Altakasteluruukkujen markkinaosuus

Itse olen kehitellyt tavallisista muovisista altakasteluruukuista poikkkeavia ruukkuja. Kiinnostaisi tietää, miten altakasteluruukkujen markkinaosuus suhteessa tavanomaisiin ruukkuihin on muuttunut vuosien mittaan. Näppituntumalta vaikuttaisi siltä, että niiden osuus kaikista ruukuista on pienentynyt sitten 80- ja 90- luvun. Esimerkiksi hyvin varustetusta puutarha-alan liikkeestä niitä ei näytä saavan. Olenko oikeassa ja voisiko asiaa paremmin tunteva kertoa lisää asiasta ?

3

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkennuksena; kyse on pienistä kotikäyttöön tarkoitetuista altakasteluruukuista eli säiliöruukuista.

• 1 mielipide

Enpä tiedä markkinaosuuksista, mutta en itse ole altakasteluruukkuja hankkinut, koska ne ovat typerän muotoisia, olen vähän perehtynyt ja käytänössäkin tullut ymmärtämään miten kasvin juuret kasvavat/leviävät luontaisesti. Kukka tekee yleenä alaspäin juuriaan. Ei niihin altakasteluruukkuihin jäänyt järkevästi tilaa juurille. Ne oli suunnitellut joku, joka ei ole elävää kasvia nähnytkään.
      Perinteinen saviruukku on edes jonkun verran kasvin juuristolle luonnonmukainen.
      Tosin huonekasveja on juuristoltaan monenlaisia, mutta kapeahko ja syvä ruukku on melkein aina parempi kuin matala ja leveä (=altakasteluruukku)

Oikeanmallinen saviruukku, jossa reikä pohjassa, josta ylimääräiset vedet pääsevät valumaan pois lautaselle, on paras. Saviruukuista (tai keraamisista) parhaat on ne, jotka ei ole sisältä lasitettuja, ne säilyttävät kosteutta.

• moti1

Hyvin puhuttu ! Omissa ruukuissani myös ruukun muoto on ajateltu uusiksi. On korkeita ( max 300 mm) ja kapeita, alaspäin leveneviä, joissa kasvin juuristo voi kasvaa luonnolliseen muotoon, pieniä pyöreitä ruukkuja aidolla kivipinalla jne.
        Myös ledit ovat ruukuissani esillä eri tarkoituksissa. Ruukuissani aluslautanen toimii vesisäiliönä ja sen kokoahan voi sitten vaihtaa tarpeen mukaan. Vihermassan tuotoltaan ruukkuni vastaavat vesiviljelyruukkuja.
        Edelleen kiinnostaa tietää, onko pienten altakasteluruukkujen markkinaosuus pitkällä aikavälillä muuttunut, kuten näppituntumalta näyttää. Ja miksi näin on käynyt, jos on käynyt:

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5877
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      610
      2326
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1181
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1048
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1023
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      54
      1006
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      61
      946
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      61
      915
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      844
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      778
    Aihe