Onko mahdollista, että 15v isosisko tulisi vauvan kummiksi ? Kuinka monta kummia lapsella on"pakko"olla?
kummiasiaa
5
229
Vastaukset
- ...
Itse kummiuduin ollessani 14v. Asia virallistettiin kirkkoherran virastossa seuraavana vuonna kun olin päässyt ripille.
Silloin meitä kummeja oli 4. Omalla pojallani kummeja on kaksi. - Aija-pappi
Vielä noiden linkkien informaatio:
Isosisko voi mainiosti olla kummi, jos hänet on konfirmoitu ja hän kuuluu kirkkoon. Toisinaan isovanhemmistakin saattaa tulla kummeja.
Lapsella on oltava kaksi evlut kirkkoon kuuluvaa konfirmoitua kummia. Lisäksi lapsella voi olla muihin kristillisiin kirkkoihin kuuluvia kummeja. Ylärajaa ei kummien määrälle ole. Mikäli kastettavalle ei millään löydy kahta kummia, kirkkoherran erillisellä päätöksellä voi olla myös yksi kummi.
Toisessa viestissä mainittu 14-vuotiaan tilanne on ollut sellainen, ettei hänestä ole tullut virallista kummia, silloin on pitänyt olla ne kaksi virallista. Mutta kun konfirmaatio on hoidettu, hänet voidaan lisätä viralliseksi kummiksi. - 123123
Onhan niitä kummeja muillakin kuin kirkkoon kuuluvilla. Ei sitä kirkkoon tarvi kuulua, ei lapsi eikä kummit.
- ...
Ketä kiinnostaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881527
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101390- 751306
- 681226
- 1151119
- 75991
- 68915
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n255910Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12851- 33833