pari kaveripariskuntaa osti juuri itselleen ensimmäiset autot, volvo v70 ja toyota avensis. Farmarimalleja siis. Kummallakaan ei ole lapsia, koiria tai muutenkaan mitään ylimääräistä rojua, jota pitäisi rahdata pitkin poikin. Pk-seudul asuvat. Niin miks ihmeessä pitää ostaa farmari? Varsinkin kun toinen opiskelee eikä ole edes tuloja. No kätevä hankkia auto valmiiksi, jos 5v päästä syntyy lapsi, niin sen rattaat mahtuu kätsysti kyytiin...
miksi ostaa farmari, kun ei tartte tilaa?
79
1706
Vastaukset
- hgvcvhjklö
On sulla ongelmat!
Keskity omiin asioihisi, niissä on varmasti paljon korjattavaa, kun mielenkiinto on muiden tekemisissä.- farkun omistaja
Ei kai kukaan farkkua osta jos ei tarvitse? Farkuilla on kyllä aina ollut parempi jälleenmyyntiarvo ja ei yleensä ole pitkään vaihtoautoliikkeessä
- tuudoor
farkun omistaja kirjoitti:
Ei kai kukaan farkkua osta jos ei tarvitse? Farkuilla on kyllä aina ollut parempi jälleenmyyntiarvo ja ei yleensä ole pitkään vaihtoautoliikkeessä
Niin minäkin olen luullut mutta olen ilmeisesti väärässä. Taitaa olla joillakin sama homma kuin autonvalinnassa yleensäkin, että "kun kerran naapuri / serkku / työkaverikin osti niin..."
Ainakin itse ajan omat ajoni ennemmin sedanilla (tai mieluiten jollain sporttisella coupella / avoautolla). - Farkulla ajava
tuudoor kirjoitti:
Niin minäkin olen luullut mutta olen ilmeisesti väärässä. Taitaa olla joillakin sama homma kuin autonvalinnassa yleensäkin, että "kun kerran naapuri / serkku / työkaverikin osti niin..."
Ainakin itse ajan omat ajoni ennemmin sedanilla (tai mieluiten jollain sporttisella coupella / avoautolla).Jokaisella on auton tarve henk. koht.
- ihme touhua5
kiva kun tabletti sit lähettää saman viestin 100 kertaa -.- sorii
no halusin vaan kysyä, että miksi? onko siinä jotain väärää kysyä?
ymmärrän jos olisi joku harrastus, että pitäisi jotain kanootteja kuskailla paikasta toiseen, mutta ei nuo edes harrasta mitään. ostoskassit heitetään kumminkin takapenkille, en ole koskaan nähnyt, että niit laitettaisiin sinne taakse..- ...
Miksi luulet että Suomi24:n lukijat pystyisivät antamaan paremman vastauksen kuin ne kaveripariskuntasi? Onko se olevinaan epäkohteliasta kysyä ihan heiltä itseltään, että miksi he valitsivat juuri farmarin?
Itsellänikin on pikkufarkku. Ostin sen aikoinaan kun oli kampanja missä farkun sai samaan hintaan kun hatchback-mallin. Ilman sitä olisin ehkä päätynyt siihen HB:hen mutta kun normaalisti kalliimman farkun sai samaan hintaan niin ostin pois. Enkä ole valintaani katunut. Normaalissa ajossa farkku toimii siinä missä muutkin, mutta kun sitä kuljetustilaa tarvitaan, se on ylivoimainen.
- mutkunemuuttekee
No o siinä pojalla murheet. Keskity omaan tekemiseen, niin voit vaikka kehittyä ja viisastua.
- Oma valinta
Ammattiapu voi auttaa, kun muiden autovalinnat ahdistaa liikaa.
- farmari on pop
Minullakin on farmari, asun pk-seudulla, ei ole koiria, kakarat ei enää asu kotona, miksi pitäisi siis olla sedan. Seuraavakin tulee olemaan farmari vaikka ei ole kanoottiakaan.
On sulla sitten paha päänsärky jonkun autonvalinnasta. - sedan 2.0
No en ole suoraan sanottuna minäkään koskaan ymmärtänyt tuota farmarihypetystä. Siis jos sellaista tarvii niin mikäs siinä mutta ei tulisi ihan heti mieleen ostaa farkkua huvin vuoksi. Siinä kuitenkin useimmiten kulutus ja melutaso nousee, suorituskyky heikkenee, perä on aina kattoa myöten ravassa ja auton linjat kärsii mallista riippuen aina enemmän tai vähemmän. Ja tästä pitäisi maksaa lisähintaa? Kiitos mutta ei kiitos.
- seuraavakin farkku
Olipas perusteettomat perustelut, siis kulutukseen ei pätkän vaikutusta, ei melutasoon, ei suorituskyvyn heikkenemiseen, toki herkemmin kuraantuu takalisto mutta sen saa pestyä, farmari on mielestäni paljon tyylikkäämpi. Eikä hintaero lisäkuljetuskapasiteettin nähden ole todellakaan mainittava. Joten farmari, kiitos.
Muuten tästä aiheesta oli jo aiemmin todella pitkä keskustelu, mutta se lopahti kun todettiin että farkku erittäin käytännöllinen hankinta, myös sellaiselle jolla ei ole kanoottia. - farmari 4.2 V8
Se tuskin on ainoa asia, mitä et oikein ole ymmärtänyt.
- porrasperää pukkaa
seuraavakin farkku kirjoitti:
Olipas perusteettomat perustelut, siis kulutukseen ei pätkän vaikutusta, ei melutasoon, ei suorituskyvyn heikkenemiseen, toki herkemmin kuraantuu takalisto mutta sen saa pestyä, farmari on mielestäni paljon tyylikkäämpi. Eikä hintaero lisäkuljetuskapasiteettin nähden ole todellakaan mainittava. Joten farmari, kiitos.
Muuten tästä aiheesta oli jo aiemmin todella pitkä keskustelu, mutta se lopahti kun todettiin että farkku erittäin käytännöllinen hankinta, myös sellaiselle jolla ei ole kanoottia.Ulkonäkö on makuasia mutta jos faktoja katsotaan niin onhan noissa eroja kulutuksen, suorituskyvyn kuin myös päästöjen suhteen, ainakin usean valmistajan oman ilmoituksen mukaan.
Tässä esim. Audi A4 1.8 88kw automaatti:
Auton korimalli: sedan / farmari
Kiihtyvyys 0-100: 10.5 / 10.8
Huippunopeus: 200 / 191
Kulutus yhdistetty: 6.2 / 6.4
Päästöt g/km: 144 / 149
Mitä hankintahintaan tulee niin itse en ole valmis maksamaan centtiäkään enempää farkun tavaratilasta. En, vaikka siinä olisi 5000 litraa tilaa. Ei vaan ole käyttöä. - farkun valitsen
porrasperää pukkaa kirjoitti:
Ulkonäkö on makuasia mutta jos faktoja katsotaan niin onhan noissa eroja kulutuksen, suorituskyvyn kuin myös päästöjen suhteen, ainakin usean valmistajan oman ilmoituksen mukaan.
Tässä esim. Audi A4 1.8 88kw automaatti:
Auton korimalli: sedan / farmari
Kiihtyvyys 0-100: 10.5 / 10.8
Huippunopeus: 200 / 191
Kulutus yhdistetty: 6.2 / 6.4
Päästöt g/km: 144 / 149
Mitä hankintahintaan tulee niin itse en ole valmis maksamaan centtiäkään enempää farkun tavaratilasta. En, vaikka siinä olisi 5000 litraa tilaa. Ei vaan ole käyttöä.Juuri ulkonäön vuoksi farmari, kulutuksessa, suorituskyvyssä ja päästöissä ei todellakaan mainittavia eroja, en viitsi pilkkua viilata.
Tässä esim. Opel Insignia 2.0 CDTI 120kW AT6
Malli: farmari / HB, sedanista ei tietoja
Kiihtyvyys 0-100: 10,1 / 9,6 ero mitätön 0,5 sek
Huippu: 210 / 215 ero mitätön 5 km/h
Kulutus yhd: 5,9 / 5,6 ero mitätön 0,3 l/100km
Päästöt: 149 / 140 ero mitätön 9 g/100km, eli 11,05 €/vuosi
Perävaunu jarrullinen: 1700 / 1600 kg ero 100kg, plussaa farkulle
Kantavuus. 572 / 547 kg ero n. kolme laatikkoa kaljaa, plussaa farkulle
Hinta: 34898 / 33505 ero mitätön
Joten valinnassa vaaka kellahtaa farmarin puolelle, oli käyttöä tai ei.
- mek32
No sehän on jokaisen oma asia minkälaisella autolla liikkuu, Mitä se sulle tekee?
- 47473473
Itse olen perheetön opiskelija ja ehdottomasti ottaisin farmarin.
1 esim muuton yhteydessä ihan varmasti tulee niitä "rojuja" joita pitää kuljetella, mielummin vien omalla farmarilla kuin maksan kalliin pakettiauton vuokraa.
2 matkojen yhteydessä matkalaukut ei mahdu jos menee kaveriporukalla sedanilla, ei onnistu matkustelu
3 Suksia on paljon helpompi kuljetella kuin ei tarvi tunkea siitä pikkuluukusta jonka kautta ne menee suoraan etumatkustamoon.
jne. jne. jne.
Mä voisin luetella vaikka koko päivän tilanteita missä perheetön opiskelijakin tarvii farmaria. Sedan on yksinkertaisesti epäkäytännöllinen. Aika ihmeellinen ajatusmaailma aloittajalla jos ei pysty kuvittelemaan tilanteita missä perheetön tarvitsisi farmatia.- Saippualaatikko
Minä en ole muuttanut kolmeentoista vuoteen. En matkustele isolla porukalla. Enkä hiihdä.
Pystyn kyllä kuvittelemaan tilanteen, jossa perheetönkin tarvitsisi farmaria, mutta minulle niitä on sattunut kovin harvoin. Niin harvoin, etten sen takia ota kiusakseni farmarin haittapuolia. - DrEvil
"1 esim muuton yhteydessä ihan varmasti tulee niitä "rojuja" joita pitää kuljetella, mielummin vien omalla farmarilla kuin maksan kalliin pakettiauton vuokraa.
2 matkojen yhteydessä matkalaukut ei mahdu jos menee kaveriporukalla sedanilla, ei onnistu matkustelu
3 Suksia on paljon helpompi kuljetella kuin ei tarvi tunkea siitä pikkuluukusta jonka kautta ne menee suoraan etumatkustamoon.
jne. jne. jne."
4. Isommat laitteet kuten ruohonleikkuri, jääkaappi yms. saa kuljetettua farmariautolla itse. Ei tarvitse vuokrata pakettiautoa tai kuorma-autoa eikä myöskään käyttää mitään typeriä kuljetuspalveluita. - DrEvil
DrEvil kirjoitti:
"1 esim muuton yhteydessä ihan varmasti tulee niitä "rojuja" joita pitää kuljetella, mielummin vien omalla farmarilla kuin maksan kalliin pakettiauton vuokraa.
jne. jne. jne."
4. Isommat laitteet kuten ruohonleikkuri, jääkaappi yms. saa kuljetettua farmariautolla itse. Ei tarvitse vuokrata pakettiautoa tai kuorma-autoa eikä myöskään käyttää mitään typeriä kuljetuspalveluita.Tarkoitin siis juuri muustakin syystä kuin muuton takia. Siksi lisäsin kohdan 4.
- tilaa on
Farmari täälläkin, olen perheetön ja sinkku. Sedanit on vaan niin rumia ja epäkäytännöllisiä, että ehdottomasti farmari. Toki 3 ovisen pystyperän voisin myöskin huolia..
- sedanissa on hyvä
Jotkut pitää farkkuja juppien menopeleinä ja haluavat sellaisen vaikkeivät tarvitsisikaan.
Farkun tavaratila toimii rumpuna / kaikukoppana joka voimistaa tietynlaista melutasoa verrattuna sedaniin jonka takakontti on matkustamosta erillisessä tilassa auton perällä.
Farkun pitkä katto ja sivuikkunalinja nostaa ilmanvastusta eli kulutusta.
Farkun rakenteet pitää olla järeämpiä kestämään mahdollinen raskaampi kuorma takakontissa kattoa myöten jolloin paino nousee ja kulutus myös.
Mulla ei ole juuri koskaan pidempää tavaraa kyydissä joten pysty- tai viistoperäinen Hatchback on sen puolesta riittävä mulle mutta oli mulla joskus porrasperäinenkin ja pidin sen hiljaisuudesta sekä siitä että takalasi oli aina puhdas kurakelilläkin. - kladugh
Minä jos tilaan taksin ja tulee semmmoinen paketti auto vai farmari niin en varmaan nouse semmoiseen kotterroon vaan tillaan normaalin sedaninn jossa herrasmiesa voi matkustaa oli selvin tai ei.
- demanding luxus
Mulle kelpaa vain Bugatti Veyron taksiksi. Jos joudun taksiin turvautumaan niin silloin on joko h3lvetin kiire tai kyse luksustelukyydistä. Kumpikaan vaatimus ei täyty jollain dieselmersulla.
- Varakas farmaristi
Meille ostettiin farmari ihan naapurissa asuvan köyhän perheen kiusaksi, heillä ei ole varaa farmariin ja harmittelevat sitä.
- Cabriolet 16v
Jos kuraa keräävä auton perän muotoilu kertoisi jotain omistajansa varakkuudesta niin bentleyllä, rollsilla ja lexuksella ei olisi mitään muuta kuin farmarimalleja...
- koira takapenkillä
Aina sitä tavaratilaakin joskus tarvitsee. Ja vaikkei tarvitsisi, riittävä syy farmarin ostoon on jo pelkästään se, että useimmiten farmari on vastaavaa sedania tyylikkäämpi ulkonäöltään.
- Köyhien kaara
Firmat hoitaa meidän perheessä tuollaiset tilaa vaativat kuljetukset, ei meillä ole pakettiautoa.
- påoi7dfiuhöioubåg0p8
Mikäs siinä, kukin tyylillään. Monesti on vaan niin paljon helpompaa kun kuljetuskapasiteettia on olemassa just kyseiseen tarpeeseen, ilman erikoisjärjestelyitä ja viivytyksiä.
Jotenkin vaikea ymmärtää taas tämänkin aloituksen ja joidenkin samanmielisten motiivia. Jotenkin tästäkin paistaa läpi se perisuomalainen kateus tai mitä se nyt sitten onkin, vaikka ei sille olisi mitään perustettakaan. Eihän se farmari edes maksa sen enempää. Mikä vittu teitä vaivaa;((( Meikä ajaa farkulla forever mutta ei vois vähempää kiinnostaa naapurin autovalinta. - vanhusten
Autoja nuo farkut,ostetaan farkku kun suunnitellaa jo omia hautajaisija,mietitään arkun paikkaa sillä silmällä,ei kukaan alle 75 vuotias saisi ostaa farkkua.
rumia ovat ajajat kuin autonsakin,rollaattori mahtuu hädin tuskin näihin nyky-farkkuihin muistakaa se.
ja hitaita liikenteesä ,onko kukaan nähnyt ralleissa farkku-autoa ? ei ,siksikun se on vaan niiin ruma ja kömpelö.
vihaan hitaita vanhuksia ja farmari-auton kuljettajia,nyt lähden ajamaan sedanilla jonkun yli,jonkun farmari paskan. - ,,....,,,,,,.
Farkut ovat nykyään niitä pappamalleja. Kun ajan paljon en halua kovaa meteliä, en myöskään ylimäräistä polttonesteen kulutusta, enkä aina törkyistä takalasia. Lisäksi matkatavarat on fiksumpaa kuljettaa tavaratilassa kuin matkustamossa. Tavaratilat ovat melko tismalleen saman kokoisia sedanissa ja farkussa, jos mitataan ikkunarajaan. Vain täys tollot, tai fysiikasta kutosen saaneet, lastaavat yli ikkunarajan matkatavaraa.
- sadan
Lisäksi sivutuuli on aika ilkee noille farkuille.
- farkkufani100
vois sitä lastata, jos autossa o ns. "koirakalteri" joka estää tavaran päälle tulon jarrutuksessa....
- erkkijakko
farkkufani100 kirjoitti:
vois sitä lastata, jos autossa o ns. "koirakalteri" joka estää tavaran päälle tulon jarrutuksessa....
Kolarissa taas koirakalteri on notkeaa tavaraa, tiesitkin sen.
- 2+9+4+1+3+5+7+6+8+0
erkkijakko kirjoitti:
Kolarissa taas koirakalteri on notkeaa tavaraa, tiesitkin sen.
Tuo on ihan totta.
Moni farmarin omistaja vain ei tilan ahneuksissaan muista perusasioita fysiikasta.
Farmari on mielestäni jokseenkin turha koska ikkunalinjan yläpuolelle lastaamista ei käytännössä saa toteutettua turvallisesti. Saman asian ajaisi edullisempi viistoperäinen, joissa matkustamo ja tavaratila on eroteltu paremmin.
