http://www.taloussanomat.fi/tyomarkkinat/2014/03/06/ryanair-irtisanoi-kinkkuvoileivan-syoneen-tyontekijan/20143305/12
Työnantajan kuormasta ei varasteta, nih!
Ryanair irtisanoi kinkkuvoileivän syöneen työntekijän
6
205
Vastaukset
- ryhnvr
Ihan oikein toimittu. Jos kahvilantyötenkijäkin vetää kuormasta 5.50 euroa maksavan leivän, niin ei varmaan saa pitää hommaansa.
Olisi maksanut leivän niin kuin kaikki muutkin.- Näin meillä
Sama on muutes eräässä ulkolaisessa kauppaketjussa käytäntö, tiedän tapauksen kun henkilöstöön kuulunut myyjä nosti lattialle tippuneen leivoksen tms ja päätti sen syödä sensijaan että olisi laittanut tippuneen leivoksen takaisin hyllyyn tai roskikseen, työntekijä sain asian tullessa ilmi välittömästi potkut. Kallis oli leivos :)
- ryanair666
Toki missään työpaikassa ei saa varastaa mitään! Ja esim. Lidlissä ei saa ottaa edes roskikseen menevää ruokaa(tuskin muissakaan ketjuissa) tai potkut tulee. Eihän tossa mitään maalaisjärkeä ole, mutta näin on....
- nää on näitä....
Ei ihme, kuuluu Ryanair siihen samaan joukkoon kuin McDonalds, Hesburger, Gigantti ym. ulkomaiset, työntekijöitään kyykyttävät yritykset.
Itse en kyseisten poroporvari yritysten palveluja käytä, joissa vain riistetään työntekijöitä jotta saadaan poljettua hinnat alas ahneille kuluttajille.- Raja on vedettävä
Onko varastaminen mielestäsi oikein? On aivan eri asia, jos yritys on antanut luvan käyttää lounaaksi yhden voileivän. Silloin kustannus voidaan laskea ja kate ennustaa, mutta varastaminen on varastamista.
Ei se voi mennä niin, että jos työhön ei kuulu lounasetua, niin se otetaan itse. Samalla logiikalla rahapainossa voisi nostaa vähän omaa palkkaansa.
- 11+20
Henkilökunnan varkaudet ovat ilmeisesti Suomessakin kohtuullisen iso ongelma. Tuo välitön irtisanominen ei ole pelkästään kansainvälisten yritysten käytäntö.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288671256161.html?ref=rss
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692653
- 632594
- 681772
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251096