Minulla on 7vuotias cavalier kingcharlesinspanieli ja nyt olen tullut ajatuksin että voisi olla kiva käyttää sitä kerran jalostukseen. Mutta koska se ei ole koskaan ennen ollut astunut, mutta koira on kyllä hyvin kiinnostunt muista nartuista. Onko cavani ehkä jo liian vanha jalostukseen? :)
Cavalier jalostus
2
125
Vastaukset
- Koiratonjees
Uroksella ei ikä ehkä ole niin suuressa osassa kuin ei ihmiselläkään. Tuon ikäistä narttua en astuttaisi.
Enemmänkin kiinnittäisin huomiota koiran sukutauluun; onko suvussa perinnöllisiä sairauksia? Onko koirasi ollut täysin terve? Oletko teettänyt hänellä terveystutkimukset? Mikä on ollut tulos? Oletko. Käyttänyt koiraasi näyttelyssä? Onko hän sopusuhtainen ja oikean mallinen? Onko pärjännyt näyttelyssä, kenties saanut muotovalion arvon? Minkälainen luonne koirallasi on? Oletko käyttänyt sitä luonnetestissä? Nämä asiat olisi olla selvillä ennen kuin mietit astuttamista, ei vain se, että haluat koirallesi pennut tai se on kiinnostunut nartuista. Kaikki leikkaamattomat uroskoirat ovat kiinnostuneita nartuista, mutta kaikki uroot eivät ole soveliaita jalostukseen.- cava
Se on ollut ihan terve koko ikänsä ja luonne on iloinen, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Ja se on muuten uros ja värivirheellinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682590
- 622552
- 681752
- 241577
- 201490
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91430- 151352
- 381213
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81157- 251076