eli mitä pitää opiskella, tälläiseen ammattiin?
psykologinen sairaanhoitaja
6
373
Vastaukset
- harvinainen amm
En ole koskaan kuullut psykologisesta sairaanhoitajasta. Taisit keksiä sen ihan itse. Voit siis hyvin itse keksiä senkin, mitä ko. ammattiin pitää opiskella.
- ei löydä tietoo
Himangalla toimii sanna kuusisto ja titteli on tuo psykologinen sairaanhoitaja. en mäkään ole ennen kuullut tuollasta ammattinimikettä :)
- Wanhaa Aikaa..
Tarkoitat varmaan nimikettä
Psykiatrinen sairaanhoitaja
Ko. nimikettä ei voi enää suorittaa, se on ollut aikaisemmin koulu- ja opistoasteella.
Ote wikipediasta esimerkkinä kaupalliselta alalta:
"tutkintonimikkeet eivät tutkintouudistuksen myötä kuitenkaan suoraan periytyneet kouluasteelta toiselle asteelle. Esimerkiksi kaupallisella alalla oli kouluasteella merkantin ja opistoasteella merkonomin koulutus. Nykyään merkantin tutkintoa ei ole enää olemassa, ja merkonomi on laskenut toisen asteen tutkinnoksi." - 14+ 17
Nykyään käytännössä pitää mennä opiskelemaan johonkin ammattikorkeakouluun, joka tarjoaa sairaanhoitajan tutkintoa mielenterveystyön suuntautumisella. Kaksi kolmannesta tutkinnosta on silti jotain muuta kuin mielenterveystyötä että siihen kannattaa henkisesti valmistautua.
- nyt löytää tiedon
kiitoksia tiedosta.
- Anonyymi
Mielenkiintoinen tapaus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742952
- 672812
- 681822
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171679- 241657
- 201600
- 251572
- 481297
- 381273
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91259