joidenkin palstalaisten

myyjätär

kannattaisi käydä ostamassa universal stone:a ja pestä sillä suunsa ja pitsihelmansa,niin ei kenenkään tarvitsisi pahoittaa mieltään tähän aikaan vuodesta ja kaikki paikat kiiltäisi kuin puhdas omatunto.

48

224

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaa, vaihteeksi pukkaa mainosta.
      Ei vanhusten-hoitoa, sota-kasvattajia ja muuta säälittävän keinotekoista keksittyä.

H.

• piiloluotsi

Kukas se taas kommentoi????????????????

• piiloluotsi kirjoitti:

Kukas se taas kommentoi????????????????

"piiloluotsi"

Jokainen vuorollaan.
        Olet hyvin ymmärtänyt palstan perus-idean.

H.

• runonikiN
        hunksz kirjoitti:

"piiloluotsi"

Jokainen vuorollaan.
        Olet hyvin ymmärtänyt palstan perus-idean.

H.

hunksz

Anna arvosi meille, heille
        sydämen, mielen enkeleille.
        Myrkkynuolesi pois heitä,
        tai ammu pieniä perkeleitä.

• runonikiN kirjoitti:

hunksz

Anna arvosi meille, heille
        sydämen, mielen enkeleille.
        Myrkkynuolesi pois heitä,
        tai ammu pieniä perkeleitä.

"runonikiN"

Jaa..a niin monet lusiinat, sanojen leikkivien muusina.
        Jokaisen sanani tarkoitus ei ole karkoitus.
        Vaan herättää himoa tälle, palstalle tärkeimmälle.
        Joka pistoni halu on herättää,
        pakottaa tarinaan terävänpään.
        Myrkkynä aikuisille.
        Kakaramaisille.

H.

• runonikiN
        hunksz kirjoitti:

"runonikiN"

Myrkkynä aikuisille.
        Kakaramaisille.

H.

hunksz

Sanan säilää hyvin käytät,
        kaapin paikan muille näytät.
        Mieltäsi selvästi riipii,
        kun huoli heikoimmista palstalle hiipii.
        Pitäisi esillä olla himo ja seksi,
        muilla ei suussa sula edes keksi.

• runonikiN kirjoitti:

hunksz

Ei kaipaa hunksi romantiikkaa
        on juttunsa pelkkää semantiikkaa
        Kaikessa pitäisi olla järki
        vaikka vaatimuksensa palstan
        rauhan särki

Haluaa olla tuomari suuri
        seisoa höpötyksen eressä
        kuin muuri

Miettispä joskus sanojensa juoksua
        tunnustelis omakehun tuoksua
        jos se olis pieni ja hento
        olisko meininki enempi rento?

• Lusiina
        hunksz kirjoitti:

"runonikiN"

Myrkkynä aikuisille.
        Kakaramaisille.

H.

"Jaa..a niin monet lusiinat sanojen leikkivien muusina.

JAAHAS, mitähän tuo taas takoitaneekaan. Oikeastaan...sanojen leikkivien muusina (muusi? perunamuusi?) vai paremminkin muusana :)). Ihan mielusti soisi useammankin olevan sanojen leikkivien musa :).

• Lusiina
        runonikiN kirjoitti:

hunksz

Wau runonikiN. Hienosti kirjoitettu, muilla ei suussa sula edes keksi :))))))

• luulen vaan en tiedä
        Lusiina kirjoitti:

JAAHAS, mitähän tuo taas takoitaneekaan. Oikeastaan...sanojen leikkivien muusina (muusi? perunamuusi?) vai paremminkin muusana :)). Ihan mielusti soisi useammankin olevan sanojen leikkivien musa :).

Olettaa sun olevan sama kuin toi runonikiN.

• nikiN
        luulen vaan en tiedä kirjoitti:

luulen vaan en tiedä

Tuo kävi minunkin mielessä, mutta en tohtinut sanoa, en verrata itseäni Lusiinaan.

