Ottaa päähän

Koskahan näkis rehellisen politikon selittämässä tätä kilometriveroa.
Sanois ihan suoraan et me pelätään verojen laskua, ei tässä muuta takana oo.
Sähköautot yleistyy ja polttoaine vero tulo laskee samoin pensapihit autot yleistyy ja verotulot laskee.
Ei noi toisten vahtimisesta tulevat työpaikat oo sellast työtä millä nää hyvinvoinnin perusteet pysyy kasas jotain myytävää meillä pitäis olla.
Ökyautoilijat hyötyy ja se vanhalla Datsunilla köröttelijä maksaa jälleen kerran.
Koittakaa ny miettiä kuka siel teiän kukkarolla oikein häärää.

37

166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pirre*

Sanos muuta, "hauska" nähdä miksi tämä "poliittinen tahdon" mukainen päätös käytännössä muotoutuu, on mahdottoman paljon kysymyksiä joihin odotan mielenkiinnolla vastauksia, heti ensimmäisenä heräsi kysymys, että miksi kilometrejä verotetaan samalla kun työssäkäynti rajaa laajennettiin, ja samaa kyselivät jo telkussakin tänä aamuna, entä työkseen ajavat, tai pitkiä työmatkoja ajavat..kuinka heidän kulunsa korvataan..jne., jne...

• ans kattoo ny

Tulee voimaan yli kymmenen vuoden kuluttua, jos yleensä tulee ja tilanne saattaa muuttua. Osa meistä ei sitä näe.

• kuulee kuka kuuntele

Juuri näin Kyllönen asiaa selitti eilen radiossa.

• monta eri näköpuolta

Hommassa paljon hyviä elementtejä rahan keruuseen.
      - liialliset verottomat kilometeikorvaukset loppuu
      - työmatkakustannusten vähentäminen verotuksessa vähenee, kun kimppakyytien
      porukat ei voi jokainen tehdä omia vähennyksiä
      - ylinopeussakot voidaan lähettää autmaattisesti auton omistajalle/haltijalle
      - nyt polttoaineeseen lisätty vero siirtyy näin myös sähköautoihin

hullua puhua päästöjen säästöstä kun todellisuudessa joskus hamassa kilometriveron aikaan on autokanta muuttunut jo pois nyky polttoainevetoisista

onnettomuustilastot siistiytyisivät jos itsemurhat siirrettäisiin omaan tilastoonsa

• yksi näköpuoli

Hyvä olisi kehittää systeemi millä perittäisiin tiemaksu itänaapureidemme porukoille. Nyt he ajelevat omien maittensa polttoaineilla teillämme maksamatta maahamme vakuutuksia tai veroja, silti tiestö kuluu yhtä lailla heidän allaan kuin myös päästötkin tulee usein heidän pakoputkistaan vähintään yhtä vahvoina.
        Laitettaisiin kuriin naapurit jotka ovat asuvinaan täällä, nauttivat sosiaali- ja työttömyysturvastamme, ajavat omaan maahansa rekisteröidyillä autoilla maksaen kaikki maksut kotimaahansa meiltä saaduilla tuilla.

• ,,,,,

Järjetöntä.
      Ei dollarin kuvat silmissä kiiluva ökyrikas ymmärrä syrjäseudulla asuvia joiden on pakko kulkea omilla autoillaan joukkoliikenteen puuduttua.

Sitäpaitsi jos se joukkoliikenne (1) kulkee aamulla keskustaan ja iltapäivällä takaisin, ei palvele työssä kulkevia ollenkaan, koska työvuorot ovat alkavat aamulla ennen linkkurin kulkemista, tai loppuvat sen jälkeen. Ei varmasti linkkuri muuta aikatauluaan muutaman kulkijan takia.

Sähköautoista puheen ollen. Saako sähköauto sen energiansa akkuihinsa noin vaan ilmasta ottamalla? Ei tietääkseni. Sähköä tarvitaan enemmän ja rakennetaan uusia ydinvoimaloita. Ei ole halpoja nekään.

Täysin peestä koko ehdotus. Luultavasti jo kasvan koiranputkia ennenkuin tuo lakiehdotus tulee voimaan. Sitä ennen on monta mahdollisuutta kehitellä uusia lakeja ja energiaa säästäviä ajoneuvoja.

