Näissä palstataisteluissa on se hyvä puoli, että kentälle ei jää virumaan oikeita ruumiita.
Kaiuttimista ei virtaa lämmin veri ja tapeteista on turha kaivella luodinreikiä.
Se , mitä nämä välillä kiivaatkin mittelöt tekevät henkiselle minälle, onkin sitten jo täysin eri asia.
Kun hihna heittää yli ja vauhtipyörä pääsee vapaasti kieppumaan, ollaan vaarallisilla vesillä.
Henkilökohtainen loukkaus on kuin isku kasvoille märällä pyyhkeellä.
Harva malttaa siinä vaiheessa mielensä ja antaa tölväyksen jäädä omaan arvoonsa.
Se vaatii luonnetta, eikä siihen pysty kuin muutama kirjoittaja.
Pitäisi kuitenkin pitää mielessä, että hermonsa menettänyt häviää aina.
Verilöyly virtuaalimaailmassa
28
95
Vastaukset
- -----
Ole huoletta, minua ainakin naurattaa :D
Oli vähän sanaharkkaa pöllön kanssa, en saanut traumoja, ei edes verenpaine noussut.
Olen aina tiennyt että on hedelmätöntä alkaa kinastelemaan noin, kurja keli, ei viitsinyt lähteä ulos, oli joutavaa aikaa. Kerroin vain mikä on totuus, anteeksi olen isälle antanut, kai. Ainakaan suhde isääni ei käy juuri koskaan mieleesä.
En aio jatkaa tätä verbaalista verilöylyä enää. - sanoo Siirakki
Tämähän on parhaimmillaan mainio kielen ja mielen akatemia. Sivuaineena itsehillintä.
Oppii paljon itsestään, voi jopa kehittyä parempaan. Sain luettua kaiken kiireen keskellä Ian McEwan kirjan Ikuinen rakkaus. Kirja oli mielenkiintoinen kuvaus Erotomaniaa eli de Clerambault'n syndroomaa kärsivästä henkilöstä.
Kun luin kirjaa mietin tuon tuosta seitsämän vuotta minua ahkerasti seurannutta ja tekemisistäni raportoivaa palstahenkilöä.
Erotomaniasta kärsivä kykenee selittämään itselleen ihailemansa kohteen ristiriitaisen käytöksen ja uskoo itse omiin havaintoihin, että hän saa hyväksynnän merkkejä ihailemaltaan henkilöltä.
Harhaluuloiset ihmiset eivät itse hakeudu hoitoon koska eivät pidä itseään sairaana. Taudin kulku johtaa kroonisuuteen. Potilaalla ei ole aistiharhoja eikä puutteita ajatusmaailmassa ja hän pystyy työskentelemään niin, että jopa läheiset eivät tajua henkilön sairautta.
Tälläisiä ajatuksia aloituksesi sai minussa aikaan.Niin, sosiopaatit ovat vahvoilla koska he eivät koskaan menetä hermojaan.
- bessie*
Taitavat kyllä menettää, mutta pystyvät usein aika pitkälle salaamaan sen, kun kasvojen menettämisen pelko on niin voimakas ja tunnerehellisyyttä taas ei ole koskaan ollutkaan.
Mutta vaikkapa kahdenkeskisessä tilanteessa itseään heikomman kanssa eivät vaivaudu tai edes pysty hillitsemään itseään. - -----
bessie* kirjoitti:
Taitavat kyllä menettää, mutta pystyvät usein aika pitkälle salaamaan sen, kun kasvojen menettämisen pelko on niin voimakas ja tunnerehellisyyttä taas ei ole koskaan ollutkaan.
Mutta vaikkapa kahdenkeskisessä tilanteessa itseään heikomman kanssa eivät vaivaudu tai edes pysty hillitsemään itseään.Sosiopaatteja on loppujen lopuksi vähän.
Eniten sellainen joka itse on sosiopaatti, syyttää sellaisesta toista.
Jos elämässä on kiertänyt muutakin kuin tahkoa, ei nämä palstahommat hetkauta puoleen eikä toiseen.
jos on ollut raskaita menetyksiä ja rankka elämä, osaa laittaa arvoonsa palstalla olevat tyypit. - Kuoleva joutsen
----- kirjoitti:
Sosiopaatteja on loppujen lopuksi vähän.
Jos elämässä on kiertänyt muutakin kuin tahkoa, ei nämä palstahommat hetkauta puoleen eikä toiseen.
jos on ollut raskaita menetyksiä ja rankka elämä, osaa laittaa arvoonsa palstalla olevat tyypit.Mutta kun nää palstat ovat auki muillekin kuin ylätahkonvääntäjille. Kenen vastuulla on että tästä kanssakäymisestä selviää kunnialla ?
Olisiko ylätahkonvääntäjillä oma, erityinen asemansa palstan normalisoijana, sosiopaattien ja fanaatikkojen taltuttajana? - bessie*
----- kirjoitti:
Sosiopaatteja on loppujen lopuksi vähän.
jos on ollut raskaita menetyksiä ja rankka elämä, osaa laittaa arvoonsa palstalla olevat tyypit.Onneksi niin on, "-----"
Palstaa en ajatellut ollenkaan kun Yöhuuhkajalle vastasin. Sosiopaateistahan oli kysymys. Itselleni nousi mieleen mm. perheväkivalta. bessie* kirjoitti:
Onneksi niin on, "-----"
Palstaa en ajatellut ollenkaan kun Yöhuuhkajalle vastasin. Sosiopaateistahan oli kysymys. Itselleni nousi mieleen mm. perheväkivalta.Niin, täällähän joutuu olemaan koko ajan yleisön edessä joten se pitää heidät varuillaan. Kotona kahden kesken on sitten toinen juttu.
- -----
Kuoleva joutsen kirjoitti:
Mutta kun nää palstat ovat auki muillekin kuin ylätahkonvääntäjille. Kenen vastuulla on että tästä kanssakäymisestä selviää kunnialla ?
Olisiko ylätahkonvääntäjillä oma, erityinen asemansa palstan normalisoijana, sosiopaattien ja fanaatikkojen taltuttajana?Nimenomaan on. Jos on tarpeeksi kova, voi laittaa kampoihin pelkäämättä kuhmuja.
Täällä joku ehkä ensimmäistä kertaa elämässä rohkenee kertoa anonyymisti vaikeasta lapsuudestaan. Joku omahyväinen itsetietoinen tyyppi alkaa haukkumaan oman pesän likaajaksi ym.. Mitä törkeimmällä tavalla. Silloin kannatta ylätahkonvääntäjänkin sanoa jotain. Voi pelastaa heikomman pahoittamasta mieltään. - vai mitä.
----- kirjoitti:
Nimenomaan on. Jos on tarpeeksi kova, voi laittaa kampoihin pelkäämättä kuhmuja.
Täällä joku ehkä ensimmäistä kertaa elämässä rohkenee kertoa anonyymisti vaikeasta lapsuudestaan. Joku omahyväinen itsetietoinen tyyppi alkaa haukkumaan oman pesän likaajaksi ym.. Mitä törkeimmällä tavalla. Silloin kannatta ylätahkonvääntäjänkin sanoa jotain. Voi pelastaa heikomman pahoittamasta mieltään.Joo valitus on pastoilla muotia, johtuu kun ei pysty hymyilemään ja on paha olo, vai mitä.
- lähden lentoon
vai mitä. kirjoitti:
Joo valitus on pastoilla muotia, johtuu kun ei pysty hymyilemään ja on paha olo, vai mitä.
Eikö ihmisellä saisi ola paha olo? Ainako pitäisi hymyillä.
Itselläni on kaikki hyvin, minua hymyilyttää nytkin, on viikonloppu tulossa, mieleisiä vieraita, kaikkea mukavaa tiedossa.
Kohta matka hyvin, hyvin kauas, aurinkoon. Elämä on ihanaa, terveys on pääasia, sen jälkeen kaikki muu.
On minullakin ollut paha olo, tiedän miltä se tuntuu.
Ehkä pahaa oloa moni purkaa tänne kun ei ole ketään kuuntelijaa. Kun kaikki on hyvin, ei moni viihdy kauan koneen ääressä. - meeriamanda
----- kirjoitti:
Nimenomaan on. Jos on tarpeeksi kova, voi laittaa kampoihin pelkäämättä kuhmuja.
Täällä joku ehkä ensimmäistä kertaa elämässä rohkenee kertoa anonyymisti vaikeasta lapsuudestaan. Joku omahyväinen itsetietoinen tyyppi alkaa haukkumaan oman pesän likaajaksi ym.. Mitä törkeimmällä tavalla. Silloin kannatta ylätahkonvääntäjänkin sanoa jotain. Voi pelastaa heikomman pahoittamasta mieltään.Ainakin minulle mahdoton ajatuksesi että joku tulisi avautumaan tänne palstalle vasta nyt kovasta lapsuudestaan, niin ... ihan mistään.
Myös Aihealueista löytyy täsmennettyjä ko. ongelmaan vertaistukea kirjoituksista, samankaltaisista kohtaloista tjs.
Niimpä, en todella ymmärrä jos on " tarve " vaikkapa anonyyminä purkaa surkeaa kohtaloaan tälläiselle yleispalstalle jossa ei keskitytä syvällisesti kenenkään traumoihin... toivomus on palstan ketjujen nopeampi vaihtuvuus - tehkää uusia vanhoja... sekin on parempi.
Hieno hipiä ja hööli luonne ei kuulu netteilyyn, lukijana jonkun aikaa saa palstasta tolkun...toivottavasti. - @-______ !
meeriamanda kirjoitti:
Ainakin minulle mahdoton ajatuksesi että joku tulisi avautumaan tänne palstalle vasta nyt kovasta lapsuudestaan, niin ... ihan mistään.
Myös Aihealueista löytyy täsmennettyjä ko. ongelmaan vertaistukea kirjoituksista, samankaltaisista kohtaloista tjs.
Niimpä, en todella ymmärrä jos on " tarve " vaikkapa anonyyminä purkaa surkeaa kohtaloaan tälläiselle yleispalstalle jossa ei keskitytä syvällisesti kenenkään traumoihin... toivomus on palstan ketjujen nopeampi vaihtuvuus - tehkää uusia vanhoja... sekin on parempi.
Hieno hipiä ja hööli luonne ei kuulu netteilyyn, lukijana jonkun aikaa saa palstasta tolkun...toivottavasti.Onko joku valittanut lapsuuttaan, en ole huomannut, mutta sen olen huomannu että pöllöstä on tullut paha ilman lintu.
- meeriamanda
@-______ ! kirjoitti:
Onko joku valittanut lapsuuttaan, en ole huomannut, mutta sen olen huomannu että pöllöstä on tullut paha ilman lintu.
On ja monesti. Isäketjut parhaillaan esimerkkinä.
Puhuin ( kirjoitin ) yleisesti, en nimeä ketään. @-______ ! kirjoitti:
Onko joku valittanut lapsuuttaan, en ole huomannut, mutta sen olen huomannu että pöllöstä on tullut paha ilman lintu.
En ole sen pahemman ilman lintu kuin ennenkään mutta aina olen mielestäni uskaltanut ääneen sanoa jos joku on käyttäytynyt raukkamaisesti. En usko että luovun siitä tavasta vastaisuudessakaan...
- Häpeäksi pöllölle
yohuuhkaja kirjoitti:
En ole sen pahemman ilman lintu kuin ennenkään mutta aina olen mielestäni uskaltanut ääneen sanoa jos joku on käyttäytynyt raukkamaisesti. En usko että luovun siitä tavasta vastaisuudessakaan...
Juu ja he ketkä ovat eri mieltä ja uskaltavat myös ääneen sanoa ovat narsistista lähtien vaikka mitä ;).
Häpeäksi pöllölle kirjoitti:
Juu ja he ketkä ovat eri mieltä ja uskaltavat myös ääneen sanoa ovat narsistista lähtien vaikka mitä ;).
Nooo... miehiltä odotetaan että he ovat lojaaleja ja avarakatseisia ja kasvavat aikuisiksi. Naisilla on kai sitten eri säännöt...
Tekisit siekin rehellisemmän vaikutuksen jos uskaltaisit edes rekisteröidä nimimerkin ja käyttää sitä puheenvuoroissasi, mutta kun naiset nyt voivat olla mitä ovat...
- P-J
Niinpä, olet näyttävä ja aika erikoinen ihminen.
Kirjoitat avoimesti mielipiteesi. Kuvasikin voi laukaista joillekin ahdistelutaipumuksen.
En laita kuvaani, kai katseenkestävä olen, mutta pelkään leimaantumista.
Olen yksin asuva nainen, joskus joku ukkomies käy oven takana, näkee mitä on mielessä. Siksi pidän ovet lukittuna. eräältä ostin polttopuita, soitin ja kysyin annatko pankkitilin numeron että voin maksaa vai haenko käteistä, ukkeli sanoi salaperäisellä äänellä, älä soita lankapuhelimeen, vaimo voi vastata, soita kännykkään, annan numeron! En tiennyt itkäkö vai nauraa :)- Virtuaali.
Virtuaali sota olisi lapsena kivaa,mut silloin ei tiedetty sellaisista.Miksei nykyään käytäs sodat väripatruunoilla,pyykkiä vaan tulis,eikä ruumiita.
Tai virtuaali rakastelu,ei tulisi lapsia,entäs syöminen,ihmiset laihtuisivat ja töissä käytäisiin virtuaallisesti,vaikka ei kummiskaan käytäisi ja palkka tulisi,vaikka ei tulisi. Jos väärin ymmärsit?
Voi se olla niinkin et mies on menny kotivävyks ja salaa koittaa taskurahoi tienata kun klapei vaimon mettäst myy.
Annoiks sää sit rahaa vai soitiks ja kumpaan puhelimeen?- P-J
piikkiö kirjoitti:
Jos väärin ymmärsit?
Voi se olla niinkin et mies on menny kotivävyks ja salaa koittaa taskurahoi tienata kun klapei vaimon mettäst myy.
Annoiks sää sit rahaa vai soitiks ja kumpaan puhelimeen?Maksoin pankkitilille sain numeron silloin soittaessani. Ei ehkä vaimo ollut kotona. En ole soittanut sen koommin, ostan puut nykyisin muualta, olisi omallakin tontilla jos joku kaataisi.
Sama ukkeli on käynyt monesti oven takana, kerran ovi oli jäänyt auki, tuli sisään istui ja katsoa killitti siihen malliin että aloin pukea takkia päälle, sanoin että on lähdettävä asioille.
Pienessä kyläpahasessa saa miestennielijän maineen helposti, ihan syyttään, eräs vaimo käski miehensä lopettaa lumien aurauksen pihaltani, olin maksanut työstä, itsellä ei ole kuin lumikola. Menin kysymään jäinkö velkaa, rouva sanoi suu tiukkana viivana, meidän isäntä ei enää auraa sinulle. Naapurille kyllä aurasi? en ymmärrä vieläkään mitä olin tehnyt. - jenny ko
Virtuaali. kirjoitti:
Virtuaali sota olisi lapsena kivaa,mut silloin ei tiedetty sellaisista.Miksei nykyään käytäs sodat väripatruunoilla,pyykkiä vaan tulis,eikä ruumiita.
Tai virtuaali rakastelu,ei tulisi lapsia,entäs syöminen,ihmiset laihtuisivat ja töissä käytäisiin virtuaallisesti,vaikka ei kummiskaan käytäisi ja palkka tulisi,vaikka ei tulisi.Minä haluaisin oppia virtuaali syömistä. Nykin on nälkä, yritän laihduttaa.
jenny ko kirjoitti:
Minä haluaisin oppia virtuaali syömistä. Nykin on nälkä, yritän laihduttaa.
vanhan sanalaskun mukaan mustalaisen hevonen oppi virtuaalisyömisen mutta kuoli nälkään kuitenkin...
- Kuoleva kanava
Viisaita turiset.
Tämä digitaalinen, anonyymi, persoonaton sota on sen verran uusi ilmiö, että sen seurauksia ei vissiin kukaan voi vielä ennustaa? Me vanhukset ja valmiit ihmiset toivottavasti selvitään hautaan asti, nuoret toivottavasti löytävät uudet urat ihmismäiseen kanssakäymiseen.- tässä kävi näin
Isän kädestä !
Aloitus isän kädestä ymmärrettiin väärin, isän kädestä voi saada jotain hyvää tai mitä hyvänsä, aloittaja toi esiin isäpäivän ja sen odotuksen. - vanha rouva.
tässä kävi näin kirjoitti:
Isän kädestä !
Aloitus isän kädestä ymmärrettiin väärin, isän kädestä voi saada jotain hyvää tai mitä hyvänsä, aloittaja toi esiin isäpäivän ja sen odotuksen.Niin, uskotaan jo, ei täällä saa kuin hymistellä, tai puhua säästä. En silti toivo että koko palsta olisi pelkkä murheen alho.
- ♡ Nainen Ihanainen ♡
Kurkistinpa pitkästä aikaa tänne "omalle" (=ikäryhmäni) palstalle.
Isistä en ole ketjua lukenut enkä aio lukeakaan.
Sanon kuten pikku poika eläinpuistossa haastattelijalle:
H: Mistä eläimestä tykkäät eniten?
PP: Pupusta.
H: Oletko nähnyt pupua?
PP: En
H: Aiotko mennä katsomaan pupua?
PP: En
Virtuaaliverilöyly.
Onhan sitä tullut muutaman kerran osallistuttua niihin. Enkä mene takuuseen, etten niin tule joskus tekemään vielä. On asiapuolella keskeneräisiä juttuja, joihin tunnen intohimoa ja jonne saatan uudestaan pistää kuivuneesta verestä värjäytyneen mestauskirveeni.
Nykyään olen kyllä niin nautinnonhaluinen, että virtuaalissakin seikkailen vain hyvää mieltä lisäävissä paikoissa.
Tästä palstasta ei tule hyvä mieli ja siksi yleensä ohitan.
Joku nyt varmaankin suuttuu, kun kirjoitin noin, mutta niin se on omalla kohdallani, vaikka suurin toivein tulin tänne löytäessäni 60 -keskustelut. Vika voi olla minussakin mutta koska virtuaalissa tilaa riittää, niin mieluummin kuin väännän jossain ummehtuneella palstalla menen sinne, missä viihdyn. Nautiskelen hetken ja sitten ylös, ulos ja lenkille. Luonto ja reippailu pesee virtuaalin mennen tullen :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363847- 122596
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos372015Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211751Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311556- 1251521
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101331Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo5001290- 841289
- 141266