Nyt kun vanha xp kone siirtyi läppäreiden taivaaseen niin pitäisi varakartat saada koneelle mutta toimiiko kumpikaan win 8:ssa? Sen verran löysin gps lätkästä että yleisin ei kai siinä pelitä vaan pitää olla BU353-S4? Mielellään pitäis koneella sähköisen mallin myös. Vois sitä kai ostaa tietty vanhan koneen mihin noi kävis mut tuntuu turhalta..
Toivottavasti jollain on kokemusta/tietoa etei turhaan yritä niitä koneelle tunkea :)
Meri cd, veneily cd + win 8??
5
153
Vastaukset
- ZZZ1
Jos Meri CD ei muuten toimi, asenna uuteen läppäriin VirtualBox ja siihen joku tarpeeksi vanha windows. VB:ssa voit ottaa käyttöön myös isäntäkoneen USB tai sarjaportin, joten GPS-data siirtyy. Meri CD ymmärtää normaalia NMEA-dataa
- linuxhippi
Onko mitään mikä toimis Linuxissa, olis toimintavarma ja pyörähtäis vähän vähemmänkin arvokkaassa koneessa?
- opencpn
OpenCPN taitaa olla ainoa
http://opencpn.org/
Navigatrix on veneilyyn tarkoitettu kokonainen linux-distro (jossa on karttaplotterina juuri tuo OpenCPN)
http://navigatrix.net/
Kokeile, voihan ne toimia, mutta ihan OIKEESTI, alkaahan tuo aineisto olemaan jo aika vanhaa, etenkin kun tasku loiston hintakin on tänä päivänä kympeissä. GPS pitää olla tuo "uudempi" malli. Tilattiin niitä töihin myyntiin. WIN8 ei enää varsinaisesti tunnista sarjaporttia natiivisti vaan siihen tarvitaan ulkoinen ohjelman pätkä lisäksi. Eräs asiakas osti WIN8 tabletin (ei RT) ja sillä oli ongelmia saada loisto toimimaan siinä. Tarvittiin kolmannen osapuolen sovitinsofta. Nuo WIN8:lle sovitetut mokkulat sisältää toki ajurin, jolla homma pelittää.
Tarkennan vielä, että kyseessä oli tabletin oma sisäinen GPS, jota se ei tunnistanut, ennen kuin laitteeseen ajettiin pikku softan pätkä sisälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363787- 122546
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371995Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211741Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311526- 1251501
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101321- 141266
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4881265- 801235