Mitä eroa on termeillä keuhkoembolia, keuhkoinfarkti ja keuhkoveritulppa ?
Keuhkoembolia tai keuhkoinfarkti ? Mitä eroa ...
3
4444
Vastaukset
- Exembolikko
Mielestäni embolia ja tulppa on sama juttu Kun taas infarkti on tila joka aiheuttaa karmivat kivut keuhkoissa embolian aikana Ilmeisesti esim silloin kun tukosmassa, siis hyytymä lähtee liikkeelle. Kaiken tuon olen kokenut mutta vaikea selittää.
Infarkti myös jättää varjostuman röntgenkuvaan, kun taas embolia ei näy muussa kuin keuhkoverisuonten varjoaine tietokonetomografiassa sanotaan myös keuhkospiraaliksi .
Miksi muuten kyselet? - embolia vai tulppa
" Miksi muuten kyselet? "
Kävellessäni en saanut henkeä ja jouduin pysähtymään.
Kun kävelin ylämäkeen, henki loppui ja sydämen ympärillä puristi ikäänkuin "lämmin käsi ". EKG näytti T1-T4 inversion eli selkeä keuhkoembolia, joka sairaalassa kuvattiin massiivisena molemmissa keuhkoissa.
Maallikkona jäin miettimään keuhkoinfarktia : Siinä ilmeisesti tukos on niin täydellinen, että menee shokkiin ?- Exembolikko
Heippa taas
Loytyikö tulpan aiheuttaja, minkäikäinen olet , saitko avun ihan ekalla yrityksellä? Entä onko hoitosi mennyt hyvin . Oliko mitä oireita ennen? Minä jouduin kitumaan 2kk ennen kuin sain apua. Valitettavasti embolia tunnetaan niinkin huonosti ,vaikka on yksi suurimpia kuoleman aiheuttajia.
Kerro lisää kokemuksestasi . Mulla myös molemminpuolin massiivinen 2kk viiveellä.enkä tosiaan saanut apua ekalla kerralla, enkä tokalla, enkäkolmannella jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881567
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121440- 981390
- 691250
- 1161150
- 951137
- 69961
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n256958Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37897