Otavan MMM-palkintokilpailussa 2014 kysytään, mikä täysin uusi kesäolympialaji hyväksyttiin tuleviin Tokion kisoihin. Vastausta ei oikein löydy MMM-kirjasta ja tuntuu siltä, että koko kysymys on jotenkin virheellinen. Virallisen lajiluettelon mukaan kisoissa ei ole sellaista lajia, joka olisi täysin uusi olympiakisojen historiassa. Sen jälkeen, kun paini hyväksyttiin syyskuussa 2013 edelleen mukaan, lajiluettelo on lisäksi täsmälleen sama kuin tulevissa Rion kisoissa 2016, jossa ei sielläkään ole yhtään täysin uutta lajia.
Täysin uusi laji Tokiossa 2020?
1
309
Vastaukset
- Harrastaja kanssa
Samaan tulokseen olen minäkin tullut lueskeltuani huolellisesti MMM 2014 kirjaa ja vietettyäni jonkin aikaa netissä tietoa etsien, viimeksi tänä aamuna. MMM2014 kirjan uutiskatsauskin päättyy ennen syyskuun 8. 2013 jolloin viralliset lajipäätökset lyötiin lukkoon, vaikka itse asiahan tietysti mainitaankin kirjan urheilusivuilla (sivulla 392). Siellähän äänestettiin paini edelleen mukaan ja softball/baseball ja squash jäivät rannalle. Baseballhan on aikaisemmin viime vuosisadan alkupuolella ollut mukana olympialaisissa mitä netistä vilkaisin, mutta squash sen sijaan olisi ollut aivan uusi laji, kumma kyllä kun ajattelee että sitä miljoonat harrastavat ympäri maailmaa. Olisikohan joku innokas painin kannattaja tulkinnut painisääntöjen täysin uusiksi pistämisen uuden lajin ottamisena kesäolympialaisiin. Aika erikoista siinä tapauksessa..melkeinpä kompa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682640
- 622582
- 681772
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91450- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096