Energiatodistus

Rintama 58

Kuinka kävi asian, eli pitääkö semmoinen 50-luvun talossa olla, muistaakseni omakotiliitto sai tehtyä asian etten jotain?

8

214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei vielä neljän vuoteen.

• Apuva 6

Mitä todistus maksaa ja kuka sen tekee. Voiko lisäeristeitä myyvät yritykset sen tehdä?

• Uudehkot omakotitalot, eli 1980 jälkeen valmistuneet tarvitsevat energiatodistuksen. 50-luvun talot vasta siirtymäajan jälkeen vuonna 2017.

Omakotitaloliiton kansalaisaloite pyrkii muuttamaan energiatodistuksen laadinnassa käytettävää laskukaavaa ja kertoimia.

Hintataso energiatodistuksen laadinnassa vaihtelee alueittain. Laatijan on käytävä katselmoimassa kohde, joten myös etäisyys voi vaikuttaa hintaan. Omakotitalon energiatodistuksen saa usein jo alle 500€.

Suomen kattavin lista yrityksiä ja energiatodistusten laatijat kartalla löytyy hankienergiatodistus.fi -palvelusta. Kauttamme voit jättää tarjouspyynnön maksutta, välitämme ne alueesi yrityksille.

• ajnnja

itse jouduin teettämään energiatodistuksen autotallista. Perusteltiin, että kun on niin iso talli, vaikka neliöitä ei ole kuin 178...

• Höpö höpö, tai sitten se rakennus on rekisteröity asuinrakennukseksi.

• pätevä
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

Höpö höpö, tai sitten se rakennus on rekisteröity asuinrakennukseksi.

Rakentamisvaiheessa on tehtävä energiaselvitys.

• näin se menee

Kerrottakoon välittäjille ja muille,vaikka olisi 190 luvusta nuorempi talo niin kukaan ei valvo saatikka vaadi todistusta,itse möin keväällä sellaisen ,ja missään ei tullut esiin vaatimusta,kysyin tätä välittäjältäkin vaikka itse möinkin kohteen niin välittäjä tuumas ettei yhteenkää ole tehty ei yhteen ainoaankaan koko kaupungissa.

Vaikka on nuorempi kuin 1980 luvun talo,eli kukaan ei vaadi eikä tule kyselemään.
      Antaa muiden maksaa jos haluavat,sama on jätevesi asioissa,niitä ei tehdä missään tapauksessa vielä.

• kansalaisdemokratia

Rauhanomainen vastarinta toimii parhaiten mielivaltaa vastaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1517
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1380
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      75
      1166
    4. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1109
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      68
      1085
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      75
      981
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      68
      905
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      255
      900
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      831
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      33
      813
    Aihe