Noita sikojahan käytetään kalliiden tryffelien etsimisessä.
Hyvällä vainullaan ne löytävät herkkuja maan alta.
Miksi ei voisi kouluttaa omia kissojaan vaikka kotimaisten sienien saalistamiseen?
Olisi se kiva kesällä lähteä sienimetsään:
Pari kissaa kulkisi edellä ja kaivaisi kaikki eteen tulevat kanttarellit esille.
Ei tarvitsisi muuta kuin poimia niitä koriin.
Jäisi turhat koukkimiset ja sammalten pöyhimiset kokonaan pois.
Äkkiäkös siinä keräilisi kopan täyteen soppatarvikkeita.
Kissatkin saisivat reipasta liikuntaa.
Olisihan se niillekin hyvää vaihtelua ainaisen hiirenpyydystämisen tilalle.
Voisi jopa alkaa vuokrata niitä kaikille muille sienestäjille sopivaan hintaan.
Mukava tunne, kun talon kissat toisivat leivän kotiin!
Tryffelisiat ja koulutetut kanttarellikissat
16
479
Vastaukset
Niin, ulko-maalaisuushan on nykyään pop.
Heitä laitetaan jo laulamaankin.
Ihan kivasti olet laatinut aloituksesi.
Harmi vaan, että 60
Sopisi paremmin 20
H.- ---
Yleensä niitä käytetään viipale kerrallaan. Keitähän sinä soppaa, mahtaisi mahaan tulla melkoinen äjäys.
- eppu2
Empä tiedä noista sienistä, mutta , kun syksyllä yritin salaa ja kiertotietä mennä puolukkametsään, pihassa olevilta eläimiltä, etteivät tulisi mättäitä sotkemaan.
Luulin jo onnistuneeni, eikä mitä, ensin tuli koira ja sitten tuli kissa.- konnarinna
Maalla mummolassa tuli sika.
- Koira tuli
mieleen sellaista, kun meillä oli tuollainen Goktail-noutaja eli Labradorinnoutaja & Samoedin sekoitus. Oli muuten komia koira (Ihan viti valkoinen väriltään koko koira paitsi kuono oli musta), eläinlääkärikin pyyteli rotukirjaa kun hain sille jotain piikkejä.
Katsoi pitkään kun sanoin että, ei tuolla Goktail-noutajalla ole papereita :)
Niin tuosta kun se pääsi mustikka metsää, niin sehän oppi alta aikayksikön syömään suoraan puskasta mustikoita.
Et kyllä ne on taitavia nuo eläimetkin. - ikuinen ikävä
Koira tuli kirjoitti:
mieleen sellaista, kun meillä oli tuollainen Goktail-noutaja eli Labradorinnoutaja & Samoedin sekoitus. Oli muuten komia koira (Ihan viti valkoinen väriltään koko koira paitsi kuono oli musta), eläinlääkärikin pyyteli rotukirjaa kun hain sille jotain piikkejä.
Niin tuosta kun se pääsi mustikka metsää, niin sehän oppi alta aikayksikön syömään suoraan puskasta mustikoita.
Et kyllä ne on taitavia nuo eläimetkin.Meidän papillon söi mustikoita varvuista ja vattuja pensaasta.
- ++++++
Koira tuli kirjoitti:
Et kyllä ne on taitavia nuo eläimetkin.Meidän entinen koira söi jo pentuna lakkoja mättäältä. Nykyinen koira syö mustikoita ja vattujakin.
- luista se tykkäs
Koira tuli kirjoitti:
Et kyllä ne on taitavia nuo eläimetkin.Meidän koira söi hevosenkakkaakin. Ei se siihen kuollut. Eli aika vanhaksi.
- pastilleja??
luista se tykkäs kirjoitti:
Meidän koira söi hevosenkakkaakin. Ei se siihen kuollut. Eli aika vanhaksi.
Olen nähnyt koiran syövän poron papanoittakin.
- koira ja pötky
luista se tykkäs kirjoitti:
Meidän koira söi hevosenkakkaakin. Ei se siihen kuollut. Eli aika vanhaksi.
Meidän koira lapsena tuli ulkoa ja hyppäsi rinnalleni, kun olin pötköllään.
Avasi suunsa, ja sieltä tuli ulos älyttömän pitkä kakkapötky.
Lapsikoirat kuulema joskus harrastavat moista.
Ei tehnyt sen jälkeen.
- sitroen.
Taannoin, ainakin 20 v sitten, Saksan tulli testasi sikojen kykyjä huumeitten etsinnässä. Totesivat sikojen olevan ylivoimaisen eteviä löytämään huumeita koiriin verrattuna. Sian hajuaisti jatkuu vielä pitkään sen jälkeen, kun koira ei haista enää mitään. Jostakin syystä vain eivät ole ottaneet käyttöön huumesikoja.
Ei ne ranskalaiset turhaan sioilla tryffeleitä etsi!
Kissan kyvyistä en tiedä, mutta haluista sen verran, että kissa itse päättää mitä tekee ja mitä ei. Vähän siihen saattaa ihminenkin vaikuttaa, mutta silti päätös on aina kissan oma. http://fi.wikipedia.org/wiki/Poliisikoira#Rahanetsint.C3.A4
-
Tuolla on mainintaa koirien käytöstä etsimiseen. Huumekoiralle ei minulla olisi käyttöä. Toisaalta tuollainen rahakoira olisi kätevä. Jos ne löytäisi huumerahoja ne varmaankin pitäisi pestä? ennen käyttöä. Muta eiköhän se hienopesussa onnistuisi.Mitkä ihmeen kanttarelli kissat. Kyl mää olen kuullu kanttarelli koirista, mutta en kissoista.
Liekö mokomia olemassakaan, kun noi katit on niin omapäisiä.- kanttarellli
En oo kuullutkaa kanttarellikissoista mut sikajutut on tuttuja.
Kaikkea sitä onkin. - eräsvain
Kissan kouluttaminen on huomattavasti haastavanpaa kuin esim. koiran, ja pitkäpiimäisenpää.
Koiria sen sijaan on koulutettu ja koulutetaan edelleen sieniä etsimään, osa oppii myös antamaan äänimerkkiä tai johdattamaan löydön luo, mikäli ovat kerääjästä kauempana/näkökentän ulottumattomissa. - kissa vieköön
Ääähh, kuka nyt kissaa kun koira on nopeampi.
Juvalla opetellaan tryfvelin kasvatusta, on tiettävästi onnistuttu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565340Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1131592
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2311550- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91143Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3021105- 721047