SUOMESSA ????
Olisko syynä moraalittomat poliitikot ja virkaloiset ????????????
MIKSI HARMAA TALOUS LEVIÄÄ
15
117
Vastaukset
- Yrittaja
Mihinkä ajatuksesi harmaan talouden nopeasta leviämisestä perustuu ?
Itse olen toista mieltä. Nykyisin on paljon vaikeampaa löytää ihminen töihin pimeänä kuin ennen. ... vai moraalittomat yrittäjät?
- Moraali meni jo
Tee työtä ja taistele byrokratiaa vastaan.
Tarvitset työhön ammattitutkintoa, kaikenlaista tulityökorttia yms.
Jos teet harmaana hommia, riittää kun joku tekee ja oppii siinä samalla, edut jää taskuun, eikä tarvitse kirota verottajaa.
SIKSI SE LEVIÄÄ KULOVALKEAN TAVOIN : jokainen tarttee lisää rahaa, ruoka ja elinkustannukset , sähkö, vesi, vuokra... kaikki kallista. Tarttet 2-3 duunii että elätät ittes, lapses ja perheen. Kirkollisvero, yhteisöverot, kiinteistövastikkeet ja sun muut ALV lisäarvoverot. - Moraali tupessa
Aloittaja ampuu ohi. Harmaa talous nousee kansasta. Osa kansalaisista elää omilla pelisäännöillään, kiertää veroja ja pitää itseään menestyjinä samaan aikaan kun toinen osa kansasta koettaa elää niin kuin on yhdessä sovittu. Veronkiertäjät ovat tämän maan vastenmielisin kansanosa.
Ja mun mielestä kylläkin veroparasiitit!
Ero verotta loisivat "yrittäjät"!
Giljotiini ois sopiva rangaistus moisille, eikä se, että se on tässä kansanvallattomassa "demokratiassa" täysin laillista! :/- waler
Pahimmat veronkiertäjät ovat suurien yritysten johtohenkilöt,
jotka käyttää veroparatiiseja suurempien bonusten toivossa.
Lisäksi,jos kansalaisista puhutaan veronkierrossa,niin eiköhän
ne pahimmat tule tuolta entisen itäplokin maista joita paljon
auttaa tämä vapaa liikkuminen euroopassa.
Tässäkin on suomalaisyritys"hyvänä apuna"
- Vastuuttomat loiset
Yhteiskuntavastuutaan eivät hoida ammattiliitot, seurakunnat ja muut yhdistykset, eivätkä säätiöt. Ne saavat verovaroja toimintaansa, eivätkä maksa veroja. Niissä oleva henkilöstö on arvoiltaan moraaliton loiselijä.
- 3Timo
Loistava kirjoitus!
Lähes joka sana valetta! :)
Ootko harkinnu poliitikon uraa? - yksityisyrittäjä
3Timo kirjoitti:
Loistava kirjoitus!
Lähes joka sana valetta! :)
Ootko harkinnu poliitikon uraa?Tuo on vaan totta eikä mitään p askaa .
- Ehkäpä...
Suomi on nopeasti kriminalisoinut lähes kaiken yrittäjyyden.
Byrokratiaa ja päällekkäisiä verojärjestelmiä on sen verran että laillinen kannattava yritystoimintta sosialistisessa työväensuomessa tuskin on mahdollista.
Kyse on valtapolitiikasta, veroilla konkurssiin putsatut yrittäjät korvataan ositttain toverien omilla ns. "sosiaalisilla yrittäjillä."
http://www.sosiaalinenyritys.fi/sosiaalinenyritys- r 3r3trtr 4ey5ycyy
kuin pohjoiskoreassa, lukekaapa
leiri 14 Pako pohjoiskoreasta
- Kokoomusnuori.
Harmaa talous tuo kaivattua joustavuutta ja dynamiika talouteen.
- turha jeesustella
avian turhaa täällä taas jeesustella että mitä jotkut yritykset tekevät.
Kannattaa aloittaa muutos ihan itsestään;
- kuinka moni on maksanut pimeänä vaikkapa joulupukille?
- ostanut pimeästi remonttia, lumenluontia tai joulukuusen?
- kotiparturi, puuklapeja, autokorjausta jne
- kuinka moni ottaisi itse vastaan verovapaata rahaa?
- kilometrikorvauksia olemattomista ajoista tai päivärahoja reissuista mitä ei ole
jne jne.- Pienyrittäjä.
- En ole koskaan käyttänyt joulupukkia, en siis maksanutkaan.
- En ole teetättänyt remontteja, osaan tehdä itse.
- Lumet hoitaa huoltofirmat, asun omakotitalossa ja maksan siitä, laskua vastaan.
- En ole ostanut joulukuusia. Jos olisin, vaatimukseni olisi ollut virallinen kuitti.
- Käyn aina normaaleissa partureissa ja aina olen pyytänyt kuitin.
- Puita en tarvitse ainakaan pimeitä puita. Klapeja poltan takassa ja saunassa. Virallisia.
- Autot käy korjaamoissa, yleensä huolloissa ja jos maksaa, se on kuitti.
- Kuka tarjoaisi jollekin verovapaata rahaa, mitä se on?
- Kilometrikorvaukset olen ottanut tasan. Ajopäiväkirjat tehty 100 metrin tarkkuudella.
- Ilmankos talouteni on heikko kun olen liian rehellinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565490Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212407Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2551675- 1141657
- 931497
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681195Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3271195Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3341190Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly101187