Toivotaan ainakin.

• ja hallitus siunaa

Ollilalla taitaa olla kyseisen mallin toteutuessa lähipiirin osaajia, raha löytää rahan luokse

• nikiN

Ollilalla taitaa olla yksityskone, jolla lentelee pitkät matkat.
        Lyhyet matkat kuljettajineen firman autolla.
        Kertaakaan ei ole tullut istumaan mun viekkuun julkisissa liikennevälineissä.

• OnX ..
        nikiN kirjoitti:

Ollilalla taitaa olla yksityskone, jolla lentelee pitkät matkat.
        Lyhyet matkat kuljettajineen firman autolla.
        Kertaakaan ei ole tullut istumaan mun viekkuun julkisissa liikennevälineissä.

edes kysellyt josko tulis viekkuun ?

Nuorena poikana sekin oli tällä meitin kanssa pelaamassa lätkää, no nyt tuskin tuntis..

Muuten aivan onneton ukko sekin on, aivan ku isänsä joka lempattiin tältä tehtaanhallintojohtajan hommista.

Joten, ei pojasta ole polvi pahemmin parantunut, ku sitäkin kuuntelee. Huomaa het mistä narusta yrittää kusettaa kansaa.

• päättäjät töhin -

laki on muutettava niin että teollisuus kannataa suomessa !

Kaikki tämä karmeus on nyky politiikan syytä, politiikka on tuhonnu teollisuuden suomesta,
      nyt jos hiventäkään järkeä löytyy päättäjistä, suomeen ON kehitettävä uudelleen monipuolinen teollisuus,
      paperitehtaat palutettava, samoin monipuolinen tekstiiliteollisuus, siitä saadaan suomalisille naisille työpaikkoja, kenkäteollisuus, suomessa valmistettiin mailman parhaita kenkiä, huonekalutollisuus, lasitollisuus, metaliteollisuus, ja paljon paljon muuta,
      tietenki osa näistä toimii vielä pienessä määrin suomesa, mutta ei riittävän suuressa mittakaavassa,
      kaupankäynti ulkomaille on suomelle tärkein asia, siitä tulee valuuttaa suomeen,
      ei sisäpolitiikka ole tuottoisaa,
      ku toinen hoitaa toistaan, se ei tuota kansantaloudelle uutta rahaa, tietenki sekin sektori on tärkeä ja pitää olla riittävän toimivaa,
      mutta sekin voidaan hoitaa paremmin kun on myyntiä ja vientiä riittävästi ulkomaille,
      JOTEN politikoille viesti alkakaa toimia niin että suomeen palutetaan teollisuus laajassa mittakaavassa,
      katsokaa historiaamme, sieltä löytyy työtä mitä voi virittää uudelleen nyky yhteikuntaan,

fantasia politiikka ON lopetettava HETI !

• €€ro

Politiikot on kansa valinnut elikkä kansan vika,politiitikot voivat yrittää luoda edellytyksiä,muuten vallitsee kysynnän ja tarjonnan laki,että turhaan suu vaahdossa kiermurtelet ja hoet.

• "piikkiö"

Joo, noin ne analyysit aamulla kertoivat.
      Sanoisinko haista-p-analyysit.
      Olen samaa mieltä, jokainen aikuinen ihminen ymmärtää todellisen yskän ja on
      naurettavaa että pää-asiaa piilotellaan vakavalla naamalla.
      Minä en kehtaisi.
      Mutta nais-ministerimme kehtaa.
      Tai on pakotettu kehtaamaan.
      Mutta sille ei voi mitään, että verot otetaan sieltä mistä ne varmasti saadaan.
      Varsinkin kun tupakointi ajetaan alas ja viinaa villistetään.
      Kauan tupakan kanssa kehtasivat.
      H.

• bessie*

"Koittakaa ny miettiä kuka siel teiän kukkarolla oikein häärää".

Taitaa olla niin, että minä päätän mihin ne pakollisten maksujen jälkeen kukkarooni jäävät rahat laitan. Edes äänestämällä en kovin paljoa pysty vaikuttamaan siihen, miten maksamani veroeurot käytetään ja kenelle jaetaan.

