Koneen lämmöt

Dani

Minulla(kin) on ongelmana koneen liialliset lämmöt. Käytössä Athlon 2500 , 512 mb RAM ja GeForce fx5700 ultra. Näytönohjaimessa on oma tuuletin, emokortin yhteydessä toinen ja eilen asensin kotelon "takaseinään" 80 mm tuulettimen. Kotelon sivua pidän kaverin neuvosta auki, ja olenkin huomannut sen vähentävän lämpöjä. Kaikista edellämainituista toimenpiteistä huolimatta koneeni lämmöt nousevat ylikorkeiksi heti kun esim. pelaan pelejä, diagnostiikkaohjelma Sandra 2004 ilmoittaa että ne ovat jo hetken kuluttua "board temperature" noin 50 , "CPU temperature" noin 55-58 ja "power/aux" noin 55 . Mikä ihme avuksi?

4

1560

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eppu Normaali

lämmöt. Silloin on syytä huoleen jos kone kaatuilee.

• Dani

...nopeasta vastauksestasi. En itse ollenkaan tiedä mitkä lämmöt ovat normaaleja, tuo Sandra 2004 vaan valittaa että "mainboard temperature is too high" ja kehottaa sammuttamaan koneen ja vähentämään lämpöjä heti kun power/aux-lämpö kohoaa yli 50 asteeseen. Voin siis huoletta pelata vaikka lämmöt nousevat kuvailemiini lukuihin? Entä onko mitään "kriittisiä" lämpöjä joita todellakin tulisi välttää? Ja mitä tarkalleen tapahtuu jos lämmöt nousevat liian korkeiksi? Tyhmiä kysymyksiä varmaankin, mutta kysymällä oppii... Kiitos sinulle (ja muillekin) vastauksista!

• Peluri

Mulla näyttää pelailun jälkeen EVEREST Home Edition -ohjelma prossun lämpötilaksi 68 astetta.
      Mutta kun katson samaa emolevyn mukana tullella Asus PC Probe -ohjelmalla näyttää se 56 astetta ja sama lukema on biosissa.

Eli ei kannata luottaa diagnostiikkaohjelmien antamiin lämpötiloihin vaan katsoa se emolyvyn omalla ohjelmalla tai biosista.

Tuolla on muitakin ohjelmia:

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/108641

• Molli

koneessani nyt Epox system managerin mukaan
        32 astetta ??? Kone on päällä kokopäivän (työasema) ja ihmettelen että voiko tuo pitää paikkansa? Kone: AMD Althon 2400 Epox 8KRAi / ATI Radeon ja halpis kotelo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1891
    2. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      58
      1699
    3. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1641
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1639
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      103
      1599
    6. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1577
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      285
      1337
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1279
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1150
    10. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1111
    Aihe