Moi!
Muutin nyt syksyllä ruotsiin yliopistoon opiskelemaan koulupohjaruotsilla. Jotenkin tuntuu tosi hankalalta välillä tää opiskelu! En tottakai uskonutkaan että se tulisi helppoa olemaan, mutta kuitenkin.
Miten teillä sujuu opiskelu vieraalla kielellä? Olisiko jtk vinkkejä? :)
Miten pärjätä vieraalla kielellä?
4
219
Vastaukset
- Ruotsiin lähdössä
Mä en vielä, mutta aion hakea ens keväänä. Tässä samaa juuri mietin, pelottaa että opiskelu tulee olemaan ihan älyttömän vaikeaa..
Itte kyllä ajattelin koko ens kevään ja kesän opiskella pelkkää ruotsia, eli kyllä pitäis olla ihan hyvä pohja. Muutan jo keväällä ruotsiin, joten opin ihan sitä "oikeaa" ruotsia :P - ollakko
Luen ruotsissa parhaillni, myös koulupohjalla. Ihan viime viikkoina olen yhtäkkiä ymmärtänyt, mitä tunneilla puhutaan :D Mitäs opiskelet? Saako teillä esim tenteissä olla sanakirjat? Meillä nimittäin saa, mikä tuli iloisena yllätyksenä :)
- Täälläkin
Itsekin olen tässä hakemassa keväällä Ruotsiin opiskelemaan. Vaihtoehtoina on tähän mennessä olleet nuo englannin kieliset koulutusohjelmat, mutta nyt alkoikin kiinnostamaan, että josko niihin ruotsi nkielisiinkin uskaltautuisi..? Kielitaitoni on ihan ok ja pärjään ruotsilla ihan mukiinmenevästi, nuo pääsykokeet esseineen vain kauhistuttavat! kertookahan ihmeessä kokemuksia!
- aloittaja1239813
Meillä ei saa olla sanakirjoja.. On välillä ollut aika turhauttavaa kun tiedät mitä pitäis selittää mutta et osaa selittää sitä ruotsiksi etkä sen puoleen englanniksi.. Mutta eiköhän se tästä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953313
- 883063
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201883- 681882
- 321809
- 211721
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341409Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91329- 481327