajien tarpeeton kusettaminen lopetetaan. Hyvä. Mutta kun sitä "tarpeetonta" noin korostetaan niin tarkoittaako se että on myös matkustajien tarpeellista kusetusta, ja se jatkuu edelleen?
- 12+19
Tuossa yhteydessä "piss off" tarkoittaa suututtamista. Tosin Ryanairin tapauksessa asiat, jotka saavat asiakkaat suuttumaan ovat ainakin kusetuksen rajamailla.
- 14+10
Jep, kusetuksestahan tuossa jutussa ei ollut kysymys. Eniten tuota ärsytystä näyttää aiheuttavan se että yhtiö pitää kiinni säännöistään. Ja ihmisillä näyttää olevan käsitys että säännöt eivät koske heitä.
Sääntöjen lievennys sinänsä on hyvä asia. - Maurin kummin kaima
14+10 kirjoitti:
Jep, kusetuksestahan tuossa jutussa ei ollut kysymys. Eniten tuota ärsytystä näyttää aiheuttavan se että yhtiö pitää kiinni säännöistään. Ja ihmisillä näyttää olevan käsitys että säännöt eivät koske heitä.
Sääntöjen lievennys sinänsä on hyvä asia.Itseäni taas ärsyttää eniten se kun kaikkia ei kohdella samalla tavalla. Olen tästä kirjoitellut tänne ennenkin, Leprassa oli jännä tapa pompottaa suomalaisia, jos taas puhuit venäjää ja kovaa niin kyllä sitten oltiin niin kusi sukassa. En tiedä onko enää noin kun en ole ko. firmaa viime aikoina käyttänyt.
Googlen kääntäjä muuten kääntää tuon piss off että painu helvettiin
http://translate.google.fi/?hl=fi&tab=wT#en/fi/piss off - 13+1
Maurin kummin kaima kirjoitti:
Itseäni taas ärsyttää eniten se kun kaikkia ei kohdella samalla tavalla. Olen tästä kirjoitellut tänne ennenkin, Leprassa oli jännä tapa pompottaa suomalaisia, jos taas puhuit venäjää ja kovaa niin kyllä sitten oltiin niin kusi sukassa. En tiedä onko enää noin kun en ole ko. firmaa viime aikoina käyttänyt.
Googlen kääntäjä muuten kääntää tuon piss off että painu helvettiin
http://translate.google.fi/?hl=fi&tab=wT#en/fi/piss offTuo(kin) on oikea käännös, varsinkin jos kyseessä on imperatiivi.
http://www.suomienglantisanakirja.fi/#/piss_off
http://www.merriam-webster.com/dictionary/piss off
Jutussa linkki "not unnecessarily piss people off" viittaa otsikkoon "Ryanair boss says his airline must stop upsetting people" mikä selittää termin merkityksen tässä yheydessä.
Googlen käännös "pissed off"ille on näköjään aika suoraviivainen:
http://translate.google.com/#auto/fi/pissed off
- Vai mikä
Onko asiakkaat alkaneet "äänestää" jaloillaan?
- 16+19
Ei, tänä vuonna raportoidut matkustajamäärät ovat olleet suuremmat kuin viime vuonna. Näin myös viime kuukausina.
Tuo saattaa liittyä siihen, että Ryanair nosti kesäkuussa kasvutavoitteensa 100 miljoonasta 110:een vuoteen 2019 mennessä (vuosittainen kasvutavoite nousi samalla viidestä seitsemään prosenttiin). - Tyytyväinen asiakas
Itsellä kymmenäi lentoja Ryanairilla, eikä vielä ole missään vaiheessa kusetettu.
- Ahaaaaah!!!!!!!!!
Lennän myös usein Ryanairilla ja olen monesti toivonut hädänhetkellä että kaunis lentoemo kusettaisi minua ;)
- Göö
Se että et ole huomannut tulleesi kusetetuksi ei tarkoita sitä että sinua ei oltaisi kusetettu joka lennolla.
- 1+11
Göö kirjoitti:
Se että et ole huomannut tulleesi kusetetuksi ei tarkoita sitä että sinua ei oltaisi kusetettu joka lennolla.
Ryanair ja Lufthansa luotettavimmat, airBaltic ja Finnair hännillä oman kokemuksen perusteella. Ja kokemusta on.
- öljdljdduoudod
Luotettavimmat? Miten termi pitäisi ymmärtää? Lufthansa ja Finnair hoitaa asiakkaat perille, jos tulee ongelmia. AirBalticin lentoajatkin usein syvältä ja ei hinnatkaan aivan ilmaisia ole. Ryanair on sitten oma lukunsa tuossa sarjassa. Siellä todellakin saa mitä tilaa ja jos se riittää niin OK. Halvalla pääsee kohteeseen jos kaikki menee hyvin ja vaihdoissa ei tule ongelmia tai lentää suoria lentoja.
Yleensä kuitenkin nuo "kusetukset" ovat ihmisten omia hölmöilyjä, kun ei lueta sääntöjä tms. ihan loppuun saakka. Ja sitten ne kaadetaan lentoyhtiön surkeaksi asiakaspalveluksi.- adsat
Tosiaankin, harva lukee sääntöjä. Minullakin muutama kymmenen Raikun lentoa takana ja aina on sääntöjen mukaan menty, ei siis mitään kusettamista. Tosin joka lennolla mukana on ollut ihmisiä, jotka koittaa saada sen ylisuuren laukkunsa ilmaiseksi cabiiniin. Sitten kun huomataan että siitä täytyy ihan oikeasti maksaa, niin alkaa hirveä lentoyhtiön moittiminen.
- TMP-CIA
Talsakin on herännyt, otsikko vain on raflaavampi.
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2013/11/21/ryanairiin-iski-pelko-asiakaskadosta-palvelua-parannetaan/201316257/12
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742922
- 642773
- 681812
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171659- 241647
- 201590
- 191508
- 481287
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91249