Mielestäni poliitikoissa on rehellisiä ja vähemmän rehellisiä, ihan kuin ihmisissä yleensäkin. Myöskään en ole huomannut, että olisi salailtu "et me pelätään verojen laskua", päinvastoin.

Miten perustelet tuon "ökyautoilijat hyötyy ja se vanhalla Datsunilla köröttelijä maksaa jälleen kerran."? Aloita kertomalla keitä pidät ökyautoilijoina, ja miten (ja millä) se vanhalla Datsunilla köröttelijä (keitä he ovat?) maksaa ökyautoilijankin puolesta?

Ehdottoman oikeudenmukaisen ja yhdenvertaisen systeeminen luominen on mahdotonta, mutta voisi kai ajatella että esim. käyttöön ja kulutukseen perustuvat maksut yleensä ovat hyvä asia kaikkien kannalta.

• "bessie*"

Aloittaja viittasi Autoliiton analyysiin ökyistä.
        Aloitus on vähän kuin kiroilisi, potkaistuaan varpaansa kiveen.
        Saman-tyyppistä uhoilua täällä on ollut paljonkin.
        Jopa isoilla kirjaimilla.

Ja mikä sinä, suloisena naisena, olet autoista puhumaan?
        Sen kun lojut nätisti nättinä penkillä ja pojat maksaa bensat :)

Aloittaja on siinä mielessä kuin minä.
        Suora-puheisuutta tarvitaan, eikä naisten hajattelu-mallia.
        Ministerikin on reilusti yli-painoinen.
        H.

• bessie*
        hunksz kirjoitti:

"bessie*"

Aloittaja viittasi Autoliiton analyysiin ökyistä.
        Aloitus on vähän kuin kiroilisi, potkaistuaan varpaansa kiveen.
        Saman-tyyppistä uhoilua täällä on ollut paljonkin.
        Jopa isoilla kirjaimilla.

Ja mikä sinä, suloisena naisena, olet autoista puhumaan?
        Sen kun lojut nätisti nättinä penkillä ja pojat maksaa bensat :)

Aloittaja on siinä mielessä kuin minä.
        Suora-puheisuutta tarvitaan, eikä naisten hajattelu-mallia.
        Ministerikin on reilusti yli-painoinen.
        H.

Suorapuheisuuttako tarvitaan...

Pitäähän sitä suorapuheisuuttakin vähän säädellä, kuulijoitahan on niin monenlaisia. Onhan kuitenkin mahdotonta huomioida jokaisen Datsunilla köröttelijän persoonallisuus ja ymmärrys/halu ymmärtää hänen elämäntilanteensa ja maksuhalukkuutensa.

Etenkään oikein monitahoisissa asioissa ei edes voi kovin 'suoraan' puhua, paitsi kokonaisuutena.

Ja onhan se niinkin, että suorasta puheesta herkästi loukkaannutaan, syyllistytään ja jopa raivostutaan.

• nappi ottaan
        bessie* kirjoitti:

Pitäähän sitä suorapuheisuuttakin vähän säädellä, kuulijoitahan on niin monenlaisia. Onhan kuitenkin mahdotonta huomioida jokaisen Datsunilla köröttelijän persoonallisuus ja ymmärrys/halu ymmärtää hänen elämäntilanteensa ja maksuhalukkuutensa.

Etenkään oikein monitahoisissa asioissa ei edes voi kovin 'suoraan' puhua, paitsi kokonaisuutena.

Ja onhan se niinkin, että suorasta puheesta herkästi loukkaannutaan, syyllistytään ja jopa raivostutaan.

Suorapuheisuus on parempi kuin kieroilu ja valehteleminen, jos joku tuntee osuman niin loukkaantukoon sitten.

• sumuillaan
        bessie* kirjoitti:

Älä pilluile salaluotsille, herätkää jo.

• bessie* kirjoitti:

"bessie*"

Kulta

Suorapuheisuus ei koskaan ole virhe.
        Se on virhe että siitä suuttuu.
        Koska suuttumisessa on aina kysymys lukijasta/kuulijasta itsestään ja hänen
        puutteistaan.
        Suorapuheisuuden vastaan-ottajalta vaaditaan aina hetken hiljaisuus, muuten
        heittäytyy hän tunteidensa valtaan, ajattelematta.

