Itiksen Faunattaren akaattikotilot

Kauhistus!

Kävin äsken katsomassa eläimiä itiksen Faunattaressa. En ole koskaan nähnyt niin kamalan näköisiä akaattikotiloita kuin siellä. Ne näyttivät satavuotiailta. Niiden kuoren vanhin ("poikasosa") oli rikki. Muutenkin sameita ja värittömiä. Luulin niitä ensin koristeiksi, en eläimiksi. Ovatkohan nuo saaneet lainkaan kalkkia? Omat kotiloni ovat paljon kiiltävämpä ja ehjiä, vaikka ovatkin välillä saaneet lommoja kuoren tuoreimpaan kasvualueeseen (tosin siitähän vauriot onneksi korjaantuvat helposti).

6

1351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotilo128

Niinpä, kerran seinajoen faunataressa myytiin achatina reticulata albiinoa, ja luulivat niita white jadeiksi! sitten kun sanoin että eikös nuo ole retikoita, niin he vastasi: ei, kyllä nämä on niitä valkoisia akaattikotilota.olen 7 vuotta ollut kotiloiden parissa ja kyllä white jaden ja albiino reticulatan tunnistan.
      ja kerran kun ostin sielta albopictan, sanottiin että on niin vaativa laji ja kaikki, vaikka olin lukenut tietysti kaikki alboista ja tämä albopicta oli ulkonäöltään: kulunut kuori iso jalka kuoreensa verrattuna. no nykyään minun luonna sillä on siisti kuori ja sopivan kokoinen jalka. eikä siellä missään eläin kaupoissa mitään kotiloista tiedetä ja silti myyvät niitä! kotilo raukat!

• kotilo128

p.s käykää faunataren sivuilla ja katsokaa kotilot, niin ne luulevat iredaleita rodatziksi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• ostin kotiloja eläinkaupasta ja ne kuoli viikon päästä , koska oli niin kauheessa kunnossa! voi kotilo raukat!! :(

• Kauhistus!

Jos puhelimessani olisi kunnollinen kamera, olisin kuvannut ne sairaat raukat.

Itiksestä en ostanut mitään. Minun toisesta Faunattaresta aiemmin ostamat kotilot voivat kyllä muuten hyvin, mutta yksi kasvaa puolet hitaammin kuin muut. Voikohan se olla jonkinlainen risteymä? Siis voiko akaattikotilo risteytyä jonkun läheisen sukulaislajin kanssa? Aion jossain vaiheessa mennä kyselemään kotilot myyneestä eläinkaupasta, onko muilta tullut valituksia.

• kotilo128

akaatit voi risteytyä esim,rodatzin ja white jaden kanssa ja muiden lähi lajien. mutta risteytys ei aiheuta sairauksia kotilille vaan sisäsiittoisuus eli sukurutsaus.

• AksuFani

Aion ostaa itiksen faunattaresta niitä mutta nyt alkoi pelottamaan ⊙▃⊙

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2600
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2552
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1500
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1430
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1352
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1157
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe