matkustamista pidetään helppona niin haluan mieluummin Riikaan lomailemaan :) Yhden kerran olen käynyt ja vierailimme myös tuolloin siellä asuneen suomalaisen luona. Riika muistuttaa hieman 70-luvun Suomea. On ränsistynyttä tönöä ja uusia taloja. Suomessa lienee jo kauan sitten purettu rappiotönöt ainakin ihmisten ilmoilta pois. Vanhakaupunki Riikassa on ihastuttava. Se mikä ero Tallinnaan mielestäni on oli ihmisten ystävällisyys. Toki ymmärrän, että virolaiset ovat saaneet osansa suomalaisesta juoppoturismista, vähän liiankin kanssa, joten he eivät välttämättä viitsi aina vaivautua tervehtimäänkään vai mikä siinä sitten lienee syynä? Pikaruokakulttuuria Riikassa ei hirveästi ole joka kulmalla (mikä hyvä, pitää ihmiset hoikempina) mutta ruoka saattaa toisinaan olla hieman mautonta. Lido on hyvä ruokapaikka. Käsitöistä pidin ja nähtävyyksistä. Latvialainen olut oli myös maukasta ja parasta mojitoa olen just Riikassa saanut. Kiva olis taas mennä samaan hotelliin kuin aijemmin ja naatiskella Vanhassa kaupungissa :) Tosin Pietarikin olis matkasuunnitelmissa tulevana kesänä...
Vaikka Tallinnaan
3
191
Vastaukset
- kommentz
Kommentteja....
Riika on kylläkin Suomesta 500 km etelään, ei idässä.....
Rappiotönöjä on vielä Suomessakin ja määrä on lisääntymässä
Riikalaiset ovat varautuneita,,,eivät nyt niin erityisen ystävällisiä,,,asiallisia
Muitakin hyviä ruokapaikkoja on Lidon ohella - Kovia kohtaloita
Yksi muistelma Latvian maaseudusta, joka on paikoitellen hyvin ränsistynyttä.
Kysyimme aikoinaan Latvian suurlähettiläältä, että miksi on niin paljon viljelemättömiä peltoja, pusikoita ja rapistuneita rakennuksia. Rouva Anna Z. vastasi, että monet karkoitetut perheet eivät palanneet Siperiasta, vaan jäivät sille tielle.
Toisen tarinan kertoi korkea virkamies, hänen isänsä ammuttiin asemalaiturille, koska ei tarpeeksi ripeästi noussut Siperian junaan, saattoi jopa hangoitella vastaan. - labdien
Osa myös pakeni sodan aikana länteen.....Ruotsiin,,,englantiin, Kanadaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465397Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5561957Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens781125Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77973
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53951- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50823Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748