Naisia halventavat heitot selostuksessa

eilinenennustus

Okei, oon tykännyt katsella näitä olympialaisia ja tuun kattomaan edelleen (onnea Enni!), mutta pikkuhiljaa on alkaneet vietävästi ärsyttää nämä rivien välissä naisia halventavat kommentit joita juontajat yms. muut studiovieraat viljelee vähän väliä:

STUDIOVIERAS (miespuolinen): "Välillä tulee katottua myös tuota leikkijääkiekkoa... tai siis naisjääkiekkoa, vitsi vitsi."

SELOSTAJA (naisten slopestylen finaali): "Näköjään naisillaKIN on ihan tiukkaa vääntöä tässä finaalissa."

KALLE PALANDER (miesten syöksylaskua kommentoidessaan): "Tälläkin on jalat tuolleen epävakaan näköisesti yhdessä, vähän niin kuin naisilla yleensä."

Ja tässä vain ne, jotka muistan. Vedän ehkä herneen pienestä nenään mutta naisena tämmöset heitot tekee kyllä katsomiskokemuksesta erittäin tympeän. Kyllähän mä tiedän että keskimäärin naiset ei ole fyysisesti miesten tasolla, mutta silti tykkään katsoa enkä kaipaa että YLE:n taholta sitä hangataan mun naamaan.

Haluan katsoa urheilua. Piste. Enkä koko ajan kuunnella sitä, miten heikkoa, typerää, naurettavaa ja säälittävää sukupuolta edustankaan. Vitsit voi löytää muualtakin ja ennen kaikkea keskittyä siihen asiaan eli URHEILUUN.

17

432

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmmm....

Nämä talviurheilulajit kuten lätkä ovat loppujen lopuksi aika pieniä lajeja myös miesten osalta. Niitähän harrastetaan vain muutamassa maassa tosissaan. Jos naisten lätkässä mitalin voi käytännössä ottaa 4 maata, miesten lätkässä näitä maita on ruhtinaalliset 6.

• eilinenennustus

Näinhän se on. Eikä todellakaan ole tarkoitus väittää, että naisten urheilun pitäisi millään mitalla katsottuna olla yhtä kiinnostavaa kuin miesurheilu, koska ovathan suoritukset erilaisia... mutta juuri tuo ikävä asenne on se, mikä häiritsee eniten. Naisten urheilu ei ole leikkiä, se on parasta urheilua mitä naisvartalolla aikaan saa ja esim. taitoluistelun kaltaisissa lajeissa tämä ero pelaa edukseen.

• Rukajärven tie

En tiedä, onko sovinismia, mutta minusta lumilautailussa ja kumparelaskussa saisi olla vartalonmyötäiset asut kuten hiihdossa ja pikaluistelussa, jotta kehon muodot tulisivat paremmin esille. Emme esim. tiedä, millainen vartalo on Enni Rukajärvellä.

• panomies.,

Naisia pitää halventaa jotta työttömilläkin olisi varaa huoriin. Tuollainen 10€/t on sopiva taksa.

• pelletemppuja

Putinin paras ja suosikkilajihan on miesten jääkiekko, tietystikin.
      Kaikista paras laji.

Temppuilija-hyppäilijät olkoon sitten, mutta annettakoon heillekin resursseja hypätä, ensin valittivat että on liian iso mäki, ja liian isot hyppyrit, ei uskalla, sitten on liian pienet ei saa temppuja tehtyä?

10km korkeudesta ilmasta vaan temppuja tekemään sitten, pudottaa helikopterista jäävuoren päälle, hypi sillä ja näytä temppusi!

• Näin Thaimaassa

Asun Thaimaassa,ja täällä asuessani olen alkanut ymmärtää.kuinka pieniä,kaikki talviolympia lajit ovat.Täällä valta osa ihmisistä ei edes tiedä,että nyt on jotkut olympia kisat jossain Venäjällä.
      Jalkapalloa,Tennistä ja jopa snookkeria tulee TV.stä.Muttei edes urheiluruudun tapaisessa lähetyksessä,sanaakaan tai kuvaakaan Sotshin Olympialaisista.

• tschunami2004

- ja täällä taas niiden thaikkujen kahinointi puna- ynnä keltsipaitoineen on tapeetilla jatkuvasti ...köyhä kehitysmaa.

• 78 v

Valitettavasti Palander ei kommenteissaan tiedä, että Suomen kielessä ihmisistä puhuttaessa käytetään hän-sanaa Jutut kuten Kostelitsista , joka lupasi vetää häntä turpaan voisi jättää kertomatta. Kun käyttäisit "hän" sanaa niin tietäisi että puhut ihmisistä etkä koirista.Useissa kielissä hän-sana kertoo jo sukupuolen, josta puhuu. Masentava oli myös Palanderin halventava kommentti kisojen avajaisista.

• marakattinauru..

"Rako venyy.." Historian osuvin selostus naishiihdon luonteesta.....
      Kansan nauranut jo vuosikymmeniä....

• cool down

Löysätkää nyt vähän pipoa, älkääkä noin syvällisesti keskittykö selostuksiin. Itse urheilutapahtuma on pääasia.

• eilinenennustus

Senhän vuoksi juuri kirjoitinkin, kun kisaan syventyneenä yhtäkkiä selostajan pikkumaiset heitot vievät huomion pois itse aiheesta. Mä olen naiskatsoja ja haluan todella katsoa tasa-arvoisesti urheilua ilman että minua aina muistutetaan oman sukupuoleni heikkoudesta ja tyhmyydestä joka käänteessä.

• eiks vaa

Etkö vieläkään tajua miksi urheilupomot haluavat tiukkakroppaisia naisia kisoihin.....

Pussien tyhjennys on se syy.

• ugh1
        eiks vaa kirjoitti:

Etkö vieläkään tajua miksi urheilupomot haluavat tiukkakroppaisia naisia kisoihin.....

Pussien tyhjennys on se syy.

ugh... juuri tämä on syy miksi miessukupuoli alkaa kiinnostaa päivä päivältä yhä vähemmän.

• Apo-CaIypso

Kyllä aikuiset äijät tökkimässä mustaa mötikkää paikasta toiseen- ja jopa naamat verillä...ei hyvvee päevee..höhöh.

• tökkijä 26 cm

Musta muna paras muna!

• hyvämenaiset

Aivan, olen tismalleen samaa mieltä, eli äijät aliarvioi naisia katsojien sitä edes huomaamatta. Mutta sitä samaa meininkiähän on koko yhteiskunnassa ja maailmassa, sitä ei vaan huomata. Hyvä Suomen naiset, kaksi mitalia, missä miesten tuomat mitalit ???

• Pappa47v

Rako pienenee!! Sano tv kuulutaja. Naisten hiihdosta. Pappa sano keinutuolissa , että huomenna ostetta mummolle sukset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      90
      3275
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3043
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1872
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1842
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      30
      1777
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1711
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1389
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1319
    Aihe