Konttaus/kävely

Stressaantunut

Eli meillä 1v5 kk vanha tyttö joka on nyt 2 kk kävellyt enemmän tai vähemmän, mutta silti vaikka osaisi kävellä niin konttaa kyllä mielellään aika ajoin.

Kauan teidän lapsilla on mennyt että konttaaminen on kokonaan jäänyt pois kuvioista?

Jatkuvasti pitää tyttöä muistutella että käveleppäs:)
Katsotaanko puolitoistavuotis neuvolassa jotenkin pahalla jos välillä liikkuu konttaamalla vaikka osaisikin kävellä?
Katselin joltain sivulta että 18 kk "vaatimuksena" on että kävely olisi pääasiallinen liikkumismuoto.

5

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämää varten

Ei ole väliä. Pääasia, että on jo ensiaskeleet tulleet. Kannattaa muuten muistaa, että ei niitä taitoja neuvolaa varten opita ja jos suunnilleen normaaliaikataulussa mennään, niin hyvä niin.

• Stressaantunut

Juu en tarkoittanutkaan että neuvolaa varten pitäisi oppia jotain.

Itseäni vain välillä mietityttää että miksi konttaaminen pysyy kuvioissa mukana vaikka osaisi kävelläkin...kuitenkin aika "iso" konttari :)

• Elämää varten

No lapset ovat yksilöitä ja tokihan se on selvä, että vahvaksi opittu taito säilyy joillakin mukana aika pitkäänkin, ennen kuin uusi taito ehkä syrjäyttää sen. :) Ei tuosta tarvitse olla huolissaan.

• anna kontata

Konttaaminen pysyy kuvioissa siksi että se liikkumismuoto on hänelle tutumpi ja turvallisempi. Älä yritä pakottaa lasta kävelemään, sekin voi hidastaa prosessia ja ahdistaakin. Äläkä huoli, kyllä se konttaaminen pikkuhiljaa unohtuu :)

• Turhaa stressiä

Ei konttaamisessa varsinaisesti ole mitään pahaa. Se kehittää lapsen ylävartalon lihaksia. Anna lapsen kontata ja konttaa itse mukana. Se käy hyvästä jumpasta. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2650
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe