Jarkuva nuha ja hengenahdistus

äijä911

Moi!

Olen parikymppinen mies ja vaivana jatkuva nuha ja hengenahdistus.
Noin viitisen vuotta sitten todettiin astma ja lääkkeeksi määrättiin ventoline seretide aamun illoin. Nyt jo tapellut monta vuotta tämän jälkeen kun kyseisistä lääkkeistä ei oikeastaan pysyvää hyötyä ole vaan ainoastaan kun astmakohtaus iskee niin ventolinesta on apua. Astma ei siis täysin ole kontrollissa.. Nyt kuukausi sitten seretide korvattiin kortisoni - lääkkellä -> sama tilanne jatkuu edelleen..

Oireina siis hengenahdistus( melko useasti päivässä), jatkuva nuha ja tukkoisuus.

Myös pannut merkille, että aivastelen myös useasti päivässä ja usein täytyy tämön jälkeen turvautua ventolineen kun hengitystiet tukkiutuvat.

Mikä avuksi?

5

719

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astmaatikko

Kuulostaa niin tutulta!!! Mulla kans on astma ja seretiden ja ventoline käytössä.. Nyt vuoden sisällä olen saanut 3 kertaa sun kautta syötävän kortisooni kuurin kun hengitys on mennyt niin ahtaalle. Nenän tukkoisuus on päivittäistä samoin kuin aivastelukin. Tukkoisuuden ja aivastelun vuoksi hengitys tuntuu todella hankalalta. Lääkärit eivät ota tosissaan hengenahdistusta sillä peffeissä puhallan loistotuloksia. Oletko jollekkin allerginen? Pienen avun tukkoisuuteen olen löytänyt allergialääkkeistä sekä a-vitamiinia sisältävistä nenäsuihkeista. Myöskin reseptillä saatava avamys nenäsuihke on ihan loistava apu pahimpiin hetkiin kun nenä on tukossa. Poltatko? Tupakointi pahensi mulla ainakin ongelmia ja nyt useamman viikon olen ollut polttamatta ja huomattavasti hengitys on keventynyt.

• Olisiko mahdollista, että kyse olisi jotakin homeongelmasta asunnossa. Joskus tulee vastaan tilanteita, että joku "mättää ilmastoinnissa" ja sitten myrkyllisiä aineita voi olla maalissa ja muutoin huoneistossa. Vanhoissa asunnoissa voi löytyä, mutta melko uusissakin asunnoissa vaoi olla ongelmia.

Pitää seurata missä ja miten onglmaa tulee esille, amullako vai kaiken alkaa, sekä miten ulkoilma vaikuttaa.

Eräs puuseppä aikoinaan paransi astmaansa laimennetulla tuomenkuorimehulla ja sekin auttoi siinä tilanteessa.

• allergiaa???
    • ulkoilma..

nyt on homeet pakastunut

• Anonyymi

Mulla hengenahdistusta aiheutti Avamys suihke.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1881
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1641
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1639
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      103
      1599
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1567
    6. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      56
      1558
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      285
      1327
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1279
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1150
    10. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1101
    Aihe