Vertaistukee!

huolestunutäiti

Lapseni (1v1kk) tipahti eilen tuolilta puolen metrin korkeudelta kyljelleen ja taisi vähän pääkin osua lattiaan. Se mätkähtäminen oli ikävän näköistä :( olin n. 2 metrin etäisyydellä lapsesta mutten kerennyt tekemään mitään. Itku alkoi kyllä välittömästi eikä taju mennyt, onneksi. On kyllä melko vilkas tapaus, kokoajan saa vahtia ettei vain loukkaa itseään. Kiipeilee sohvillekin eikä osaa sieltä laskeutua turvallisesti alas. Näin voi tehdä monta kertaa päivässä ja kokoajan pitää vahtia ettei tipu.

Nukahti aika pian tippumisen jälkeen mutta näyttäs nyt olevan kunnossa kun on ihan normaalin oloinen kuin ennenkin eikä mustelmaakaan tullut. Kyllä silti tuli huono fiilis... voiko tuollainen silti jättää jälkensä vaikka vaikuttaisi normaalilta? Kaiken lisäksi kiipeilee edelleen vaikka luulis et tuollaisen jälkeen olis vähän varovaisempi! Mulla oli mielessä jo pään magneettikuvaukset jne.

2

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3y4wg

Näitä sattuu :D

• yritin ottaa kiinni

Meillä esikoinen putoili milloin mistäkin. Taisi olla 7 kk vanha, kun tuli verta ensimmäisen kerran nenästä. Oppi seisomaan tukea vasten 6 kk iässä ja kaatui aina suorilta jaloilta taaksepäin, kunnes 8 kk ikäisenä oppi kaatumaan pepulleen. Koskaan en ollut kaukana, en ikinä päästänyt pois silmistäni, joskus jopa pidin pojasta kiinni, mutta silti hän jotenkin onnistui täräyttämään kallonsa. 1-vuotiaana sitten satunnaisesti juoksi päin seiniä.

Pari kertaa poika kaatui pahemmin. Ikinä ei menettänyt tajuntaansa, mutta isku oli kova ja huuto hirveä. Soittelin hoitonumeroon ja sieltä käskettiin vain tarkkailla, että käytös pysyy normaalina ja poika tarkkaavaisena. Tarkkailuaika taisi olla 24 h tällistä. Yhden ainoan kerran oksensi sen jälkeen, kun oli lyönyt päänsä, muuten sama meno jatkui pienen itkeskelyn jälkeen.

Hirveän pahaa vahinkoa ei vissiin iskuista kuitenkaan aiheutunut, sillä suhteellisen fiksu poika hänestä kaikesta huolimatta on kehkeytymässä. Matikkapää on loistava ja laskee yhteenlaskuja päässä, vaikka on alle kouluikäinen. Kenties joku iskuista täräytti ruuvit oikealle kohdalle? :) Samoin lukemaan ja kirjoittamaan oppi ennen eskaria. Että ei nähtävästi ole vaarallista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2570
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2522
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1522
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1470
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1332
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1066
    Aihe