Pohjalainen isäntä oli kuolla onneen, kun eräänä aamuna kaivosta vettä nostaessaan vetikin kolosta sangollisen kossua. Työt loppui siihen, pellot meni kesannolle ja akka sekä lapset viettivät yönsä navetassa ukon remutessa remminsä kanssa tuvassa. Ja kossu virtasi.
Kolmantena vuonna lapset oli huostaanotettu ja akka vuokrattu naapurin isäntien iloksi. Kossuhuuruinen ukko vain kirnusi kaivosta lisää ilojuomaa ja oli kännissä 24/07. Eräänä aamuna kohtasi häntä kuitenkin järkytys:
"Yöllä 24.12 oli rotta pissinyt kaivon laidalta suoraan sen sydämeen ja aamulla, kun ukko meni ämpäreineen kossua hakemaan, olikin sanko täynnä kossun sijasta rotan kusta. Siitä etiäpäin kaivosta sai vain kusta." - Silminnäkijälausunto, annettu Keuruulla 13.03. Ottajana Kumpulainen.
kossukaivo
*RAUTANYRKKI*
1
2966
Vastaukset
- täyspäinen
olla totta että ilikiät tämmösiä kirjottaa kaikki juttusi samaa paskaa, mä oon kauhian hämmästyny typeryydestäsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682600
- 622552
- 681752
- 241577
- 201500
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91430- 151352
- 381213
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81157- 251076