Nimiä?

miza140

Mulla on aluillaan fantasia kirja ja nyt tarvitsisin nimi ehdotuksia hahmoille. Itse en oo kekniny viel kun Amayan. Etsiskelen nimiä sekä tytöille että pojille. Joten ehdotelkaas!!

4

1416

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aika perus fantasianimiä siis? Netistä löytyy varmaan erinäisiä fantasianimi-generaattoreita, joista löytyy sopivia. Englanniksi kun etsii.

Itse näin kielitieteestä innostuneena tykkään nimetä hahmot sellaisilla nimillä, jotka kuulostaa olevan peräisin heidän kielestään. Onko se vokaalivoittoinen vai rujon konsonantikas? Pehmeä vai kulmikas? Aion on peräisin ihan eri kielialueelta kuin Klet tai Kser. Toisaalta mä olen lopen kyllästynyt keksimään hyviä nimiä, siinä menee loputtomasti aikaa, joten annan nimiksi suomenkielisiä sanoja, kuten Halla tai Kaura tai Koivu. Toisen pääkielen puhujat sitten saavat omakielisiä nimiä, että he kuulostavat näin suomalaisenkin korviin kivan vieraalta.

Tietty mulla nopean keksimisen ongelma entisestään korostuu, kun kirjoitan pääasiassa NaNoWriMoa marraskuussa, jolloin aikaa ei liikene miettimiselle kauheasti.

• miza140

pitää katsoa netistä jne. kiitos "ideoista!

• täältä

Kokeiles tällaista sivua: http://www.behindthename.com/random/

itse aina laitan ruksin "Norse Myth" -kohtaan ja jo alkaa tulla hyviä nimiä. Samoin tulee noista muista historiallisista kategorioista.

• kotikirjailija

tavallisesta almanakasta, varsinkin kun kirjoittaa nimen takaperin. Petter- Rettep Tiina- Aniit. Samoin latinankielisistä sanoista löytyy hyviä, joko siltään tai pikkasen muokattuina. Sanoja taas saa google kääntäjästä, kun kirjottaa jonkin suomen sana ja pyytää käännöksen, Samalla metodilla saa nimiksi muunkin kielen sanoja!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2620
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1587
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1510
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe