Kokeneet! AUTTAKAA!

horses-love

Moi, ei jutella musta,tai mun iästä,vaan mun ponien ruokinnasta,kysyisin teiän mielipidettä, että onko näin ookoo ruokinta?

1. Vuonohevostamma,liikkuu 5-6 kertaa viikossa 1h ajan, ihan ok reipas ( joskus ), hieman lihava

aamulla klo. 7:30, heiniä karsinaan (2kg) sen jälkeen ulos
iltapäivällä klo.. 15:30 heiniä laitumelle (2kg)
illalla klo. 19.30 sisälle, heiniä karsinaan 2kg ja 1d kivennäisiä kourallinen kauraa

2. shettlanninponi, liikkuu 5-6kertaa viikossa 1h ajan, ihan ok reipas.

aamulla klo. 7:30 heiniä karsinaan 1.5kg , sen jälkeen ulos
iltapäivällä 15.30 heiniä laitumelle 1.5kg
illalla klo. 19.39 sisälle,heiniä 1.5kg ja ½dl kivennäisiä ja kourallinen kauraa

Mitä mieltä? :)

5

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • horses-love

auttakaa! :D

• horses-love

! tää on oikeesti kiireellist!

• hjkljhguu

Hevoselle olis hyvä olla suolakivi tarjolla aina! Muuten hyvä mut miks hevosesi eivät ole reippeita nii se voi johtua kauran vähäisestä määrästä! Voit antaa vuonikselle melkein litran kauroja päivää kohen ja poli ne poul litraa! Voit antaa iltaruuan aikana yös valkosipulijauhetta joka vaikuttaa vastustuskykyyn ja yleiskuntoon. Myös öljyä voi antaa ja tietysti paljon raikasta vettä

• Minna Oulusta

Miks ne liikkuu vain tunnin? Olis parempi kun liikkuisivat pari tuntia päivässä ja hikeen. Kun niiden kunto kasvaa niin menohalutkin kasvaa.
      Ja laiskuuteen on hyvä lääke lisäkaura, mitä hjkljhguu ehdottikin. Mutta en lisäis suoraan kovin paljoa, vaan vähän kerrallaan. Lisää vaikka desi viikossa niin näet vaikutuksen

• minnaaaa

Tuo ruokinta kuulostaa shetlanninponin kannalta ihan hyvältä,mutta tuon vuonohevosen ruokintaa nostaisin. Jos tuo shettis syö sen 4,5kg heinää päivässä ja vuonohevonen sen 6kg niin on se minusta aika vähän vuonohevoselle. Se on kuitenkin aika paljon shettistä isompi joten itse antaisin sille edes 8kg heinää. Meillä on shettis ja pv,shettis syö litran kauraa päivässä ja 6kg heinää ja pv syö litran kauraa ja 2lraxin prixiä sekä 12kg heinää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2673
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe