Olen ollut kohta vuoden työttömänä aktiivisesta hakemisesta huolimatta. Olen naimisissa ja hermot menee puolisoon koko ajan. Hän käy töissä, saa olla ihmisten kanssa, tienata rahaa. jne. Oon kai kateellinen, koska hän saa toteuttaa itseään ja tienata. Olen itse korkeakoulutettu ja mieheni ei ole. Hän on töissä ja minä en. En tajua, miten voi korkeakoulutetun, jolla on työkokemusta, on niin vaikeaa saada työtä... Saan itse siis 500 euroa kuussa. Suhteessa jatkuvaa riitaa, koska hermoja raastaa tää työttömyys. Kohta varmaan tulee avioero tätä rataa...
Työttömyys ja parisuhde / av(i)oliitto
184
5495
Vastaukset
- alkuperäinen
Moderaattori!
joku käyttää nimimerkkiäni väärin ja kirjoittaa törkyviestejä palstalle!
yt. Alkuperäinen jassooo- sssna.
Miksi et hae työtä mitä vain aluksi?? Ei sen pakko ole olla heti "oman alan" hommaa. Mistä tiedät yleensä vielä että mikä on "oma alasi" Ota joku työ, kyllä niitä löytyy jos ei turhan ronkeli ole.. voithan siinä työn lomassa katsella muita hommia..
- Ei noin
sssna. kirjoitti:
Miksi et hae työtä mitä vain aluksi?? Ei sen pakko ole olla heti "oman alan" hommaa. Mistä tiedät yleensä vielä että mikä on "oma alasi" Ota joku työ, kyllä niitä löytyy jos ei turhan ronkeli ole.. voithan siinä työn lomassa katsella muita hommia..
"Ota joku työ, kyllä niitä löytyy jos ei turhan ronkeli ole.."
Noin saattoi olla ennen lamaa. No, ehkä puhelinmyyjäksi pääsee, mutta eivät sinnekään enää ihan kaikkia taida ottaa. - Työnhakua
Mene johonkin minne et sovellu alkuunkaan.
- no voi hellan lettas
Ei noin kirjoitti:
Noin saattoi olla ennen lamaa. No, ehkä puhelinmyyjäksi pääsee, mutta eivät sinnekään enää ihan kaikkia taida ottaa.Siis kiukuttelet kuin mikäkin pikku tyttö kun miehesi pitää teidät leivän syrjässä kiinni..niinkö? Olet siis ilmeisesti näitä nykyajan prinsessoja mitkä tuittuaa ja vänttyää kun ei elämä kuin ruusuilla tansiessa!
Kuule, otahan nyt itseäsi niskasta ja korjaa ensinnäkin ansenteesi.Ei ole miehesi vika että et ole saanut töitä tai että sillä on töitä.Se että se käy töissä pitää teidät varmasti jotenkin tasapainossa koska tuskin toivot että sekin jää työttömäksi.
Toisekseen, ala hakemaan töitä muutenkin kuin lähettelemällä cv:tä meilillä tai yleisiä kaavakeita ( ne menee muuten aina roskiin).Pyri käymään paikan päällä jos mahdollista ja soitamaan myös.Aseta itsellesi haaste, 3kk:ta ja pitää olla töissä.Ei se valittamalla ja katkeroitumalla ainakaan tule! - tyhmäkertaa1000
Työssäkäyvän näkökulmaa sympataan aina ja heilutetaan hänelle lippua. Voivotellaan perustuen siihen kun hän joutuu maksamaan kaiken, että voi häntä, hänellä nyt on OIKEUSKIN olla vihainen ja raivota työttömälle vaimolleen aina.
Mutta tässä vain rahaa palvovassa yhteiskunnassa on varmaan vaikea tajuta mikä ajoi minut ja mieheni eroon. Niin, raha. Mutta miten? Mieheni on ääitasa-arvoinen ja raivosi esim. kotitöistä (tein niitä vapaaehtoisestikin tosi usein, mutta jos hän oli vaikka imurin ääressä teki hän siitä ison haloon ja tuli vaikka kiskomaan sängystä jos en ollut automaattisesti superaktiivisena seuraamassa hänen toimiaan joka sekunti) . Hän ei vaan ymmärtänyt että hain ja hain ja hain töitä, mutten saanut edes kutsua haastatteluun. Hän muistutti joka toinen tunti hyvin halveksuvalla ja narsistisellakin äänensävyllä ja puhui todella asenneongelmaisella minäolenoikeassa-kovalla äänellä, että kyllä sun pitää alkaa jotain tehdä, et voi vaan maata täällä kuin hotellissa. (Huomautan minun olevan hyvin siisti ja siivosin aina kun vaan näin jotain,kävin salilla jne.ja hänen suhtautumisen olleen enemmänkin narsistinen kuin ymmärtävä/tukeva/auttava kuten suomalaismiehellä olettaisi olevan) Hän halusi muistuttaa jokaisen yhdessä vietetyn sekunnin ajan minun olevan ikäänkuin laiska, sain siitä vain tosi pahan mielen. Hän ei suostunut kuuntelemaan mitään vaan puhui niin kovalla äänellä että lähes huusi muutenkin.
Lopulta erosin hänestä. En kelvannut ilman työtä ja rahaa. Ei hänkään minulle tuollaisena, kuten paljastui millainen hän olikin kaiken hymyn ym.takana. Olen paljon onnellisempi näin, eikä hän halunnut oikeasti minua elämäänsä vaan rahaa, vuokranmaksajaa jne. kuten hän joskus mainitsikin että hänen mielestä ei rahan takia ole järkeä asua yksin. Mutta en suhtautunut asiaan niin vakavasti aiemmin. - hylätty.
Työnhakua kirjoitti:
Mene johonkin minne et sovellu alkuunkaan.
Minun muija lähti toisen matkaan kun jäin työttömäksi. Sitten sain 5 kk päästä töitä ja muija halusi takas kun sen uusi mies osottautui alkoholistiksi. En ottanut muijaa takas vaan olen edelleen sinkku ja nyt vakitöissä. Mikäs tässä kun on töitä ja rahaa ja vapaa elämä. Oon kyllä tapaillut yhtä naista mutta ei se vielä ole vakavaa
- Yuukkis
Ei noin kirjoitti:
Noin saattoi olla ennen lamaa. No, ehkä puhelinmyyjäksi pääsee, mutta eivät sinnekään enää ihan kaikkia taida ottaa.Olen siivooja monikansallisessa yhtiössä. Haettiin kesätyöntekijöitä (n 5kpl) viimekesänä. Hakemuksia tuli yli 300. Että niin... Niitä "ei oman alan paskaduuneja" on toki aina tarjolla sille joka haluaa...
Kirjoittaisit REKISTERÖIDYLLÄ nimimerkillä,KUTEN MINÄ, niin tällaisia ongelmia olisi vähemmän!
Mistä muuten "keksit" ottaa käyttöösi nimimerkin "ALKUPERÄINEN"? Sehän ei ole esiintynyt kuin minun nimimerkissäni tällä palstalla? Oletko joku pilailija?no voi hellan lettas kirjoitti:
Siis kiukuttelet kuin mikäkin pikku tyttö kun miehesi pitää teidät leivän syrjässä kiinni..niinkö? Olet siis ilmeisesti näitä nykyajan prinsessoja mitkä tuittuaa ja vänttyää kun ei elämä kuin ruusuilla tansiessa!
Kuule, otahan nyt itseäsi niskasta ja korjaa ensinnäkin ansenteesi.Ei ole miehesi vika että et ole saanut töitä tai että sillä on töitä.Se että se käy töissä pitää teidät varmasti jotenkin tasapainossa koska tuskin toivot että sekin jää työttömäksi.
Toisekseen, ala hakemaan töitä muutenkin kuin lähettelemällä cv:tä meilillä tai yleisiä kaavakeita ( ne menee muuten aina roskiin).Pyri käymään paikan päällä jos mahdollista ja soitamaan myös.Aseta itsellesi haaste, 3kk:ta ja pitää olla töissä.Ei se valittamalla ja katkeroitumalla ainakaan tule!"Olet siis ilmeisesti näitä nykyajan prinsessoja mitkä tuittuaa ja vänttyää kun ei elämä kuin ruusuilla tansiessa! "
En ole tätä keskustelua REKISTERÖITYMÄTTÖMÄLLÄ
nimimerkillä aloittanut nimimerkki "jassoo", joka voi olla kuka
tahansa yleisillä tunnuksilla KIRJASTON, APTEEKIN tai
OPETTAJANHUONEEN TIETOKONEELTA
KIRJOITTELEVA HUIJAAVA "misu"!
Vaikka en ole TYÖTÖN TYÖNHAKIJA enkä ole avannut tätä
keskustelua REKISTERÖITYMÄTTÖMÄLLÄ
NIMIMERKILLÄ "jassoo", vastaan sinulle, kuka lie oletkin
(mies tai nainen): Sinun tapauksessasi onkin parasta, että
menet itse paikalle hakemaan työtä, koskapa suomenkielen
taitosi on noin heikko:
Ei kirjoiteta "mitkä tuittuaa", vaan "jotka tuittuavat". Ei
myöskään kirjoiteta "että sillä on töitä", vaan "että hänellä on
töitä". Ei kirjoiteta "että sekin jää työttömäksi", vaan "että
hänkin jää työttömäksi"!
Jos itse jäät joskus työttömäksi hyvä
REKISTERÖITYMÄTÖN nimimerkki "no voi hellan lettas",
kuka lienetkin, opettele viittaamaan ihmisiin pronominilla hän,
mikäli alat laatia kirjallisia työhakemuksia. Se-pronominilla on
tapana viitata vain eläimiin ja muihin eliöihin sekä elottomiin
esineisiin - ei ihmisiin.
Minulle on sitten turha raivota alkuperäisestä aiheesta, sillä
en ole työtön työnhakija, ja elämäntilanteeni on muutenkin
tyystin erilainen kuin keskustelun avaajan!
T: Ei työtön työnhakijano voi hellan lettas kirjoitti:
Siis kiukuttelet kuin mikäkin pikku tyttö kun miehesi pitää teidät leivän syrjässä kiinni..niinkö? Olet siis ilmeisesti näitä nykyajan prinsessoja mitkä tuittuaa ja vänttyää kun ei elämä kuin ruusuilla tansiessa!
Toisekseen, ala hakemaan töitä muutenkin kuin lähettelemällä cv:tä meilillä tai yleisiä kaavakeita ( ne menee muuten aina roskiin).Pyri käymään paikan päällä jos mahdollista ja soitamaan myös.Aseta itsellesi haaste, 3kk:ta ja pitää olla töissä.Ei se valittamalla ja katkeroitumalla ainakaan tule!En ole tätä keskustelua, REKISTERÖITYMÄTTÖMÄLLÄ
nimimerkillä aloittanut nimimerkki "jassoo", joka voi olla kuka
tahansa yleisillä tunnuksilla KIRJASTON, APTEEKIN tai
OPETTAJANHUONEEN TIETOKONEELTA KIRJOITTELEVA HUIJAAVA "misu"!
Vaikka en ole TYÖTÖN TYÖNHAKIJA enkä ole avannut tätä
keskustelua REKISTERÖITYMÄTTÖMÄLLÄ NIMIMERKILLÄ "jassoo", vastaan sinulle, kuka lie oletkin
(mies tai nainen): Sinun tapauksessasi onkin parasta, että
menet itse paikalle hakemaan työtä, koskapa suomenkielen
taitosi on noin heikko:
a) Ei kirjoiteta "mitkä tuittuaa", vaan "jotka tuittuavat".
b) Ei kirjoiteta "että sillä on töitä", vaan "että hänellä on töitä".
c) Ei kirjoiteta "että sekin jää työttömäksi", vaan "että hänkin jää työttömäksi"!
Jos itse jäät joskus työttömäksi hyvä
REKISTERÖITYMÄTÖN nimimerkki "no voi hellan lettas",
kuka lienetkin, opettele viittaamaan ihmisiin pronominilla hän,
mikäli alat laatia kirjallisia työhakemuksia. Se-pronominilla on
tapana viitata vain eläimiin ja muihin eliöihin sekä elottomiin
esineisiin - ei ihmisiin!
Minulle on sitten turha raivota alkuperäisestä aiheesta, sillä
en ole työtön työnhakija, ja elämäntilanteeni on muutenkin
tyystin erilainen kuin keskustelun avaajan!
T: Ei työtön työnhakija- joka asiall puolensa
sssna. kirjoitti:
Ennen oli ehkä näin että saattoi mennä siivoamaan ruotsinlaivalle tms. mutta nykyään liika koulutus on jo itsessään este ns. alempitasoiseen hommaan.
Mutta kannattaa miettiä alkaako vaikka lehtiä jakamaan (mikäli aukeaa paikka ensin) että jotain on tekevinään, muuten tulee liian pitkä paussi työhistoriaan. Tosin se ei taida olla rahallisesti kannattavaa hommaa mutta olisit kiinni jossain.
Etkä kaiken aikaa katselisi puoliskoasi.
Tai ellei lapsia esteenä, hanki työ toiselta paikkakunnalta, menee energia ramppaamiseen eikä miehen kadehtimiseen.
Voisi jopa piristää parisuhdettasi. - olet ihan viisas!
tyhmäkertaa1000 kirjoitti:
Työssäkäyvän näkökulmaa sympataan aina ja heilutetaan hänelle lippua. Voivotellaan perustuen siihen kun hän joutuu maksamaan kaiken, että voi häntä, hänellä nyt on OIKEUSKIN olla vihainen ja raivota työttömälle vaimolleen aina.
Mutta tässä vain rahaa palvovassa yhteiskunnassa on varmaan vaikea tajuta mikä ajoi minut ja mieheni eroon. Niin, raha. Mutta miten? Mieheni on ääitasa-arvoinen ja raivosi esim. kotitöistä (tein niitä vapaaehtoisestikin tosi usein, mutta jos hän oli vaikka imurin ääressä teki hän siitä ison haloon ja tuli vaikka kiskomaan sängystä jos en ollut automaattisesti superaktiivisena seuraamassa hänen toimiaan joka sekunti) . Hän ei vaan ymmärtänyt että hain ja hain ja hain töitä, mutten saanut edes kutsua haastatteluun. Hän muistutti joka toinen tunti hyvin halveksuvalla ja narsistisellakin äänensävyllä ja puhui todella asenneongelmaisella minäolenoikeassa-kovalla äänellä, että kyllä sun pitää alkaa jotain tehdä, et voi vaan maata täällä kuin hotellissa. (Huomautan minun olevan hyvin siisti ja siivosin aina kun vaan näin jotain,kävin salilla jne.ja hänen suhtautumisen olleen enemmänkin narsistinen kuin ymmärtävä/tukeva/auttava kuten suomalaismiehellä olettaisi olevan) Hän halusi muistuttaa jokaisen yhdessä vietetyn sekunnin ajan minun olevan ikäänkuin laiska, sain siitä vain tosi pahan mielen. Hän ei suostunut kuuntelemaan mitään vaan puhui niin kovalla äänellä että lähes huusi muutenkin.
Lopulta erosin hänestä. En kelvannut ilman työtä ja rahaa. Ei hänkään minulle tuollaisena, kuten paljastui millainen hän olikin kaiken hymyn ym.takana. Olen paljon onnellisempi näin, eikä hän halunnut oikeasti minua elämäänsä vaan rahaa, vuokranmaksajaa jne. kuten hän joskus mainitsikin että hänen mielestä ei rahan takia ole järkeä asua yksin. Mutta en suhtautunut asiaan niin vakavasti aiemmin.Tyhmkertaa 1000, Olipa hyvä että läksit ennenkuin olisit ollut niin alistettu ettet olisi enää pystynyt lähtemään. Onnittelen.
On ihmisiä joilla raksuttaa päässä laskukone kaiken aikaa ja joka suhde lasketaan rahassa tai hyötymisenä jollain tapaa. Et ehkä olisi löytänyt kumppanisi todellista minää ilman tätä työttömyyttä, oli siitä jotain siunaustakin.
Kehitä itseäsi erilaisissa harrastuksissa kansalaisopistossa tms. jossa näet myös muita ihmisiä. Liiku muutenkin. Ja ennen pitkää löydät paikkasi elämässä kun et lakkaa yrittämästä.
Kun painostus poistuu voi tulla lässähtäminen. Älä siihen vipuun lankea. Tämä ei ole minun kirjoitukseni, vaikka sen kirjoittaja käyttääkin nimimerkkiä "alkuperainen".
- mitä työtä
sssna. kirjoitti:
Kuan esimerkiksi pakettiauton kuljettajan paikkaa hakee 200 henkilöä, niin mitä työtä luulet olevan tarjolla.
- Nytkin kotona vaan
Sama juttu täällä! miehellä on oma yritys ja töitä riittää. Itse valmistuin vähän aika sitten ammattiin, ja mihinkään töihin en ole päässyt kun ei ole sitä kokemusta ja alalle otetaan vain kokeneita huippu-osaajia. Lisäksi monet työnantajat suhtautuu nihkeästi parikymppiseen lapsettomaan naiseen, sehän voi pamahtaa heti paksuksi! jotain työkokeiluja on ollut, mutta ne nyt on semmoisia..
Kyllähän se rasittaa, kun miehen palkasta joudutaan maksaa kaikki laskut ja ruuat, omat vaatteeni ja tuotteeni ostan toki itse, ale-laareista ja milloin mistäkin. Olishan se hienoa lähetä 8. aikaan töihin eikä jäädä kotio ihmettelemään, mutta minkäs teet!- Kysyn vaan
Miksi se sun yrittäjämies ei palkkaa sua firmaansa hommiin, jos kerran töitä riittää?
- No jos kerran
miehesi omistaa yrityksen, niin mikäs estää tekemästä töitä siellä? Yhteiseksi hyväksenne se kuitenkin tulee, jos vähänkään enemmän ootte toisiinne sitoutuneet.
Ja jos nyt sattuu olemaan niin että yritys on sidoksissa vaikka yhteen koneeseen jolla työt tehdään, niin johan teillä kuitenkin on toiminimi, jonka puitteissa sinä voit tehdä töitä yrittäjänä. Siis vuokraat vaikka itseäsi siwan kassaksi, tai kitumarketin siivoojaksi. Tunti siellä ja kaksi täällä jne... Ja yrityksenne kautta hoidat lakisääteiset maksut ja eläkkeet.
Jos olet jokin korkeakoulutettu ammattilainen, niin sitä paremmat mahdollisuudet sulla on työllistää itsesi firmanne kautta.
Turha on yrittäjän vaimon kotona maata jos ei sairas ole. - Rakenteleeko se
sun siippas puulaaki avaruusteknologian tuotteita ja et omaa osaamista niihin töihin, vai estääkö ylpeys kysymästä ettei tuolla olisi vaikka tarjota sinulle töitä?
- Yritys oli, eläkkeel
Kysyn vaan kirjoitti:
Miksi se sun yrittäjämies ei palkkaa sua firmaansa hommiin, jos kerran töitä riittää?
Samaa ihmettelen.
Alkaisi tuo muija (pentu) hoitaa asiakassuhteita, asiakashankintaa, kirjanpitoa jne.
Ilmeisesti on kuitenkin yhden miehen "mutteri ja putkipihdit" tai "saha ja vasara" tai "isukki ja ämpäri" tms yritys 1000 eur netto alv. Huhkii pitkää päivää, kiroilee. - Hikinen yrittäjä:)
En minäkään palkkaisi pentutehtailijoita. Kaiken lisäksi sairastavat ja lintsaavat eniten.
Alle nelikymppisillä naisilla ei ole ollut asiaa yritykseni työn tekijöiksi, ei kyllä yli viisikymppisilläkään, enkä ole palkannut vakituisia muutenkaan.
Määräaikaisuuksilla olen toiminut 15 vuotta. En rikastu, mutta en köyhdykään ja yritys pyörii. Plussalla luonnollisesti, ja varhaiseläke eurojahan tässä kokoan.
Vielä muutama vuosi ja jään vapaalle 55 ikäisenä. - Kokemusta on
Kysyn vaan kirjoitti:
Jos palkkaa vaimon yritykseensä, on tuloksena avioero tai konkurssi ja kaikkein todennäköisimmin molemmat, sillä vaimo karkaa heti, kun yrittäjän rahat loppuvat ja vie mennessään kassan viimeisetkin roposet. Näin kävi minulle.
Varoitan miesyrittäjiä sekoittamasta vaimoväkeään toimintaansa! Perustakoot vaimo oman yrityksen ja tehkööt avioehdon, niin saa pitää tienaamansa tulot ja varat, eikä tarvitse ryöstää miehen yritystä puhtaaksi ja aiheuttaa työntekijöille työttömyyttä. Vararikostaankin vastaa itse.
Sitäpaitsi maassamme on epätasa-arvolaki, mikä määrää aloittaville naisyrittäjille sukupuolen perusteella korotetun starttirahan eli kansankielellä ns vittulisän. Sellainen on Feministi-Suomi. - taauunaa
Yritys oli, eläkkeel kirjoitti:
Samaa ihmettelen.
Alkaisi tuo muija (pentu) hoitaa asiakassuhteita, asiakashankintaa, kirjanpitoa jne.
Ilmeisesti on kuitenkin yhden miehen "mutteri ja putkipihdit" tai "saha ja vasara" tai "isukki ja ämpäri" tms yritys 1000 eur netto alv. Huhkii pitkää päivää, kiroilee."isukki ja ämpäri" LOL iha vitu hyvä=)
- Mittee nää
Kokemusta on kirjoitti:
Jos palkkaa vaimon yritykseensä, on tuloksena avioero tai konkurssi ja kaikkein todennäköisimmin molemmat, sillä vaimo karkaa heti, kun yrittäjän rahat loppuvat ja vie mennessään kassan viimeisetkin roposet. Näin kävi minulle.
Varoitan miesyrittäjiä sekoittamasta vaimoväkeään toimintaansa! Perustakoot vaimo oman yrityksen ja tehkööt avioehdon, niin saa pitää tienaamansa tulot ja varat, eikä tarvitse ryöstää miehen yritystä puhtaaksi ja aiheuttaa työntekijöille työttömyyttä. Vararikostaankin vastaa itse.
Sitäpaitsi maassamme on epätasa-arvolaki, mikä määrää aloittaville naisyrittäjille sukupuolen perusteella korotetun starttirahan eli kansankielellä ns vittulisän. Sellainen on Feministi-Suomi.tolleen söhelsit,,ottaa ny akka ilman avioehtoo ja vielä samaan firmaan hommiin. Asiat saa helpomminkin sekaisin, niin kotona kuin työelämässäkin:).
Jos se rakkaus on aitoa se kestää köyhyydenkin, joku nai rahasta,,,työkseenkin. - kihkihkihkik
taauunaa kirjoitti:
"isukki ja ämpäri" LOL iha vitu hyvä=)
keinosiementäjä! :D Isukki ja ämpäri...kulkee pitkin kyliä...vouti perässä ruokkomaksujen kanssa...
- vaki nais tuttu
Hikinen yrittäjä:) kirjoitti:
En minäkään palkkaisi pentutehtailijoita. Kaiken lisäksi sairastavat ja lintsaavat eniten.
Alle nelikymppisillä naisilla ei ole ollut asiaa yritykseni työn tekijöiksi, ei kyllä yli viisikymppisilläkään, enkä ole palkannut vakituisia muutenkaan.
Määräaikaisuuksilla olen toiminut 15 vuotta. En rikastu, mutta en köyhdykään ja yritys pyörii. Plussalla luonnollisesti, ja varhaiseläke eurojahan tässä kokoan.
Vielä muutama vuosi ja jään vapaalle 55 ikäisenä.Olet siis pumpannut nelikymppisten energian yritykseesi etkä ilman heitä sinua yrityksinesi olisi olemassa. Mielenkiintoista millaista hyväksikäyttöä sitä tässä maassa oikein on. Ja oikein lain suojamalla voimalla.
Mutta mitäs, oma maha likempänä kuin toisen maha.
Nau´u napa, maan tapa
oma etu siis toisista viis.
- karmee kohtalo
Itseltä kun loppu työ, nin eukko lähti heti. Vei lapset ja alkoi kaikissa käytännön asioissa "oksentaa päälle".
Ilmeisesti ihmisarvokin katoaa työttömyyden vuoksi ?
Ja Ne omat lapset kasvoi vieraan miehen ( töissä olevan ) lapsiksi.....
Tällainen hvetti tämä työttömyys-kokoomus-kepu--suomi on.- sdadsaasdasd
aika mulkku ämmä sulla
- Eiköhän
Eiköhän se Nyky-Suomi ole mieluumminkin Demarifeministi-Suomi. Täältä ulkomailta käsin kun katselee, niin kohta koko maa on sukupuutossa ja konkurssissa vasemmstofeminisminsä tuloksena.
Miksi kaikki haukkuvat sitä J Kataista, vaikkei hän ole syyllinen vaan demarien naisministerit, joitten tukena on koko Suomen naisvaltainen virkakunta
Huonosti kävi feministien keskellä Matti Vanhasellekin, kun yritti saada järkeä naisministeriensä toimiin.
Suomea hallitsee vastuuton ikuisissa suojatyöpaikoissaan istuva feministinen ja diktatoorinen virkatyrannia. - HUHHHEIJ
Eiköhän kirjoitti:
Eiköhän se Nyky-Suomi ole mieluumminkin Demarifeministi-Suomi. Täältä ulkomailta käsin kun katselee, niin kohta koko maa on sukupuutossa ja konkurssissa vasemmstofeminisminsä tuloksena.
Miksi kaikki haukkuvat sitä J Kataista, vaikkei hän ole syyllinen vaan demarien naisministerit, joitten tukena on koko Suomen naisvaltainen virkakunta
Huonosti kävi feministien keskellä Matti Vanhasellekin, kun yritti saada järkeä naisministeriensä toimiin.
Suomea hallitsee vastuuton ikuisissa suojatyöpaikoissaan istuva feministinen ja diktatoorinen virkatyrannia.Mistäs ulkomailta katselet meitä? Oletko oikein Haaparannassa asti? Mistä tällaisia ääliöitä riittää?
- app
Kyllä tutulta kuulostaa tuo Nytkin kotona vaan. Mietin ulkomaille töihin lähtöä, mies ei halua muuttaa työt ovat täällä = avioero? Mahtavaa, tää on ihan sieltä...tää tilanne. Pitäisikö kaikki vaan uhrata avioliiton vuoksi, haluaisin hakea myös ulkomailta. Korkeakoulutus on sen verran pitkä tie, että en viittisi hirveän pitkäksi aikaa jäädä miettimään.
t. ap- -----
Niin siinä käy kun lähtee korkeakouluttaa itseään. Kannattaisi tyytyä vain tavan duunarin työhön ni töitäkin olis.
- töitä ei juuri ole
harvalle ns. kork. koulutetulle on oikeita töitä edes ulkomailla !!
Tuntemani akateemiset tiskaa jossain hanttitöissä ulkomailla....
- se koulutus hokema ei siis pidä paikkaansa...Koulutus voi olla harvoille etu, suurimmalle osalle ei juuri mitään hyötyä. Päinvastoin , se para työikä ja perheen perustus ikä meni opiskellessa hukkaan.
Vanha pieru ei kelpaa töihin eikä enää perheelliseksi... ei siis ole mitään käyttöä !!
Ja ajttele, Kuka ottaisi vaimoksi tai mieheksi hran ? - jassooo
----- kirjoitti:
Niin siinä käy kun lähtee korkeakouluttaa itseään. Kannattaisi tyytyä vain tavan duunarin työhön ni töitäkin olis.
jassooo
- Pitää paikkansa
töitä ei juuri ole kirjoitti:
- se koulutus hokema ei siis pidä paikkaansa...Koulutus voi olla harvoille etu, suurimmalle osalle ei juuri mitään hyötyä. Päinvastoin , se para työikä ja perheen perustus ikä meni opiskellessa hukkaan.
Vanha pieru ei kelpaa töihin eikä enää perheelliseksi... ei siis ole mitään käyttöä !!
Ja ajttele, Kuka ottaisi vaimoksi tai mieheksi hran ?Jos nimittäin katsotte ja tutkitte millaista porukkaa koulutustasoltaan tässäkin maassa on nämä ulkomailta tulleet siivoojat ja pizzankääntäjät. Sieltä löytyy porukkaa koulutaustaltaan tohtoreista ja lääkäreistä insinörtteihin ja astrofyysikoihin asti. Ulkomaille muutto on harhaa, joka maassa sama juttu että ensin otetaan ne kotimaiset ja sitten aletaan tsekkaa ulkomaan porukoita. Yleensä kaikkialla on niistä huipputyöpaikoista vaan pulaa niin ettei omallekaan porukalle riitä töitä, niin kuinka sitten jollekin ulkomaanpellelle joka mongertaa ihan oudosti murtaen eikä ymmärrä selvää puhetta.
- superfemme
Miksi olet heti ottamassa avioeroa, kun vähän on haastavampi vaihe suhteessa?
Miksi kadehdit miestäsi, olisiko parempi, jos hänkin olisi onneton? Mikset voi olla kiitollinen siitä, että edes toinen teistä pystyy tällä hetkellä huolehtimaan teistä taloudellisesti?
Vaikka joutuisitkin lähtemään ulkomaille, miksi sen pitäisi tarkoittaa heti avioeroa? Kuinka heppoisin perustein te oikein sitoudutte kumppaneihinne?
Ymmärrän, että työttömyys turhauttaa, mutta miksi yleistät nyt ongelman kaikille elämänalueille ja teet parisuhteestanne ongelman, kun kerran ongelma on sinun toimettomuutesi? Älä rupea ratkaisemaan toimettomuuden ongelmaa rikkomalla miehellesi antamasi lupauksen vaan ratkaise ongelma pyrkimällä kohti toimeliaisuutta! Miksi syyllistät miestäsi sinun ikävästä tilanteestasi? Teidän pitäisi olla toisillenne tukena!!! - Yli-ihmiset
Nämä korkeakoulutetut naispuoliset "yli-ihmisethän" ovat koko Suomen suurin ongelma. Niitä luuloviisaita on ministeriömmekin tulvillaan ja lainsäädäntö on sen mukaista.
- Ero siksi
superfemme kirjoitti:
Miksi kadehdit miestäsi, olisiko parempi, jos hänkin olisi onneton? Mikset voi olla kiitollinen siitä, että edes toinen teistä pystyy tällä hetkellä huolehtimaan teistä taloudellisesti?
Vaikka joutuisitkin lähtemään ulkomaille, miksi sen pitäisi tarkoittaa heti avioeroa? Kuinka heppoisin perustein te oikein sitoudutte kumppaneihinne?
Ymmärrän, että työttömyys turhauttaa, mutta miksi yleistät nyt ongelman kaikille elämänalueille ja teet parisuhteestanne ongelman, kun kerran ongelma on sinun toimettomuutesi? Älä rupea ratkaisemaan toimettomuuden ongelmaa rikkomalla miehellesi antamasi lupauksen vaan ratkaise ongelma pyrkimällä kohti toimeliaisuutta! Miksi syyllistät miestäsi sinun ikävästä tilanteestasi? Teidän pitäisi olla toisillenne tukena!!!Hän ottaa eron suomalaismiehestään siksi, että on suomalainen feministi, joka ei anna mitään arvoa suomalaismiehelle.
Tämän asennemaailman sai voimaan naistemme suosikki T Halonen 12 v presidenttikaudellaan! - siksi kun..
Ero siksi kirjoitti:
Hän ottaa eron suomalaismiehestään siksi, että on suomalainen feministi, joka ei anna mitään arvoa suomalaismiehelle.
Tämän asennemaailman sai voimaan naistemme suosikki T Halonen 12 v presidenttikaudellaan!Ainahan täytyy olla feministi erotakseen miehestään, raskaan mietinnän ja kärsimyksen jälkeen, jota ei ole itse aiheuttanut? Miehissä kun ei ole mitään vikaa. Ihan tavallinen mies olisi täydellinen, mutta suomalaismiehissä törmää usein sovinismiin tai narsismiin..
