Terve!
Olen etsinyt käsiini lapsuudestani yhtä kirjastosta lainattua lastenelokuvaa. Kyseessä on ns. paperianimaatio, eli hahmot on leikattu paperista. Päähahmo oli muistaakseni pieni ja arka tiikeri, joka päätyi jonkinlaisella raketilla tai aluksella outoon linnaan/kartanoon jossa tapahtui ties mitä pelottavaa ja jännittävää. Tiikeri seisoi kahdella jalalla. Elokuvassa ei muistaakseni juuri puhuttu, vaan äänitehosteet ja musiikki olivat ainoat ääniraidat.
Muistelin, että elokuvan nimi olisi ollut Paperitiikeri, mutta en löydä sillä nimellä mitään mistään. Kyseessä siis todnäk 80-90-luvulla tehty elokuva, mahdollisesti vanhempikin.
Jos joku osaa auttaa, niin kiitos paljon jo etukäteen!
Mikä vanha lastenelokuva? "Paperitiikeri"?
Paperitiikeri
2
272
Vastaukset
- Rachmael
Mä muistan tuollaisen sarjan telkkarin lauantai- tai sunnuntaiaamun lastenohjelmista. Siinä oli joku tiikerinpentu joka harhaili kavereineen jossain ilkeän vanhan ukon omistamassa kartanossa, jossa oli strutseja palvelijoina ja lopuksi joku taloudenhoitaja laittoi ukon järjestykseen. Lähetettiin joskus 1986.
Nimestä ei käsitystä, kun se oli SFT:n ohjelma ja ruotsiksi, siinä oli joku ruotsalainen kertojanääni taustalla ja siksi tapahtumistakaan en kaikkea ymmärtänyt.- zappp
Tämä on ainakin Leikkitiikeri Luukas. En tiedä, onko sama kuin mitä aloittaja etsii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692653
- 632604
- 681772
- 241597
- 201530
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251096