Säästä rahaa

Eroa kirkosta

Jos et ole oikea uskovainen, mutta kuulut kuitenkin totutun tavan mukaan kirkkoon, niin suosittelen kirkosta eroamista. Pyhäjärvellä kirkollisveroprosentti taisi olla 1,7%, joten jokainen voi laskea paljonko rahaa menee kirkon massiiin vuodessa. Tavan duunari työntää sinne 400-500e/vuosi. Moiselle rahalle voi keksiä järkevämpääkin käyttöä, kukin tahtonsa mukaan.

12

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmisyyttä, rauhaa

En voi erota. Erosin jo 8 v sitten.
      Tosiaan, moni kuuluu kirkkoon vain "tavan mukaan".
      Itse en pidä väkivallasta, henkisestä väkivallasta jne. niin en myöskään kannata mitään siihen liittyviä yhdistyksiä, järjestöjä tms.
      Historiaa kun, jos lukee niin uskonto jos mikä yksi väkivallan lähde. Miksi maailmassa käydään nytkin sotia?
      Muutoinkin kun seuraa erilaisten kirkkoon kuuluvien kommentteja jne.(esim. Päivi Räsänen, ministeri) niin tulee mieleen että kirkko ei ainakaan toimi niinkuin se puhuu/saarnaa.
      Eikä se kunnissa, paikallistasolla taida elämä olla sen auvoisempaa seurakunnan seinien sisällä...

• miettiä.

Mitä "menetän" jos eroan kirkosta?

• selvä kuin pläkki

Mitä "menetän", jos eroan kirkosta.

Kirkkovaltuuston puheenjohtajan.-- numero 1 ja hänen kootut tarinansa.

siinä numero 2.

Enpä kaipaa heitä. Siis eroan kirkosta ja juuri tuon tähden.

• en menetä mitään.

Minä taas liityin kirkkoon pesueeni kanssa.(4 jäsentä)

• Paakanaa

Sehän jokaisen omassa harkinnassa, nostan hattua myös moisesta ratkaisusta vaikka kirkkoon en kuulukkaan.

• erotaan pois

Tänään on vihon viimeinen päivä erota kirkosta ja saada maksamansa veroeurot takaisin tältä vuodelta.

Jos se menee tulevalle vuodelle, olet velkavankeudessa kirkkoon.

Jo kirkkovaltuuston puheenjohtajan toimista johtuen on syytä erota. Miksi maksaa kirkonveroa ja pitää yllä kulisseja.
      Riittää, kun pakkoverot on kuntaan maksettava, joita sitten herrat haaskaa mielitekojensa mukaan.

• voihan sen niinkin

Päiväkerhot, sosiaalinen auttamistyö, nuorisotyö, monet perheiden arvostamat "rituaalit", häät, kasteet, rippijuhlat, hautajaiset ym. Mitähän se kirkon toiminta oikein onkaan? Perheasian ohjaustyötä, sairaalsielunhoitoa jne
      Moni näitäpaahtava ei tule ajatelleeksi. Hautuumaiden yääpitokin maksetaan kirkon verorahoilla.

• Juu, on se niinkin. Mutta en tartte rituaaleja, häitä, kasteita, hautajaisia.

Enkä ole vakuuttunut kirkon oikeaoppisuudesta jos asioita vertaa Raamattuun.
        Mutta sen puoleen on Raamatun mukaista kun Sanassa sanotaan ,millaisiksi ihmiset muuttuu ja kirkko on todellakin sellainen .
        Ikävä kyllä ei herätä arvostusta.

• kirkko ei ole hyvä

Hautuumaatkin on täällä niin huonosoti hoidettu (urakoitsija on hoitanut hyvin)
      ei ole ollut kirkolla varoja tehdä kunnollisia vedenottopaikkoja eikä välinevarastoja. Kannuja ajelehtii ja haravoita siellä täällä. Käykää vaikkapa naapurissa Haapajärvellä. On miellyttävää nähdä välineiden ja vesisäiliöiden hoito ja
      huolenpito. Sankarihautojen kukatkin ovat paljon näyttävämmät kuin meillä nuo valkoiset roiskot, mitä markettoja lienevät.
      Hyvin hoidettu, kaunis bekonia on ollut Haapajärvellä vuosia, ja on siististi hoidettu ja näyttävä.

Vähemmälläkin kirkonverolla tulisi toimeen. Rouva Kirkkoherra/rouva on niin pakkeloitu, ettei sanotuksi saa ja
      kirkkovaltuuston puheenjohtaja tekopyhästi saarnaa raamattua ja kunnassa
      tukee vääryyttä niin paljon kuin ehtii.

Siis eroan kirkosta.!!

• liityin kirkkoon

Minä myös liityin ja liitin lapsetkin kysymättä kun halutaan vielä tältäkin vuodelta maksaa osuutemme. Hyvä kun olit laskenut tuohon edelle kuinka halvalla pääsee! Enempi mulla menee viinaan kun tuohon. Niin varmaan alottajallakin? Ja voi miten paljon enempi menee ammattiyhdistysliikkeelle eikä sieltä saa mitään vastinetta.

• vävy

Hyvä kun halusit maksaa tältäkin vuodelta veroa. Sinä olet oikea uskovainen. Kannatan.

• bjkq

Aivan kannattaa oppeja, myös lestathan on osa sitä ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5410
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2377
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1617
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      235
      1592
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      321
      1145
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      313
      1108
    Aihe