Eniten huolestuttaa se että nämä kattoa myöten täyteen pakatut farmarit ovat usein juuri niitä autoja joissa takapenkillä on pieniä lapsia. Pahimmassa tapauksessa selkä menosuuntaan, jolloin mikään ei ole suojaamassa päälle lentäviltä matkatavaroilta.
Tähän soppaan kun lisätään vielä kyydissä oleva kaljakori, hallitunkki tai vastaava painavampi esine niin keitos alkaa olla valmis.
- Pelle kansa!
Kun tämä munaton kansakunta ei uskalla eikä osaa itse tehdä päätöksiä niin turvaudutaan taas naapureiden ja kavereiden mututuntumiin ja tehdään niin kuin nekin. Ajoihan se naapurin penakin ammatikseen (pakukuski 80-luvulla) niin kyllä se autoista tietää! Ja jos ette ole huomanneet niin kaikki ketkä tekevät hankinnat oman mielen ja tarpeen mukaan halveksutaan kahvitauolla tai naapurustossa välittömästi maan rakoon hölmönä tai muuten vaan juppina! Varsinkin jos ei tajua ostaa farkku avensis/passat/octavia paskaa!
- chco
Outoa logiikkaa... siis jos ostaa jonkun VW Passatin, niin sekö osoittaa, että ei uskalla tehdä itse päätöksiä? VOI jeesus. Olen ostanut passattia vastaavia perhe-farkkuja 5 putkeen ja joka fucking auto on ollut ihan oma päätös, eikä minua ole hetkauttanut pisaaraakan mitä muut ajattelee autostani.
Väitätkö, että se joka ostaa jokun kalliimman automerkin ostaa sen vain puhtaasti realistisilla syillä, eikä tippaakaan sen vuoksi, mitä muut kentien ajattelevat sitten hänen ostoksestaan?
Kysymys: hävettäisikö sinua ajaa jollain Yariksella? Jos vastaa kyllä, niin miksi hävettäisi, jos kerran muiden mielipide ei vaikua tippakaan auton ostopäätökseesi. Minua ei hävettäisi ajaa Yariksella.
Mä en puolestaan ymmärrä miksi joku perheellinen ostaa 300 sarjan BMW:n tai C-mersun ja ahtaa siihen 2 turvaistuinta taakse ja tinkii helveetti omasta ajoasennostaan, koska etupenkkiä ei voi siirtää tarpeeksi taakse turvaistuinten takia. Miksi ei ostetaa 500 sarjalaista tai muuta tilavampaa autoa, jotta saisi edes hyvän ajo-asennon? Toki jos on persjalkainen (alle 160cm pitkä) ja turvaistuimet mahtuu vielä taakse, niin sitten ehkä menettelisi. Mielummin mä Passatin ostan kuin c-mersun tai 300 sarjalaisen BMW:n, koska C ja 300 on niin ahtaita ja pieniä autoja. - Kysymysss
No kerro mikä automalli osoittaa, että osaa tehdä itsenäisiä päätöksiä? Esim jos sijoittaa autoon 25 000 eur/ = Octavia tai 35 000 = Passat. Mikä automalli kannattaa mielummin ostaa ja miksi noilla rahoilla, jotta voi sanoa ostavansa auton itsenäisesti?
- sdfsdf
chco kirjoitti:
Outoa logiikkaa... siis jos ostaa jonkun VW Passatin, niin sekö osoittaa, että ei uskalla tehdä itse päätöksiä? VOI jeesus. Olen ostanut passattia vastaavia perhe-farkkuja 5 putkeen ja joka fucking auto on ollut ihan oma päätös, eikä minua ole hetkauttanut pisaaraakan mitä muut ajattelee autostani.
Väitätkö, että se joka ostaa jokun kalliimman automerkin ostaa sen vain puhtaasti realistisilla syillä, eikä tippaakaan sen vuoksi, mitä muut kentien ajattelevat sitten hänen ostoksestaan?
Kysymys: hävettäisikö sinua ajaa jollain Yariksella? Jos vastaa kyllä, niin miksi hävettäisi, jos kerran muiden mielipide ei vaikua tippakaan auton ostopäätökseesi. Minua ei hävettäisi ajaa Yariksella.
Mä en puolestaan ymmärrä miksi joku perheellinen ostaa 300 sarjan BMW:n tai C-mersun ja ahtaa siihen 2 turvaistuinta taakse ja tinkii helveetti omasta ajoasennostaan, koska etupenkkiä ei voi siirtää tarpeeksi taakse turvaistuinten takia. Miksi ei ostetaa 500 sarjalaista tai muuta tilavampaa autoa, jotta saisi edes hyvän ajo-asennon? Toki jos on persjalkainen (alle 160cm pitkä) ja turvaistuimet mahtuu vielä taakse, niin sitten ehkä menettelisi. Mielummin mä Passatin ostan kuin c-mersun tai 300 sarjalaisen BMW:n, koska C ja 300 on niin ahtaita ja pieniä autoja.Totta, muutama vuosi sitten tuttavani osti uuden C-sarjalaisen ja vielä pappa-sedanina ja tottakai harmaan värisenä. No ei muuten, mutta hänellä oli muutaman kk ikäiset kaksoset. Väänsi sitten 2 turvaistuinta taakse selkämenosuuntaan ja etupenkit piti pistää aivan eteen ja siltikin molemmat turvaistuimet olivat kuin kiilattuina etupenkin ja takapenkin välissä. Lisäksi selkänojakin piti laittaa pystympään. Itse ne mahtunut eteen istumaan vaan jalat ottivat kiinni hanskalokeroon. Kuulemma pian ne lapset kasvaa...
