Elikkäs ois aikomus hakea KAMKille ohjelmointia (peliohjelmointia) hakea opiskelemaan. En osaa päättää pelialan ja peliteknologian välillä.
Minua kiinnostaisi suunnitella ja koodata pelejä. Myös 3D mallinnus olisi ihan kohtuu kiinnostavaa mutta ei grafiikan/tekstuurien piirtäminen.
Tradenomikoulutuksessa on paljon erilaisia vaihtoehtoja kuten peligrafiikka, peliohjelmoimti ja pelisuunnittelu/tuottaminen.
Insinöörikoulutuksessa opiskellaan peliteknologiaa, lähinnä pelimoottoriohjelmointia. Siinä kuitenkin keskitytään pelien tekemiseen tarvittavien työkalujen tekemiseen kuin itse pelien koodaamiseen.
Molemmat koulutukset olisivat hyvää pohjaa ohjelmointiin. Aikomus tietysti olisi käydä koulu läpi, etsiä jotain ohjelmointityötä rahaa/kokemusta varten ja pikku hiljaa suunnitella jotain pientä indie peliä pienellä porukalla.
Pitemmittä puheitta, kokemuksia, suositteluja, neuvoja yms tänne :)
Tradenomi- vai insinöörikoulutus
2
169
Vastaukset
- hömm...
En osaa sanoa, mutta :) varmaan itse harkitsisin tuota ohjelmointia.
Ohjelmointi on työläämpää opetella itse ja tuntuu, että vähän aina hyvästä ohjelmoijasta on pulaa, kun taas grafiikan tekijöitä olisi joka lähtöön.
No aika mutua tämä on, kun en alalla kuitenkaan työskentele . . .
Itse harrastanut 3D juttuja n. 8 vuotta, ja ohjelmointia ehkä 3 . . .
Vaikka toisaalta totuus lienee, että jos varmasti töitä haluaa saada, teki mitä tahansa, kannattaa siinä yhdessä asiassa pyrkiä olemaan erittäin hyvä. Sillä ehkä niitä jokapaikan höyliäkin on vähän joka paikassa, jotka osaavat vähän koodata, vähän mallintaa, mutta eivät kumpaakaan kunnolla. - tekemisen riemu
Tee mitä teet, kunhan teet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692713
- 632654
- 681792
- 241617
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91480- 151392
- 381233
- 401203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197