Mulla on viime kesänä asennettu aurinkopaneelijärjestelmä. Hong Kongista ostin paneelinja Prostar prip 20d säätimen. Pelitti ihan hyvin. Vein syksyllä akun kotiin ja nyt talvella toin takaisin ja homma toimi vähän aikaa, mutta ei enää toimi. Akku on vanha tavallinen starttiakku ja sitten toin toisen akun, veneen vapaa-ajan akun ja ei pelitä, mutta akku kiehuu. Säädin sanoo vikakoodiksi e07. Onkohan vika laitteessa, mun akuissa vai mun asennuksissa?
Kiitos kaikille avusta.
Akku kiehuu
8
2722
Vastaukset
- mitä meinaat?
homma toimi vähän aikaa, mutta ei enää toimi
sitten toin toisen akun, veneen vapaa-ajan akun ja ei pelitä,
Mitä tarkoittaa ylläolevat kirjoitukset ? - Jaakko M.
Jos asennuksesi kytkennät ovat oikein niin todennäköisesti säädin on rikkoutunut.
Katso säätimen manuaalista, mitä tuo vikakoodi e07 tarkoittaa. - akku.
Käytit siis vanhoja akkuja? Todennäköisesti kuljetuksissa vanhat akut ovat lopullisesti tuhoutuneet ja levyt oikosulussa. Vie akut johonkin liikkeeseen, missä ne voidaan testata ja jos ne ovat huonokuntoiset, niin osta kunnon akut. Ei siis mitään starttiakkua vaan akku, joka on tarkoitettu syväpurkaukseen.
- Jaakko M.
Juuri näin. Jos akku on siis jokin riittävän vanha, niin noinhan siinä sitten käy, että "kiehumaan" alkaa.
- 7+7
e07 on ylijännitteen vikakoodi. Akkusi on sökö eikä ota virtaa vastaan.
Osta AMG-akkuja, jotka kestävät pidempään kun starttiakut ja kestävät myös syväpurkausta mitä normaaliakut eivät suvaitse.
Jos nuukailee akuissa koko kallis järjestelmä romahtaa ja investointi on ollut turha.- Sähkööööö
Kiitos avusta. Hassua, että kaksi akkua on rikki. Outoa, että ensimmäinen akku sippasi yht'äkkiä ja toinen ei toimi. Voiko järjestelmässäni silti olla jotain häikkää? Pitääkö vikakoodi jotenkin resetoida?
Pitänee käydä ostamassa kunnon akku. Nurkissa vaan satuui pyörimään vanha akku ja ajattelin käyttää sitä niin kauan kuin toimii, ei siis toiminut kovin kauan.
Kiitos vielä kerran.- kfkkdldld
pitää käyttää virrat pois. akku ja panelit irti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492318- 262143
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271535Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161454- 1241417
- 191083
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71974Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117944Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89934Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883