No sitten katsoin, kun rouva nosti... murjoi "kätevästi" kaksosten vaunut peräkontiin, irroittaen toki ensin pyörät... Jotenkin hullukuriselta tuntui katsella sitä tuttuni lasittunut katsetta, kun hän esitteli ainakin omasta mielestään todella hienoa autoa. Yritin pitää tirskahteluni kurissa... en pystynyt. - Vähemmän on enemmän
sdfsdf kirjoitti:
Totta, muutama vuosi sitten tuttavani osti uuden C-sarjalaisen ja vielä pappa-sedanina ja tottakai harmaan värisenä. No ei muuten, mutta hänellä oli muutaman kk ikäiset kaksoset. Väänsi sitten 2 turvaistuinta taakse selkämenosuuntaan ja etupenkit piti pistää aivan eteen ja siltikin molemmat turvaistuimet olivat kuin kiilattuina etupenkin ja takapenkin välissä. Lisäksi selkänojakin piti laittaa pystympään. Itse ne mahtunut eteen istumaan vaan jalat ottivat kiinni hanskalokeroon. Kuulemma pian ne lapset kasvaa...
No sitten katsoin, kun rouva nosti... murjoi "kätevästi" kaksosten vaunut peräkontiin, irroittaen toki ensin pyörät... Jotenkin hullukuriselta tuntui katsella sitä tuttuni lasittunut katsetta, kun hän esitteli ainakin omasta mielestään todella hienoa autoa. Yritin pitää tirskahteluni kurissa... en pystynyt.Ööö.... miten tuo turvaistuinten laitto liittyy c-mersun korimalliin? Molemmissa korimalleissa on samat takaistuintilat. Mersukateutta?
Meillä sedanin perässä kulki jatkuvasti taitettavat rattaat, eikä niitä tarvinnut sinne mitenkään pujotella tai purkaa. Riitti kun heitti kyytiin.
Toisaalla ketjussa mainittu jääkaappi ei kyllä mahdu kyytiin, en tosin ymmärrä miksi pitäisikään. Jos se menee rikki, korjaaja tulee paikan päälle ja korjaa sen.
Jos ostan uuden, myyjäliike kuljettaa sen suoraan kotiin ja vie vanhan pois (ja samalla vanha laite kierrätetään oikeaoppisesti). Sama pätee myös huonekaluihin.
Miksi minun pitäisi valita autoni kodinkoneen perusteella? - morkajk
Vähemmän on enemmän kirjoitti:
Ööö.... miten tuo turvaistuinten laitto liittyy c-mersun korimalliin? Molemmissa korimalleissa on samat takaistuintilat. Mersukateutta?
Meillä sedanin perässä kulki jatkuvasti taitettavat rattaat, eikä niitä tarvinnut sinne mitenkään pujotella tai purkaa. Riitti kun heitti kyytiin.
Toisaalla ketjussa mainittu jääkaappi ei kyllä mahdu kyytiin, en tosin ymmärrä miksi pitäisikään. Jos se menee rikki, korjaaja tulee paikan päälle ja korjaa sen.
Jos ostan uuden, myyjäliike kuljettaa sen suoraan kotiin ja vie vanhan pois (ja samalla vanha laite kierrätetään oikeaoppisesti). Sama pätee myös huonekaluihin.
Miksi minun pitäisi valita autoni kodinkoneen perusteella?No sillä tavalla, että ne turvaistuimet eivät mahdu takapenkille muuta kuin siten, että etupenkit vängätään reilusti eteenpäin, jolloin etupenkille mahtuu sujuvasti alle 160 cm pituinen henkilö. Kuka pölvästi ostaa sedan mallisen C-mersun, jos on 2 lasta ja vielä kaksoset?
En todella ole kateellinen mersusta, enkä erityisesti jostain c-mersusta, se lähinnä naurattaa, jos perheellinen sellainen pikku-auton ostaa. Eikä sinun tarvitse valita autoasi minkään muun kuin oman tarpeen perusteella. Itse valitse kyllä farkun, kun en näe mitään negatiivisiä puolia verrattuna sedaniin. Ja ne 10 kertaa vuodessa, jolloin tarvitsee tilaa, on helpompi toteuttaa. Ei joka kaupasta ole kotiinkuljetusta. Lisäksi A6:nen on huomattavasti nätimpi farkkuna. Miksi ostaisin pienenn A4 sedanin? En näe mitään syytä. - 4+4=2
morkajk kirjoitti:
No sillä tavalla, että ne turvaistuimet eivät mahdu takapenkille muuta kuin siten, että etupenkit vängätään reilusti eteenpäin, jolloin etupenkille mahtuu sujuvasti alle 160 cm pituinen henkilö. Kuka pölvästi ostaa sedan mallisen C-mersun, jos on 2 lasta ja vielä kaksoset?
En todella ole kateellinen mersusta, enkä erityisesti jostain c-mersusta, se lähinnä naurattaa, jos perheellinen sellainen pikku-auton ostaa. Eikä sinun tarvitse valita autoasi minkään muun kuin oman tarpeen perusteella. Itse valitse kyllä farkun, kun en näe mitään negatiivisiä puolia verrattuna sedaniin. Ja ne 10 kertaa vuodessa, jolloin tarvitsee tilaa, on helpompi toteuttaa. Ei joka kaupasta ole kotiinkuljetusta. Lisäksi A6:nen on huomattavasti nätimpi farkkuna. Miksi ostaisin pienenn A4 sedanin? En näe mitään syytä.Minä luulin että tässä keskustellaan autojen KORIMALLEISTA, ei eri automerkeistä tai niiden malleista. Tarviiko kaksoset millä tavalla erilaisen auton?
Siinä olen kanssasi samaa mieltä että en itsekään näe mitään syytä ostaa A4:ää.
Tai audia ylipäätänsä. - asadad
4+4=2 kirjoitti:
Minä luulin että tässä keskustellaan autojen KORIMALLEISTA, ei eri automerkeistä tai niiden malleista. Tarviiko kaksoset millä tavalla erilaisen auton?
Siinä olen kanssasi samaa mieltä että en itsekään näe mitään syytä ostaa A4:ää.
Tai audia ylipäätänsä.Kaksoset tarvitsevat erilaisen korimallin, koska kaksosten rattaat ovat helevetin isot ja sedaniin kun tunkee kaksosten rattaita, niin varmaan välähtää miksi farkku saattaisi olla kätevämpi, vaikka peräkontti olisi ihan hirveen kurainen... vai oliko niitä muita järkeviä syitä? Ulkonäkö? Kyllä, moni mali on paremman näköinen farkkuna, esim A6, A4, 500 sarjan BMW, Skoda Suberb.
Vähän sama homma on automallien kanssa, miksi ostaa iso S-sarjan mersu, jos asuu yksin? Vai mitkä ne perusteet olikin vailita mielummin sedan kuin farkku? Kuluttaa vähemmän, parempi suorituskyky ja kuraton peräkontti?
Huomattavasti enemmän mä ihmettelen sedanin ostaneita lapsiperheitä, varsinkin kaksosten rattaita kuskaavia, kuin perheettömiä farkun ostajia. Viime viikolla vein vanhan lipaston kaatopaikalle, mahtui hienosti peräkonttiin. Ehkä kaatopaikka tarjoaa hakupalvelun, en tiedä. Saisihan sen vietyä toki vietyä taksillakin, eikä peräkontti likaantuisi ollenkaan.... - qwewewq
asadad kirjoitti:
Kaksoset tarvitsevat erilaisen korimallin, koska kaksosten rattaat ovat helevetin isot ja sedaniin kun tunkee kaksosten rattaita, niin varmaan välähtää miksi farkku saattaisi olla kätevämpi, vaikka peräkontti olisi ihan hirveen kurainen... vai oliko niitä muita järkeviä syitä? Ulkonäkö? Kyllä, moni mali on paremman näköinen farkkuna, esim A6, A4, 500 sarjan BMW, Skoda Suberb.
Vähän sama homma on automallien kanssa, miksi ostaa iso S-sarjan mersu, jos asuu yksin? Vai mitkä ne perusteet olikin vailita mielummin sedan kuin farkku? Kuluttaa vähemmän, parempi suorituskyky ja kuraton peräkontti?
Huomattavasti enemmän mä ihmettelen sedanin ostaneita lapsiperheitä, varsinkin kaksosten rattaita kuskaavia, kuin perheettömiä farkun ostajia. Viime viikolla vein vanhan lipaston kaatopaikalle, mahtui hienosti peräkonttiin. Ehkä kaatopaikka tarjoaa hakupalvelun, en tiedä. Saisihan sen vietyä toki vietyä taksillakin, eikä peräkontti likaantuisi ollenkaan....Niin, sillä edellytyksellä että on täysikokoiset kaksosten rattaat ja niitä aikoo kuljettaa mukana.
- qdqdqd
qwewewq kirjoitti:
Niin, sillä edellytyksellä että on täysikokoiset kaksosten rattaat ja niitä aikoo kuljettaa mukana.
Totta, ja voihan ne kaksosten rattaat liikuttaa taksilla, jotta auton peräkontti ei likaannu. Toki harvoinhan lasten kanssa tarttee mihinkään lähteä, saati, että olisi paljon tavaraa mukana. Mielummin sitä valitsee samalla rahalla peräkontistaan pienemmän ja mikä tarkeintä puhtaamman auton, ja tinkii vähän tavaran tai lasten määrässä.
- thedeal
asadad kirjoitti:
Kaksoset tarvitsevat erilaisen korimallin, koska kaksosten rattaat ovat helevetin isot ja sedaniin kun tunkee kaksosten rattaita, niin varmaan välähtää miksi farkku saattaisi olla kätevämpi, vaikka peräkontti olisi ihan hirveen kurainen... vai oliko niitä muita järkeviä syitä? Ulkonäkö? Kyllä, moni mali on paremman näköinen farkkuna, esim A6, A4, 500 sarjan BMW, Skoda Suberb.
Huomattavasti enemmän mä ihmettelen sedanin ostaneita lapsiperheitä, varsinkin kaksosten rattaita kuskaavia, kuin perheettömiä farkun ostajia. Viime viikolla vein vanhan lipaston kaatopaikalle, mahtui hienosti peräkonttiin. Ehkä kaatopaikka tarjoaa hakupalvelun, en tiedä. Saisihan sen vietyä toki vietyä taksillakin, eikä peräkontti likaantuisi ollenkaan....Jos on kaksoset, voi ostaa M-Mersun. That's it. Sitä ei saa sedanina, niin ei ongelmaa.Sinänsä sisätiloihin korimalli ei vaikuta mitenkään.
- Sosiaalinen raj.
Mitäs kavereita ne sellaiset ovat, joilta et voi asiasta kysyä? :) Meidänkö pitäisi?
- pakukin
Mellä on 60 Volvo sedan ja Hiase. Volvo liikkuu vain joskus viikonloppuisin. Kaikki kaupunkiajot ajellaan pakulla, sen helppouden ja kätevyyden vuoksi. Kun Volvo vaihtuu niin farkkuvolvo on ekaksi mieleen tuleva.
- some nousuun
Meilläpäin työajot ajetaan pakuilla ja vapaa-aikoja ei tuhlata tavaran raahaamiseen.
Jos jostain syystä ilmenee tarvetta tavarankuljetukseen niin sitä vartenhan on ammattilaiset joilla on autot omasta takaa.
Ja onhan sillä helppouden lisäksi myös suomalaisia työllistävä vaikutus, mitä ei nykypäivänä kenenkään pitäisi väheksyä. - bcvdyr
autokauppiaden retkuun menneitä pikkuporvareita jotka luulevat saavansa kunnioitusta ajamalla farmarilla. ulkomailla farkuilla ajavat vain juntit lantavarpaat.
