Onko kellään kohonnut lasko immunoglobuliini-hoidon vuoksi? Sain 5pv IVIG-hoidon ja huomasivat sen jälkeen, et senkka oli 110. Mitään sivuoireita itse hoidosta ei tullut. Mietin tässä onko senkka kohonnut sairauteni vuoksi vai itse hoidon takia, kun joku lääkäri oli sanonut että lasko voi kohota hoidon aikana. Lasko oli katsottu viimeksi loppukesästä, jolloin se oli normaali, joten nyt jää arvailuksi miksi se on noin korkea. Kukaan muu lääkäri tai sairaanhoitaja ei ollut kuullut tuosta hoidon aiheuttamasta senkan kohoamisesta, siksi kysynkin "asiantuntijoilta" eli hoitoa saaneilta :)
Immunoglobuliini-hoito
Korkea lasko
1
703
Vastaukset
- kille1000
Immunoglobuliinihoito on elimistölle rasitus ja ns. hyökkäyslisä puolustusjärjestelmään ja voi aiheuttaa erilaisia tulehdustiloja varsinkin hoidon alussa, joten en yhtään ihmettelisi, jos elimistö reagoi tuolla tavalla, eli nostamalla laskoa eli yhtä tulehduslabroista. Juuri siksi seurataan, tuleeko lämpöä, ihoreaktioita yms... Eli luultavammin hoidon vuoksi noussut ja kun elimistö tottuu, tasoittuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743002
- 712881
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171699- 241667
- 261632
- 201620
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91279