Pitää paikkansa kirjoitti:
Jos nimittäin katsotte ja tutkitte millaista porukkaa koulutustasoltaan tässäkin maassa on nämä ulkomailta tulleet siivoojat ja pizzankääntäjät. Sieltä löytyy porukkaa koulutaustaltaan tohtoreista ja lääkäreistä insinörtteihin ja astrofyysikoihin asti. Ulkomaille muutto on harhaa, joka maassa sama juttu että ensin otetaan ne kotimaiset ja sitten aletaan tsekkaa ulkomaan porukoita. Yleensä kaikkialla on niistä huipputyöpaikoista vaan pulaa niin ettei omallekaan porukalle riitä töitä, niin kuinka sitten jollekin ulkomaanpellelle joka mongertaa ihan oudosti murtaen eikä ymmärrä selvää puhetta.
"Sieltä löytyy porukkaa koulutaustaltaan tohtoreista ja lääkäreistä insinörtteihin ja astrofyysikoihin asti..."
Tämä pitää vain osittain paikkansa!
Mikäli henkilö tulee maasta (esim. Ranska, Saksa, Belgia, Sveitsi,Iso-Britania, Yhdysvallat, Kanada), jossa yliopistotutkinnon suorittaminen vaatii yhtä korkeaa osaamista, kuin Suomessa ja muissa pohjoismaissa, ja osaa joko suomea tai englantia, saa todennäköisesti töitä.
Mikäli on saanut koulutuksensa ns. "huonon koulutustason" maassa, jossa yliopistotutkinnon voi suorittaa vähäisemmin tiedollisin ja taidollisin vaatimuksin kuin Suomessa eikä puhu sen paremmin suomea kuin englantiakaan, ei varmasti saa oman alansa töitä Suomesta.
Luuleko joku muka oikeasti, että esimerkiksi MISSÄ TAHANSA afrikkalaisessa, eteläamerikkalaisessa tai lähi-idän yliopistossa suoritettu tutkinto antaa samat tiedolliset ja taidolliset valmiudet kuin esim. ranskalainen, brittiläinen tai suomalainen yliopistotutkinto (?)
Minulle on sitten turha "rähjätä" alkuperäisestä aiheesta, sillä sen paremmin minun kuin miehenikään tilanne EI VASTAA KESKUSTELUN ALOITUKSESSA KUVATTUA!
T: Ei työtön työnhakijasuperfemme kirjoitti:
Ymmärrän, että työttömyys turhauttaa, mutta miksi yleistät nyt ongelman kaikille elämänalueille ja teet parisuhteestanne ongelman, kun kerran ongelma on sinun toimettomuutesi? Älä rupea ratkaisemaan toimettomuuden ongelmaa rikkomalla miehellesi antamasi lupauksen vaan ratkaise ongelma pyrkimällä kohti toimeliaisuutta! Miksi syyllistät miestäsi sinun ikävästä tilanteestasi? Teidän pitäisi olla toisillenne tukena!!!Hyvä REKISTERÖITYMÄTTÖMÄLLÄ NIMIMERKILLÄ "superfemme" (eli kuka lie) kirjoittava, kaikkiin kysymyksiisi voi todennäköisesti vastata yhdellä lauseella, ja se on:
Koska aloittaja on rekisteröitymättömällä nimimerkillä kirjoittava provosoija.
Eikö olekin helppoa antaa "viisaita" vastauksia jonkun laatimaan, tahallisen tyhmään provosoivaan aloitukseen, joka on alusta loppuun keksittyä "tarinaa"?
T: Ei työtön työnhakijaYli-ihmiset kirjoitti:
Nämä korkeakoulutetut naispuoliset "yli-ihmisethän" ovat koko Suomen suurin ongelma. Niitä luuloviisaita on ministeriömmekin tulvillaan ja lainsäädäntö on sen mukaista.
Näillä "luuloviisaiksi" nimittämilläsi naisilla on AINAKIN vaadittu, muodollinen pätevyys korkeisiin, ja matalampiikin virkoihinsa.
Hanki itse itsellesi SOVELTUVA yliopisto, tai ylipäänsä korkeakoulututkinto (amk), ja voit lähteä kilpailemaan samoista, hallinnollisista, ja muistakin viroista näiden, "luuloviisaiksi" nimittelemiesi naisten kanssa!
T: Ei työtön työnhakijajassooo kirjoitti:
jassooo
Kirjoittaisit REKISTERÖIDYLLÄ nimimerkillä hyvä "jassoo",KUTEN MINÄ, niin tällaisia ongelmia olisi vähemmän!
Vai kävisikö niin, ettet enää voisikaan kirjoitella HENKILÖ- JA OSOITETIETOSI antaneena niin letkeästi keksittyjä aloituksiasi kuin nyt?
T: Ei työtön työnhakijatöitä ei juuri ole kirjoitti:
Ja ajttele, Kuka ottaisi vaimoksi tai mieheksi hran ?Niin tokihan esimerkiksi sairaanhoitajan, lääkärin, luonnontieteen tutkijan, kielten opettajan, sähköasentajan, insinöörin ja tuomarin töitä voi tehdä IHAN KUKA VAAN?
Hukkaanhan se koulutus menee? Niinkö se oli?
T: Ei työtön työnhakija- lääkäri
maruna_alkuperainen kirjoitti:
Niin tokihan esimerkiksi sairaanhoitajan, lääkärin, luonnontieteen tutkijan, kielten opettajan, sähköasentajan, insinöörin ja tuomarin töitä voi tehdä IHAN KUKA VAAN?
Hukkaanhan se koulutus menee? Niinkö se oli?
T: Ei työtön työnhakijaEntäs Mohadiscun yliopistosta hankituilla papereilla!!!!
- been there
En tiedä minkä ikäinen olet, mutta korjaa asennettasi yleisesti ja erityisesti miestäsi kohtaan. Työttömyys käy hermoille, jos aktiivisesti hakee töitä ja sitä työpaikkaa ei silti tule helposti. Ole onnellinen siitä, mitä sinulla nyt on => puoliso, joka tukee sinua vaikeassa elämäntilanteessa.
Olen itse ollut samassa tilanteessa ja neuvona voisin sanoa, että se työpaikka tuli monen pettymyksen jälkeen hyvällä ja nöyrällä asenteella. Olen itsekin korkeakoulutettu nainen. Tsemppiä :)- sdfsdfsdfsdfsdf1
vo vautsi..
- #Happy
Aivan samaa mieltä "been there" nimimerkin kanssa.
Meidän taloudessa ollaan tällaisessa tilanteessa, että eletään molemmat avomieheni _opintotuella_ ja minun asumislisälläni.
Olen siis myös työtön, ja kaiken lisäksi karenssi päällä, kun ei mitään ammattiakaan ole.
Elämme mieheni kanssa 700€:lla kuukaudessa, ja olemme silti onnellisia. Ero ei ole käynyt mielessäkään.
Vuokraa maksetaan 580€/kk ja lopuilla rahoilla syödään. Emme tee koskaan mitään, mikä maksaa. Nautimme toistemme seurasta, käymme pitkillä pyörälenkeillä ja arvostamme elämän parhaita asioita, jotka ovat ilmaisia.
Olin tänään juuri työhaastattelussa, ja perjantaina saan tietää, sainko paikan. Silloin alkaisi ruhtinaalinen elämä; ainakin 1500€/kk palkkaa! Eli yli puolet enemmän, mitä saadaan tällä hetkellä miehen kanssa yhteensä.
Olisin ikionnellinen, jos pääsisin työhön. Se olisi kuin lottovoitto tässä tilanteessa.
Neuvoni aloittajalle: Älä missään nimessä masennu tai mieti eroa! Elämästä selviää paremmin, kun on joku vierellä. Ja jos tällainen kouluttamaton ja vailla työkokemusta oleva parikymppinen tyttö pääsi niinkin pitkälle, kuin työhaastatteluun, niin uskon että sinullakin on mahdollisuuksia! :) - Byro B
#Happy kirjoitti:
Aivan samaa mieltä "been there" nimimerkin kanssa.
Meidän taloudessa ollaan tällaisessa tilanteessa, että eletään molemmat avomieheni _opintotuella_ ja minun asumislisälläni.
Olen siis myös työtön, ja kaiken lisäksi karenssi päällä, kun ei mitään ammattiakaan ole.
Elämme mieheni kanssa 700€:lla kuukaudessa, ja olemme silti onnellisia. Ero ei ole käynyt mielessäkään.
Vuokraa maksetaan 580€/kk ja lopuilla rahoilla syödään. Emme tee koskaan mitään, mikä maksaa. Nautimme toistemme seurasta, käymme pitkillä pyörälenkeillä ja arvostamme elämän parhaita asioita, jotka ovat ilmaisia.
Olin tänään juuri työhaastattelussa, ja perjantaina saan tietää, sainko paikan. Silloin alkaisi ruhtinaalinen elämä; ainakin 1500€/kk palkkaa! Eli yli puolet enemmän, mitä saadaan tällä hetkellä miehen kanssa yhteensä.
Olisin ikionnellinen, jos pääsisin työhön. Se olisi kuin lottovoitto tässä tilanteessa.
Neuvoni aloittajalle: Älä missään nimessä masennu tai mieti eroa! Elämästä selviää paremmin, kun on joku vierellä. Ja jos tällainen kouluttamaton ja vailla työkokemusta oleva parikymppinen tyttö pääsi niinkin pitkälle, kuin työhaastatteluun, niin uskon että sinullakin on mahdollisuuksia! :)Hyvä juttu. Meillä oli molemmilla työpaikka, kun saatiin lapset. Muutaman vuoden päästä oltiinkin molemmat työttöminä juuri ostetussa tupasessa lasten kanssa. Mieheni oli ollut töissä sitä mukaa, että se kestää eläkkeelle asti. Hän sai työtä, jossa on vieläkin ja nyt on alta kymmenen vuotta eläkkeelle.
Ite olin yli 10v työssä ja aloin kuvitella, ett saan olla siinä eläkkeelle asti, mutta nyt olen työttömänä. Nyt ollaan oltu 35v yhdessä. Lapsetkin ovat pitkässä suhteessa ottaen huomioon heidän ikänsä.
Aloittajan olisi hyvä jotenkin selvittää noi "poukkoilut" vaikka muitten työttömien kanssa eikä käyttää miestään "likasankona", hän ei pitkään jaksa sitä työnsä ohella. Lue toi edellisen viestin viimeinen kappale.
Kevättä kaikille, vaikka tulisi takatalvikin! Ylipäänsä puolisoa pitäisi tukea aina vaikeassa elämäntilanteessa, jos on joko tuomarin tai papin eteen asti menty lupaamaan "TAHTOA RAKASTAA, NIIN MYÖTÄ KUIN VASTOINKÄYMISISSÄKIN". Se vaikea elämäntilanne voi nimittäin olla vaikeampikin kuin työttömyys, vaikkapa vakava fyysinen sairaus.
T: Ei työtön työnhakija- valoa näkyvissä
Byro B kirjoitti:
Hyvä juttu. Meillä oli molemmilla työpaikka, kun saatiin lapset. Muutaman vuoden päästä oltiinkin molemmat työttöminä juuri ostetussa tupasessa lasten kanssa. Mieheni oli ollut töissä sitä mukaa, että se kestää eläkkeelle asti. Hän sai työtä, jossa on vieläkin ja nyt on alta kymmenen vuotta eläkkeelle.
Ite olin yli 10v työssä ja aloin kuvitella, ett saan olla siinä eläkkeelle asti, mutta nyt olen työttömänä. Nyt ollaan oltu 35v yhdessä. Lapsetkin ovat pitkässä suhteessa ottaen huomioon heidän ikänsä.
Aloittajan olisi hyvä jotenkin selvittää noi "poukkoilut" vaikka muitten työttömien kanssa eikä käyttää miestään "likasankona", hän ei pitkään jaksa sitä työnsä ohella. Lue toi edellisen viestin viimeinen kappale.
Kevättä kaikille, vaikka tulisi takatalvikin!Kaikki on niin suhteellista. Kun olet työtön, niin hae kirjastosta kirja joka käsittelee pohjoiskorean olosuhteita, Leiri 14 vai oliko se 24 tai Pjongjangin Akvaariot.
- Byro B
valoa näkyvissä kirjoitti:
Kaikki on niin suhteellista. Kun olet työtön, niin hae kirjastosta kirja joka käsittelee pohjoiskorean olosuhteita, Leiri 14 vai oliko se 24 tai Pjongjangin Akvaariot.
Ja miksi suosittelet sitä minulle? En näe nälkää vaan syön liikaakin. En lue tuon lajin kirjallisuutta vaan oman alan juttuja, vaikka työtön olenkin.
- Ristiriitasta
Juu ja sit sanotaan, ettei raha tuo onnea.
Ihminen kun on semmonen otus, joka ei ymmärrä onneaan, vasta ku sitten kun hän on sen onnensa menettänyt. - tiskitjaharja
Milloin tää lama loppuu?
- Suomi ylös
Robinhoodin tavalla Sitten kun, tajutaan alkaa ottaa rahaa sieltä missä sitä on. Ennen sitä köyhät vaan pyörittää valtion rahoja nostamalla tuet ulos ja tuhlaamalla ne takas EI JÄRKEÄ!
- Jos köyhällä
Suomi ylös kirjoitti:
Robinhoodin tavalla Sitten kun, tajutaan alkaa ottaa rahaa sieltä missä sitä on. Ennen sitä köyhät vaan pyörittää valtion rahoja nostamalla tuet ulos ja tuhlaamalla ne takas EI JÄRKEÄ!
ei sitä viimesijaista tukea olisi, niin kyllä olisi moni firma tässä maassa lappu jo luukulla. Kohdistaisin sijassasi katseeni näihin isoihin oy-muotoisiin yrityksiin, joissa yksi herraisoherra tienaa bonuksina enemmän kuin kukaan heistä joiden selkänahasta ne rahat on revitty firman kassaan. Näissä sitä profittia vedetään välistä ja viedään ties minne vidun kaimaanisaarille. Mitä helvettiä ne rahat siellä tekee? Niiden tulisi olla tässä maassa rakentamassa yhteiskuntaa.
Töiden ja tulojen jako tasaisemmin tarjoaa myös kapitalistille paremmat tuotot pitkällä aikavälillä - mutta nämä idiootit ei sitä itse tajua. - Oletteko huomanneet
Jos köyhällä kirjoitti:
ei sitä viimesijaista tukea olisi, niin kyllä olisi moni firma tässä maassa lappu jo luukulla. Kohdistaisin sijassasi katseeni näihin isoihin oy-muotoisiin yrityksiin, joissa yksi herraisoherra tienaa bonuksina enemmän kuin kukaan heistä joiden selkänahasta ne rahat on revitty firman kassaan. Näissä sitä profittia vedetään välistä ja viedään ties minne vidun kaimaanisaarille. Mitä helvettiä ne rahat siellä tekee? Niiden tulisi olla tässä maassa rakentamassa yhteiskuntaa.
Töiden ja tulojen jako tasaisemmin tarjoaa myös kapitalistille paremmat tuotot pitkällä aikavälillä - mutta nämä idiootit ei sitä itse tajua.Oletteko huomanneet, että nämä johtajilleen suuria aiheettomia bonuksia jakavat "yritykset" ovat yleensä valtiojohtoisia, missä enimmakseen vasemmistolaistaustaiset entiset poliitikkojohtajat ryöväävät työntekijöitten tuotannon tulokset omiin taskuihinsa riippumatta omasta tuloksestaan. Sama meno oli kommunistisissa ja sosialistisissa valtioissa. Vain kapitalistinen yksityisyrittäjä saa sen, minkä itse on todellisuudessa tienannut. Verottaja ja ammattiliitot ryöväävät suurimman osan.
- Onkohan tämäkin
Oletteko huomanneet kirjoitti:
Oletteko huomanneet, että nämä johtajilleen suuria aiheettomia bonuksia jakavat "yritykset" ovat yleensä valtiojohtoisia, missä enimmakseen vasemmistolaistaustaiset entiset poliitikkojohtajat ryöväävät työntekijöitten tuotannon tulokset omiin taskuihinsa riippumatta omasta tuloksestaan. Sama meno oli kommunistisissa ja sosialistisissa valtioissa. Vain kapitalistinen yksityisyrittäjä saa sen, minkä itse on todellisuudessa tienannut. Verottaja ja ammattiliitot ryöväävät suurimman osan.
herra isoherra sitten vasemmistolainen jossain entisessä kommarivaltiossa?
http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2014/03/11/ex-toimitusjohtajalle-yli-110-miljoonaa-dollaria-tuhansille-potkut/20143508/12
- aloittajalle
aloittajalla alun alkaen asennevamma... miksi oletkaan mennyt naimisiin niin ala-arvoisen kanssa kuin 'kouluttamaton', sinä ylevä ja muita parempi 'koulutettu'.... nyt vaan kävi niin 'ikävästi' että sinullekin valkeni totuus ettet ole sen parempi kuin muutkaan ja voit myös saada potkut 'koulutuksestasi' huolimatta ja 'kouluttamaton senkun jatkaa töissä.... miten se nyt näin meni, eihän sen pitänyt kun olet niin paljon miestäsi ja muita parempi..... ainakin omasta mielestäsi, tuskin muitten, ethän olisi työttömäksi joutunut jos olisit parempi oikeasti.
- 1230
Aloittajan puolisolle on onni jos lähdet 'vetää', kuka moista narsistia kaipaisikaan.
- sdsa2221
pisteet tälle :)
- Plussat sen miehelle
1230 kirjoitti:
Aloittajan puolisolle on onni jos lähdet 'vetää', kuka moista narsistia kaipaisikaan.
Samaa mieltä. Toivon ja rukoilen aloittajan puolisolle viisautta erottaa tyhjänpanttinen lumppu ja haahuilija oikeasta elämästä, antaa kenkää tuollaiselle kypsymättömälle hupakolle ja ottaa tilalle oikea nainen, joka hoitaa kodin, seksin ja muutkin käytännön asiat - jos ei ole töissä.
Voi kuvitella vaan että aloittajan koti on retu perällä, koska hän vaan lorvii ja selailee desing lehtiä ja haaveilee jostain tavoittamattomasta. Tuskin osaa laittaa ruokaakaan. Hyvä REKISTERÖITYMÄTTÖMÄLLÄ NIMIMERKILLÄ "aloittaja" (eli kuka lie) kirjoittava,
aloittaja on mitä todennäköisimmin rekisteröitymättömällä nimimerkillä kirjoittava provosoija.
Eikö olekin helppoa antaa "viisaita" vastauksia jonkun laatimaan, tahallisen tyhmään provosoivaan aloitukseen, joka on alusta loppuun keksittyä "tarinaa"?
Minulle sinun, asennevammasta vaahtoaja on aivan turha vastata, sillä elämäntilanteeni EI OLE MILLÄÄN TAVOIN SAMANLAINEN KUIN KESKUSTELUN ALOITTAJAN!
T: Ei työtön työnhakija
P. S. Luulo ei ole tiedon väärti!
T: Ei työtön työnhakija1230 kirjoitti:
Osaatko vastata yhtä "viisaasti" seuraavaan kysymykseen:
Miten selvitä henkisesti, kun rakkaalla puolisolla on vaikea, parantumaton sairaus?
T: Ei työtön työnhakijaPlussat sen miehelle kirjoitti:
Samaa mieltä. Toivon ja rukoilen aloittajan puolisolle viisautta erottaa tyhjänpanttinen lumppu ja haahuilija oikeasta elämästä, antaa kenkää tuollaiselle kypsymättömälle hupakolle ja ottaa tilalle oikea nainen, joka hoitaa kodin, seksin ja muutkin käytännön asiat - jos ei ole töissä.
Voi kuvitella vaan että aloittajan koti on retu perällä, koska hän vaan lorvii ja selailee desing lehtiä ja haaveilee jostain tavoittamattomasta. Tuskin osaa laittaa ruokaakaan.Hyvä nimimerkki "plussat sen miehelle",
toivon ja rukoilen sinulle viisautta ymmärtää, että rekisteröitymättömällä nimimerkillä "suomi24.fi" palstalle kirjoittava henkilö voi olla kuka vaan (mies, nainen, tyttö, poika, töissä, työtön, terve, sairas, valehteleva huijari, rehellisesti asioista kertova).
Mitä muutoin rukoilisit henkilölle, jonka rakkaalla puolisolla on vakava fyysinen, parantumaton sairaus?
P.S. Muistathan aina toisten asioista "mutuillessasi", ilkeämielisesti juoruillen, ettei LUULO OLE TIEDON VÄÄRTI!
- nukkuja
paistaa aikalailla taas naisihmisten kommenteista läpi tuo sama,et millään muulla ei ole mitää v1tun väliä,paitsi miehen rahalla..siitä vain ollaan kiinnostuneita ja kun potkut tulee niin sit tulee myös välittömästi erokin,sairasta suominaisen ahneudensairasta ajattelua ja minäminäminä..hyi,hävetkää! pian teitä ei enää huoli kuin n33kerit vain..ja mitä töihin tulee..kuka niitä haluaa? joutuu vaan näkee työkavereita,jotka harvemmin mitään miellyttäviä on..ite oon ainaki niin tyytyväinen ku saan olla työttömänä ja yksin
Kyllä minä ainakin hyvä nimimerkki "nukkuja", olen muustakin kiinnostunut, kuin "miehen rahoista" tai varakkaasta miehestä. Vastasin kieltävästi varakkaan miehen kutsuun lähteä koskaan tapaamaan häntä, koska minulla on oma köyhä aviopuoliso, jota r a k a s t a n.
- y t
Aloittajalle. itse elän osa-aika keikkatyöläisenä, ja se ei tunnu miesystävälleni sopivan millään. itse on työtön jo pitempään ollut, ja olettaa että hoidan hänen kotonaan arkiset asiat-
Kertaakaan ei ole tarvinnut itse vaivautua takiani kotiini mitään tekemään-
Rassaa se olla töissäkin, sitä kautta, kun yhä on noita vanhan liiton miehiä olemassa, joille pitäisi olla yhtaikaa passaamassa ja omissa töissään tekemässä. Paras tai pahin siis oli, kun olin poikkeusjuttujen takjia yli puoliyön hommissa... Ihan oli edessä seuraavan kerran tavatessa se, missä olin.
Tuumasin hissukseen, että oota sitä hamekangasta, kyllä sitä myydään vielä.
Työttömänähän ihmisellä on aikaa. Ihan itselleen, ja ei kaikki mukava ole kallistakaan. Minulla roilottaa pitkäänkin kesken milloin mikäkin käsityö... Nytkin vkl sitten tein jopa jotain valmiimmaksi asti-
Työssäoleva tinkii aina ajasta.
Valitettavasti jollain on elettävä, etenkään köyhän ei kannata jäädä kotiin kyhjäämään... Keikat. edes niitä.Saahan niitä miehiä aina passata: Keräillä likaisia vaatteita tuolinselkämyksiltä ja lattioilta. Pestä pyykkiä. Taitella puhtaita vaatteita kaappiin. Tiskata astioita. Poistaa tyhjentyneitä pakkauksia kaapeista, uudelleen lajitella roskia miehen jäljiltä ja viedä roskia.
Ehkäpä miehesi on masentunut työttömyytensä vuoksi niin pahoin, ettei jaksat tehdä kotitöitäkään - enää(?)
Se hyvä puoli sinun tilanteessasi kuitenkin on hyvä nimimerkki, että työttömyydestä voi "parantua" - eli se ei välttämättä ole ikuista! Sen sijaan joistakin vakavista sairauksista ei parane koskaan!
Koita hakeutua johonkin työvoimakoulutukseen. On jotain päivälle tapahtumaa, jotain minne mennä aamulla.
- HAh--
Työvoimakoulutukseen....? Lähde mielummin harrastamaan jotain, haisteleen heräävä luontoa. Nuo työkkärin koulutukset ei auta muuhun kuin tilastojen siivoamiseen.
- Pois pilvilinnoista
Kai teillä ongelma on. Se on pelkästään sinun syysi. Lopeta se räyhääminen ja sopeudu. Vika ei ole miehessäsi vaan sinussa. Työttömyys ei olisi kauhea ongelma suhteessanne jos osaisit sopeutua työttömyyteen.
- maisteri1
Hei oikeasti.
Minäkin olen korkeastikouluttautunut, monenlaista kokemusta omaan, mutta valitettavasti en tarpeeksi. Minulla on sama tilanne, paitsi että olen sinkku. Kaipailisin itse usein lohduttavaa olkaapäätä ja tukijaa. Elämäni on rahallisesti jatkuvaa kamppailua kuukaudesta toiseen. Mitään ylimääräistä en voi ostaa, mihinkään en voi oikein lähteä..
Mullakin on siis helvetin stressaava elämäntilanne. Voin sanoa, että jos luovut rakkaasta ja tärkeästä ihmisestä työttömyytesi takia, niin olet kertakaikkiaan tyhmä. Mitä väliä sillä on minkälaisen koulutuksen omaa, vaikka mies oiskin alemmin kouluttautunut.. Mikäli teidän parisuhteessa muut asiat on hyvin, nii mikset olisi kiitollinen ihmisestä,jonka olet saanut rinnallesi ja onnellinen hänen menestyksestään.. - 4+3
Jos ei ole itseensä tyytyväinen, se heijastuu myös suhteeseen, ja kuka oikeasti on tyytyväinen elämäänsä, töissä tai ei? Kannattaa tutustua Alkuajatukseen, sen mukaan aito tyytyväisyys tulee vain oman alkuperäisen tahdon toteuttamisesta, mutta että opetetaan toteuttamaan ulkoisia tahtoja. Alkuajatuksesta löytyy uusi ja hyvin erilainen näkökulma valaisemaan elämän asioita. Kotisivu löytynee googlaamalla, käykää katsomassa!
- 4+3
---> mutta että ihminen opetetaan/
- 3Timo
Mulle kävi just päinvastoin! :/
Parisuhde pilas työttömyyden! :/
Just kun ois kerrankin ollu aikaa ryypätä ja sikailla ihan rauhassa ja jahdata naisia, niin ...! :/ On tää HIRVEETÄ!!!! :(Hyvä REKISTERÖITYMÄTTÖMÄLLÄ NIMIMERKILLÄ "3Timo" (eli kuka lie) kirjoittava, aloittaja on mitä todennäköisimmin rekisteröitymättömällä nimimerkillä kirjoittava provosoija.
Onnea kuitenkin sinulle hyvästä parisuhteesta "3Timo", joka sai sinut saattamaan elämäsi "reilaan". Itse tässä ihmettelen, kauanko saan pitää fyysisesti sairaan AVIOPUOLISONI.
- ASENNEVAURIOINEN
sä oot, et sen kummallisempaa. Toivotaan, että se ei koulutettu miehesi pääsee sinusta eroon mahdollisimman pian.
"Luulovaurioinen" sinä olet, ei sen kummallisempaa. Toivotaan, että pääset eroon siitä luulostasi, että "suomi24.fi" - sivustolle rekisteröitymättömällä nimimerkillä sutaistut tarinat olisivat AINA TOTTA. (Todennäköisestihän ne ovat keksityjä aloituksia.)
Hyvä REKISTERÖITYMÄTTÖMÄLLÄ NIMIMERKILLÄ "aloittaja" (eli kuka lie) kirjoittava,
aloittaja on mitä todennäköisimmin rekisteröitymättömällä nimimerkillä kirjoittava provosoija.
- SinkkuMan85
On se kyllä ihme, kun itsellä menee huonosti niin siitäkin syytetään miestä. Uskomatonta... Parempi mun varmaan pysyä jatkossakin sinkkuna, kuten myös sen aloittajan miehenkin olisi.
- kohta eläkeläinen
Alat juomaan. Niin yleensä tehdään kun jäädään työttömäksi. Naisetkin (nykyaikana).
- 3Timo
Juu toihan olikin hyvä idea!!
"Nälkä lähtee syömällä, muija lähtee juomalla!" :P
*shifffff*
- Xrtijghu
Kyllä täällä suomessa töitä riittäisi kaikille esim.hoitoalalla..Mutta suomen politiikka on peestä..Yhdet ihmiset raataa kymmenen ihmisen työt ja esim. vanhukset jää hoitamatta..Sitten näille ylityöllistetyille tulee burn out ja vaikka mitä sairauksia ja todellakin ihmiset jää ilman asianmukaista hoitoa! Tätä on hyvinvointi valtio suomi tänäpäivänä !
- 14+4
Oon kans miettiny, että miksei voi vaan palkata enemmän työntekijöitä ja supistaa yhden osuutta 4-6 tuntiin päivässä? Ihmiset ei tartte niin prkeleesti rahaa. Jos taloudessa on kaks maksamassa kuluja, niin kyllä riittää vähempikin tienaaminen. Töissä kaikki vois paremmin kun tekisi viisaasti.
- >Kaiken takana
Ja kaiken takana on itsekäs suomalainen feministinainen!
Lapset, sairaat ja vanhukset heitteillä! Naisministerit tappelevat silmät mustana saamatta mitään aikaiseksi.
Ja kaikkeen on syyllinen aina suomalinen mies, vaikka virastot ja ministeriöt on täytetty niillä yliviisailla korkeakoulutetuilla naisilla.
Samaan sakkiin kuuluu tuo työtön duunarin muijakin, joka kerjää verta nenästään ja taas tilastoihin saadaan joku "väkivaltainen" suomalaismies!
Suomalaisella miehellä on maailman pisin pinna, muttei sekään loputtomasti veny! - 3Timo
14+4 kirjoitti:
Oon kans miettiny, että miksei voi vaan palkata enemmän työntekijöitä ja supistaa yhden osuutta 4-6 tuntiin päivässä? Ihmiset ei tartte niin prkeleesti rahaa. Jos taloudessa on kaks maksamassa kuluja, niin kyllä riittää vähempikin tienaaminen. Töissä kaikki vois paremmin kun tekisi viisaasti.
Entäs sitten jos EI OLE 2 jakamassa kuluja?
Ja ethän vain nyt ehdottanut, että parisuhteessa olevilla pitäisi olla lyhempi työaika, ja täten pienemmät tulot, kuin sinkuilla? Ja mitäs luulet, että käviskö sen jälkeen töissä enää muita kuin "sinkkuja"? ;)
Ja toisaalta, jos KAIKKI Suomessa tekis pelkkiä 6 tunnin päiviä, niin sit tänne se työvoimapula tulikin jo samantien!
Sinänsä tullu kyl ihan itsekin funtsittua tota 6 h päivää, mut! Käytännön toteutuksessa on vielä monta muttaa!? :/ >Kaiken takana kirjoitti:
Ja kaiken takana on itsekäs suomalainen feministinainen!
Lapset, sairaat ja vanhukset heitteillä! Naisministerit tappelevat silmät mustana saamatta mitään aikaiseksi.
Ja kaikkeen on syyllinen aina suomalinen mies, vaikka virastot ja ministeriöt on täytetty niillä yliviisailla korkeakoulutetuilla naisilla.
Samaan sakkiin kuuluu tuo työtön duunarin muijakin, joka kerjää verta nenästään ja taas tilastoihin saadaan joku "väkivaltainen" suomalaismies!
Suomalaisella miehellä on maailman pisin pinna, muttei sekään loputtomasti veny!Kaiken takana on itsekäs, suomalainen provoilija-mies, joka laatii keksittyjä, provosoivia aloituksia "suomi24.fi" - palstalle!
T: Ei työtön työnhakija- mitä voimme tehdä
3Timo kirjoitti:
Entäs sitten jos EI OLE 2 jakamassa kuluja?
Ja ethän vain nyt ehdottanut, että parisuhteessa olevilla pitäisi olla lyhempi työaika, ja täten pienemmät tulot, kuin sinkuilla? Ja mitäs luulet, että käviskö sen jälkeen töissä enää muita kuin "sinkkuja"? ;)
Ja toisaalta, jos KAIKKI Suomessa tekis pelkkiä 6 tunnin päiviä, niin sit tänne se työvoimapula tulikin jo samantien!
Sinänsä tullu kyl ihan itsekin funtsittua tota 6 h päivää, mut! Käytännön toteutuksessa on vielä monta muttaa!? :/Erittäin hyvä kirjoitus! Mieheni on samassa tilanteessa....((
- pöh
Mulla taas sellanen tilanne että irtisanouduin työstä, koska se paljastui kusetusfirmaksi. Miehenikin halusin että otan loparit sieltä, koska ei halunnut että minua enää enempää kusetettaisiin. No nyt olen ollut pari kuukautta työttömänä ja tukia odottelen mutta ei niitäkään vielä kuulu. Töitä etsin joka päivä. Mies haukkuu minua työttömäksi luuseriksi ja ei suostu edes ostamaan ruokaa minulle.. Hän ei voi käsittää että annoin sen firman höynäyttää minua. Hän ei usko että etsin edes kotona ollessani töitä..hän olettaa että istun vain sohvalla katsomassa televisiota.. ei tue minua ollenkaan..aivan kamalaa.. hän ei halua kuulemma että joutuu jatkuvasti elättää minua. Minkäs sille voi että on työtön! Ja haluaa löytöö paremman työn itselleen.. Minun on pakko lähteä tälläsestä suhteesta jossa toinen ei enää arvostakkaan minua vaan sen takia ettei ole töitä. Röyhkeää varsinkin kun tietää mikä meininki täällä suomessa on kun on koko aika yt-neuvotteluja..pian hänkin voi jäädä työttömäksi luuseriksi.
Mikä suhde se sellainen on että kun elämässä tulee vastoinkäymisiä niin heti ollaan että ei tästä tule mitään..Miten olisi vaikka toisen tukeminen ja auttaminen tai edes ymmärtäminen..varsinkin kun herra itse on ollut myös joskus työttömänä.. huhuhu- 1+5
Jätä miehesi. Vika on hänessä, jos ei osaa sopeutua työttömyyteesi. Turha tuollaisiin energiavampyyreihin on tuhlata elämäänsä.
Ihmeellinen asennevaurio äijällä, varsinkin jos vielä itse oli sitä mieltä että sun kannattaisi ottaa loparit... Jää mietityttämään, että mitä varten ylipäänsä lähti suhteeseen - ihan vain sen takia, että sulla oli työpaikka..? Ja nyt, kun sitä ei enää olekaan, niin et kelpaa..?
- eliisa80
Riippuu kumppanistasi.Oma puolisoni ei sanonut sanaakaan kielteistä omasta työttömyydestäni joka oli olosuhteista kiinni.Tottakai hoidin silloin kaikki kotityöt.Ymmärrettävää titenkin jos joku makais päivän lapatossuna tv n ääres.Kotityöt hoitamatta.Jokainen kantaa kortensa kekoon kun ollaan parisuhteessa.Olit sitten työtön,työssä tai opiskelija.Eihän kumppanin arvostus pitäis olla hänen statuksestaan kiinni.Vaikka tietysti meitä on moneen junaan.Itse en ainakaan olisi kuunnellut yhtään vähättelyä itsestäni työttömyysaikana.Kumppanini on puhunut minusta aina ylistävin sanoin olin töissä,opiskelijana,työtön.Niin sen kuuluu mennä ja sitä käytäntöä toteutan itekin
- Ihme vinkujia!
En ymmärrä moista valituista kun kuitenkin toisella on töitä!
Nythän yleistyy syvenevän laman myötä tämä ilmiö että pariskunnasta molemmat menettävät ansiotyönsä!
Kuinkas sitten kestätte toisianne jos nytkin risoo? - älkääopiskelko
olin itse opiskelija eiikä mieheni halunnut millään tasolla suhteuttaa sitä mihinkään, vaati vain aina puolet kaikesta. Otti vähänkin talteen jääneet sentit, tai jos vanhemmat antoi vähän rahaa että saisin ostettua joskus harvoin muutakin kuin ruokaa. Tuki ja laina meni täysin. Hänelle olisi ollut äärimmäisen suuri tasa-arvikysymys jos en olisi maksanut puolet kaikesta. Vaikka itse olisinkin huomioinut hänen opiskeluajan tukemalla häntä edes jotenkin. Köyhyydessä kituminen vuosia vaikuttaa psyykkeeseenkin ja sitten pitää vielä riidellä miehen kanssa/kuunnella hänen nalkutusta raha-asioissa. Lopulta aloin tehdä niin että tyhjensin tilini joka kk hänen edessään ja laitoin rahat kouraan, kun hän tiesi ettei enempää ole ja hän käytännössä ryöstää minut joka kk, niin huutokin loppui.
- Väsynyt amk
Ymmärrän tilanteesi, ja sitä kautta pitäisi omaa tilannettakin ymmärtää.
Sinä varmaan kuitenkin kotona teet jotakin ja teet yhteisen hyvän ja kodin eteen töitä.
Minulla ongelma toisinpäin - minä olen töissä ja mies kotona työttömänä.
Minulla menee hermot häneen. Hän ei ole korkeakoulutettu, vaan duunari. Itsekään en ole korkeakoulutettu, amk vain. Mutta tämä elämä - mies ei viitsi siivota, ei laittaa ruokaa, ei "ladata" pyykkikonetta, ei pestä autoja, ei tehdä mitään vaikka on
kotona päivät pitkät. Itsellä 7,5 tunnin työpäivä ruokis puoli tuntia, työmatkoihin menee pari tuntia päivässä, joten pitkä päivä minulla, kiva mennä kotiin kun siellä ei ole tehty yhtään mitään. Mutta näillä mennään......niin kauan kuin mennään. - Vanhempi fysikko
Ei korkeakoulutus ole mikään tae työllistyä. Joitain filosofian maistereita on pilvin pimein työttöminä. Ei sinun auta juuri muu, kuin opiskella vaan lisää, erikoistua johonkin, esimerkiksi voit suorittaa kasvatustieteen opintoja jne... Opettajan virkojen sijaisuuksia on ollut aika hyvin. Minäkin olen niitä tehnyt vielä muutama vuosi sitten. Vakituisesta työpaikasta ei kannata haaveilla ihan heti. Kyllä sekin sitten aikanaan tulee, kun ensin teet kaikenlaisia sijaisuuksia. Ja, mikä sinuakin estää olemasta ihmisten kanssa tekemisissä? Ammattimiehistä Suomessa on paljon suurempi pula kuin korkeakoulutetuista "henkisen alan sekatyömiehistä"! Huippututkijoita tosin tarvitaan aina. Kysynnän ja tarjonnan laki sanelee, kenellä on töitä kenellä ei. Monille vaan on niin tärkeää saada maisterin paperit, kuten minullekin aikoinaan, tai varsinkin vanhemmat ajoivat minua yliopistoon ja onneksi pääsin sitten opiskelemaan Fysiikan laitokselle. Vasta vuosien päästä pääsin minäkin sille kuuluisalle "vihreälle oksalle" Pidä nyt vaan sosiaaliset kontaktit kunnossa ja lähde ulos kotoasi tapaamaan ystäviä ja tuttuja! "Kyllä se siitä!".
Näinhän se on hyvä nimimerkki "vanhempi fyysikko"! Ja kaiken tuon kirjoittamasi, oikeasti koulutetut ja työttömänä olleet, yliopistotutkinnon suorittaneet tietävätkin. Tässä maassa tuskin on niin tyhmää akateemista ettei hän ymmärtäisi, että
- vain vähän työkokemusta omaavalle on alussa tarjolla vain pätkätöitä.
- joissakin "akateemisissa" töissä pätkätyöt voivat jatkua vuosikausia, työntekijän työkokemuksen karttumisesta huolimatta, jos ko. alan työllisyystilanne on huono.
- useimmat työpaikat palkkaavat uuden työntekijän koeajalle.
- kasvatustieteen opinnot pätevöittävät akateemisen oman alansa opetustehtäviin, ja voivat näin auttaa työllistymisessä.
Akateemiset työttömät tietävät kaiken tämän. Sen sijaan mitä ihmeellisimpiä, provosoivia kirjoituksia "suomi.24.fi" - sivustolle laativat "räkänokat" eivät näitä asioita tiedä!
- Jätä se
Sika !
- pöh
niin ja mieheni jaksaa aina muistuttaa siitä että minä olen amis ja hän on ylioppilas.. Hän kuulemma pystyy puhumaan asioista mistä minä en.. ja hänen mielestään pareiksi sopivat tai ylipäätää on enemmän niitä ketä on samanlaisesti koulutetut..että hänen mielestään yleensä ylioppilaat löytävät toisensa ja niin myös amislaisetkin.. että ei voi hänen mielestään toimia jos toinen on ylioppilas ja toinen on amis.. .... huh huh
- Hanki ammatti
Työttömyys on aina oma vika.
- pahpyh
Oon lähettany hakemuksia mukavasti mutta yleensä mitään vastausta ei kuulu. Suomessa ei voi hakea muun alan töitä kuin vain sen oman tittelin töitä. Siivoojaksi vaaditaan nykyään "paljon." Pitää opiskella rätin pyörittelyä ja olla työssäoppimassa, suorittaa näytöt joista ei ees laudaturin ylioppilasta päästetty läpi!!!! Että näin Suomessa!!!
- smile6
pahpyh kirjoitti:
Oon lähettany hakemuksia mukavasti mutta yleensä mitään vastausta ei kuulu. Suomessa ei voi hakea muun alan töitä kuin vain sen oman tittelin töitä. Siivoojaksi vaaditaan nykyään "paljon." Pitää opiskella rätin pyörittelyä ja olla työssäoppimassa, suorittaa näytöt joista ei ees laudaturin ylioppilasta päästetty läpi!!!! Että näin Suomessa!!!
Höpö höpö. Aina löytyy joku siivousfirma, josta saa töitä ja läheskaan aina ei vaadita mtn koulutusta, työkokemus on ratkaisevin, mutta ilman sitäkin pääsee töihin. Isoilla firmoilla on paljon paikkoja auki, pieniä firmoja riittää aina. Asenne ratkaisee. Itse olen ollut valkkaamassa töihin porukkaa ja sanon vaan sen, että se todellakin on asenteesta kiinni. Jos osoittaa jo rekryvaiheessa, että halveksii koko alaa, niin ei todellakaan palkata. Lisäksi pitää olla JOUSTAVA, nöyrä, iloinen, ahkera, reipas, tehokas, nopea, palvelualtis ja hymy pelastaa paljon. Lisäksi voi olla, että kielitaidosta (myös suomalaisilla vieraat kielet) on apua. Alalla yleisesti ei puhuta enää räteistä, joten sekin osoittaa jo jotain. Lisäksi itse olisin läpäissyt alan koulutukset tuosta noin vaan, mutta jos tosiaan jotain oppimishäiriöitä yms. taustalla eikä ole koskaan mitään kouluja ikinä käynyt miltään alalta, niin toki selviytyminen siitä vaikuttaa paljon haastavammalta.
Aina pääsee johonkin siivousfirmaan töihin kunhan tarpeeksi yrittää ja hakee joka ikiseen mahdolliseen firmaan, mitä Suomessa on olemassa. Itse olen tällä vuosituhannella päässyt töihin ihan niin vanhanaikaisesti, että olen ottanut vanhanaikaisen puhelinluettelon käteen ja katsonut mitä firmoja siellä on ja soittanut heille ja kysynyt töitä. Saman asian ajaa nykyään se, kun aktiivisesti ja reippaasti kyselee töitä netistä. Suurin osa siivoojista ei tarvitse mitään koulutusta, mutta toki jos on koulutusta ja jotain erikoistaitoja, mitä juuri tarvittaisiin, niin siitä on erittäin suuri apu. Tärkeintä on, että pystyy ja haluaa omaksua uusia työtapoja suht koht nopeasti. Nimenomaan siis haluaa oppia uutta. Tavallisen rividuunarisiivoojan ei tarvitse olla mikään laitoshuoltaja, palveluohjaaja tai palveluesimies, ei todellakaan. Suomalaisista siivoojista on varmasti pulaa, joten etköhän jo suomalaisena erotu joukosta. - 1+1
smile6 kirjoitti:
Höpö höpö. Aina löytyy joku siivousfirma, josta saa töitä ja läheskaan aina ei vaadita mtn koulutusta, työkokemus on ratkaisevin, mutta ilman sitäkin pääsee töihin. Isoilla firmoilla on paljon paikkoja auki, pieniä firmoja riittää aina. Asenne ratkaisee. Itse olen ollut valkkaamassa töihin porukkaa ja sanon vaan sen, että se todellakin on asenteesta kiinni. Jos osoittaa jo rekryvaiheessa, että halveksii koko alaa, niin ei todellakaan palkata. Lisäksi pitää olla JOUSTAVA, nöyrä, iloinen, ahkera, reipas, tehokas, nopea, palvelualtis ja hymy pelastaa paljon. Lisäksi voi olla, että kielitaidosta (myös suomalaisilla vieraat kielet) on apua. Alalla yleisesti ei puhuta enää räteistä, joten sekin osoittaa jo jotain. Lisäksi itse olisin läpäissyt alan koulutukset tuosta noin vaan, mutta jos tosiaan jotain oppimishäiriöitä yms. taustalla eikä ole koskaan mitään kouluja ikinä käynyt miltään alalta, niin toki selviytyminen siitä vaikuttaa paljon haastavammalta.
Aina pääsee johonkin siivousfirmaan töihin kunhan tarpeeksi yrittää ja hakee joka ikiseen mahdolliseen firmaan, mitä Suomessa on olemassa. Itse olen tällä vuosituhannella päässyt töihin ihan niin vanhanaikaisesti, että olen ottanut vanhanaikaisen puhelinluettelon käteen ja katsonut mitä firmoja siellä on ja soittanut heille ja kysynyt töitä. Saman asian ajaa nykyään se, kun aktiivisesti ja reippaasti kyselee töitä netistä. Suurin osa siivoojista ei tarvitse mitään koulutusta, mutta toki jos on koulutusta ja jotain erikoistaitoja, mitä juuri tarvittaisiin, niin siitä on erittäin suuri apu. Tärkeintä on, että pystyy ja haluaa omaksua uusia työtapoja suht koht nopeasti. Nimenomaan siis haluaa oppia uutta. Tavallisen rividuunarisiivoojan ei tarvitse olla mikään laitoshuoltaja, palveluohjaaja tai palveluesimies, ei todellakaan. Suomalaisista siivoojista on varmasti pulaa, joten etköhän jo suomalaisena erotu joukosta.Et ole varmaan viimeiseen kolmeen vuoteen joutunut etsimään töitä...
SItä paitsi "rätinpyörittelyfirmat" eivät palkkaa ihmisiä, jotka ovat ns. ylikoulutettuja. Joko ne pelkäävät että tyyppi lähtee heti saadessaan parempaa duunia - tai sitten ne pelkäävät, että koulutetumpi ihminen on paremmin selvillä oikeuksistaan ja työehtosopimuksista, eikä näillä voi teettää ilmaista, ylimääräistä työtä.
(SOL on hyvä esimerkki siitä: "ei sulla voi mennä näin kauan tuon siivoamiseen, emme maksa yli menevästä ajasta, yrität kumminkin vedättää.") - Hanki osaamista
pahpyh kirjoitti:
Sinähän et osaa mitään, mitä joku haluaisi ostaa.
- Herää toope!
Kaikki lukeneet ei oo Kataisen kavereita, Himasia, jotka brändäävät itseään puhumalla kapulakieltä, jota eivät edes itse ymmärrä ja leikkivät siten fiksumpia kuin ovat tienaten siinä sivussa muutaman satadonaa.
Tuo asenteesi on p-erseestä. Se alikoulutettu tavis, jonka olet pastorin edessä valehdellen mieheksesi "tilannut" tuskin on päättänyt koulutuksestasi ja aiheuttanut työttömyyttäsi. Eikö kannattaisi suunnata se katkeruuteen käyttämäsi energia siihen, että otat vaikka mopin käteen ja aloitat sen työnteon siitä? Ei kaikille suomalaisille ole muutenkaan tarjolla koulutusta vastaavaa työtä, joten miksi siis sinulle? - jätä omaan arvoon
Kyllä täytyy sanoa että jos jotakin apua halua täältä keskustelupalstalta niin aivan turha homma. On täällä niin puupää-juttua että ihan hirvittää.....
- YLE_Areena
Tää on sitä Kokoomusonnelan Wuuduutaloutta, työttömyys vaan jatkaa kasvamistaan nyt kun kuntatyönantajakin alkaa jakamaan lopareita säästöihin vedoten.
Terveydenhuoltokin ollaan myymässä rikollisille veoparatiisi pörssiyhtiöille,jne..
Ainoastaan mamuPakolaisille riittää avustajia, siellä rahasta ei ole puutetta.
Aloittajalle suosittelisin hakeutumaan mamujen avustajaksi, heillä on töitä, ja vielä parempi olisi värjätä naama mustaksi ja tekeytyä itsekkin mamuksi, silloin saisit pari kolme avustajaa ja avoimen piikin loisia verovaroillamme.
Ilmaiset ohjatut harrastukset, viimesenpäälle muotivaatteet, mp-sottimet urheilupyörät, skycannelit, terveydenhuolto, hammasnhuolto jonottamatta, tulkkipalvelut, avustajat,,jne..
Katsokaa eilinen A-studio, "kestääkö Lieksa lisää mamuja".?? (YLE-Areena)- Ei Kokoomus vaan
Ei meidän ongelmamme ole Kokoomusvallan, vaan feministivallan syytä.
Naiset meillä mamuja hyyssäävät oman kansan kustannuksella. Riippumatta puolueesta, naiset meillä ovat menettäneet järkensä ja tekevät päätökset tunteitten, luulojen ja sairaan arvomailmansa mukaan.
Tuloksena kansamme kuihtuu sukupuuttoon ja valtio nääntyy velkoihinsa ja kuolee konkurssiin. Kohta AAA muuttuu ÖÖÖksi, koska naisministereillemme ja -viranhaltijoillemme kaikki ulkomaalainen on tärkeämpää kuin omien kansalaisten etu.
Olen 400-vuotiaan yrittäjäsuvun jäsen, emmekä luo enää yhtään työpaikkaa Suomeen ennekuin sen ämmävalta on tuhottu. Kyllä valtion päättäjien täytyy pitää oman valtion ja kansan etua ensisijaisena, vaikka mustilla miehillä olisi kuinka suuret ja kovat vehkeet!
Eräs korkea demarivirkanainen totesikin, että suomalaisnaisen ihannemiehellä on aasin elimet korvien ja jalkojen välissä. Eivät Jutta Urpilaiset hengenheimolaisineen maatamme pelasta vaan vievät lopulliseen tuhoon.
Valitettavasti ryhdittömistä miehistämme myös Kokoomuksessa on tullut vasemmistofeministien jälkovälin nuolijoita maan asioitten hoitamisen sijaan.
- elämää nähnyt m41
Jos suhtees/avios on rakkautta ja molemmat on onnellisia, kemiat pelaa, mitä syytä erota? Makuasia, mutta mieluummin vanhenen/herään kivan ihmisen vierestä joka päivä kuin yksin, vaikka sais mitä tehä :)
- jonsku
Kokeileppa vaikka itse hanttihommia. Se neljän seinän sisällä olo kun saattaa ahdistaa. Itse olen itseäni parasta aikaa korkeasti kouluttava, mutta päivääkään en ole oikeastaan ollut työtön. viimeisimmäksi työllistin itseni Tupperware konsulenttina. Hirveästi en vuoden aikana rahallisesti tienannut kun en halunnut edetä tiimin johtajaksi, mutta uudet tuttavuudet, uusi harrastus, ihanat astiat, koulutus ja sellainen tsemppaaminen ja yhteishenki jota en ole milloinkaan muulloin kokenut oli aivan mahtavaa! Pääsin käymään jopa ulkomailla!! Käy aloittaja tutustumassa vaikka facebookissa tupperware finland sivulle. Voi olla että parin kuukauden tupperi humahduksen jälkeen 1. itsevarmuutesi on kasvanut 2. motivaatiosi itsesi kehitykseen on kasvanut 3. huomaat että voisitkin hakea kouluun 4. huomaat että sinulla on uusi harrastus josta et halua luopua ja jolla tienaat elantosi 5. olet kehittynyt paremmaksi ihmiseksi ja haluat jakaa sen onnistumisen tunteen muillekkin. Minulle kävi kaikki tuo edellä mainittu.
- Stop maahanmuutto
Katsoin A-studion enkä voi ymmärtää tätä maahanmuuttopolitiikkaa että tänne otetaan vaan lisää mamuja. Oman maan ihmisiä on pilvin pimein työttömänä eikä siis tarvita yhtään lisää lukutaidottomia työttömäksi maahamme. Kyllä Räsänenkin on aivan idiootin tuntunen kun sanoi, että suomi sai apua sodan aikana ja nyt meidän pitää auttaa muita. Suomi sai sodan aikana apua ulkomailta, mutta heti sodan jälkeen aloitti omin voimin jälleenrakentamisen ja kehittyi omin voimin hyvinvointivaltioksi. Emme käyttäneet muita valtioita hyväksemme yhtään. He itse halusivat auttaa sodassa olevaa suomea. Sen sijaan nämä suomeen tulevat mamut haluavat käyttää sosiaaliturvaamme hyväkseen. Eivät he tänne muuten tulisi mutta meillä on maailman parhain sosiaaliturva.
Nämä tänne tulevat elintasopakolaiset elävät täällä loppuelämänsä sosiaalituilla eikä heistä ole meille mitään hyötyä. Ei tällaisessa auttamisessa ole mitään järkeä lyhyellä eikä pidemmällä aikavälillä. Se raha mikä menee mamuille on pois meidän omilta ihmisiltä ja se on väärin. Todella, todella väärin.- Muistakaa
Muistakaa edelläolevassa kommentissa mainittu myös äänestyskopissa, niin meillä on vielä pieni mahdollisuus pelastua henkiseltä ja taloudelliselta vararikolta.
- Virkapummien petos
Kyse on virkapummien harjoittamasta ihmiskaupasta. Mamutuksen ympärille on perustettu tuhansia virkoja kavereille. Ilman ihmiskauppaa virkapummit joutuisivat työttömiksi.
- Juu näin
Ero kannattaa aina....
- fddgdgfdgdf
Tässä sen näkee, rahan takia vaan seurustellaan ::):):) Onnea elämään
- Vanha sanonta
Vanha kansanviisaus lausuu: " Kaikki naiset ovat huoria - ero on vain hinnassa"! Nyky-yhteiskunta, missä naisille on annettu valta, on sen täysin todeksi todistanut. Länsimainen nainen o tyytyväinen vasta, kun on tyhjentänyt yhteiskunnan ja miehensä varat omiin taskuihinsa.
- Vienti=OnVerotuloo
Niin se vaan on että nyky yhteiskunnassamme rahalla on entistäkin suurempi merkitys, myös ihmissuhteessa..
(Rakkaus lentää ikkunasta ulos kun rahat alkavat loppumaan).. Tuo valitettavasti pitää paikkansa.
Tuohon aiempaan A-studio-Lieksa juttuun toteaisin.
Siinä ohjelmassa oltiin kovasti 11 pakolaisavustajan työpaikasta niin huolissaan.
Sensijaan monisataisten teollisuustyöntekijöiden työpaikoista viis veisataan, vaikka heitä lempataan joka päivä kortistoon satamäärin..
Ottaen huomioon että teollisuustyöpaikat tuo tärkeää vientuloo maahamme jolla nämä avustajienkin palkat maksetaa.
Näin kieroutuneen ja valheellisen kuvan media tarkoitushakuisesti meille antaa. - yks mummo
Voisitko ajatella ruveta harrastamaan esim. liikuntaa tai jotain, mikä kiinnostaa ja missä tapaisit muita ihmisiä. Vapaaehtoistöitäkin jotkut työttömät tekevät ja nauttivat siitä. Oletko jutellut miehellesi turhautumisestasi ym, miltä sinusta tuntuu? Ehkä keksitte yhdessä apua asiaan.
- ButterBrod
Miten olisi oman elämän hankinta ?
Voi hyvin alkaa facebook sivuilla ja siten tutustua ihmisiin joilla on oikeasti jotakin muuta tekemistä kuin käydä töissä ! - Ei - vaan
Ei työttömyys aja parisuhdettanne karikkoon vaan yksinomaa SINUn käyttäytymisesi. Koita hillitä itsesi ja ymmärtää, että puolisosi joutuu kestämään nyt sekä työelämän että Sinun oikkujesi aiheuttamat paineet.
Lähde ensitilassa vaikka johonkin 3. sektori avustustyöhön, missä saat sosiaalisia kohtakteja ja hyvän mielen itsellesi.
HUS. HUS, liikkeelle heti vaikka työttömien soppakeittiöön!Koeta hillitä itsesi, äläkä ryntää aina LUULOJESI VARASSA vastaamaan johonkin provosointi mielessä laadittuun, typerääkin typerämpään aloitukseen, LUULLEN SITÄ AIDOKSI!
- Ei Hjuva
Tuo 500 on hyvä, kun ei ole mitään matkakulujakaan, itse saan 1000 ja siitä pitää vielä maksaa verot.
- entinen työtön
Työttömyys ei tärvele parisuhdettasi, vaan sinun asenteesi tärvelee sen! Mies käy töissä ja työ perheelle rahaa ja mitä sinä teet?? Nariset ja valitat kaiken aikaa.. kiva juttu varmaan miehelle.
Koita muuttaa asennettasi. Haet töitä sen kun pystyt. Käytä vapaa aikasi positiivisella tavalla. Herää aamulla klo 8, syö aamupala ja lähde lenkille tai kuntosalille. Ota joka aamuiseksi tavaksi harrastaa jotain liikuntaa, niin päivä lähtee positiivisesti liikkeelle ja purat ylimääräistä energiaa pois. Liikunnan jälkeen voit tehdä ruokaa itsellesi ja miehellesi. Ota tavoitteeksi, että miehelläsi on joka päivä terveellistä ruokaa tarjolla. Käytä aikaa ja kokeile erilaisia ruokia ja leipomisreseptejä. Saat onnistumisen iloa ja ilahdutat varmastasi miestäsi.
Kun sinulla on aikaa, voit käyttää sitä esimerkiksi aloittamalla uusia harrastuksia. Mikä sinua kiinnostaa? Liikunta? Posliininmaalaus? Kirjoittaminen? Tai jokin muu? Mikä sinua estää menemästä kansalaisopiston kursseille. Siellä tapaat ihmisiä, jos kaipaat sosiaalista seuraa. Muita ihmisiä näet myös uimahalleissa ja erilaisissa liikuntapaikoissa.
Voit myös ilahduttaa muita ihmisiä. Kaikenlaista vapaaehtoistyötä on tarjolla. Voit ryhtyä jonkun nuoren tukiystäväksi tai käydä kyläilemässä jonkun vanhuksen luona. Tällainen työ on hyvin palkitsevaa molemminpuolin.
Aikaa voi kuluttaa myös tietokoneen parissa, katsomalla lempiohjelmia televisiosta, järjestämällä yllätyksiä miehelle esim. hieronta työpäivän jälkeen, käy vanhempiesi luona useammin ja ilahduta heitä jollain tavalla.
Itse olen nykyään yrittäjä. MInulla on pitkä ja katkonainen työhistoria. Olen ollut työttömänä pisimmilläni 1,5 vuotta ja lyhyempiäkin jaksoa on paljon. Minusta työttömyys voi olla mahdollisuus moneen sellaiseen asiaan, johon muulloin ei olisi aikaa. Nyt karistat ton negatiivisen asenteen ja alat NAUTTIMAAN TYÖTTÖMYYDESTÄSI!
Ps. Ei se työelämä aina niin herkkua ole. Turhaan kadehdit miestäsi.- Uusavuttomia
Ei korkkeestikoulutettu osaa tehrä mitään. Ei edes vettä keittää, ei osaa kutoa, ei ommella, ei pitsinnypläystä, pajunpunontaa jne.
- raharaharaha
Mies on kyllä tottunut käymään töissä jo sinkkuajoiltaan lähtien, naisen työttömyys on vain veruke purkaa naiseen pahaa luonnettaan. Lopettakaa kaikkien mulkkujen sääliminen jo, ei työssäkäynti ole loppujen lopuksi mitään ihmeellistä että siitä pitäisi joku sädekehä saada.
Onnea kuitenkin sinulle työttömyyden voittamisesta, ja yrittäjäksi ryhtymisestä.Toivottavasti sinulla riittää niin kirjanpidollista kuin markkinointiinkin liittyvää osaamista, ja alallasi on ns. "tilaus tarjoamastasi palvelusta", ettet ajaudu, nyt 1,5-v. pystyssä olleen yrityksesi kanssa konkurssiin? (Toivotaan todella niin. Tässä maassa on ihan riittävästi työttömyytensä harkitsemattomalla yrittäjyydellä ratkaisseita henkilöitä, joiden yritys on alle 5 vuoden kuluttua perustamisesta konkurssissa.)
- -Nita-
Nainen voi aina tehdä prostituutiota. On rikkaita miehiä joilta rahaa varmsti löytyy tulokkaalle. Avioliiton eteen pitää tehdä mitä vain, ja saat hyvät liksat verottomana. Haet samalla töitä ja voit myös saada asiakkailta kunnon töitä jos luot hyviä asiakassuhteita, kerrot kuinka haluat päästä huraamisest4 ja tekisit mitä vain sen eteen. Välissä voit toki hakea alati muita töitä, pimppi ei kulu ja miehesikin varmasti ymmärtää ahdistavan tilanteen näin lama-aikoina.
- harrastus
Onko pakko odottaa koulutusta vastaavaa työtä. Hae muuta ja hanki jokin harrastus ettet vain istu kotona ja jauha korvienvälissä asioita.
Ihmisiä voi tavata harrastusten puitteissa, näin hoituu se sosiaalinenkin puoli. Niin kestää puolisoakin paremmin katsella.
Et ole ainoa korkeasti koulutettu joka on työtön..heitä on pilvin pimein, niin lääkäreitä kuin insinöörejäkin.Lääkäreitä työttömänä?
Ei ole,mikäli henkilö tulee maasta (esim. Ranska, Saksa, Belgia, Sveitsi,Iso-Britania, Yhdysvallat, Kanada), jossa yliopistotutkinnon suorittaminen vaatii yhtä korkeaa osaamista, kuin Suomessa ja muissa pohjoismaissa, ja osaa joko suomea tai englantia, saa todennäköisesti töitä.
Mikäli on saanut koulutuksensa ns. "huonon koulutustason" maassa, jossa yliopistotutkinnon voi suorittaa vähäisemmin tiedollisin ja taidollisin vaatimuksin kuin Suomessa eikä puhu sen paremmin suomea kuin englantiakaan, ei varmasti saa oman alansa töitä Suomesta.
Luuleko joku muka oikeasti, että esimerkiksi MISSÄ TAHANSA afrikkalaisessa, eteläamerikkalaisessa tai lähi-idän yliopistossa suoritettu tutkinto antaa samat tiedolliset ja taidolliset valmiudet kuin esim. ranskalainen, brittiläinen tai suomalainen yliopistotutkinto (?)
Minulle on sitten turha "rähjätä" alkuperäisestä aiheesta, sillä sen paremmin minun kuin miehenikään tilanne EI VASTAA KESKUSTELUN ALOITUKSESSA KUVATTUA!
- nainen miettii
Ei kannata olla kateellinen. Varmaan keksit ratkaisun yrittäjyydestä tai sitten koulutus, tai tärppää. Olisin itse kiitollinen parisuhteesta. Eri asia jos ei muuten kemia toimi. Turhaa kiukuttelua toiselle joka on siihen syytön.. En tiedä sitten miten firmoissa syntyy nykyään työpaikkoja, ehkä harrastuksista on sulle hyötyä kotona ja muualla. Ihmisiin tutustuminen. Erilaiset arvot kehiin.
- nainen miettii
Tuollainen tilanne voi saada kehittämään uusia ideoita, paperille kirjoita ja kynä kun keksit. Ja kokemusta on.
Toivottavasti kaikilla PIENYRITTÄJIKSI ryhtyvillä riittää niin kirjanpidollista kuin markkinointiinkin liittyvää osaamista, ja heidän aloillaan on ns. "tilaus tarjotusta palvelusta", etteivät nämä firman pystyyn pökäisseet työttömät ajaudu suit sait sukkelasti konkurssiin. Toivotaan todella niin. Tässä maassa on ihan riittävästi työttömyytensä harkitsemattomalla yrittäjyydellä ratkaisseita henkilöitä, joiden yritys on alle 5 vuoden kuluttua perustamisesta konkurssissa.
- Been there
ymmärrän sua niin hyvin...
itse olin työttömänä varmaankin 2 vuotta, sitten hakeuduin opiskelemaan.
opiskelujen jälkeen taas työttömyyttä vuosi, ja taas hakeuduin kouluun.
valmistuin nykyiseen ammattiini 2012 ja siitä olin työttömänä n. vuoden kunnes sain työpaikan kesäksi ja tuon työn jälkeen taas työttömänä ja ilmoittautumassa jokaiseen mahdolliseen vuokrafirmaan työnhakijaksi..
no sain satunnaisia kassakeikkoja mutta ei niillä elä.
nyt olen ollut extraajana, mutta onneksi työ on ollut jatkuvampaa ettei ihan tyhjiä viikkoja ole ollut ja on se n. 8h/pvä.
mielummin kuitenkin teen töitä kuin "hengailen" kotona päivät pitkät...
meinasin alkaa ottamaan taas kassakeikkoja vastaan kun tulee "tyhjiä" päiviä..jos niitä saa, mutta oikeesti pitää itse olla aktiivinen!
ja tiedän tuon turhautumisen! kun tuntuu ettei elämässään pääse eteenpäin ja kaikki tuntuu tulevan vain "taistelun" kautta.
ja ei ole kivaa kun ei saa itselleen mitään hankittua ja aina on rahat loppu ja v*tuttaa.
se ei vaan nykyään ole helppoa saada vakituista YHTÄ työpaikkaa, vaan pitää ravata monessa eri paikassa tekemässä töitä.
itsekin mietin ammattikorkeakouluun menemistä mutta katson kesän yli että haenko...riippuu ihan saanko erään työpaikan ja pääsenkö sinne vakituiseksi..
mutta tsemppiä!jaksamista!VOIMIA! ja pitkää pinnaa...älä luovuta! - 48 vuotias gubbe...
En tiedä johtuuko luonteestasi vai nuoresta iästäsi mutta asenteesi ei kyllä ole kohdallaan. Korkeakoulutus ei takaa työtä taikka hyvää palkkaa vaan ainoastaan kovalla työllä tehdyt saavutukset. Itse olen 48 vuotias opistotason koulutuksen käynnyt ja vaimoni yliopistosta valmistunut lakimies. Koko 19 vuoden yhdessäolon aikana minä olen ansainnut enemmän kuin vaimoni. liki 10 vuotta ollessani 9 maan myyntijohtajana yli kaksi kertaa enemmän kuin vaimoni. No keväällä 2010 jäin työttömäksi liki vuodeksi. Sain ansiosidonnaista 2350 euroa - verot. En oikein ymmärrä miten korkeakoulutettu ei ole ymmärtänyt liittyä työttömyyskassaan. Työmarkkinatuki kyllä raastaa hermoja ja suhdetta. Onneksi vaimoni ymmärsi olla nalkuttamatta sinä vuonna koska työttömyys oli jo raskasta. Ongelma oli jo ikä ja yllätyksekseni liian vaikuttava CV jossa esimies,päällikkötason sekä johtajan asema useammassa merkittävässä yrityksessä 20 vuoden aikana. Olin jo jonkin aikaa ennen työttömyyttä harkinnut lievää "down shiftaamista" työn suhteen ja monet työnantajat eivät uskoneet että tosissani olin hakemassa töitä heiltä ja varsinkin kun palkka taso olisi liki puolet aikaisemmasta. No yksi firma uskoi minuun ja olen ollut kolme vuotta erittäin mukavassa työyhteisössä tuotepäällikkönä ja voisinkin kuvitella olevani siellä eläkepäiviin saakka. Mikäli nykyään enää missään mahdollista. Vasta tóissa vuonna korkeakoulutettu vaimoni ylitti tuloni omalla alallaan. En koe sitä mitenkään ongelmana vaan olen tyytyväinen nykytilanteeseen.
Älä ole katkera miehellesi vaan hoida asiat niin että olet tyytyväinen itseesi ja suhdekin toimii sen myötä paremmin. Selvitä teetkö työnhaussa jotain mitä voisi parannella. Pelkkään korkeakoulutukseen on turha vedota koska se ei pure. Asenteesi,luonteesi ja näyttö aikaisemmista työtehtävistä on se mikä työnantaja arvostaa. - sisaresi
Suhteessa riitaa koska olet tyytymätön elämäntilanteeseesi? Olisikohan omassa asenteessa korjaamisen varaa? Ei se mies ole vähemmän ihminen vaikka on alemmin koulutettu. Joillakin nousee hattuun kun on maisterin paperit. Sanon että ne paperit ei ole mitään. Vaatii muutaman kirjan lukemista ja ajankäyttöä. Toivottavasti oli edes oma ala ja harrastuneisuutta siinä. Enemmän arvostan sitä että tulee läheistensä kanssa toimeen, eikä oksenna ympäristöönsä pahaa oloa ja katkeruutta, vaikka pärjää puolisoaan heikommin.
Hyvä nimimerkki "sisaresi"!
1) Mikä saa sinut olettamaan,
että olet REKISTERÖITYMÄTTÖMÄLLÄ
NIMIMERKILLÄ "jassooo" keskustelun avanneen henkilön
sisar?
2) Mikä saa sinut olettamaan, että
REKISTERÖIMÄTTÖMÄLLÄ NIMIMERKILLÄ "jassoo"
keskustelun avanneella henkilöllä ylipäänsä on sisar?
Entäpä jos rekisteröitymättömällä nimimerkillä "jassoo"
kirjoittelevalla henkilöllä on vain veljiä - tai ei lainkaan
sisaruksia?
3) Mikä saa sinut olettamaan, että
REKISTERÖIMÄTTÖMÄLLÄ NIMIMERKILLÄ
KIRJOITTAVAN nimimerkin "jassooo" tarkoittama
korkeakoulutus on maisteri - eikä esimerkiksi INSINÖÖRI tai
TRADENOMI?
T: Ei aloittaja eikä työtön työnhakija
- Työttömien pajalle
Entäs jos hakeutuisit työttömien pajalle jossa voi harrastaa esim. kutomista tai tehdä linnunpönttöjä. Eikä siellä joka päivä tarvitse käydä. Pääsisit ihmisten pariin ja saa askarrella jotain mihinkä ei kerrostaloluukussa ole mahdollisuutta. Siitä saa 9 euron kulukorvaukset ja matkakulut.
Jos ei palkkatyötä saa niin on niitä muitakin mahdollisuuksia itseään toteuttaa ja pääsee sieltä kotoa pois riitelemästä turhautumistaan.
Lukeneella ei varmaankaan kädentaidot ole niin hääppöiset ettei sillä saralla löytyisi varaa kehittyä.
Vapaaehtoistyötäkin on monenmoista. Monilla on pakko keksiä jotain muuta sisältöä elämäänsä ja hyväksyä se tosiasia vaikka olisi mitä koulutusta niin töitä ei saa. Turhaan sitä puolisoasi siitä kiusaat vaan otat vastuun omasta elämästäsi. Mahdollisuuksia on paljon opiskella ja harrastaa. - 99999
500 euroa pieni raha.Muuta ulkomaille.Mitä sielä suomessa köyhyydessä elät.Mekin lähtimme.Ja hyvin menee.Onnea matkaa!!
- onestar
Työttömänä on aina se syyllisyys päällä ja itsetunto pohjissa. En suosittele pidempää työttömänä oloa, se jättää aina jälkensä ihmiseen. Kantsii kattella vaikka niitä työvoimakoulutuksia ja mennä vaikka sellaseen. Ne on ihan asiallisia kunhan itte innokkaasti on mukana. Ei se korkeakoulutus tarkoita et pitäis just sellasta työtä nyt heti saada. Kyll sä vielä aikanas löydät sinnekkin päin mut nyt tarvis olla mahdollisimman aktiivinen.
Ryhdy yrittäjäksi. Se voi alkutaipaleelta raskasta, hauskaa, erilaisia ihmiskontakteja luovaa hommaa, mutta antoisaa.
Sun pitää kartoittaa ja löytää niitä osa-alueita joita voit hyödyntää myös perinteisen koulutuslinjasi määräävän ammattikunnan ulkopuolelta, jos ura ei aukene perinteisiä reittejä.
Aktivoi itseäsi, kiinnostu asioista henkisemmällä tasolla, etsi uusi harrastus, kehitä itseäsi, äläkä vertailu materialistista tilannettasi suhteessa muihin, koska silloin jämähdät varmasti paikoillesi ja riippuvaiseksi muista.
Löydä itsellesi mentori tai valmentaja.- Susa&Masa Ruusu
Tosi älytön neuvo yksin yrittäjyyteen, työvoiman palvelukeskukseen kontaten otsa maassa. Palkkaa vaikka Jari.
Susa&Masa Ruusu kirjoitti:
Tosi älytön neuvo yksin yrittäjyyteen, työvoiman palvelukeskukseen kontaten otsa maassa. Palkkaa vaikka Jari.
Yrittäjyys on muutakin kuin "perustamaan nyt yritys" -asennetta.
Itse olen toiminut harrastuspohjalta yrittäjänä opintojen aikana.
Toimenkuvaani kuuluu
- verkottumista, osaajiin tutustumista, sosialisoitumista
- taitojen kehittämistä
- mahdollisten tuotteiden protomyyntiä, ennen suuremman luokan tuotantoon siirtymistä
Yrittämisen ei tarvitse olla virallista. Varsinkin alkupisteessä voi käyttää aikaansa erilaisten mahdollisuuksien kartoittamiseen, kontaktiverkoston luomiseen, muutaman asiakastyöntekemiseen mm. osuuskunta laskutuksen kautta.
Mä en välitä byrokratiasta, koska mä luon omat sääntöni ennen virallista yrittäjyyttä jos saan luotua tarpeeksi kysyntää taidoilleni, tuotteille jne
Suomessa ollaan valitettavan yksi tai kaksijakoisia sen suhteen miten sun tulisi elää. Sä joko saat unelmaduuniin tai paskaduunin. Tai sitten jäät passiiviseksi. Mitään siltä väliltä ei ole "virallisesti"?- jassooo!!
Firespirit kirjoitti:
Yrittäjyys on muutakin kuin "perustamaan nyt yritys" -asennetta.
Itse olen toiminut harrastuspohjalta yrittäjänä opintojen aikana.
Toimenkuvaani kuuluu
- verkottumista, osaajiin tutustumista, sosialisoitumista
- taitojen kehittämistä
- mahdollisten tuotteiden protomyyntiä, ennen suuremman luokan tuotantoon siirtymistä
Yrittämisen ei tarvitse olla virallista. Varsinkin alkupisteessä voi käyttää aikaansa erilaisten mahdollisuuksien kartoittamiseen, kontaktiverkoston luomiseen, muutaman asiakastyöntekemiseen mm. osuuskunta laskutuksen kautta.
Mä en välitä byrokratiasta, koska mä luon omat sääntöni ennen virallista yrittäjyyttä jos saan luotua tarpeeksi kysyntää taidoilleni, tuotteille jne
Suomessa ollaan valitettavan yksi tai kaksijakoisia sen suhteen miten sun tulisi elää. Sä joko saat unelmaduuniin tai paskaduunin. Tai sitten jäät passiiviseksi. Mitään siltä väliltä ei ole "virallisesti"?Yrittäminen voi myös olla kannattavaa liiketoimintaa, johon vaimokin työllistyy, vaikka olisi lapsiakin hoidettavana!!
Tässäkö malliyritys, johon vaimotkin voivat työllistyä??
http://www.nuflownordic.fi/files/nfn tiedote 31032011.pdf
Vaimollekin on suotava samat mahdollisuudet uran luomiseen, vaikka hänellä olisi lapsia - 3-4 kpl. - Elixiirikauppiaat
jassooo!! kirjoitti:
Yrittäminen voi myös olla kannattavaa liiketoimintaa, johon vaimokin työllistyy, vaikka olisi lapsiakin hoidettavana!!
Tässäkö malliyritys, johon vaimotkin voivat työllistyä??
Vaimollekin on suotava samat mahdollisuudet uran luomiseen, vaikka hänellä olisi lapsia - 3-4 kpl.Maalaamalla putkia ei enää menesty, kun Prebad tuli.
http://www.prefabteknik.se/prebad.php
- elv3
Kun rahat loppuu, rakkaus nlentää takaovesta pihalle...
- Typerä olin
Aikanaan elätin ja kannustin avomiestäni, kun hän oli työttömänä opiskelun päättyessä. Typerä olin. Kun hän sai työn ja eteni ammatissaan, niin hän alkoi asennoitumaan minuun kuin äiti-kotiapulaiseen. Miehen kokemaan vallantunteeseen se kai liittyi. Ei kannata ainakaan unohtaa omaa elämäänsä, jos puoliso on työttömänä. Muutapa en uskalla neuvoa.
- WOE WITUN WEMAKKO!
Syyttää nyt kouluttamatonta miestään omasta työttömyydestään! Äitiskö sen miehenkin sule valitsi,,,tokko tuollainen itsekeskeinen katkeruuden kärventämä tenava miestäkään omin avuin keksii.
- Vaikutat selvästi
bussikuskilta tai joltain muutoin väärinymmärretyltä.
Ota peili kätöseesi ja tutki kuvaa, se saattaa paljastaa varsinaisen ongelman syntypisteen. - jätkä vaan
korkeasti koulutettu piti omasta mielestään itseään parempana kuin duunarit eikös duunarit ole paska sakkia kas kummaa ei hän olekkaan johtaja/suuri päällikkö vaan palkollinen kuin muutkin ja vielä työtön puolisosi mielestä pohjasakkaa mutta heti kun saat taas töitä tuleeko sinusta parempi kuin muut ymmärtäisin jos omistaisi ja olisi työn antaja mutta silti kuitenkin palkollinen vaikka aatteissaan ollaan isoja kihoja mutta omistajien mielestä ei ole muuta kuin nuolukivi/pyrkyri palkollinen
- työtön 34v
mä en tiedä naisista,mut me työttömät miehet ainakin käytetään aikamme ryypäten ja aamusin vedellen kätöseen..(rapulamällejä,ihania) et miten sit naisilla..saavatko kutia lentämään pelkän d1ldon avulla,kiimasessa rapulassa
- Lapsentekoon
Teet pari lasta nyt tähän väliin, kun olet joutilaana ;). Saat ainakin puuhaa päiviesi täytteeksi ja voit olla "luvan kanssa" kotona 3 vuotta per lapsi. Jotkut ovat pitempäänkin.
- jätkä vaan
onko mikään työ arvokkaampaa kuin toinen itse arvostan siivoojia ilman heitä maailmasta ei tulisi mitään mutta eihän sellaista työtä voi ottaa kun itse kahvitauolla on pilkannut siivoojia ja hihittänyt että niiden palkkoja pitäisi laskea tai jopa täytyisi tehdä ilman palkkaa ja kahvilla oikein ivattu ja heitetty tahallaan roskia lattialle ja soitto pomolle missä siivooja on kun ei näy missään valitan että saisi lopputilin eikä edes tervehdi aamuisin siivoojia saatikka sanoisi jotain olenhan parempi ja kunnon ihminen olisihan noloa joutua entiseen työpaikkaan siivoojaksi ja entisten työkavereiden pilkaamaksi ja tosi kiva mennä pyytään siivoojalta moppia jota inhosi pilkkasi ja toivoi lopputiliä karenssin kanssa
- pötkö smoothiemies
minun mielestä sinun olisi pitänyt koulussa keskittyä kuuntelemaan sitä opettajaa kun hän puhui niistä pilkun paikoista ja yritti sinulle opettaa kommunikointitaitoja jäi meinaan sulta kaikki oppimatta
- heippiss
Älä pura turhautumistasi puolisoosi, vaan koita kehitellä jotain sellaista tekemistä josta saat onnistumisen kokemuksia ja iloa. Kehittele joku harrastus, jota voit harrastaa vaikka joka päivä, käy tapaamassa ystäviä, yritä päästä työkkäreiden kursseille, aloita kielikurssi yms. mitä vaan jotta pääset kotoa ulos ja tapaaman muita ihmisiä. Ja korjaa asenteesi. Miehesi ei ole siihen syyllinen, että olet työtön. Korkeakoulutettuja on samalla tavalla työttömänä niin kuin alemmankin koulutustason saaneilla. On aika selkeää, että koet syvää turhautumista tilanteestasi ja se nakertaa myös itsetuntoasi ja olet sitten kateellinen miehellesi. Jos olet rakastavassa suhteessa älä anna tilanteen tuhota suhdettasi. Kadut sitä myöhemmin.
