Minulle tyrkytettiin että menisin Inariin opiskelemaan ja ammattiopistot tyrkytti miesaloja ja itse en miesaloista tiedä yhtään mitään mm. maanmittaus, maaurakoitsija, rakennusmies, urakoitsija. Jne. Onko ' miesalat ' kovin välttämättömiä, missä aloissa olisi niin naispuolisia kuin miespuolisia. ' miesaloissa ' joudun heti silmätikuksi, syrjäytyneeksi ja kiusatuksi kun olen vähän erilaisempi kuin muut. Poika15v
Koulutusmessut
1
72
Vastaukset
- sukup. alat
Enää ei ole perinteistä jaottelua naisten ja miesten aloihin kuten 100 vuotta sitten, jolloin naisen paikka oli hellan ja nyrkin välissä, ei palkkatyössä.
http://www.lappi.fi/opiskelu/oppilaitokset/saamelaisalueen_koulutuskeskus
Ainakin Saamelaisalueen koulutuskeskuksen alat sopivat molemmille sukupuolille. Rakennusala ja teollisuus ovat perinteisiä miesten aloja, jos konservatiivien kanssa joutuu tekemisiin. Esim. porotaloudessa ja maataloudessa on enemmän nais- kuin miesopiskelijoita, samoin eräoppaina ja hotra-alalla. Naisinsinöörien määrä kasvaa jatkuvasti, vaikka -80-luvulla se oli vain miesten ala.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881517
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101390- 751306
- 1151119
- 681095
- 75991
- 68915
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n255910Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12851- 33823