- supurpan
Varmarit on saakelin rumia.
- ruma, tyhmä, iso, pi
Miksi jotkut viitsiii väitellä makuasioista ja muiden tarpeista, ei ole elämällä paljoakaan virkaa.
- en o,o,o,o,oo kade
"" ulkomailla farkuilla ajavat vain juntit lantavarpaat ""
Juu jenkeissäkin ne köyhät ajelee vapaa-aikanaan avolavoilla, joissa on V8 turhat moottorit. Järkyttävää, kun eivät aja vaikka Golffilla, ei farkulla, onko niitä?
Rumiakin ovat sellaiset kiiltävät turhakkeet. P-erkeleen halpojakin sielläpäin ja jotain automaatteja ilmastointeja sun muita turhia herkkuja. Voisin just tyypit ottaa, ehkä. Naapurillakin on tossa täysin turha ML mihin sekin sitä tarttee , ant............ ? - mekaniko
Meidän taloudessa (vaimo tytär ja kaksi koiraa) on kaksi farmaria se vaan on niin pirun kätevä kun usein tulee kuljeteltua kaiken näköstä ja pääseepä helpommalla pakkaamisella reissuun lähdettäessä.
Myönnän ostaneeni silloin aikoinaan myös ulkonäkösyistä ekan farkkuni.- Ei hajusaastetta
Koirat haisee kuvottaville! Ei terveen hajuaistin omaavat hanki saati kuljettele piskiä autossa!
- Missä tyylitaju?
Saa olla perverssi jos pitää farkkua hienona autona! Makunsa kullakin mutta joku raja....
- Räkänokkateinit
Kiva jos autovalintani kuohuttaa. Mulla on kaksi farmaria, toisen takaloosteri on täynnä koirahäkkiä, toisen perässä ei ole mitään. Mitä koirien hajuhaittaan tulee, niitä on meillä kaksi. Sen verran niistä sanon että ne paskoo niin pitkälle tien reunasta kuin talutin antaa myöden. Toisin kuin nämä räkänokkateinit jotka ei saatana saa persettään sen vertaa penkistä ylös että veisivät mäkkäriroskat roskikseen mutta ei, ikkunasta mäelle vain.
- heh.........
Mitäs sitten? Farkku on usein paremman näköinen nykyaikana kuin sedanversio. Farkkuun mahtuu jo taviskamat helpommin, sedaneissa nykyisin tosi viisto takalasi, lyhyt porrasperä ja siten ahdas takaluukku. Hyvä että ruokakassi mahtuu, isompi matkakassi ei oikein.
Ilmanvastus on farkussa hitusen suurempi, mutta ei vaikuta käytännössä havaittavasti huippuun eikä kulutukseen.
Sedaneita ostaa nyt pääasiassa eläkeläispapat, nuoremmat ja menevät keski-ikäiset farkun tai cittarin, se on lifestyle-juttu.
Sivutuuliherkkyys on farkussa pienempi, se on testattu Auto Bild-lehdessä Saksassa muutama vuosi sitten, farkku-Passat kulki vakaasti sivutuulessa, sedanversio ei. Saman havaitsin aikoinaan farkku-Golfissa. - varmarii
Minusta tunuu, että farmari on semmoinen aikuisten auto. Sit kun ollaan huimat 20wee niin ostetaan farmariauto, koska ollaan niin aikuisia. Teinit ajelee pikkuautoillaan :D Vaikka sitä tavaraa ei juurikaan ole ja ostoskassit heitetään takapenkille, mutta silti pitää olla.
- farmarin omistaja
"ja ostoskassit heitetään takapenkille, mutta silti pitää olla."
Oletko seurannut tilankäyttöä, toki ne pienemmät ostokset voi ja saa heittää myös takapenkille, onhan sielläkin tilaa, "peräkonttiin" laitetaan sitten isommat ostokset jotka ei mahdu takapenkille eikä sedanin peräkonttiin.
- www1
On kätevää että saa tarvittaessa kuljetettua vaikka jääkaapin jos on tarvis. Lisäksi farmarissa on se etu että jos tarvitsee jotain vähänkään korkeampaa tavaraa kuljetella niin ei tarvitse heti penkkiä olla kääntämässä nurin. Farmarissa on tilaa ja hintaero ei ole kauhean iso.
- evvvk10
Juu mä kans ajelen yleensä kaikki ajoni rekalla jossa on lavetti perässä. Eihän sitä koskaan tiedä jos vaikka joutuu siirtämään omakotitalon tms. kauppareissun yhteydessä. Se on tosi kätevä ja käytännöllinen.
- keinussa kaljaa
Kyllä olis viime kesänä jäänyt lomareissu tekemättä omalla autolla ellei olisi ollut tyylikästä farmaria. Sinne sopii niin uskomaton määrä tavaraa jota tarvitaan kuukauden reissulla. Kaljat ja keinutuoli. Sekä muuta tarpeettomampaa tavaraa.
- novboihöh
En kyllä ymmärrä mitä se sun persettä kaivelee minkälaisesta autosta joku toinen pitää? Minä ajan farkulla koska pidän siitä, siinä riittävä syy minulle!
- zibuliz
Nooo, ne on niitä kakskymppisiä jotka eivät vielä ymmärrä mitä tekee. Keski-iässä ne saattaa osata jo elää.
- jokumuu.
Eläminenkö on sitä että osaa valita autoon "oikean" muotoisen perän?
On tämä kyllä kokonaisuudessaan aika absurdi ketju...
- Häh hää joo
Ei siitä farmarikorista ole haittaakaan. Ja konttiperällä on todellakin vaikea kuljettaa muuta kuin matkalaukkuja. Vika on ennen kaikkea pienessä takakontin kannessa. Itsellä on pikku hatchback johon mahtuu vaikka polkupyörä, joku kodinkone, sukset, kirpparilta löydetty huonekalu tms jotka eivät mahdu pihalla olevaan isompaan sedaniin eikä välttämättä edes toiseen, todella isoon sedaniin.
Ja näköjään monikäyttöisellä autolla saa jonkun idiootin päivän pilalle joten on sekin syy sellaisen ostamiseen. - Kysynvaan
Niin, miksi yksin tai kaksin elävä ostaa 2 autoa tai vaikka ison sedanin? Miksi joku VW Polo tai Seat Ibiza tms. kokoluokan auto ei riitä? Ja onhan noita muitakin pikku-kärryjä, vaikka A-Mercedes, A1 Audi tai 116 BMW, jos vähän laadukkaampaa haluaa. Kuluttavat vähemmän, ovat halvempia kuin isot sedanit.
- huoh......
Mitä helvataa se kenellekään kuuluu millaisella autolla joku ajaa? Muistuttaa ihan Pohjois-Korean touhulta. Jos joku haluaa ajaa coupella, antaa ajaa. Ja sama homma sedanin, farkun, cittarin, tila-auton tai ties minkämallisen kanssa tahansa.
- Kim Il Jung 2
huoh...... kirjoitti:
Mitä helvataa se kenellekään kuuluu millaisella autolla joku ajaa? Muistuttaa ihan Pohjois-Korean touhulta. Jos joku haluaa ajaa coupella, antaa ajaa. Ja sama homma sedanin, farkun, cittarin, tila-auton tai ties minkämallisen kanssa tahansa.
Kuuluu kyllä sedanin ostaneiden mielestä! Tässähän alunperin ihmeteltiin miksi joku ostaa farkun, koska peräkonttikin likaantuu.
- Napinapi...
Kim Il Jung 2 kirjoitti:
Kuuluu kyllä sedanin ostaneiden mielestä! Tässähän alunperin ihmeteltiin miksi joku ostaa farkun, koska peräkonttikin likaantuu.
Minä oon ihmetelly että minkä takia noita katumaastureita ja farkkuja yritetään väkisin tyrkyttää semmosille ihmisille jotka vähät välittää tilaautoista... Ostakoon farmarin tai vastaavan semmonen joka tarvii. Minä en tarvi. Voi sitä raukkaa joka erehtyy työpaikan kahvipöydässä sanomaan että osti avoauton ku se sopii hyvin omaan käyttöön. Ensimmäisenä katsotaan huuli pyöreänä ja sen jälkeen aletaan aukomaan päätä että "Eihä tuonne konttii mahdu ees mottia puita eikä kalavehkeitä. Eikä taakse mahdu ku kaks istumaa. Mitä sinä tommose lelu oot menny ostamaa. Samalla rahalla oisit saanu oikeenki auto".
- AutoPelle
Napinapi... kirjoitti:
Minä oon ihmetelly että minkä takia noita katumaastureita ja farkkuja yritetään väkisin tyrkyttää semmosille ihmisille jotka vähät välittää tilaautoista... Ostakoon farmarin tai vastaavan semmonen joka tarvii. Minä en tarvi. Voi sitä raukkaa joka erehtyy työpaikan kahvipöydässä sanomaan että osti avoauton ku se sopii hyvin omaan käyttöön. Ensimmäisenä katsotaan huuli pyöreänä ja sen jälkeen aletaan aukomaan päätä että "Eihä tuonne konttii mahdu ees mottia puita eikä kalavehkeitä. Eikä taakse mahdu ku kaks istumaa. Mitä sinä tommose lelu oot menny ostamaa. Samalla rahalla oisit saanu oikeenki auto".
Vaihda työpaikkaa jos työporukan mielipiteet alka stressata tai opettele pitämään erillään yksityiselämä ja työ. Helppoa kuin mikä, elät vain omaa elämää.
- kysymys.?
Pitäkää te vaan kätevästi kaikki perheen kamat niskan takan matkustamossa.
Älkää nyt olko tyhmiä. On autoja joissa saa matkatavarat myös erikseen matkatavaratilaan, joka on ihan yhtä suuri. - tässä vaihtoehdot:
-farkku ja tila-auto: perheeisälle, joka on menettänyt poikamiehen vapauden ja viriliteetin, on vaimonsa nalkutuksen alla ja kakaroiden ryöstämä
-sedan: harmaatukkaiselle kuurolle seniilipapalle joka köröttää kerran viikossa Lidliin ja terveyskeskukseen mittauttamaan verenpaineensa
-cittari: pienipiliselle luuserille joka koettaa pönkittää itsetuntoaan
-coupe: viriilille poikamiehelle joka nauttii elämästä ja elämä on hänelle seikkailu, ei pakkopaita ja vankila
Siinä mietittävää.... - riku rikas
Kateus ja köyhyys panee miettimään toisten auto valintoja.
- 34234
Toisten autovalintoja on hyvä miettiä mutta ei saarnata. Toisten valinnoista voi saada jonkin ahaa elämyksen.
- Ugkh
No lähes aina kuljen tyhjällä autolla pl. Mökkireissut, harrastukset ja mahdolliset muutot. Hintaero puoltaa farmaria.. Samalla rahalla saa enemmän. Monissa malleissa myös paremman näköinen.
- 2d coupe
Farmariauto on askel pakettiautoon siiryttäessä...
- Anonyymi
Maasturi on farmari,samoin pienet mini autot.Purnaus koskee isompia autoja jotka ei ole maastureita.
- Anonyymi
Weberin kaasugrillikin kulkee kaupasta kotiin kätevästi farkulla. Samoin multasäkit ym. Pitkät tavaratkaan eivät tuota ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043374
- 883073
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201923- 691896
- 381847
- 211741
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341429Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91339- 481337