jenkeis ,kun ottaa ovenkahvat maahan saksalaisilla ajetaan vielä

turust vaa ;)

18

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kelpo Mies

      Jos nyt puhutaan tuon ikäluokan autokalustosta, pitää tyhmemmänkin tajuta se, että Pohjois-Amerikassa valmistetut autot puuttuvat listalta, koska niitä ei ole juurikaan tuotu maahan vastaavia määriä kuin jotain saksalaismerkkejä.

      Otapa vastaava listaus Italiasta, Ranskasta tai vaikka Yhdysvalloista, niin pääset toisenlaisiin tuloksiin. Mitähän ne sinunkaltaisellesi sitten kertovat ?

      Hullu saa olla, mutta ei tyhmä.

    • kertakäyttöiset

      Aina tuo kelpo mies vetoaa toisten tyhmyyteen, tuskin itsekään kovin viisas on jos jenkkiautolla ajaa.
      Tosiasiassa saksalaisautoilla ajetaan huomattavasti enemmän kuin jenkkiautoilla.
      Maahamme tuodaan vielä tänäpäivänäkin vanhoja jenkkiautolöytöjä joilla ei ole ajettu juuri mitään, herää kysymys, miksi? Miksi niitä on vain säilytetty eikä ajettu?
      Jotain on asiassa vialla.
      Jenkkiautot tarkoitettiin kertakäyttöisiksi, koska miltei joka vuosi malli muuttui ja vanha malli näytti heti vanhalta, toki niitä korjatakin voi mutta ei yhdysvalloissa sellaista harrastettu vaan ostettiin uusi auto vanhan tilalle.

      Saksa - maa joka keksi auton.

      • onaboy

        joka autolle on joku joka tykkää siitä me palstalaiset tykätään vanhoista jenkkiautoista, ja sinä tykkäät vahoista loppuunajetuista mersuista, ja kun hiukan viitsit tutkia niin sieltä ihmeellisestä ameriikan maasta löytyy kyllä vastine sille mesen nokilekalle ja se on slant six, sillä on jenkeissä sama maine kun 200d nokilekalla täällä, molemmilla pääsee yhtä pitkälle, kyllä maailmalta löytyy paljon niitä valiantteja ja dartteja joilla on ajettu yhtä paljon kun jollain mesellä, se nyt vaan kuuluu suomalaiseen nuukaan luontoon hehkuttaa kuinka loppuunajetulla kiesillä voi vielä ajaa


    • Kelpo Mies

      Joo, en minä kovin viisas ole, komea kylläkin.
      Kovin ihmeellistä olisikin jos tänne rahdattaisiin valtameren yli loppuunajettuja raatoja, koska, kuten mainitsit, vähän ajettuja pelejäkin on. Miksi joku ajaa autollaan vähän - se on yhtä suuri arvoitus kuin se, miksi suomalainen haluaa allensa W124-korisen 200D:n jolla on ajettu yli 600 000 km, ja on vielä halukas siitä maksamaan.

      Ei jenkkiautoa, sen paremmin kuin minkään muunkaan maalaista, ole tarkoitettu kestämään maailman tappiin. Autoteollisuuden tehtävä on valmistaa ja myydä suurille massoille jatkuvasti uusia.

      Amerikkalaisessa bisnesajattelussa tämä kulminoitui nimenomaan tähän "Suunniteltu vanheneminen"-politiikkaan, jonka pääarkkitehdiksi mainitaan GM:n pääjohtajana 1920-luvulta 1950-luvun puoliväliin toiminut Alfred P. Sloan.
      http://www.autowiki.fi/index.php/Alfred_P._Sloan.

      1950-70 -luvuilla viisi vuotta vanha auto näytti Pohjois-Amerikassa jo todella vanhanaikaiselta. Onko tämä oikein vai väärin - siihen ei ole yhtä ainoaa vastausta. Mutta se on selvää, että autojen korimuotoilun vuosittaisella muuttamisella ei ole pätkän vertaa tekemistä autojen kestävyyden kanssa.

    • Ei ole totta...

      Voi vittu, että jotkut jaksaa edes aloittaa tälläistä paksanajauhantaa ! Puuttuuko elämästäs jotain ? Eihän normaalisti ihminen tuollaista vittuilua harrasta ? Mitä sä saat tästä ? Ajat muna pystyssä sillä sakemannilla vai ?

      • voi räkä mitä...

        Tajuatko sä, että ei moni vaan osta jenkkiä pitkänmatkan ajoon ? Ja eipä noita saksalaisiakaan voi yleistää, että aina 600.000km pääsee. Ja moneskohan moottori oli jo menossa ?


      • atshiii
        voi räkä mitä... kirjoitti:

        Tajuatko sä, että ei moni vaan osta jenkkiä pitkänmatkan ajoon ? Ja eipä noita saksalaisiakaan voi yleistää, että aina 600.000km pääsee. Ja moneskohan moottori oli jo menossa ?

        Jos TSI, niin ainakin kymmenes.


    • exellence

      Vanha viisaus: Volvo kestää, mutta jenkki vielä enemmän.

    • voi hellalettas...

      Mikisi vain jenkeissä oli ilmastointi ja automaattiloota paljon muuta jo 60-luvulla?
      Miksi menisin Nettiautoon ja selaisin kysymyksiä sakemanni foorumeita varten ? No en v.ittu minkään takia! Se on ihan paskan hailee mulle mitä niissä vessoissa on kun en ikinä osta sellaista !

      • ite mokasivat

        Miksi Jenkit jäivät autoineen sinne 60-luvulle? Nyt korealaiset ja japsilaiset vievät ja syövät markkinat jenkkilässä, vaikka he ovat kuinka patriootteja, mutta tulee se järki sielläkin vastaan jossain vaiheessa.


      • Täh...
        ite mokasivat kirjoitti:

        Miksi Jenkit jäivät autoineen sinne 60-luvulle? Nyt korealaiset ja japsilaiset vievät ja syövät markkinat jenkkilässä, vaikka he ovat kuinka patriootteja, mutta tulee se järki sielläkin vastaan jossain vaiheessa.

        Mistä sä oot saanu päähäs ton 60-luvulle jäämisen ? Siis ihan samaa rataa meni kehitys eteenpäin kuin muissakin. Mä en ymmärrä. Jos katsotaan vaikka 1995-2013 mallin chevyjä, niin mikä niissä on jälkeenjäänyttä ? 80-luvun autoista ei kannata meteliä nostaa tai sitten joutuu haukkuumaan kaikki merkit. Sillä siihen aikaan tehtiin hirveitä autoja.


      • Hah...
        Täh... kirjoitti:

        Mistä sä oot saanu päähäs ton 60-luvulle jäämisen ? Siis ihan samaa rataa meni kehitys eteenpäin kuin muissakin. Mä en ymmärrä. Jos katsotaan vaikka 1995-2013 mallin chevyjä, niin mikä niissä on jälkeenjäänyttä ? 80-luvun autoista ei kannata meteliä nostaa tai sitten joutuu haukkuumaan kaikki merkit. Sillä siihen aikaan tehtiin hirveitä autoja.

        1995-2013 chevyt ovat käytännössä Opeleita tai Daewoo pohjaisia japaninauto kopioita.
        Chevy itse ei ole kehittänyt enää mitään uutta.


      • Kelpo Mies
        Hah... kirjoitti:

        1995-2013 chevyt ovat käytännössä Opeleita tai Daewoo pohjaisia japaninauto kopioita.
        Chevy itse ei ole kehittänyt enää mitään uutta.

        Väitteesi ei pidä millään muotoa paikkaansa, mutta ei sen väliä, koska ei liene sinun päänsärkysi.


      • ^^^^^^^^^^^^
        Hah... kirjoitti:

        1995-2013 chevyt ovat käytännössä Opeleita tai Daewoo pohjaisia japaninauto kopioita.
        Chevy itse ei ole kehittänyt enää mitään uutta.

        Minulla on kaksi tuolle aikavälille osuvaa amerikkalaista, toinen on Chevrolet ja toinen on Pontiac, mutta voisi aivan yhtä olla sisarmallinen Chevrolet.
        Voin vakuuttaa, ettei niissä kummassakaan ole Opelin tai Daewoon kanssa yhtäkään vaihtokelpoista osaa.
        Toinen näistä autoista on hyvin suuren määrän uusia inovaatioita sisältävä malli ja niistä osa on myös patentoitu.
        Patenttien määrä taitaa olla suurin koskaan millekään automallille myönnetty.

        Niin etä eiköhän Chevy sentään jotain uutta ole keksinyt.


      • Voi vittu...
        Hah... kirjoitti:

        1995-2013 chevyt ovat käytännössä Opeleita tai Daewoo pohjaisia japaninauto kopioita.
        Chevy itse ei ole kehittänyt enää mitään uutta.

        Et ilmeisesti tajua, että tuolla aikavälillä Chevykin on tehny ihan niitä oikeitakin USA autoja. Esim. Silverado, Corvette, Suburban yms. Ei ne mihkään ole hävinny. Niissäkäin on ihan samat kehityksen tuomat asiat kuin muissakin autossa paljon varusteita. Se että samaan firmaan kuuluu nuo japsikopiot ei tarkoita etteikö oikeitakin USA autoja tehtäisi. Mutta tämä on varmaan turhaa selittää, sillä ethän sä tajua! Muuten olisit ollut hiljaa noitten tietojes takia.


    • Kelpo Mies

      Niin, sitä sopii kysyä yhtiöiden johdolta. Se ei ole meidän päänsärkymme.
      Mutta olisiko kyse periaatteessa samantyyppisestä. asiasta kuin Suomen puu- ja paperiteollisuudessa. Vuosikymmenet tahkotaan samaa bulkkilaatua ja sitten kun menekki lakkaa, laitetaan koneet kiinni ja valitetaan kun kauppa ei käy.

    • Sailor.

      "turust vaa ;)" on ulostulosta päätellen takavuosien laivatytön isätön nulikka, jolla kehitys ei anna eväitä älykkäämpään kirjoitteluun.

      • Tää on tätä....

        Vaikea se on autotehteidenkaan tietää mihin se kansa aina retkahtaa. Audit yms. on päässeet hyvään markkinarakoon tänäpäivänä, mutta ei kukaan tiedä mikä on seuraava villitys. Siinä suhteessa en menisi haukkumaan jenkkien autoja, sillä hyvä hyviä autoja ovat aina olleet ja tulevat aina olemaan. Ja kyllä siellä valmistelaatassa se lukee onko auto tehty Koreassa vai USA:ssa. Monelle nämä jenkit ovat vaan jostain syystä iso ärsyke. Ei ole yksi tai kaksi tuttua jotka on seilannu VAG konsernin ja Bemarin autoilla monta vuotta ja sen jälkeen ostaneet vanhat jenkin käyttikseksi ja todenneet, että kas... Mukavuutta ja ylellisyyttä pikkurahalla! Ja se onkin totta sillä onhan esim 80-luvulla tehdyt volkkarin LT:t ja Fordin Transiitit aivan hirveitä vessoja hyvin varusteltuun Dodge Ram Vaniin yms verrattuna.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2733
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1247
    9. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1207
    Aihe