Minä rakastan sinua...on tuhonnut monta lupaavaa suhdetta.
        Lause on turhan suora-sukainen, ja turhan usein se lausutaan idiooteille.
        Tässä en tarkoita sinua.

Sinulle minä kertoisin:
        Katsoen kokonaisuutta, olen tullut siihen tulokseen että ihan helposti en voi elää
        ilman sinua.
        Uskoisitko itsesi tällaisen miehen haltuun, lopuksi elämäksesi?
        Kyllä jäisi monta liittoa solmimatta.
        Olet varmaan kanssani samaa mieltä?

Jos minä sitten katastrofimme jälkeen kysyisin: Äänestätkö minua?
        Mitä lupaisit?

H.

• pelukoppa
        hunksz kirjoitti:

"bessie*"

Kulta

puutteistaan.

Tässä en tarkoita sinua.

Sinulle minä kertoisin:
        Katsoen kokonaisuutta, olen tullut siihen tulokseen että ihan helposti en voi elää
        ilman sinua.

Mitä lupaisit?

H.

Vain jokunen lipsahdus uskottavuus ? mennyttä luotsaajana h!

• pjiikkiö

Pessielle
        Hunksi jo ehtikin vastaamaan ja asiaa puhui ,aikaisin nousevana ehrin aamuisin kahlata uutiset läpi.
        Mulle on yli 40 hintaluokas menijät ökyautoilijoita ,mun kohralla vero kiristyy 19000 km jälkeen ja volvo city maasturin 30000 tonnin jälkeen .
        Tierot on lehristä poimittuja.
        Kuten aloituksessa sanoin vanhaan systeemiin perustuva verotus on laskevaa tekniikan kehittyessä.
        Kilometri veroon perustuva rankaisee myös sähköautoja eli saasteeton onkin yht äkkiä verolehmä.
        Itse pirän politikkoja epärehellisinä ja enemän epärehellisinä.
        Aiheest ei tän enempää kannata jauhaa ,selvää pässinlihaa tää on.
        Orotan sitä vähemän epärehellist esiintulijaa joka puhuis asiaa.siis politikkoa

• Kokeilkaahan!
        hunksz kirjoitti:

"bessie*"

Kulta

puutteistaan.

Tässä en tarkoita sinua.

Sinulle minä kertoisin:
        ilman sinua.

Mitä lupaisit?

H.

Jos suuttuu Hunksin viestistä, niin kyllä vika on Hunksin!

• bessie*
        nappi ottaan kirjoitti:

Suorapuheisuus on parempi kuin kieroilu ja valehteleminen, jos joku tuntee osuman niin loukkaantukoon sitten.

Niin mutta onko ainoa vaihtoehto suorapuheisuudelle kieroilu ja valehteleminen, ei kai?

Yksityishenkilönä ja vain omasta puolestani puhuessani voin tietysti puhua niin suoraan ja rehellisesti kuin haluan, viitsin tai raaskin.

Näen kyllä asian niin, etteivät poliitikot, viranhaltijat, erilaisia laitoksia edustavat asiantuntijat jne.. voi ihan 'suoraan' puhua.

• nappi ottaan
        bessie* kirjoitti:

Niin mutta onko ainoa vaihtoehto suorapuheisuudelle kieroilu ja valehteleminen, ei kai?

Yksityishenkilönä ja vain omasta puolestani puhuessani voin tietysti puhua niin suoraan ja rehellisesti kuin haluan, viitsin tai raaskin.

Näen kyllä asian niin, etteivät poliitikot, viranhaltijat, erilaisia laitoksia edustavat asiantuntijat jne.. voi ihan 'suoraan' puhua.

Totuudelle ei ole mitään muuta vaihtoehtoa, selitellä toki voi.

• rasittava äijä on
        Kokeilkaahan! kirjoitti:

Jos suuttuu Hunksin viestistä, niin kyllä vika on Hunksin!

Niinhän se aina, noila lässyillään yrittää harhauttaa ja näyttää naiselle tämän paikan, jalkojensa juuress.

• bessie
        nappi ottaan kirjoitti:

Totuudelle ei ole mitään muuta vaihtoehtoa, selitellä toki voi.

