Vai voiko normaalipainoinenkin sairastaa bulimiaa?
Ovatko bulimikot aina alipainoisia?
6
272
Vastaukset
- haeapuajooko
ylipainoinen, normaalipainoinen ja alipainoinen voivat sairastaa bulimiaa.
siinä ei todellakaan ole mitään painorajaa, hyvin suuri osa bulimikoista ei laihdu oksentamalla ollenkaan (minun stoorini ja monen tuntemani mukaan lukien).
bulimia on mielisairaus, jota ei voi painolla määrittää. jos huomaat oksentelevasi niin olet sairastumassa/sairastat bulimiaa! - omgtapsa
mikään syömishäiriö ei ikinä kato sitä mitä painat.
- look
Paitsi anoreksiassa, jossa yhtenä diagnoosi kriteerinä on: Ruumiinpaino on vähintään 15 % alle pituuden mukaisen keskipainon tai painoindeksin (BMI), (käytetään 16 vuoden iästä lähtien) tytöillä korkeintaan 17,5, pojilla alle 19. Esimurrosikäisten potilaiden paino saattaa kasvun aikana jäädä jälkeen pituuden mukaisesta keskipainosta, vaikka paino ei varsinaisesti laskee. Vanhempien potilaiden painon edellytetään laskevan.
Lähde: https://fi.wikipedia.org/wiki/Anoreksia#Laihuush.C3.A4iri.C3.B6n_.28F50.0.29_ICD-10_-kriteerit
- bulimiapelle
Luin joskus jostain, että bulimikot ovat useimmiten lievästi ylipainoisia ja/tai sahaavat siinä rajoilla ahmimis-oksentamiskierteensä takia.
- Hävettää
Bulimikot ovat yleensä niitä normaalipainoisia, jonka vuoksi sairautta onkin vaikea huomata. Bulimia saattaa kuitenkin johtaa alipainoon, riippuen tietysti syödyn ruuan laadusta ja oksentelun määrästä.
Itse olen sairastanut pari vuotta nyt bulimiaa, ja suurimman osan ajasta olen ollut normaalipainoinen. Oksentelulla pysyn normaalipainon rajoissa, mutta jos jätän viikossa muutaman päivän syömättä, niin paino tippuu reippaasti. Itse syön kerran päivässä ja oksennan pois, hävettää.
Bmi 14,7. No minä en ainakaan, sairautta takana neljä vuotta ja mitat ovat 175/82
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1333708Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä362151- 1482024
- 1051986
- 1211773
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161689- 861619
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2891469- 1231371
- 791235