konsti joka auttoi viime kerralla

migreeni

Hei, päätin jakaa nyt tää kokemukseni ja kertoa muille migreeneistä kärsiville, mikä on auttanut minua viime kerran, kun migreeni oli päällä. Yleensä minulla on migreenin aikana myös pahoinvointia, mutta nyt ei ollut pahemmin, ehkä vähän. Ja jostain syystä minulle rupesi tekemään mieli kokista :O no, olin just matkalla töistä kotiin, kävin siis ostamassa kokista ja join sitä matkalla. Huomasin, että kipu ei ollutkaan enää niin inhottava, vaikka sitä toki oli. tutkin vähän nettiä sitten ja selvisi, että kofeiini (jota kokiksessa on) ja C-vitamiini voivat kuulemma auttaa? Kotona sitten söin pari C-vitamiinia ja 1 buranan (joka ei yleensä auta migreeniin ollenkaan) ja n. tunnin päästä koko migreenikotaus oli ohi :O en siis tosiaan tiedä, oliko näistä apua, mutta minulla ei ole ikinä mennyt migreenikohtaus ohi ennen kuin olen nukkunut (ja yleensä pystyin nukahtamaan vasta tosi myöhään illalla, ja jouduin koko päivän sinnittelemään tän kivun kanssa). Mutta aion kokeilla tätä seuraavan kerran :)

5

255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Status migrenosus

Kofeiini tunnetusti voi auttaa. Itse käytän Treoa yhdistettynä triptaaniin. Treossa on siis aspiriini plus kofeiini poretablettina. Sairaalassa käyttävät joskus kofeiinitippaa suonensisäisesti. Kofeiinin haitta vaan on se, että siihen jää koukkuun. Pian ei voi olla päivääkään ilman, ja kun yrittää vähentää, tulee hedari. Sinänsä kuitenkin loistava apu kipulääkityksen lisänä, jos harvemmin käyttää.

• migreeni

niin, itse juon kahvia tai kokista erittäin harvoin ja luulen, että sen teho piileekin just siinä, että elimistö sai yllättäen sellaisen määrän kofeiinia, johon se ei ole tottunut. En tiedä olisiko tämä tepsinut jos joisin päivittäin paljon kahvia, ehkä ei.

• Migreenitär

Minäkin olen huomannut, että kahvin juonti aamulla helpottaa vähän, kun on herännyt päänsärkyyn.

• elämämigreeninkanssa

Pala kofeiinitapletista( yks kolmasosa riittää), puolikas panadol ja puolikas aspiriini. Sellasen ohjeen oon joskus saanu. Mun migreeni on niin paha, ettei tehonnu, mutta jos joku on sattumalta tietoinen tuosta yhdistelmästä, niin olisi kiva tietää, auttoiko.

• varma tieto

Panadol Burana ja cola-juomaa...tai kuppi kahvia tai kofeiininappia..Myös armeijan kaupan Shoko-cola-suklaapala...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      90
      3265
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3043
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1872
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1842
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      30
      1767
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1701
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1379
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1319
    Aihe