Yhtä totuutta harvemmin on?

Tähän esitykseen kilometriverosta en ole juurikaan perehtynyt, mutta olen silti sitä vastaan.

Verojen keräämistä vastaan sen sijaan en ole, enkä yleensäkään käyttöön ja kulutukseen perustuvaa verotusta vastaan noin periaatteessa.

• bessie* kirjoitti:

"bessie*"

Piikkiön aloitus on toisessakin mielessä hyvä.
        Se saa ihmiset ajattelemaan, kuinka pitkälle lain-säädäntö saa mennä, tukkiessaan kansalta turvat.
        Pakottaen sen rangaistuksen-uhalla etsimään sanoilleen kierto-teitä ja väkisin
        näyttelemään toista kun on.
        Täällä on myös Lumikki-aloitus.
        Se on kylläkin hajanainen naisen hajatelma, mutta viittaa hyvin lain vaatimaan
        sanojen vaihtoon.
        Tekisi mieleni sanoa: viran-omaisten ivalliseen piilo-vithuiluun.
        Kuinkas nyt taas lipsahtikin suku-puolelle...

H.

• Vanha viisaus:jos ottaa, ei aja...

• @)))

Noin suurta viisautta kuulee harvoin !

• tela-kalle

Ei kai meillä ole muuta oikeutta, kuin säksättää.
      Olla päättäjille kiitollinen, että vielä jokaisella on teoreettinen mahdollisuus pitää autoa.
      Maksoi, mitä maksoi.
      Minen edes viitsi ottaa selvää, mitä muutos merkkaa.
      En minä mitään sille voi, oi, oi. Ei voi, kuin valittaa....

• Vanhaa väkeä

Kyllä koko vero niin vihaks pistää ettei sanoja löydy . Auto on minunkin ikäiselle kiva olemas ja voin kuskata sisartanikin kun hänellä autoa ei ole . Kyllä nyt jo on niin kallista pitää sitä . Pitääkö kaikkien köyhien ihan vaan kävellä , millä vanhempi ihminen raahaa ostokset kotiin . Kyllä pidän autostani kiinni viimeiseen asti kun joudun SIITÄ luopumaan on elämä yhtä kotona nököttämistä , siinä kyllä masentuu .

• henrjii

niin se vaan on, kun köyhien kyykyttämisessä tulee naru vetävän käteen, niin on keksitävä uusia juonia millä voi lypsä.

• rasvalätty

Kuka meistä on "köyhä"?

Köyhä mammonallisesti, ei henkisesti? Kuka näkee nälkää?

• henrjii
        rasvalätty kirjoitti:

Kuka meistä on "köyhä"?

jos sarantonnin auto tuntuu kaliilta niin taitaa olla tässä kilometriasissa köyhä

• rasvarieska
        henrjii kirjoitti:

jos sarantonnin auto tuntuu kaliilta niin taitaa olla tässä kilometriasissa köyhä

Juu, ei kaikilla ole Hummeria eikä Maseratia, ovatko hyö köyhiä?

• henrjii
        rasvalätty kirjoitti:

Kuka meistä on "köyhä"?

ja jos perhessä on kaksi autoa, ja molemilla tulee 200 kilometriä työmatkajoa, niin jokainen voi ottaa kotonaan taskulaskimen, ja laskea mitä se tulee vuodessa maksamaan 3,50, sentin kilometrin hinnalla

• henrjii
        rasvarieska kirjoitti:

Juu, ei kaikilla ole Hummeria eikä Maseratia, ovatko hyö köyhiä?

tässä asiassa kyllä, mutta muusta en tiedä.

• k/k
        henrjii kirjoitti:

ja jos perhessä on kaksi autoa, ja molemilla tulee 200 kilometriä työmatkajoa, niin jokainen voi ottaa kotonaan taskulaskimen, ja laskea mitä se tulee vuodessa maksamaan 3,50, sentin kilometrin hinnalla

Edelleen Kyllönen jättää mainitsematta sen että polttoaine vero on ja pysyy tän uuren veron rinnalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5557
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      567
      2045
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      81
      1147
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1038
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      993
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      981
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      880
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      833
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      758
    Aihe