- Niijoo
Olin itse samankaltaisessa tilanteessa.. Hanki edes joku työpaikka. Mee kaupan kassalle jos ei ole muuta, koska ei sua tullakkaan palkkaamaan työttömänä.
Viimeinen juttu mitä kantsii tehdä on purkaa se paha olo puolisoon. Kohta sulla ei oo sitten sitäkään.. Mieti mieluummin kuinka kannustava, ihana ihminen sulla on vierellä.
Mee vaikka treenaamaan salille tunniksi ja sitten vielä puolen tunnin aerobinen päälle, niin saat hyvät endorfiinikiksit, eikä se toinen vituta niin paljon. - nyk.työssäkäyvä
Tee kotona suursiisous,kaappeja myöten.Sen jälkeen lähdet kyselemääm töitä,menemällä itse paikalle,ei netin kautta.Sen jälkeen mieti vaihtoehtona opiskelua.saat 500e 180e,kun haet työvoimapoliittiseen koulutukseen.Sinulla on aikaa miettiä opiskelun aikana mitä teet ja mistä saat töitä.Tulosi nousevat ja tapaat uusia ihmisiä,jos et viihdy kotona ja tylsistyt.
- haistakaajo
haloo ihmiset, kaupan kassallekin on nykyään satoja hakijoita. Ei sinnekään niin vain mennä. Ainut työ johon voi noin vaan mennä on provisiopalkkainen puhelinmyynti, ja sieltä ei saa palkkaa jos ei saa myytyä.
- niin...
Suomessa työnteko ajaa kaiken muun ohi. Työnteon alttarille uhrataan perhe, ihmissuhteet ja terveys. Vain tällä tavoin voi olla kunnioitettava kansalainen.
Itse en ole työttömänä työnhakijana, mutta allekirjoitan täysin sen, että moni uhraa työnteon alttarille JOPA TERVEYTENSÄ. Mieheni teki jatkuvasti 12h päiviä, kunnes FYYSINEN sairaus pysäytti kuin seinään!
Jos parisuhteessa asiat ovat hyvällä tolalla, se ei murene toisen työttömyyteen - tai esimerkiksi vaikeaan, FYYSISEEN SAIRAUTEEN.
Onneksi en itse ole TYÖTTÖMÄNÄ TYÖNHAKIJANA kuten keskustelun aloittaja!- KALLE KELLO
Voi juma****a sinuakin!! Että oikein korkeakoulutettu! Ilmankos olet noin tyhmä. Hae siivoojaksi, niihin pääsee aina vai eikö rouvaprinsessa korkeakoulutetulle käy oikea työ? Onneksi miehesi on saanut töitä, eihän tommosta ämmää kukaan jaksaisi katella 24/7 ja miesparka pääsee töihin lepäämään ja kohta sille varmasti tulee "ylityöt" ja "vuorotyöt". Rouvaprinsessa voi märehtiä siellä yksinkään korkeakouluopintojaan ja kylvää tuota myrkkyään ympäriinsä, sillä ne kaveritkin katoaa. Mitähän jos rouvaprinsessa menisi peilin eteen ja kattoisi kummonen myrkkyläjä siellä on ja menisi vaikka ulkoiluttamaan vanhuksia, jotta yläkerta tuulettuisi. Voi s****na mikä akka
- pöhpöh
Taidat itse olla pelkän peruskoulun käynyt jos sitäkään, jos toisen korkea koulutus noin kovasti ottaa päähän. Taitaapa sinulla olla pelkkä apukoulu käytynä, ja sielläkin olet jäänyt luokallesi. Minä ainakin ymmärrän miksi aloittajaa ottaa päähän ettei pitkistä opinnoista ole ollut hyötyä, vaan opiskelut menevät hukkaan työttömänä ollessa.
- KALLE KELLO
pöhpöh kirjoitti:
Taidat itse olla pelkän peruskoulun käynyt jos sitäkään, jos toisen korkea koulutus noin kovasti ottaa päähän. Taitaapa sinulla olla pelkkä apukoulu käytynä, ja sielläkin olet jäänyt luokallesi. Minä ainakin ymmärrän miksi aloittajaa ottaa päähän ettei pitkistä opinnoista ole ollut hyötyä, vaan opiskelut menevät hukkaan työttömänä ollessa.
Hahhaaa!! Kalle se ei ole päivääkään ollut työttömänä, ja työvuosia on niin paljon , ettet sinäkään ole vielä edes isäs haarovälissä roikkunut ja kyllä. Kouluja käymättömänä olen ollut ja olen edelleen sellaisessa työssä, että korkeakoulutetut voi vain kateellisenena katsella.. Katsopas, työn saanti ja työn teko on ihan jotain muuta kuin korkeakouluviisastelua.
- Kello kallellaan
KALLE KELLO kirjoitti:
Hahhaaa!! Kalle se ei ole päivääkään ollut työttömänä, ja työvuosia on niin paljon , ettet sinäkään ole vielä edes isäs haarovälissä roikkunut ja kyllä. Kouluja käymättömänä olen ollut ja olen edelleen sellaisessa työssä, että korkeakoulutetut voi vain kateellisenena katsella.. Katsopas, työn saanti ja työn teko on ihan jotain muuta kuin korkeakouluviisastelua.
Minä se vasta mies oonkin. On akka banaanivaltiosta, ja lapsikin on. Toisenkin teen kunhan kerkiän.
- tsemppijaksuhalit
Sinun pitää miettiä, että mikä pahassa olossasi johtuu puolisosta ja mikä työttömyydestäsi. Jos eroat, niin todennäköisesti silloinkin olisit katkera exälle, kun hänellä on töitä ja sinulla ei. Yritä purkaa turhautumistasi vaikka lenkkipolulle, älä puolisoon.
Ehdotuksiani:
- jos alasi ei työllistä, niin olisiko mahdollista jatko-opiskella tai opiskella sivuaineena jotakin, jolla olisi työllistävämpi vaikutus?
- voiko sinun koulutuksellasi tehdä jotakin sivuavaa ammattia esim. opettaa ko. oppiainetta työväenopistossa, ammattikoulussa tms?
- onko mahdollista etsiä määräaikaista tai esim. kesälomasijaisuutta esim. entiseltä työnantajaltasi?
- onko mahdollista etsiä ulkomailta joku lyhyehkö projektityö, joka sivuaa työkokemustasi? Projektityö olisi samalla hyvä hetki tarkistaa, että onko parisuhteenne kunnossa.
- voitko ryhtyä yrittäjäksi?
Jos nykyisellä koulutuksellasi et kerta kaikkiaan saa työtä niin:
- vaihda alaa
Jos miehelläsi on jo yritys, niin miksipä et keskustelisi hänen kanssaan, että voisitko tehdä siellä jotakin. Minullakin on korkeakoulututkinto, mutta silti tein ex-mieheni rakennusalan yrityksessä esim. rakennussiivousta, tein hinnastoja syöttämällä tuotteita Excel-taulukoihin (helpotti miehen tarjouslaskentaa), olin mukana varaston inventoinnissa ja ylipäätään tein sellaisia asioita, joita pystyin tekemään. Sain siitä itselleni lisätuloja (jaoimme tarkasti menomme puoliksi) ja sain hyvän käsityksen pienyrityksen toiminnasta, koska se maailma oli entuudestaan minulle täysin vierasta.Näinhän se on hyvä nimimerkki "tsemppijaksuhalit"! Ja kaiken tuon kirjoittamasi, oikeasti koulutetut ja työttömänä olleet, yliopistotutkinnon,tai ylipäänsä korkeakoulututkinnon suorittaneet tietävätkin.
Tässä maassa tuskin on niin tyhmää akateemista ettei hän ymmärtäisi, että
- vain vähän työkokemusta omaavalle on alussa tarjolla vain pätkätöitä.
- joissakin "akateemisissa" töissä pätkätyöt voivat jatkua vuosikausia, työntekijän työkokemuksen karttumisesta huolimatta, jos ko. alan työllisyystilanne on huono.
- useimmat työpaikat palkkaavat uuden työntekijän koeajalle.
- kasvatustieteen opinnot pätevöittävät akateemisen oman alansa opetustehtäviin, ja voivat näin auttaa työllistymisessä.
Akateemiset työttömät tietävät kaiken tämän. Sen sijaan mitä ihmeellisimpiä, provosoivia kirjoituksia "suomi.24.fi" - sivustolle laativat "räkänokat" eivät näitä asioita tiedä!
"Suomi24.fi" - sivusto voisi vaatia jokaiselta kirjoittajalta rekisteröitymisen, niin päästäisiin näistä provosointimielessä laadituista - keksityistä aloituksista!
T: Ei työtön työnhakija- tsemppijahalit
"Minullakin on korkeakoulututkinto, mutta silti tein ex-mieheni yrityksessä töitä: tein hinnastoja syöttämällä tuotteita Excel-taulukoihin (helpotti miehen tarjouslaskentaa), olin mukana varaston inventoinnissa ja ylipäätään tein sellaisia asioita, joita pystyin tekemään. Sain siitä itselleni lisätuloja (jaoimme tarkasti menomme puoliksi) ja sain hyvän käsityksen pienyrityksen toiminnasta, koska se maailma oli entuudestaan minulle täysin vierasta."
Tässä tietoa yrityksestä, josta vaimokin voi saada lisätuloja?
- puoli vuotta työttä
ei se koulutus sitä tosiaankaan määritä et löytyykö töitä koitappa hakee vaikka siivoojaks, et pääse sä oot yli koulutettu eivät viiti otta ku kumminki lähet litoon heti ku mahollista. ota se työ mitä saat!
lähe lenkille, nyt kerran on aikaaa!!!! - mdmdma
En tiedä mikä on koulutuksesi, ikäsi tai tilanteesi, mutta työvoimatoimistokin järjestää työvoimakoulutuksia jotka ovat (perus)tutkintoon tähtääviä, auttaisi myös huomattavasti rahallista tilannettasikin (korotettu päiväraha matkakorvaus). Jos ikää on tarpeeksi, kannattaisi ehkä myös hakea kouluttautumaan ammattitutkintoon (ammattitutkinto on siis erikoistava tutkinto tai suppea osa kokonaisuutta) ja hakea työvoimatoimistolta tukea opiskelun ajaksi.
- fsfdds
Koita olla aktiivinen työttömyydestäsi huolimatta ja koita olla arkisin vaikka jossain muualla kuin kotona. Liiku, harrasta tai tee jotain mistä nautit, se voi olla joku uusikin juttu jossa voit keskittyä itseesi. Kun miehelläsi on vapaata, keksikää jotain mukavaa ajanviettoa yhdessä. Älä stressaa tilanteestasi, tilanne on huono muillakin.
- tasa-arvo??????????
oli se ennen paljon helpompaa mies kävi töissä elätti muijan ja lapset,nyt pitäis olla tasa arvoo van ei taida vaimo elättää miestä ja lapsia,nyky naiset vaan ei ole tyytyväisiä mihinkään,missä se tasa-arvo taitaa olla että miehen pitäis tehdä kaikki että nainen sais vain shoppailla ja uusia rakenne kynsiä laitattaa,
- nauti elämästä
hommaa itsellesi salarakas tai useampia eipä ole tylsää enään ja kun miehesi on töissä niin sinulla on aikaa nautiskella eikä sitä tiedä vaikka löytäisit uuden rakkaan joka tuo vipinää elämääsi ja kiität kun löydätkin paremman miehen
Mene ulos lenkille ei maksa mitään. He vaikka matala palkka alalle ja sitten omaan työhön, pääset varmemmin töihin kun itse tuntisi nousee. Jos mies ei anna mennä sun vapaasti niin vaihda miestä tinderissä.
- orjaherroja nokkaan
Tästä näemme että RAHA määrittelee nykyorjille jopa parisuhteen kestävyyden. Sellaisia lampaita täällä on monesta tullut.
No älkää huoliko: Pian suomalaisten enemmistö on oikeasti orjia. Siis fyysiseen pakkotyöhön ilman palkkaa pakotettuja orjia. Jos parisuhteessa asiat ovat hyvällä tolalla, se ei murene toisen työttömyyteen - tai esimerkiksi vaikeaan, FYYSISEEN SAIRAUTEEN.
Onneksi en itse ole TYÖTTÖMÄNÄ TYÖNHAKIJANA kuten keskustelun aloittaja!
T: Ei työtön työnhakija- yksi vaan.
Tokihan se suhde kantsii turvella katkerana siitä, että toisella osapuolella on työpaikka. Sarjassamme fiksuja syitä. Tsemppiä vaan.
" Suhteessa jatkuvaa riitaa, koska hermoja raastaa tää työttömyys. Kohta varmaan tulee avioero tätä rataa..."
Mut kun työnvälityksestä työtä ei saa... *laulaa*
Tämä tuhansien murheellisten laulujen maa... *laulaa*- jassooo?
Tässä on esimerkiksi hieno tapa perustaa yritys:
http://www.nuflownordic.fi/files/nfn tiedote 31032011.pdf- Häre
Voi olla, mutta nyt pois täältä lätisemästä!
- hersy
Kyllä se menee näin, Kapitalismi siinä sitä kärsimystä piisaa,alkaakohan se tulla pikkuhiljaa tiensä päähän,toivotaan ainakin,sillä rahan palvojat tuntee vain yhden asian elämässä AHNEUS,ja jos joku sattuu muistamaan ,sillä on paskanen loppu,naurattaa jo etukäteen köyhää,he,he,he
- jassooo!!
Tunnen valtavaa kateutta miestäni kohtaan. Koen etttä 3 lapsen äitinä minulla ei ole ollut samoja mahkuja kuin miehelläni...
Tässäkin on nyt tämmöinen yritys:
http://www.nuflownordic.fi/files/nfn tiedote 31032011.pdf- EX-nokiat!
Nina ja Kati heti pois täältä!
- mukava ihminen
työnhakija puhui vähän mutta asiaa tero on oiva esimerkki mitä oikeesti tapahtuu surullista mutta totta ja sekin ihmetyttää miksi toinen työtön tai toinen työntekijä yrittävät pahaa toiselle työttömälle ja työntekijälle miksi naurattaa kun toiselle tulee ankeeta mutta samalla tulee itsellekin mutta siitä ei välitetä pääasia että työkaveri kärsii suomalaiset on saapas kansa
- Isolahti2
Hei,
mitä jos ilmoittautuisit toimialapalveluun ja kokeilisit onneasi siellä? Eli henkilöstönvuokrausfirma.
Monet ystäväni ovat kokeneet työttömyyttä kun valmistuttiin, mutta ne jotka menivät henkilöstövuokrausfirmoihin työllistyivät nopeasti.
ei ne aina ole mitään "paskaduuneja", osa pääsi elisalle duuniin ja noin.
Lopeta kiukkuaminen ja hommaa niitä töitä. Ei sua kotoa tuu kukaan hakemaan vaikka kuinka hienoja CV-lappusia lähettelisit.Minä en ole tämän keskustelun avaaja eikä ongelmani ole se,
että olisin työtön työnhakija, vaikka joku keskustelun alussa
kertookin HÄMÄÄVÄSTI olevansa "alkuperäinen"
nimimerkki "jassoo".
Minun ongelmani on, että rakas aviopuolisoni on erittäin
sairas, mutta mistäpä kiusaajani sen voisivat tietää.
Kiusaajani ovat pelkkiä TUTTAVIA, JOTKA määrittävät
minun ongelmani mutu eli "musta tuntuu" periaatteella.
Heille en asioitani kerro!
T: Ei työtön työnhakija/ ongelmana RAKKAAN puolison etenevä sairaus
Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565680Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222477Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2691832- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos261502Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381286Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391281Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3471271