Olen käyttänyt nyt Zoely -nimisiä e-pillereitä neljän kuukauden ajan ja ovat toimineet normaalisti. Ensimmäiset kolme kuukautta kuukautiset tulivat säännöllisesti, mutta neljäntenä kuukautena (kun kävin ostamassa uuden 3kk paketin) kuukautiset jäivät tulematta. Tällöin päätin tehdä raskaustestin ja varmistaa asian. No, en ollut raskaana. Ja olen lukenut, että osalla näiden pillerien käyttäjillä on kuukautiset kadonneet kokonaan moniksi kuukausiksi ja tämä on täysin normaalia. Osalla kuukautiset tulevat taas niukkoina, mikä on näiden yksi hyvä teho mikäli nämä ehkäisypillerit kullekin sopivat.
No nyt viides kuukausi menossa ja vatsassa hieman kuukautiskipujen tuntua ja pientä vuotoa, mutta ei silti sellaista määrää, että tarvitsisi esimerkiksi tamponia käyttää. Mietin vain, että tarvitseeko tästä soittaa ja kysyä ihan erikseen lääkäriltä, ettei joka kuukausi tarvitse mennä ostamaan raskaustestiä..
Minulla on myös toinen lääkitys, mikä ehkäisypillerien kanssa voi olla haitallista ja ehkäisypillerit tämän toisen lääkityksen kanssa saattaisivat menettää jonkin verran tehoaan. Gynekologi kuitenkin suositteli minulle juuri näitä e-pillereitä ja hyvin siis ovat tähän asti toimineet.
En epäile olevani raskaana, mutta ajattelin ylipäätään, että kannattaako tästä lääkärille soitella ja olla ostamatta uutta raskaustestiä, kun nyt kerta hieman kuukautisten tuntuisia kipuja ja pientä vuotoakin on ollut.
Kiitos jo etukäteen vastanneille!
Zoely e-pillereistä!
tyttö
2
114
Vastaukset
- stressaantunut
En siis ole ainoa jolla noiden pillereiden kanssa kipuilee maha.
En ole siis ihan käyttänyt ensimmäistä kuukautta, ja alavatsa alkoi kipuilla ja nyt kuumottaa olenko raskaana.
Kannattaa varmaan kysyä lääkäriltä, jos kerran testiä täytyisi joka kuukausi olla ostamassa. - zoley
mulla jäi zoleyn myötä menkat kokonaan pois, noin vuoteen eivät ole tulleet. Yhden tai kaksi kertaa on ollut lähes mitätöntä tiputtelua, mutta ei ole kestänyt muutamaa päivää pitempään. Eli kuukautisten poisjääminen on täysin normaalia :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih445229Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5241770Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748