• Lusiina
        luulen vaan en tiedä kirjoitti:

Aijjjaaaaaaaaaaaaa. Mäpäs taas luulen et tietää etten ole. Ja jos ei tiedä niin runonikiN ainakin tietää etten ole, etkös tiedäkkin. Minä kirjoitan nyt vain Lusiinanana :).

• Lusiina
        nikiN kirjoitti:

luulen vaan en tiedä

Tuo kävi minunkin mielessä, mutta en tohtinut sanoa, en verrata itseäni Lusiinaan.

Mkset tohtinut?

"verrata itseäni Lusiinaan." ?

Minusta sinä kirjoitat kivan positiivisesti, mihin minä en aina kykene. Siis kirjoituksesi ovat hyvöntuulisia ja se on kiva.

• nikiN
        Lusiina kirjoitti:

Wau runonikiN. Hienosti kirjoitettu, muilla ei suussa sula edes keksi :))))))

Luotin siihen, että me muut emme ota itseemme :-)

• nikiN
        Lusiina kirjoitti:

Aijjjaaaaaaaaaaaaa. Mäpäs taas luulen et tietää etten ole. Ja jos ei tiedä niin runonikiN ainakin tietää etten ole, etkös tiedäkkin. Minä kirjoitan nyt vain Lusiinanana :).

Jaa tiedänks mä? Jos multa pulpahtaa runo tulee runonikiN, jos höperöin tulee höperönikiN.

• nikiN
        Lusiina kirjoitti:

Sanojen leikkivien musana, juurikin niin :-)

• Lusiina
        nikiN kirjoitti:

Jaa tiedänks mä? Jos multa pulpahtaa runo tulee runonikiN, jos höperöin tulee höperönikiN.

No luulis sun tietävän etten mää oo sää? Enkä sää mää :). Mää nyt olen täällä vai Lusiina.

• Lusiina
        nikiN kirjoitti:

Sanojen leikkivien musana, juurikin niin :-)

Musa ta muusa, yhtäkaikki kivoja asioota molemmat. Oikeassa kohden siis.

• nikiN
        Lusiina kirjoitti:

No luulis sun tietävän etten mää oo sää? Enkä sää mää :). Mää nyt olen täällä vai Lusiina.

Joo, olen mää mää. Ole sää sää, Lusiina. Ei minusta ole LusiinanikiN :-)

• Lusiina
        nikiN kirjoitti:

Joo, olen mää mää. Ole sää sää, Lusiina. Ei minusta ole LusiinanikiN :-)

Eikä minusta nikiN :). Ollaan vaan olevname omia ihtijämme.

• Lusiina
        nikiN kirjoitti:

Luotin siihen, että me muut emme ota itseemme :-)

Noh, väliäkös sillä. Hauska ilmaisu kuitenkin. Aloinkin miettiä sulaakohan mulla edes someri suussa :).

• Hei kun keikuskelen

En kyllä ala tukkimaan suuhuni kaikenmaailman pesuaineita.
      Sitäpaitsi vaikka pistäisin NIIIIN paljon pesuainetta suuhuni, että posketkin olis pallona, niin äääääääääärimmäistä vihastumista ja ärsytystä en saisi vähenemään.

Nyt jos koskaan olen hanakka känkkäränkkäilemään, väittelemään ja tuohdun pienimmästäkin piikistä. Ykski poikkipuolinen sana, niin saatta tuta mun hirmuisen kiukkuni.

Turhautunut olen ja olen. Maan perusteellisen tympeetä tää touhu, olla möllöttää ja odottaa eikä mitään sitten tapahdukaan.

Eli ei ne huoltomiehet oo tuulleetkaan. Mrrrrr....

Millähän tavalla sitä alkais purkamaan tätä kiukkuani.
      Alanko häiriköimään Häh.

• Heikunkeikulle
        Hyvä kun tulit esille niin saan sanoa varmuuren vuoksi
        anteeksi .Tänään kun ajelin töihin niis sain hirmusen pahanenteisen oivalluksen.
        Silloin kun kirjoittelit kastanjeteista nii toin sen marimpan keskusteluun ja vertasin sitä sinuun .en suinkaan missään tapauksessa tarkoittanut verrata sitä ja sun suutasi keskenään .
        Äänestä oli kysymys, mielestäni kastanjettien nakutus ei sovi tekstiisi,minusta
        marimpan soljuva ääni on oikea vertaus.
        Näin ollen viel kerran anteeks ja hyvää joulunaikaa sulle.

• Hei kun keikuskelen
        koti-kiusattu kirjoitti:

Heikunkeikulle
        Hyvä kun tulit esille niin saan sanoa varmuuren vuoksi
        anteeksi .Tänään kun ajelin töihin niis sain hirmusen pahanenteisen oivalluksen.
        Silloin kun kirjoittelit kastanjeteista nii toin sen marimpan keskusteluun ja vertasin sitä sinuun .en suinkaan missään tapauksessa tarkoittanut verrata sitä ja sun suutasi keskenään .
        Äänestä oli kysymys, mielestäni kastanjettien nakutus ei sovi tekstiisi,minusta
        marimpan soljuva ääni on oikea vertaus.
        Näin ollen viel kerran anteeks ja hyvää joulunaikaa sulle.

Koti-kiusattu.

No nih, heti ku ehin sanomaan, että mua ei saa ny sohia millään lailla, niin ekköhän sää ala aukomaan päätäs. Tekis pirhana viete mieli lyödä sua heinällä.

Saat heti välittömästi vetää takas sun anteeksipyynnöt. Niin yhtään mitään anteeksipyyntöjä en tarvitse. Kaikkea hirmuista oivallusta sulle tuleekin mieleen.
        Ookko ressaantunu, ku niin väärin oivaltelet?

Marimpa on ihan Jees-soitin. Olen Ylpeä, jos joku vertaa mun ääntä marimpaan.
        Minä kun jo ehdin tunnustaa, että jytynmamman musiikkiketjussa laittamani Ääninäytteen äänet kalpenevat minun ääneni ääneen ihan satayks:)

Hyvää joulunaikaa sinullekin mukava koti-kiusattu.
        Ja koska sinäkin lopuksi "viel kerran", niin minäki sit viel kerran, että en kuunaan, koskaan, ikinä ikuna ole sinulle loukkaantunut mistään mistään.

• Hei kun keikuskelen

Joo, kyllä mullakin on kokemusta väkisin hymyilystä ja totta totta, naamalihakset siinä väsyy sen verran paljon, ettei kauaa aikaa viitti suupieliään nostella.

Mulla on nyt ongelmana lähinnä nämä kantapäät. Ku oikein pistää vihaksi ja kantapäät klopisten hyppää klasista vahtaamas joko työmiehiä näkyis edes kauempana ja ku ei näy eikä kuulu, niin jalaat mennä pökkää aina vaan vihaasemmin klovisten.

Sinä kun tiedät niin niin ja niin paljon kaikesta, niin kysäisen, että jos patterissa ei ole ilmaa ja kun termostaatti on ihan täysillä eli kolmosessa, niin patteri huitasee semmoset kuumuudet, että eihän niin kuumas voi koko aikaa olla. Jos pikkusenkin kääntää sitä termostaattia eli vain vaikkapa kaks ja puoli tai kolme miinus, niin Plim Plom, patteri jäähtyy ihan täydellisen kylmäksi.

Eilen illalla laitoin termostaattia pikkusen pienemmälle ja se on edelleen ihan kylmä. Aikomus oli tästä asiasta kysästä huoltomieheltä, mutta en voi kun ei tullutkaan tänne.

