Sopisko ranskis meille?

hauhauu

Eli olen isäni kanssa miettinyt että hankittaisiin mulle koira kun olen ehkä 14-15 vuotias, jos koiran hankinta vielä silloin mua kiinnostaa. Olen siis 13 vuotta nyt. Olen halunnut koiraa 4 vuotiaasta saakka ja olen niiden kanssa ollut tekemisissä koko ikäni. Olen lenkittänyt monta eriluonteista ja kokoista koiraa, esim. lapinporokoiraa, westietä, cockerspanielia, collieta, nordfolkinterrierietä, vehnäterrieriä, shelttiä, vähän myös saksanpaimenkoiraa ja muitakin. Olen 8 vuotiaasta saakka lukenut ja katellut telkkarista paljon koira juttuja joten on mulla jonkinlainen kokemus koirista.Olen miettinyt monta eri koirarotua ja nyt löytänyt ranskanbulldoggin. Asun 6 vuotta nuoremman pikkusiskoni ja isäni kanssa pienessä kerrostalossa missä lähitölla löytyy, metsää, ranta, koirapuisto ja paljon koirakaverieta. Mulla olis mahollisuus viedä koiraa ulos kaikenkaikkiaan 3-4 tuntia päivässä. Voisin myös kuvitella tekeväni juoksulenkkejäkin. Asun joka toinen viikko isälläni ja kun en ole isällä niin asun äitini luona. Se tarkoittaa että isäni hoitaisi koiraa yksin jokatoinen viikko. Jos me hankittaisiin koira niin isäni haluaisi sen yhtä paljon kuin minä, tietty. Haluaisin kuulla teidän kokemuksia tästä kyseisestä rodusta ja jos on ideoita koirarotuihin jotka teidän mielestänne sopisi paremmin meille niin saatte mielellään ehdottaa. Kiitos etukäteen vastauksista! :-)

2

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielipide ranskiksista

Ranskis ei välttämättä ole riittävän aktiivinen rotu sinulle, vaan pienetkävelyt riittää yleensä mainiosti. Enemmän tykkää ottaa rennosti ja piereskellä sohvatyynyyn.
      Sinulle voisi sopia esimerkiksi kääpiöpinseri paremmin, jos olet ajatellut aktiivista seuralaista, jonka kanssa voi touhuta rajattomasti mitä vaan.

• Hauhauu

Oikeastaan vähemmän liikunta tarpeiset koirat olisi ehkä kuitenkin parempi, kuinka pitkiä lenkkejä ranskiksien kaa kannattais tehdä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2825
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2713
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1802
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      16
      1590
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1570
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1412
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1277
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe