Silmät tummat...

Makriina ek

Teemalta alkaa Komisario Palmun erehdys, jossa kaikkien asioiden selvittyä Leo Jokela puhkeaa esittämään iskelmän "Silmät tummat niin kuin syksyinen yö"..
Se on yksi Suomen Filmiteollisuuden helmistä.

18

209

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnea!
    • Olihan hauska pätkä Leo Jokelan reippaasta esiintymsestä, ja koko kaarti pöydän ääressä Matti Ranin'kin nuorena,...

Jopi Rinne edusti kyllä miehekkyyttä aikanaan vakuuttavasti,..ihan tuli iloinen mieli komedianpätkästäkin, ja tutusta sävelmästä:D,.. kiitos

• Nuori Matti Ranin

Nuori Matti Ranin toi mieleeni rakastumiseni ajat,
        kohtelias olemus, hyvin kasvatettu helsinkiläispoika.
        Itkin hiukan. :)

• !!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Eilen illalla myöhään tuli kaksi elokuvaa Komisarion paln parhaat -- tai kuinka monta niitä on , entiedä -- Oli mukava katsoa , vaikka kyllä nekin on tullut katsottua aikoinaan jo ,kai monastikkin .
      Mutta aina yhtä kiva katsoa .

• Silimät tummat niin kuin syksyinen yö...
      Niin eleettömästi huumoria tehdään, kun on oikea esiintyjä, ohjaaja ja kirjailija.

Olen varmaan jo aiemmin tunnustanut, ettei minulla ole nykyhuumorin tajua.
      Korjatakseni aukon sivistyksessäni olen yrittänyt katsella niitä ohjelmia, joissa on iso lauma ihmisiä tekemässä pikkutuhmaa.
      Heillä on varmaankin hauskaa, mutta mielestäni älyttömän koheltamisen ja huumorin väliin ei voi laittaa yhtäläisyysmerkkiä.

Jos meidän kansalaisopistossamme joskus alkaa sekä kaunokirjoitus- että nykyhuumorin oppimiskurssi, ilmoittaudun molempiin.
      Varokaapa vain, kun meikämummu alkaa nykyhauskaksi!
      Siihen saakka: voikaa hyvin!

• Makriina ek

Minä muistan, kuinka Siltalan pehtoori pauhasi nykyhuumorista ja kertoi oman vitsinsä, jota perinteisesti oli naurettu vuosia. "Sille me naurettin", hän julisti.
        Mutta kun minä olen unohtanut sen vitsin!
        Muistaako joku?
        Seuraisin mielelläni perinteitä minäkin.

• ruune

Tuota hetkeä minä odotan huuli pitkänä ja mukaan tungen. Olen jotain täällä palstallakin yrittänyt, kiroitan vieläkin Ruuneperinä, mutta myös tällä lyhennetyllä.
        heh heh van

• ...olisynkkäsyksyi..
        Makriina ek kirjoitti:

Minä muistan, kuinka Siltalan pehtoori pauhasi nykyhuumorista ja kertoi oman vitsinsä, jota perinteisesti oli naurettu vuosia. "Sille me naurettin", hän julisti.
        Mutta kun minä olen unohtanut sen vitsin!
        Muistaako joku?
        Seuraisin mielelläni perinteitä minäkin.

Jostain syystä Leo Jokelan laulama > silmät tummat < on jäänyt muistikortille. L J kuoli alle 50v. Niin teki Gösta Sundmankin. Jokela mielestäni parempi.

• Vitsit vanhenee.
      Muistan kuinka hulvaton Leo Jokelan papukaija G.Pula-aho oli aikanaan radiossa.

Hupmasin, että joitakin välähdyklsiä on netissäkin kuultavana.
      Voi mikä pettymys.
      Eipä nauruhermoni värähtänytkään.

• Unohtumatonta oli

Leo Jokelan huumorin helppous, kuoliaaksi nauratti minut aikoinaan. ja ihan vakavalla naamalla.

• jjoutava

Muistan jonkin Leo Jokelan mökkinaapurin kertoneen, että kun heillä oli yteinen lipputanko ja tapana oli laskea lippu alas jos tuli vesisade. Erään kerran sadepilven uhatessa Leo huusi ikkunasta. 'Rekna biljet, hundra vatten'. Kertoi Leon olleen luontojaan humoristi.

• L.S.
        jjoutava kirjoitti:

Muistan jonkin Leo Jokelan mökkinaapurin kertoneen, että kun heillä oli yteinen lipputanko ja tapana oli laskea lippu alas jos tuli vesisade. Erään kerran sadepilven uhatessa Leo huusi ikkunasta. 'Rekna biljet, hundra vatten'. Kertoi Leon olleen luontojaan humoristi.

Hän oli huumoria koko mies, vakavalla naamalla.
        Nauroimme itsemme aivan reporangoiksi.

• Liisa S.
        L.S. kirjoitti:

Hän oli huumoria koko mies, vakavalla naamalla.
        Nauroimme itsemme aivan reporangoiksi.

Matti Ranin oli tuttumme, tai oikeastaan mieheni tuttu jo aikaisemmalta ajalta, vaikka olikin miestäni yli 10 vuotta vanhempi. Aivan valtavan mukaansatempaava hauska mies.

• susmorsian ek.

Minä vaan pysyttelen nyt näissä huutomerkeissä, syvintä olemusta tutkiskelen, tuossa yllä on kyllä nauruun purskahtaminen kyseessä
      Matti Raninhan oli tunnettu naistenmies vielä vanhoilla päivilläänkin, senkin vaan näin sivumennen mainitsen.

• susm.

Naurettiinkohan Ranin´en perheessä paljon, eikös Saara Raninkin ollut ennenkaikkea komedienne.

• i-lotta.
        susm. kirjoitti:

Naurettiinkohan Ranin´en perheessä paljon, eikös Saara Raninkin ollut ennenkaikkea komedienne.

Eihän koomikon tarvi kotonaan olla hausta. Niin muistelen Esa Pakarinen JR:n kertoneen isästään.

• Makriina ek
        i-lotta. kirjoitti:

Eihän koomikon tarvi kotonaan olla hausta. Niin muistelen Esa Pakarinen JR:n kertoneen isästään.

Niin, eihän laulajakaan aina kotonaan laula.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      189
      8002
    2. Suomea odottaa karu kohtalo

Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
      Maailman menoa
      293
      1985
    3. Kerro mistä alkaen

Se ihastuminen alkoi? Mikä vuosi?
      Ikävä
      70
      1328
    4. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      74
      1271
    5. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      61
      1232
    6. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      68
      1231
    7. Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!

Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1159
    8. Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?

Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti
      Tv-sarjat
      51
      1135
    9. Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja

Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa
      Ikävä
      93
      1122
    10. Olet upea nainen

Upea nainen oot.
      Ikävä
      36
      1056
    Aihe