Alakerrassa patteri on ihan haloonen, vaikka termostaatti on täysillä. Justiin ja justiin tuntee, että on pikkusen lämmin. Toissapäivänä ilmattiin, eikä se miksikään muuttunut. Haloonen mikä haloonen.

• Hei kun keikuskelen kirjoitti:

Joo, kyllä mullakin on kokemusta väkisin hymyilystä ja totta totta, naamalihakset siinä väsyy sen verran paljon, ettei kauaa aikaa viitti suupieliään nostella.

Mulla on nyt ongelmana lähinnä nämä kantapäät. Ku oikein pistää vihaksi ja kantapäät klopisten hyppää klasista vahtaamas joko työmiehiä näkyis edes kauempana ja ku ei näy eikä kuulu, niin jalaat mennä pökkää aina vaan vihaasemmin klovisten.

Sinä kun tiedät niin niin ja niin paljon kaikesta, niin kysäisen, että jos patterissa ei ole ilmaa ja kun termostaatti on ihan täysillä eli kolmosessa, niin patteri huitasee semmoset kuumuudet, että eihän niin kuumas voi koko aikaa olla. Jos pikkusenkin kääntää sitä termostaattia eli vain vaikkapa kaks ja puoli tai kolme miinus, niin Plim Plom, patteri jäähtyy ihan täydellisen kylmäksi.

Eilen illalla laitoin termostaattia pikkusen pienemmälle ja se on edelleen ihan kylmä. Aikomus oli tästä asiasta kysästä huoltomieheltä, mutta en voi kun ei tullutkaan tänne.

Alakerrassa patteri on ihan haloonen, vaikka termostaatti on täysillä. Justiin ja justiin tuntee, että on pikkusen lämmin. Toissapäivänä ilmattiin, eikä se miksikään muuttunut. Haloonen mikä haloonen.

Heikunkeikulle
        Jos sun talos patteriverkkoo on huuhdeltu niin ne ukot on varmaan irrotelleet niit termostaatin runkoja ja väännelleet niit virtauksii isommille et saavat huuhtelun kiertämään.
        Nyt tarttis varmaankin tasapainoittaa se lämmitysverkko, eli kaikk huoneet olis käytävä läpi ja kiereltävä ne virtaamat niin et kaikkiin pattereihin tulee virtaus.
        Nyt se lämpö menee minne sattuu kun toises paikas on iso hole ja toises ihan pikkune suntti.
        Kiertopumpust en sano mitään kun en oo paikan päällä, kalvopaisunta astiakin vaikuttaa kiertoon mut sekin pitäs nährä itte.
        Sit on viel sekin et jos sulla on kaks putki systeemi niin onko ne 3/ 12mm sisäkalut kieretty oikein huuhtelun jälkeen,sekin pitäs itte nährä ja koittaa.

• Hei kun keikuskelen
        koti-kiusattu kirjoitti:

Heikunkeikulle
        Jos sun talos patteriverkkoo on huuhdeltu niin ne ukot on varmaan irrotelleet niit termostaatin runkoja ja väännelleet niit virtauksii isommille et saavat huuhtelun kiertämään.
        Nyt tarttis varmaankin tasapainoittaa se lämmitysverkko, eli kaikk huoneet olis käytävä läpi ja kiereltävä ne virtaamat niin et kaikkiin pattereihin tulee virtaus.
        Nyt se lämpö menee minne sattuu kun toises paikas on iso hole ja toises ihan pikkune suntti.
        Kiertopumpust en sano mitään kun en oo paikan päällä, kalvopaisunta astiakin vaikuttaa kiertoon mut sekin pitäs nährä itte.
        Sit on viel sekin et jos sulla on kaks putki systeemi niin onko ne 3/ 12mm sisäkalut kieretty oikein huuhtelun jälkeen,sekin pitäs itte nährä ja koittaa.

No niin, nyhän sinä vetelit semmosta ammatti hommaa, että minä putosin kärryiltä ihan heti melkein tokan sanan jälkeen.
        Ei täs auta muu ku odottaa, josko tulisivat maanantaina. Kuulin sivukorvalla ohikulkiessa, kun pihalla yks huoltomies viime maanantaina sanoi toiselle jotakin kiertopumpun tarkistamisesta ja ehkä vaihdosta. Siihen loppu mun sivukorvan kuuluvuuteni, kun tallustelin autolle.

Kiitos sulle ammattimaisesta kirjoituksestasi.
        Minun vika, ku en siitä kauhiasti ymmärtänyt mitään :)

• Hei kun keikuskelen kirjoitti:

No niin, nyhän sinä vetelit semmosta ammatti hommaa, että minä putosin kärryiltä ihan heti melkein tokan sanan jälkeen.
        Ei täs auta muu ku odottaa, josko tulisivat maanantaina. Kuulin sivukorvalla ohikulkiessa, kun pihalla yks huoltomies viime maanantaina sanoi toiselle jotakin kiertopumpun tarkistamisesta ja ehkä vaihdosta. Siihen loppu mun sivukorvan kuuluvuuteni, kun tallustelin autolle.

Kiitos sulle ammattimaisesta kirjoituksestasi.
        Minun vika, ku en siitä kauhiasti ymmärtänyt mitään :)

Ajatteles heikunkeikku jos olisin nurkan takana kuiskaajana ja sä kyselisit huoltomieheltä niit asioita joita supattelisin olis siin huoltomies pistoksissa.

• tiina@

mää en ymmärytäny mitään tosta aloituksesta
      mutta eipä oo ensimmäinen kerta.

• Joulun alusaikaa sulle tiina.
        Joku on vissiin ollu ruokoton suustas ja vanhan ajan konstein pitäs suunsa pestä.

• tiina@
        piikkiö kirjoitti:

Joulun alusaikaa sulle tiina.
        Joku on vissiin ollu ruokoton suustas ja vanhan ajan konstein pitäs suunsa pestä.

rattoisaa ja rauhallista joulun aikaa myös sulle :)

• nappi ottaan

Mä pesen tolla aineella tulikiviuunin kyljet, lattialaatat ja kylppärin kaakelit, en syö sitä enkä pese sillä pyykkiä.

• millä olis väliä

Mun elämään on välillä
      siunaantunut pal raskasta surua ja sairauttakin,
      puran tuntojani ajoittain runopalstalle,
      yrittäkää kestää vaikkei ne aina
      mitään älyllisyyttä pursua.
      Käytän vaihtuvia puskanikkejä,
      vähän kuin eripituisia valonsäteitä
      - tärkeintä ei ole persoonani
      vaan sanat,
      eheytyä repaleista
      toimivaksi ihmiseksi.

• runotonnikiN

Ahaa, siis on erikseen runopalsta. Kiitos vinkistä, täytyypi etsiä.

• Jos mulla ois pitsihelmat, ne ei putsaantuis millään kivellä uituaan tuol kurakossa.

Suuni pesen ihan vaan tylsällä Pepsodentilla, riittääkse!?

• entäs sormet...?

Minä purskuttelen vielä varmuuden vuoksi suuvedellä, mutta silti täällä aina joku joskus pahoittaa mielensä...
        Ehkä minulle se universal stone sitten olisi paikallaan, vaikka en minä suullani kirjoita...

• 18-4

Rakkaat sisaret ja veljet 60 olkaamme ystävällisiä toinen toisillimme, sillä täällä kirjoittaminen on onnemme käsissä, olkaamme suvaitsevaisia kanssaolevia kohtaan nimiä sanomatta.

• mimmimummi*

"Niin hyvä lämmin hellä..on mieli jokaisen"....valitettavasti se ei aina ole niin....eikä tulekaan olla...mutta itse haluan olla luokkaamatta tahallani ...
      Itse olen loukkaantunut sanoista tällä palstalla....mutta olen myös ymmärtäväinen..
      Fiksut pärjää aina....

• ---

Tuntuu olevan joidenkin mielihommaa, tuo loukkaaminen.
        No, kukin laillaan.
        Kilpikonna pärjäisi parhaiten täällä. Onneksi ei olla.

• ne silkkihanskat...?
        --- kirjoitti:

Tuntuu olevan joidenkin mielihommaa, tuo loukkaaminen.
        No, kukin laillaan.
        Kilpikonna pärjäisi parhaiten täällä. Onneksi ei olla.

Joskus vaikuttaa kyllä siltäkin, että loukkaantuminen on joittenkin mielihommaa.

Aika ällikälle jää, kun ei ole tarkoittanut mitenkään loukata ja toinen ilmoittaa yhtäkkiä hänelle tulleen pahan mielen ja kysyy olenko nyt tyytyväinen kun sain veetuiltua hänelle.

• ---
        ne silkkihanskat...? kirjoitti:

Joskus vaikuttaa kyllä siltäkin, että loukkaantuminen on joittenkin mielihommaa.

Aika ällikälle jää, kun ei ole tarkoittanut mitenkään loukata ja toinen ilmoittaa yhtäkkiä hänelle tulleen pahan mielen ja kysyy olenko nyt tyytyväinen kun sain veetuiltua hänelle.

Kirjallinen itseilmaus on vaikeaa. On minuakin moitittu jostain, vaikka olen tarkoittanut ihan päinvastaista.

Kyllä suoran veetuilun jokainen erottaa tarkoittamattomasta.
        Mutta eipä joulun alla kannata kuonaa kaivaa.

• ne silkkihanskat...?
        --- kirjoitti:

Kirjallinen itseilmaus on vaikeaa. On minuakin moitittu jostain, vaikka olen tarkoittanut ihan päinvastaista.

Kyllä suoran veetuilun jokainen erottaa tarkoittamattomasta.
        Mutta eipä joulun alla kannata kuonaa kaivaa.

Niin luulisi eroittavan. Mutta kun ei.

Ei sitä tiedä vasta tänne tullut, mitä komplekseja kenelläkin on, jos ei ole seurannut vuosikausia palstaa ja oppinut saamaan jonkunlaista tuntumaa toisten sielunelämään. Sitten voi vahingossa kirjoittaa sanan, ei edes hänelle tarkoitetun, minkä toinen ottaa selväksi veetuiluksi ja pahoittaa mielensä.

Ei tunnu mukavalle...

• kuplia

Eikö enkkujen sisäelimet ole kyllästetty astanpesuaineella, kun nytkin vaahtoavat astiat vain nostetaan pesuvedestä kuivumaan?
      Vesipula?

• mistä tuo?

Nii miten niin?

• ällöttävää
        mistä tuo? kirjoitti:

Nii miten niin?

Yleensä vain Suomessa on astioiden käsitiskissä myös huuhteleminen ennen kuivaamista.
        Tiskikaappeja ritilöineen ei ole, sellainen muovipinnoitettu irrallinen kuivausteline keittiön työpöydän nurkassa, altaita vain yksi sekin pieni..

• kupla-tonttu

Varmaan nestemäinen Mäntysuopa ajaisi saman asan.
      Voisi tulla kuplamaisia ilmalaivoja.
      Pakkasessa voisivat olla pitkäikäisiä.

• karjakko x

No ilman muuta
      joulutähti valaisee
      kaikki suoliston sisällötkin,
      jätehuolto viimeistään joulun jälkeenkin,
      yrittäkää silti selviytyä itsekukin
      joulustanne ehjin nahoin
      ja vähäisin vammoin
      - pukkikin vois pahimmat pökkimisharjoituksensa
      pitää omassa karsinassaan.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3797
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2566
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1995
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1741
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      31
      1536
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      125
      1511
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1321
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1266
    9. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      488
      1265
    10. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      82
      1242
    Aihe