Pärjääkö ylioppistos jos lukio meni 6 tai 7 tasolla ja tutkinto C tai M ?
Seleviääkö yliopistos jos lukiokin oli vuikeeta ?
7
318
Vastaukset
- Pärjää siellä
Nyrkkisääntö kuluu, että kyllä siellä yliopistossa pärjää, jos on pääsykokeet läpäissyt. Motivaatiosta se menestyminen on kiinni.
Onhan siellä yliopistossa moni valmistunut ihan lukiota käymättäkin. Tämäkin kuntaministeri Henna Virkkunen on lisensiaatti, vaikka lukio on jäänyt väliin. - olen sen kokenut
Pärjää jos tekee töitä mutta jos on huono matikassa, niin en suosittele teknistä alaa, taloustieteitä tai matematiikaa, fysiikkaa ja lääketiedettä. Niissä voi oikeasti nousta seinä vastaan, vaikka olisi kuinka motivoitunut.
- 14 + 13
Humanistisella puolella taas kirjoitetaan paljon.... Joka alalla luetaan paljon, eli siihen on aidosti kyettävä keskittymään. Pelkällä hauki-on-kala -ulkoluvulla (toimi vielä lukiossa) ei enää kahlata yliopiston tuhannen sivun tenttipaketteja menestyksellisesti läpi.
- nettikonsultti
Laiskoille ja lahjattomille suosittelen yhteiskuntatieteitä.
- Ldldl
No eipä tuo kansantaloustiede tai rahoitus mitään ihan lasten leikkiä ole
- Nopeudesta plussaa
Sellaisen havainnon tein yliopiston opettajista ja opiskelijoista, että he yleensä olivat nopeita lukemaan. Olen itsekin melko nopea.
Siitä ominaisuudesta lienee etua, kun joutuu niin tuhottomia määriä tekstejä läpikäymään. Kai se nopea lukija pystyy tietoakin nopeammin käsittelemään. - hitaudesta miinusta
AMK on sitten hitaita varten ? :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953313
- 883063
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201883- 681882
- 321809
- 211721
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341409Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91329- 481327