Kysymyksiä tiedonjanoiselle!

Nennu

Hei kaikki !

Haluisin mielipiteitä teiltä vähän tyhmässä ongelmassani. :)

Olen lievästi cp-vammainen, ja jäänyt valitettavasti koko elämäni ajan ulalle. sopeutumisvalmennuksista tai kunnon kontakteista muihin kaltaisiini. Vanhemmat näemmä "suojelivat" enkä saanut olla kaltaisteni kanssa ystävä, Koko elämä pyrkimystä olla "normaali" kelpo kansalainen. Vertaistukea on hyvin vaikea saada mistä hakea? Ei ns Ystävät ymmärrä kipuja tai jalan tunnottomuutta yms.. En halua "pienestä"valittaa kun ei ole todellista ymmärtäjää. Ikääkin tulee ja huomaa muutoksia.

Olisin kiinostunut vapaaehtoistoiminnasta, Mutta onko oikea reitti.??

-kiitos-

3

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joitainideoita

Varmaan vertaistukea saa CP-liiton tapahtumista tai paikallisesta CP-yhdistyksen harrastustoiminnasta. Kaippa noille deittisivuille voi laittaa vertaistukikaveri-ilmoituksen, mutta omat nettituttavuudet ovat olleet aika kamalia. CP-liitolla on keskustelupalsta osoitteessa http://www.cp-liitto.fi/suomen_cp-liitto_ry/keskustelu , voit koettaa sieltäkin.

Vapaaehtoistoiminnasta en tiedä. Varmaankin ainakin seurakunnilla, urheiluseuroilla ja SPR:llä voi olla projekteja. Yksinkin voi koettaa olla avuksi, vaikkapa sukulaislasten lapsenvahtina tms.

• alkuperäinen

Asian pointti oli se, että kieltääkö laki jakamasta tukea toiselle henkilölle joka on hakenut vaikka ystäväpalvelua yms. tukihenkilöä. Jos ilmottaudun tukihenkilöksi tuleeko minulle salassapitovelvollisuus? Onko se sallittua henkilökohtaistaa asioita/ystävystyä Ymmärrystä kuitenkin löytyy.. Ainkin itselle tulee vaan mieleen että EI saa

esimerkkinä mol:in avustaja-haut

• joitainideoita

Varmaan asia riippuu siitä, mitä kautta haet töitä. Jos kyseessä on työsuhde, niin työsopimuksessa on määritelty ehdot. Jos teet vapaaehtoisjärjestön kautta, niin kysyt ehdoista tietenkin järjestön kautta. Varmasti näiltä järjestöiltä saa varmempaa tietoa kuin anonyymiltä palstakirjoittajalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2703
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2644
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1617
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      37
      1180
    Aihe