Stora Enson Lauri Peltola(kok.) suosii lapsityövoimaa

sika mieheksi

Nyt kun se jäi mielipiteestään kiinni niin alkoi selittämään että "parempi lasten on työskennellä kapitalistin tehtaassa kuin olla prostituoitu". Mies ei vain ymmärrä että juuri hänenlaisten oikeistolaisten takia kehitysmaiden lapsilla ei kenties muita vaihtoehtoja joskus ole. Esimerkiksi peruskoulua eivät oikeistolaiset halua perustaa, kuten Suomessakin sitä aikoinaan vastustivat.

5

92

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työnarkomaani 67v.

Kyllä se on niin että nuorena on vitsa väännetävä, hyvä että lapsilla on töitä, oppivat arvostamaan työntekoa ja näkevät ettei raha kasva puissa vaan sen eteen on tehtävä lujasti työtä.

• Ruoska ja Riisi !

Totta. Jostainhan Stora Ensonkin Johtajien on rahansa saatava
      Mistäs se Ikean Pomokaan muuten ne miljardinsa saisi...

Kyllä Riisikuppi on ihan hyvä palkka Lapselle.
      Ne miljoonat kuuluu meille Porvareille.

• Mies 42

Kyllä se on hyvä että lapset ovat töissä. Esimerkikiksi mustalais- ja somalilapset pitäisi panna viimeistään 15-vuotiaina työleirille, jotta oppisivat käyttäytymään. Ihmisiä heistä ei kyllä tule koskaan, mutta tällä tavalla voitaisiin välttää k.o. roduille tyypillinen täydellinen flegmaattisuus.

• Töistä tykkäävä.

Olen maalta lähtöisin ja omassa lapsuudessa töihin mentiin jo 12 ikäisinä. Milloin mitäkin maataloustöitä. Renkejä oltiin 13 - 14 ikäisinä kesät.
      Asia tuntui normaalilta, siitä sai rahaa, päiväpalkkaa. Työpäivän pituus oli sama kuin aikuisilla ja riippuen tilanteesta jopa 9 - 10 tuntia.
      Ei silloin tunnettu sanaa lapsityövoima ja jos joku olisi maininnut asiasta, sille olisi syljetty.
      Että on tässä tullut paiskittua töitä 48 vuotta ja en ole valittanut.
      Ne aikuiset ketkä kehtaavat lässyttää lapsityövoimasta, ovat itse jotain vi tun sosiaalipummeja, luusereita, työhön kykenemättömiä ammattitaidottomia mitättömyyksiä.
      Samaa mieltä olen siinä, että jos 10 - 15 vuotiaita käyttää työn tekemiseen, heille pitäisi myös maksaa todella käypä korvaus.

• Kun vasurit vaatii lapsityövoimakohun vuoksi Karviselle eroa se osoittaa kuinka vieraantuneita he ovat todellisuudesta. Monissa kehitysmaissa lapsilla on vaihtoehtona tehdää työtä tai nähdä nälkää eikä sitä meidän hurskasatelu muuksi muuta.
      Karvinen ansaitsee tulla etotetuksi kyllä sillä perusteella mitä hän on tehnyt suomalaisellae kapitalistille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2318
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2143
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1535
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1454
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1417
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1083
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      974
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      944
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      934
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      883
    Aihe