Koneen lämmöt

Dani

Minulla(kin) on ongelmana koneen liialliset lämmöt. Käytössä Athlon 2500 , 512 mb RAM ja GeForce fx5700 ultra. Näytönohjaimessa on oma tuuletin, emokortin yhteydessä toinen ja eilen asensin kotelon "takaseinään" 80 mm tuulettimen. Kotelon sivua pidän kaverin neuvosta auki, ja olenkin huomannut sen vähentävän lämpöjä. Kaikista edellämainituista toimenpiteistä huolimatta koneeni lämmöt nousevat ylikorkeiksi heti kun esim. pelaan pelejä, diagnostiikkaohjelma Sandra 2004 ilmoittaa että ne ovat jo hetken kuluttua "board temperature" noin 50 , "CPU temperature" noin 55-58 ja "power/aux" noin 55 . Mikä ihme avuksi?

4

1545

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eppu Normaali

lämmöt. Silloin on syytä huoleen jos kone kaatuilee.

• Dani

...nopeasta vastauksestasi. En itse ollenkaan tiedä mitkä lämmöt ovat normaaleja, tuo Sandra 2004 vaan valittaa että "mainboard temperature is too high" ja kehottaa sammuttamaan koneen ja vähentämään lämpöjä heti kun power/aux-lämpö kohoaa yli 50 asteeseen. Voin siis huoletta pelata vaikka lämmöt nousevat kuvailemiini lukuihin? Entä onko mitään "kriittisiä" lämpöjä joita todellakin tulisi välttää? Ja mitä tarkalleen tapahtuu jos lämmöt nousevat liian korkeiksi? Tyhmiä kysymyksiä varmaankin, mutta kysymällä oppii... Kiitos sinulle (ja muillekin) vastauksista!

• Peluri

Mulla näyttää pelailun jälkeen EVEREST Home Edition -ohjelma prossun lämpötilaksi 68 astetta.
      Mutta kun katson samaa emolevyn mukana tullella Asus PC Probe -ohjelmalla näyttää se 56 astetta ja sama lukema on biosissa.

Eli ei kannata luottaa diagnostiikkaohjelmien antamiin lämpötiloihin vaan katsoa se emolyvyn omalla ohjelmalla tai biosista.

Tuolla on muitakin ohjelmia:

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/108641

• Molli

koneessani nyt Epox system managerin mukaan
        32 astetta ??? Kone on päällä kokopäivän (työasema) ja ihmettelen että voiko tuo pitää paikkansa? Kone: AMD Althon 2400 Epox 8KRAi / ATI Radeon ja halpis kotelo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5150
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      518
      1730
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      803
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe