Kielillä puhuminen - Jumalan lahja?

demon_of_dawn

Evankeliumista luemme Jeesuksen sanoneen:

"Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi." - Markus 16:17-18

Puhuvatko Jeesukseen uskovat uusilla kielillä?
Ajavatko he riivaajia ulos?
Nostelevatko he käärmeitä käsillään?
Juovatko he myrkkyä, mutta eivät kuole?
Saavatko he sairaat parantumaan panemalla kätensä heidän päälleen?

Yllä esitetyn raamatunkohdan mukaan näiden kaikkien tulisi toteutua, merkiksi siitä, että henkilö todella seuraa Jeesusta ja on saanut häneltä yliluonnollisen voiman.

Haluaisiko joku Jeesukseen uskova hieman avata tätä asiaa?

40

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • otakops

Itse en osaa "kieliä" kuin vähän juoruta... ja japania vähäsen "jokohamahumahuta mokomaki kusimuki"... ;D

Mutta jokaisella "uskovalla" on kuitenkin yksi armolahja ja se on juuri USKO !
      "toinen saa uskon samassa Hengessä"...!!!

Raamattu kertoo Pietarin herättäneen kuolleen...
      Ap9:40 "Mutta Pietari toimitti kaikki ulos ja laskeutui polvilleen ja rukoili; ja hän kääntyi ruumiin puoleen ja sanoi: "Tabita, nouse ylös!" Niin tämä avasi silmänsä, ja nähdessään Pietarin hän nousi istumaan.

... ja Paavalia puri käärme ja hänelle ei käynyt kuinkaan...
      Ap28:3-5 " Mutta Paavali kokosi kasan risuja, ja kun hän pani ne nuotioon, tuli kyykäärme kuumuuden tähden esiin ja kävi kiinni hänen käteensä.
      Kun asukkaat näkivät tuon elukan riippuvan kiinni hänen kädessään, sanoivat he toisilleen: "Varmaan tuo mies on murhaaja, koska kostotar ei sallinut hänen elää, vaikka hän pelastuikin merestä".
      Mutta hän pudisti elukan tuleen, eikä hänelle tullut mitään vahinkoa."

Mutta antaa raamatun itse selittää itseään...

1 Kor12:4 Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;
      12:5 ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;
      12:6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.
      12:7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
      12:8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
      12:9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
      12:10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
      12:11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.
      12:12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
      12:13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
      12:14 Sillä eihän ruumiskaan ole yksi jäsen, vaan niitä on siinä monta.
      12:15 Jos jalka sanoisi: "Koska en ole käsi, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton.
      12:16 Ja jos korva sanoisi: "Koska en ole silmä, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton.
      12:17 Jos koko ruumis olisi silmänä, missä sitten olisi kuulo? Jos taas kokonaan kuulona, missä silloin haisti?
      12:18 Mutta nyt Jumala on asettanut jäsenet, itsekunkin niistä, ruumiiseen, niinkuin hän on tahtonut.
      12:19 Vaan jos ne kaikki olisivat yhtenä jäsenenä, missä sitten ruumis olisi?
      12:20 Mutta nytpä onkin monta jäsentä, ja ainoastaan yksi ruumis.
      12:21 Silmä ei saata sanoa kädelle: "En tarvitse sinua", eikä myöskään pää jaloille: "En tarvitse teitä".
      12:22 Päinvastoin ne ruumiin jäsenet, jotka näyttävät olevan heikompia, ovat välttämättömiä;
      12:23 ja ne ruumiin jäsenet, jotka meistä ovat vähemmän kunniakkaita, me verhoamme sitä kunniallisemmin, ja niitä, joita häpeämme, me sitä häveliäämmin peitämme;
      12:24 mutta ne, joita emme häpeä, eivät sitä tarvitse. Mutta Jumala on liittänyt ruumiin yhteen niin, että antoi halvempiarvoiselle suuremman kunnian,
      12:25 ettei ruumiissa olisi eripuraisuutta, vaan että jäsenet pitäisivät yhtäläistä huolta toinen toisestaan.
      12:26 Ja jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki jäsenet kärsivät sen kanssa; tai jos jollekulle jäsenelle annetaan kunnia, niin kaikki jäsenet iloitsevat sen kanssa.
      12:27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.
      12:28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
      12:29 Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?
      12:30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?
      12:31 Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien."

• >>Mutta jokaisella "uskovalla" on kuitenkin yksi armolahja ja se on juuri USKO !>>

Tiedän, että usko on sinulle erityisen tärkeä ja rakas asia. Siitä ei kuitenkaan ollut tässä aloituksessa kyse. Kyse oli tarkkaan ottaen siitä, mitä evankeliumi meille kertoo:

"Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi." - Markus 16:17-18

Tässä mainitaan viisi tunnusmerkkiä, jotka kaikki seuraisivat Jeesuksen tosi seuraajia. - Miten on?

• otakops

Ylösnoussut Jeesus sanoi näin:

Joh 20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
      20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
      20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

Ja Paavali sanoo,
      että ei Pyhän Hengen armolahjat ja sitä kautta myös
      ns."ihmeteot" ei ole mikään ns. "Jokamiehen oikeus" niin että menet vaan karkkikauppaan ja ostat mieleistäsi !
      VRT:
      1 Kor 12:29 Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?
      12:30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?

Vai mitä tarkoitat kaikilla ja "TOSIUSKOVAISILLA" ?

Eikö "tosi" juuri tarkoita totta ja totuutta, ottaa tosissaan
      ja usko juuri USKOA ! Eli uskoo vaikka ei näe !
      ." Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

Vai meinaatko, että kaikkien "tosiuskovaisten" pitäisi raamatun mukaan olla maan päällä sellaisia "vara Jeesuksia ", jotka tekevät ihmeitä siellä sun täällä ihmisten
      viihdyttämiseksi ?

Sitten olisi hyvä vai ?

Kyllä Jumala pysyy "salassa" loppuun asti ja armon saa ne, jotka uskovat ! :)

Ja EI USKOVISSA...
      Matt13:14 Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö.
      13:15 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'

• otakops

Ja tässä vielä perään Paavali kertoo itsestään ja suhteestaan ihmeisiin ja
        oikean "Apostolin tunnustekoihin":

2Kor 12:1-12
        " Minun täytyy kerskata; se tosin ei ole hyödyllistä, mutta minä siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin.
        Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen-oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
        Ja minä tiedän, että tämä mies-oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää-
        temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.
        Tästä miehestä minä kerskaan, mutta itsestäni en kerskaa, paitsi heikkoudestani.
        Sillä jos tahtoisinkin kerskata, en olisi mieletön, sillä minä puhuisin totta; mutta minä pidättäydyn siitä, ettei kukaan ajattelisi minusta enempää, kuin mitä näkee minun olevan tai mitä hän minusta kuulee.
        Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
        Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
        Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.
        Olen joutunut mielettömyyksiin; te olette minut siihen pakottaneet. Minunhan olisi pitänyt saada suositusta teiltä, sillä en ole missään ollut noita isoisia apostoleja huonompi, vaikka en olekaan mitään.
        Onhan apostolin tunnusteot teidän keskuudessanne tehty kaikella kestävyydellä, tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja voimateoilla."

• otakops
        otakops kirjoitti:

Ja tässä vielä perään Paavali kertoo itsestään ja suhteestaan ihmeisiin ja
        oikean "Apostolin tunnustekoihin":

2Kor 12:1-12
        " Minun täytyy kerskata; se tosin ei ole hyödyllistä, mutta minä siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin.
        Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen-oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
        Ja minä tiedän, että tämä mies-oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää-
        temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.
        Tästä miehestä minä kerskaan, mutta itsestäni en kerskaa, paitsi heikkoudestani.
        Sillä jos tahtoisinkin kerskata, en olisi mieletön, sillä minä puhuisin totta; mutta minä pidättäydyn siitä, ettei kukaan ajattelisi minusta enempää, kuin mitä näkee minun olevan tai mitä hän minusta kuulee.
        Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
        Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
        Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.
        Olen joutunut mielettömyyksiin; te olette minut siihen pakottaneet. Minunhan olisi pitänyt saada suositusta teiltä, sillä en ole missään ollut noita isoisia apostoleja huonompi, vaikka en olekaan mitään.
        Onhan apostolin tunnusteot teidän keskuudessanne tehty kaikella kestävyydellä, tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja voimateoilla."

Laitanpa tähän vielä sinun siteeraamasi MARKUKSEN kohdan myös
        alaviitteineen niin asiastasi ehken saa laajemman näkemyksen:

MARK16:17. Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,

Luuk. 10:17 Niin ne seitsemänkymmentä palasivat iloiten ja sanoivat: Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden.
        Ap. t. 5:16 Myöskin kaupungeista Jerusalemin ympäriltä tuli paljon kansaa, ja he toivat sairaita ja saastaisten henkien vaivaamia, ja ne kaikki tulivat parannetuiksi.
        Ap. t. 8:7 Sillä monista, joissa oli saastaisia henkiä, ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä; ja moni halvattu ja rampa parani.
        Ap. t. 10:46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
        Ap. t. 16:18 Ja tätä hän teki monta päivää. Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi ja sanoi hengelle: Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä. Ja se lähti sillä hetkellä.
        Ap. t. 19:6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
        1 Kor. 12:10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
        _______

MARK 16:18. nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi.
        ________

Matt. 10:8 Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
        Luuk. 10:19 Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava.
        Ap. t. 28:5 Mutta hän pudisti elukan tuleen, eikä hänelle tullut mitään vahinkoa.
        Ap. t. 28:8 Ja Publiuksen isä makasi sairaana kuumeessa ja punataudissa; ja Paavali meni hänen luoksensa, rukoili ja pani kätensä hänen päälleen ja paransi hänet.
        Jaak. 5:14-15 Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä.
        15. Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi.

Ps. Näistä alaviitteistä näyttää puuttuvan kyllä vielä tämä Pietarin ihme !
        Ap9:40 "Mutta Pietari toimitti kaikki ulos ja laskeutui polvilleen ja rukoili; ja hän kääntyi ruumiin puoleen ja sanoi: "Tabita, nouse ylös!" Niin tämä avasi silmänsä, ja nähdessään Pietarin hän nousi istumaan.

• Merkit seuraa?
        otakops kirjoitti:

Laitanpa tähän vielä sinun siteeraamasi MARKUKSEN kohdan myös
        alaviitteineen niin asiastasi ehken saa laajemman näkemyksen:

MARK16:17. Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,

Luuk. 10:17 Niin ne seitsemänkymmentä palasivat iloiten ja sanoivat: Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden.
        Ap. t. 5:16 Myöskin kaupungeista Jerusalemin ympäriltä tuli paljon kansaa, ja he toivat sairaita ja saastaisten henkien vaivaamia, ja ne kaikki tulivat parannetuiksi.
        Ap. t. 8:7 Sillä monista, joissa oli saastaisia henkiä, ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä; ja moni halvattu ja rampa parani.
        Ap. t. 10:46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
        Ap. t. 16:18 Ja tätä hän teki monta päivää. Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi ja sanoi hengelle: Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä. Ja se lähti sillä hetkellä.
        Ap. t. 19:6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
        1 Kor. 12:10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
        _______

MARK 16:18. nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi.
        ________

Matt. 10:8 Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
        Luuk. 10:19 Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava.
        Ap. t. 28:5 Mutta hän pudisti elukan tuleen, eikä hänelle tullut mitään vahinkoa.
        Ap. t. 28:8 Ja Publiuksen isä makasi sairaana kuumeessa ja punataudissa; ja Paavali meni hänen luoksensa, rukoili ja pani kätensä hänen päälleen ja paransi hänet.
        Jaak. 5:14-15 Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä.
        15. Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi.

Ps. Näistä alaviitteistä näyttää puuttuvan kyllä vielä tämä Pietarin ihme !

Toiset Raamatun hohdat: Mark.8:12. Niin hän huokasi hengessään ja sanoi: Miksi tämä sulupolvi vaatii merkkiä? Totisesti minä sanon teille; tälle sukupolvelle ei anneta merkkiä. Matt.12:39. Mutta hän vastasi heille ja sanoi: Tämä paha ja aviorikkoja sukupolvi tavottelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta Joonaan merkki.

• otakops
        Merkit seuraa? kirjoitti:

Toiset Raamatun hohdat: Mark.8:12. Niin hän huokasi hengessään ja sanoi: Miksi tämä sulupolvi vaatii merkkiä? Totisesti minä sanon teille; tälle sukupolvelle ei anneta merkkiä. Matt.12:39. Mutta hän vastasi heille ja sanoi: Tämä paha ja aviorikkoja sukupolvi tavottelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta Joonaan merkki.

Niin ja mikä oli tämä Jeesuksen kertoma " Joonaan merkki " ?

Seuraava jae !

Matt12:40 "Sillä niinkuin Joonas oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on myös Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä."

• Naskali .

Armonlahjat ovat BULLSHITTIÄ ja jumala on satua ja höpötystä. Todisteita mistään muustakaan ei ole.

• 1213

" Puhuvatko Jeesukseen uskovat uusilla kielillä?"

Puhun tarvittaessa suomen lisäksi ruotsia ja englantia.

"Ajavatko he riivaajia ulos?"

Tarvittaessa.

"Nostelevatko he käärmeitä käsillään?"

Jos on pakko.

"Juovatko he myrkkyä, mutta eivät kuole?"

Jos välttämätöntä.

"Saavatko he sairaat parantumaan panemalla kätensä heidän päälleen?"

Jos Jumala niin tahtoo.

• Kiitos ytimekkäistä vastauksistasi, vaikka et ehkä oikein varsin harras uskova olekaan.

Minä haluaisin edelleen nähdä edes sen yhden kristityn, joka todistaisi olevansa Jeesuksen Tosi Seuraaja ja täyttäisi näistä Markuksen kohdista JOKAISEN. Kyllähän näitä siansaksaa puhuvia exorcisteja ja muita sensaatiohakuisia pelleilijöitä aina löytyy, mutta sokea reetakin näkee näiden huijaamisen läpi, kun eivät kaikki ole edes kummoisilla näyttelijän lahjoilla siunattuja.

Ei muuta kuin kunnon valvottuihin testioloihin vain yksi nöyrä kristitty, ja lyijyarsenaattia naamaan, niin katsotaan, kuinka kauan jatkaa hengittämistä Herransa voimalla. Hänhän lupasi:

"Ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita" - Markus 16:17-18

No joo... todellisuudessa on pelkästään hyvä asia, ettei kristityillä yleensä ole niin vahvaa uskoa Jeesukseen, että menisivät tekemään jotain niin typerää.

• otakops
        demon_of_dawn kirjoitti:

Kiitos ytimekkäistä vastauksistasi, vaikka et ehkä oikein varsin harras uskova olekaan.

Minä haluaisin edelleen nähdä edes sen yhden kristityn, joka todistaisi olevansa Jeesuksen Tosi Seuraaja ja täyttäisi näistä Markuksen kohdista JOKAISEN. Kyllähän näitä siansaksaa puhuvia exorcisteja ja muita sensaatiohakuisia pelleilijöitä aina löytyy, mutta sokea reetakin näkee näiden huijaamisen läpi, kun eivät kaikki ole edes kummoisilla näyttelijän lahjoilla siunattuja.

Ei muuta kuin kunnon valvottuihin testioloihin vain yksi nöyrä kristitty, ja lyijyarsenaattia naamaan, niin katsotaan, kuinka kauan jatkaa hengittämistä Herransa voimalla. Hänhän lupasi:

"Ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita" - Markus 16:17-18

No joo... todellisuudessa on pelkästään hyvä asia, ettei kristityillä yleensä ole niin vahvaa uskoa Jeesukseen, että menisivät tekemään jotain niin typerää.

Matt 4:5 Silloin perkele otti hänet kanssansa pyhään kaupunkiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle

4:6 ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi'."

4:7 Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'."

• otakops kirjoitti:

Matt 4:5 Silloin perkele otti hänet kanssansa pyhään kaupunkiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle

4:6 ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi'."

4:7 Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'."

>>Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'.>>

Kuitenkin toisen evankeliumin kirjoittajan mukaan sama Jeesus nimenomaan käski kiusata (koetella) Herraa Jumalaa:

"nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita" - Markus 16:17-18

Nämä esitettiin vieläpä erityisiksi tunnusmerkeiksi siitä, että ihminen oikeasti uskoo Jeesukseen ja saa häneltä yliluonnolliset voimat, joita voimia sitten julkisesti voisi esitellä, jotta kaikki muutkin uskoisivat Jeesukseen ja hänen voimaansa.

• otakops
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'.>>

Kuitenkin toisen evankeliumin kirjoittajan mukaan sama Jeesus nimenomaan käski kiusata (koetella) Herraa Jumalaa:

"nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita" - Markus 16:17-18

Nämä esitettiin vieläpä erityisiksi tunnusmerkeiksi siitä, että ihminen oikeasti uskoo Jeesukseen ja saa häneltä yliluonnolliset voimat, joita voimia sitten julkisesti voisi esitellä, jotta kaikki muutkin uskoisivat Jeesukseen ja hänen voimaansa.

Taas puhut palturia ! Ei Jeesus mitään käskenyt vaan kertoi/totesi,
        että...
        Mark 16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat...JNE... !!!

Älä yritä vääristellä ja huijata taas !

ja huom: Paavali puhuu apostolisista ("LÄHETETTYJEN") tunnusmerkeistä:
        2 Kor 12:12
        "Onhan APOSTOLIN TUNNUSTEOT teidän keskuudessanne tehty kaikella kestävyydellä, tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja voimateoilla." !

Sana "apostoli" tulee kreikan kielen sanasta ἀπόστολος (apóstólos), joka muodostuu prefiksistä ἀπό- (apó-, "pois", "erilleen") ja juuresta στέλλω (stéllō, "lähettää") ja tarkoitti alun perin "lähetettyä" tai "lähettilästä

• otakops
        otakops kirjoitti:

että...

"Onhan APOSTOLIN TUNNUSTEOT teidän keskuudessanne tehty kaikella kestävyydellä, tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja voimateoilla." !

Sana "apostoli" tulee kreikan kielen sanasta ἀπόστολος (apóstólos), joka muodostuu prefiksistä ἀπό- (apó-, "pois", "erilleen") ja juuresta στέλλω (stéllō, "lähettää") ja tarkoitti alun perin "lähetettyä" tai "lähettilästä

ELI... "APOSTOLIN TUNNUSTEOT teidän keskuudessanne"

SIIS kaikkihan näissä seurakunnissa oli uskovia mutta
        ns. APOSTOLIT ELI LÄHETETYT tekivät näitä
        ns. tunnustekoja, ei kaikki seurakuntalaiset !

Ja tällaiset tunnusteot on tarkoitettu vain uskon vahvistuksiksi ei
        miksikään "hokkupokkus" tempuiksi !

" Autuaat olette te jotka ette näe ja silti uskotte " !

• otakops kirjoitti:

että...

>>Älä yritä vääristellä ja huijata taas>>

No sehän se on meidän demonien työtä. Ainakin jos asiaa kristityiltä kysysy, ja miksemme kysyisi. Toki vastauksen saimme jo ennen kuin ehdimme kysyäkään.

>>Taas puhut palturia ! Ei Jeesus mitään käskenyt vaan kertoi/totesi,
        että...>>

Jeesus esitti tunnusmerkit, jotka seuraisivat häneen uskovia. Mikä tässä on sinulle epäselvää?

Rautalangasta: Jeesus ei käskenyt uskomaan häneen. Mutta ne jotka uskoisivat, niitä nuo kaikki tunnusmerkit seuraisivat. Ainakin mitä Markuksen teksteihin on uskominen, ja miki emme uskoisi.

Miksi sinä nyt niin kovin helposti olet sivuuttamassa sitä, mitä Jeesus tuossa Markuksen tekstissä sanoi? Miksei noiden tunnusmerkkien nyt yhtäkkiä täydykään toteutua? Siinähän ne aivan selvästi esitetään.

>>ja huom: Paavali puhuu apostolisista>>

Nyt EI ollut kysymys siitä, mitä Paavali puhui, vaan siitä mitä Jeesus Markuksen evankeliumissa puhui. Pysy aiheessa, äläkä yritä taas vääristellä ja huijata vanhaa demonia!!

• otakops
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>Älä yritä vääristellä ja huijata taas>>

No sehän se on meidän demonien työtä. Ainakin jos asiaa kristityiltä kysysy, ja miksemme kysyisi. Toki vastauksen saimme jo ennen kuin ehdimme kysyäkään.

>>Taas puhut palturia ! Ei Jeesus mitään käskenyt vaan kertoi/totesi,
        että...>>

Jeesus esitti tunnusmerkit, jotka seuraisivat häneen uskovia. Mikä tässä on sinulle epäselvää?

Rautalangasta: Jeesus ei käskenyt uskomaan häneen. Mutta ne jotka uskoisivat, niitä nuo kaikki tunnusmerkit seuraisivat. Ainakin mitä Markuksen teksteihin on uskominen, ja miki emme uskoisi.

Miksi sinä nyt niin kovin helposti olet sivuuttamassa sitä, mitä Jeesus tuossa Markuksen tekstissä sanoi? Miksei noiden tunnusmerkkien nyt yhtäkkiä täydykään toteutua? Siinähän ne aivan selvästi esitetään.

>>ja huom: Paavali puhuu apostolisista>>

Nyt EI ollut kysymys siitä, mitä Paavali puhui, vaan siitä mitä Jeesus Markuksen evankeliumissa puhui. Pysy aiheessa, äläkä yritä taas vääristellä ja huijata vanhaa demonia!!

Puhu mitä puhut mä jaksa sun kaa vänkätä selkeistä asioista...

Usko on Uskoa ja jos kaiken tietäisimme niin mihin sitä
        uskoa sitten tarvittaisiin... :O

Ja kyllä minäkin uskon, että Australia on olemassa vaikka en ole koskaan
        käynyt siellä....
        Mutta jos olisin käynyt siellä, niin sitten minä
        tietäisin, että Australia on olemassa...

Siinä on USKON ja TIETÄMISEN ero !

USKOVA ELÄÄ USKON JA TOIVON VARASSA !

• 1213
        otakops kirjoitti:

Otakops, toit esiin juuri sen, mitä itsekin olisin kirjoittanut. Ne ihmeet ie ole sitä varten, että ihmiset tahallaan koettelisivat Jumalan kärsivällisyyttä, vaan siksi, että Jumalan tahto tulee tehdyksi. Ideana ei ole se, että ihmiset tekevät temppuja vaan se, että ihmiset kuulevat ilosanoman ja oppivat tuntemaan Jumalan valtakunnan. Se julistus voi vaatia joskus ihmeitä, mutta ne eivät ole itseistarkoitus.

• otakops kirjoitti:

Puhu mitä puhut mä jaksa sun kaa vänkätä selkeistä asioista...

Usko on Uskoa ja jos kaiken tietäisimme niin mihin sitä
        uskoa sitten tarvittaisiin... :O

Ja kyllä minäkin uskon, että Australia on olemassa vaikka en ole koskaan
        käynyt siellä....
        Mutta jos olisin käynyt siellä, niin sitten minä
        tietäisin, että Australia on olemassa...

Siinä on USKON ja TIETÄMISEN ero !

USKOVA ELÄÄ USKON JA TOIVON VARASSA !

>>Usko on Uskoa ja jos kaiken tietäisimme niin mihin sitä uskoa sitten tarvittaisiin>>

Aivan. Tunnetusti usko alkaa siitä, mihin tieto loppuu.

Miksiköhän Jumala muuten haluaa, että ihmiset uskovat häneen? Miksei hän sen sijaan pitäisi huolen siitä, että ihmiset TIETÄISIVÄT hänen olemassaolostaan? Kunhan vain pohdin ääneen.

>>Ja kyllä minäkin uskon, että Australia on olemassa vaikka en ole koskaan
        käynyt siellä>>

Okei.

>>Mutta jos olisin käynyt siellä, niin sitten minä tietäisin, että Australia on olemassa.>>

Kaikkea mikä voidaan havaita, ei suinkaan tarvitse itse henkilökohtaisesti nähdä. Uskovathan ihmiset yleisesti tuulen, sähkövarauksen tai mustien aukkojenkin olemassaoloon, vaikka eivät suoraan näitä näekään.

Pääasia on, että asia voidaan jollakin järkevällä tavalla mitata, havaita ja todentaa. Joten kyseessä ei siis tarkkaan ottaen olekaan usko, vaan sittenkin tieto. Ja näin se on sen Australiankin kanssa. Se ei oikein vertaudu jumalien kanssa samalle viivalle edellä mainitusta syystä.

>>USKOVA ELÄÄ USKON JA TOIVON VARASSA !>>

Aamen. Tästä voimme varmasti olla yhtä mieltä.

• 1213 kirjoitti:

Otakops, toit esiin juuri sen, mitä itsekin olisin kirjoittanut. Ne ihmeet ie ole sitä varten, että ihmiset tahallaan koettelisivat Jumalan kärsivällisyyttä, vaan siksi, että Jumalan tahto tulee tehdyksi. Ideana ei ole se, että ihmiset tekevät temppuja vaan se, että ihmiset kuulevat ilosanoman ja oppivat tuntemaan Jumalan valtakunnan. Se julistus voi vaatia joskus ihmeitä, mutta ne eivät ole itseistarkoitus.

>>Ne ihmeet ie ole sitä varten, että ihmiset tahallaan koettelisivat Jumalan kärsivällisyyttä, vaan siksi, että Jumalan tahto tulee tehdyksi.>>

Mitäköhän Jumalan tahdon puolta se sitten palvelee, kun usein kuulee näiden uskovien keskuudessa huudettavan sellaista molopölö -siansaksaa, ettei siitä ota pirukaan selvää. Sitten joku toinen perään tulkkaa, jos tulkkaa. Eikö tällainen ole pelkkää sirkushuvia ja huomion hakemista?

>>Ideana ei ole se, että ihmiset tekevät temppuja vaan se, että ihmiset kuulevat ilosanoman ja oppivat tuntemaan Jumalan valtakunnan.>>

Kerro se näillekin:

http://www.youtube.com/watch?v=plA279q6i8M
        http://www.youtube.com/watch?v=CnlEkRGl81M

• otakops
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>Ne ihmeet ie ole sitä varten, että ihmiset tahallaan koettelisivat Jumalan kärsivällisyyttä, vaan siksi, että Jumalan tahto tulee tehdyksi.>>

Mitäköhän Jumalan tahdon puolta se sitten palvelee, kun usein kuulee näiden uskovien keskuudessa huudettavan sellaista molopölö -siansaksaa, ettei siitä ota pirukaan selvää. Sitten joku toinen perään tulkkaa, jos tulkkaa. Eikö tällainen ole pelkkää sirkushuvia ja huomion hakemista?

>>Ideana ei ole se, että ihmiset tekevät temppuja vaan se, että ihmiset kuulevat ilosanoman ja oppivat tuntemaan Jumalan valtakunnan.>>

Kerro se näillekin:

http://www.youtube.com/watch?v=plA279q6i8M
        http://www.youtube.com/watch?v=CnlEkRGl81M

Lainaus Demoni:

Vastaan sinulle Demoni tässä:

http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3965

• otakops
        otakops kirjoitti:

Lainaus Demoni:

Vastaan sinulle Demoni tässä:

http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3965

VÄÄRÄ LINKKI TÄMÄ !

EPÄTERVETTÄ KARISMAATTISUUTTAKO ?
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12130301

• xyfg

Yhtäkään spitaalista ei tiedetä uskolla parannetun, vasta antibiootit (tiede) paransi.
      Yksikään kielilläpuhuminen ei ole johtanut mihinkään.

• ”Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."” (Mark 16:15-18)

Kun lukee koko kontekstin, niin siitä selviää, että ihmeet ja merkit seuraavat julistettua Sanaa - saarnattua evankeliumia. Siellä missä julistetaan aitoa ristin ja veren evankeliumia, siellä tapahtuu myös ihmeitä.

”Puhuvatko Jeesukseen uskovat uusilla kielillä?”

Kyllä, kielilläpuhumisen armolahja toimii vielä nykyisinkin.

”Ajavatko he riivaajia ulos?”

Kyllä. Tällaista tapahtuu siellä, missä riivaajia todella on mm paljon noituutta harjoittavien heimojen keskellä Afrikassa.

”Nostelevatko he käärmeitä käsillään?”

Kyllä, jos jossain vaaratilanteessa tällaista joutuu tekemään – lienee etupäässä sellaisilla seuduilla, missä on paljon käärmeitä mm Afrikassa. Show-mielessä ei varmasti toimi.

”Juovatko he myrkkyä, mutta eivät kuole?”

Kyllä varmasti, jos tällainen tilanne tulisi. Siinä sanotaan, että jos he juovat... ei siis varmaankaan kovin yleisesti tule tällaisia tilanteita. Sama kuin edellä: show-mielessä tuskin toimii.

”Saavatko he sairaat parantumaan panemalla kätensä heidän päälleen?”

Kyllä. Olen nähnyt mm halvaantuneen lähtevän kävelemään. Kaikki tosin eivät parane ja tämä on valitettavasti liian harvinaista.

• >>Kun lukee koko kontekstin, niin siitä selviää, että ihmeet ja merkit seuraavat julistettua Sanaa - saarnattua evankeliumia. Siellä missä julistetaan aitoa ristin ja veren evankeliumia, siellä tapahtuu myös ihmeitä.>>

Yhtäkään objektiivisesti todistettua ihmettä ei ole voitu osoittaa tapahtuvan. Se että jostain sairauden oireesta kärsinyt huudahtaa rukouksen päälle: "Olen terve!", ei ole mikään ihme. Toimivathan placebo-lääkkeetkin toisille. Toisin sanoen ihminen ovi tilapäisesti kokea oireidensa hävinneen, jos hän uskoo rukouksen voimaan.

Niin, ja yhtä ainutta kuollutta kalmoa ei olla herätetty henkiin Jeesuksen nimessä (kuten UT:n kootuissa tarinoissa). Se se vasta jotakin olisikin, jos sellainen voitaisiin oikeasti saada aikaan. - Silloin taivaanrannan demonikin huudahtaisi: Jeesus ON tosi Herra!

• demon_of_dawn kirjoitti:

>>Kun lukee koko kontekstin, niin siitä selviää, että ihmeet ja merkit seuraavat julistettua Sanaa - saarnattua evankeliumia. Siellä missä julistetaan aitoa ristin ja veren evankeliumia, siellä tapahtuu myös ihmeitä.>>

Yhtäkään objektiivisesti todistettua ihmettä ei ole voitu osoittaa tapahtuvan. Se että jostain sairauden oireesta kärsinyt huudahtaa rukouksen päälle: "Olen terve!", ei ole mikään ihme. Toimivathan placebo-lääkkeetkin toisille. Toisin sanoen ihminen ovi tilapäisesti kokea oireidensa hävinneen, jos hän uskoo rukouksen voimaan.

Niin, ja yhtä ainutta kuollutta kalmoa ei olla herätetty henkiin Jeesuksen nimessä (kuten UT:n kootuissa tarinoissa). Se se vasta jotakin olisikin, jos sellainen voitaisiin oikeasti saada aikaan. - Silloin taivaanrannan demonikin huudahtaisi: Jeesus ON tosi Herra!

”Yhtäkään objektiivisesti todistettua ihmettä ei ole voitu osoittaa tapahtuvan.”

Katsoin eilen TV7:aa ja siinä Ralf Lindström kertoi ihmeparanemisestaan. Hän sairasti parantumatonta syöpää, joka oli lähettänyt jo etäpesäkkeitä.

http://www.tv7.fi/vod/player/?program=14726

”Niin, ja yhtä ainutta kuollutta kalmoa ei olla herätetty henkiin Jeesuksen nimessä (kuten UT:n kootuissa tarinoissa). Se se vasta jotakin olisikin, jos sellainen voitaisiin oikeasti saada aikaan. - Silloin taivaanrannan demonikin huudahtaisi: Jeesus ON tosi Herra!”

Joitain kuolleista heräämisiäkin on tapahtunut. Tässä on yksi esimerkki:

http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/ulkomaat/1667/hukkunut_poika_herasi_henkiin

Tulee vielä sekin päivä, kun kaikki tulevat tunnustamaan, että Jeesus Kristus on Herra.

”Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra” (Fil 2:9-11).

• uusi.luomus kirjoitti:

”Yhtäkään objektiivisesti todistettua ihmettä ei ole voitu osoittaa tapahtuvan.”

Katsoin eilen TV7:aa ja siinä Ralf Lindström kertoi ihmeparanemisestaan. Hän sairasti parantumatonta syöpää, joka oli lähettänyt jo etäpesäkkeitä.

http://www.tv7.fi/vod/player/?program=14726

”Niin, ja yhtä ainutta kuollutta kalmoa ei olla herätetty henkiin Jeesuksen nimessä (kuten UT:n kootuissa tarinoissa). Se se vasta jotakin olisikin, jos sellainen voitaisiin oikeasti saada aikaan. - Silloin taivaanrannan demonikin huudahtaisi: Jeesus ON tosi Herra!”

Joitain kuolleista heräämisiäkin on tapahtunut. Tässä on yksi esimerkki:

http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/ulkomaat/1667/hukkunut_poika_herasi_henkiin

Tulee vielä sekin päivä, kun kaikki tulevat tunnustamaan, että Jeesus Kristus on Herra.

”Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra” (Fil 2:9-11).

>>Joitain kuolleista heräämisiäkin on tapahtunut. Tässä on yksi esimerkki>>

Puoli tuntia "kuolleena" ollut ei välttämättä olekaan ollut vielä täysin kuollut. Lääketieteessä tunnetaan useitakin vastaavia tapauksia. Vaikka ihmisen elintoiminnot ovat näennäisesti pysähtyneet onnettomuuden seurauksena, ei se tarkoita, että ihminen olisi vielä kaikin puolin kuollut.

Maailma on outo paikka, ja pieniä "arjen ihmeitä" - niin hyvässä kuin pahassa - toki voi joskus tapahtua. Mutta näitä tapahtuu tasapuolisesti kaikille ihmisille, ei vain uskoville.

Toista se olisi ollut jos Lasaruksen tapaus olisi totta ja vastaavaa tapahtuisi nykyään. Ruumis oli alkanut jo mädäntyä ja haista oltuaan haudassa neljättä päivää. Tällainen olisi kiistaton ja selkeä Jumalan ihme, joten miksi ihmeessä Jumala ei voi sellaista järjestää, jos hän kerran on olemassa ja haluaisi kaikkien häneen uskovan?

>>Joitain kuolleista heräämisiäkin on tapahtunut. Tässä on yksi esimerkki>>

Puoli tuntia "kuolleena" ollut ei välttämättä olekaan ollut vielä täysin kuollut. Lääketieteessä tunnetaan useitakin vastaavia tapauksia. Vaikka ihmisen elintoiminnot ovat näennäisesti pysähtyneet onnettomuuden seurauksena, ei se tarkoita, että ihminen olisi vielä kaikin puolin kuollut.

Maailma on outo paikka, ja pieniä "arjen ihmeitä" - niin hyvässä kuin pahassa - toki voi joskus tapahtua. Mutta näitä tapahtuu tasapuolisesti kaikille ihmisille, ei vain uskoville.

Toista se olisi ollut jos Lasaruksen tapaus olisi totta ja vastaavaa tapahtuisi nykyään. Ruumis oli alkanut jo mädäntyä ja haista oltuaan haudassa neljättä päivää. Tällainen olisi kiistaton ja selkeä Jumalan ihme, joten miksi ihmeessä Jumala ei voi sellaista järjestää, jos hän kerran on olemassa ja haluaisi kaikkien häneen uskovan?

”Toista se olisi ollut jos Lasaruksen tapaus olisi totta ja vastaavaa tapahtuisi nykyään. Ruumis oli alkanut jo mädäntyä ja haista oltuaan haudassa neljättä päivää. Tällainen olisi kiistaton ja selkeä Jumalan ihme, joten miksi ihmeessä Jumala ei voi sellaista järjestää, jos hän kerran on olemassa ja haluaisi kaikkien häneen uskovan?”

Tästä löytyy lähetyssaarnaaja Toimi Yrjölän saarna, jossa hän kertoo, kuinka eräs nainen herää omissa hautajaissaan henkiin. En tiedä, miten kauan oli ollut kuolleena, mutta ruumis oli jo kylmä ja kangistunut – eli täytyi olla jo pidempään kuolleena. Rannalla paloi jo rovio, jossa ruumis oli tarkoitus polttaa heti hautajaisten jälkeen. Jumala oli kehottanut Toimi Yrjölää rukoilemaan kuolleen puolesta. Se ei ollut helppo tehtävä hänelle, mutta hän päätti noudattaa sitä kehotusta, jonka oli saanut Jumalalta. Nainen heräsi kuolleista ja parani sairauksistaan. Tunnen hänen läheisiään ja siksi pidän tätä paranemisihmettä hyvin luotettavana. Se löytyy 38,15 min kohdasta eteenpäin.

http://www.uskotv.fi/?page=watch&vid=1958

• uusi.luomus kirjoitti:

”Toista se olisi ollut jos Lasaruksen tapaus olisi totta ja vastaavaa tapahtuisi nykyään. Ruumis oli alkanut jo mädäntyä ja haista oltuaan haudassa neljättä päivää. Tällainen olisi kiistaton ja selkeä Jumalan ihme, joten miksi ihmeessä Jumala ei voi sellaista järjestää, jos hän kerran on olemassa ja haluaisi kaikkien häneen uskovan?”

Tästä löytyy lähetyssaarnaaja Toimi Yrjölän saarna, jossa hän kertoo, kuinka eräs nainen herää omissa hautajaissaan henkiin. En tiedä, miten kauan oli ollut kuolleena, mutta ruumis oli jo kylmä ja kangistunut – eli täytyi olla jo pidempään kuolleena. Rannalla paloi jo rovio, jossa ruumis oli tarkoitus polttaa heti hautajaisten jälkeen. Jumala oli kehottanut Toimi Yrjölää rukoilemaan kuolleen puolesta. Se ei ollut helppo tehtävä hänelle, mutta hän päätti noudattaa sitä kehotusta, jonka oli saanut Jumalalta. Nainen heräsi kuolleista ja parani sairauksistaan. Tunnen hänen läheisiään ja siksi pidän tätä paranemisihmettä hyvin luotettavana. Se löytyy 38,15 min kohdasta eteenpäin.

http://www.uskotv.fi/?page=watch&vid=1958

>>Tästä löytyy lähetyssaarnaaja Toimi Yrjölän saarna, jossa hän kertoo, kuinka eräs nainen herää omissa hautajaissaan henkiin.>>

Valitettavasti nämä tällaiset ovat pelkkiä tarinoita. Elleivät olisi, olisi tieto tällaisesta kantautunut yleiseenkin tietoon, josta olisi jokin merkintä vieläkin löydettävissä. Kuten tiedossa on, on media varsin nälkäinen etsimään uutista kuin uutista, joka saattaisi kiinnostaa ihmisiä. Toisinaan sitä ihmettelee, miten tyhjänpäiväiset asiat pääsevät uutisotsikoihin, joten tuollainen tapaus olisi aivan varmasti ylittänyt uutiskynnyksen.

>>Tunnen hänen läheisiään ja siksi pidän tätä paranemisihmettä hyvin luotettavana.>>

Myös sinun läheisesi voivat kertoa tarinoita, joihin he saattavat syystä tai toisesta itsekin uskoa.

Missä tuo kuolleista herätetty nainen vietti seuraavat vuotensa? Tuskin sentään aivan maan alla ja eristyksissä muista ihmisistä. Ja ellei, niin on käytännössä mahdotonta, että tuollainen tapaus olisi mennyt uutisilta ohi ja ettei suurempi, maailmanlaajuinen yleisö olisi saanut tietoa tuollaisesta tapahtumasta.

Tänä skepsismin aikakautena Jumalalta olisi viisast teko osoittaa voimansa tässä ajassa. Täällä ja nyt! Silloin me voisimme uskoa.

>>Tästä löytyy lähetyssaarnaaja Toimi Yrjölän saarna, jossa hän kertoo, kuinka eräs nainen herää omissa hautajaissaan henkiin.>>

Valitettavasti nämä tällaiset ovat pelkkiä tarinoita. Elleivät olisi, olisi tieto tällaisesta kantautunut yleiseenkin tietoon, josta olisi jokin merkintä vieläkin löydettävissä. Kuten tiedossa on, on media varsin nälkäinen etsimään uutista kuin uutista, joka saattaisi kiinnostaa ihmisiä. Toisinaan sitä ihmettelee, miten tyhjänpäiväiset asiat pääsevät uutisotsikoihin, joten tuollainen tapaus olisi aivan varmasti ylittänyt uutiskynnyksen.

>>Tunnen hänen läheisiään ja siksi pidän tätä paranemisihmettä hyvin luotettavana.>>

Myös sinun läheisesi voivat kertoa tarinoita, joihin he saattavat syystä tai toisesta itsekin uskoa.

Missä tuo kuolleista herätetty nainen vietti seuraavat vuotensa? Tuskin sentään aivan maan alla ja eristyksissä muista ihmisistä. Ja ellei, niin on käytännössä mahdotonta, että tuollainen tapaus olisi mennyt uutisilta ohi ja ettei suurempi, maailmanlaajuinen yleisö olisi saanut tietoa tuollaisesta tapahtumasta.

Tänä skepsismin aikakautena Jumalalta olisi viisast teko osoittaa voimansa tässä ajassa. Täällä ja nyt! Silloin me voisimme uskoa.

”Valitettavasti nämä tällaiset ovat pelkkiä tarinoita. Elleivät olisi, olisi tieto tällaisesta kantautunut yleiseenkin tietoon, josta olisi jokin merkintä vieläkin löydettävissä. Kuten tiedossa on, on media varsin nälkäinen etsimään uutista kuin uutista, joka saattaisi kiinnostaa ihmisiä. Toisinaan sitä ihmettelee, miten tyhjänpäiväiset asiat pääsevät uutisotsikoihin, joten tuollainen tapaus olisi aivan varmasti ylittänyt uutiskynnyksen.”

Kuuntelitko tuon puheen? Siinähän kerrottiin, että mm lehdet kirjoittivat tästä ihmeestä. Sana levisi monin tavoin ja ihmisiä tuli saarelle sankoin joukoin katsomaan suurta ihmettä – kuolleista herännyttä ja parantunutta naista. Itselläni ei ole mitään syytä epäillä asiaa, mutta saat toki itse päättää, haluatko uskoa vai et. Heitän kuitenkin pohdittavaksi pari kysymystä: ”Miksi joku lähtisi valehtelmaan tällaisesta tapauksesta? Ja mitäs – vaikka se sinusta voisi kuulostaa uskomattomalta - jos se sittenkin on totta?” On vielä elossa olevia silminnäkijöitä, jotka voivat todistaa tämän ihmeen aitouden.

”Myös sinun läheisesi voivat kertoa tarinoita, joihin he saattavat syystä tai toisesta itsekin uskoa.”

Kyllä toki joku voisi lähteä satuilemaankin, mutta tässä oli useita silminnäkijätodistajia ja jostain vanhoista lehtiarkistoista varmasti vielä löytyisi tämä tapahtuma.

• uusi.luomus kirjoitti:

”Valitettavasti nämä tällaiset ovat pelkkiä tarinoita. Elleivät olisi, olisi tieto tällaisesta kantautunut yleiseenkin tietoon, josta olisi jokin merkintä vieläkin löydettävissä. Kuten tiedossa on, on media varsin nälkäinen etsimään uutista kuin uutista, joka saattaisi kiinnostaa ihmisiä. Toisinaan sitä ihmettelee, miten tyhjänpäiväiset asiat pääsevät uutisotsikoihin, joten tuollainen tapaus olisi aivan varmasti ylittänyt uutiskynnyksen.”

Kuuntelitko tuon puheen? Siinähän kerrottiin, että mm lehdet kirjoittivat tästä ihmeestä. Sana levisi monin tavoin ja ihmisiä tuli saarelle sankoin joukoin katsomaan suurta ihmettä – kuolleista herännyttä ja parantunutta naista. Itselläni ei ole mitään syytä epäillä asiaa, mutta saat toki itse päättää, haluatko uskoa vai et. Heitän kuitenkin pohdittavaksi pari kysymystä: ”Miksi joku lähtisi valehtelmaan tällaisesta tapauksesta? Ja mitäs – vaikka se sinusta voisi kuulostaa uskomattomalta - jos se sittenkin on totta?” On vielä elossa olevia silminnäkijöitä, jotka voivat todistaa tämän ihmeen aitouden.

”Myös sinun läheisesi voivat kertoa tarinoita, joihin he saattavat syystä tai toisesta itsekin uskoa.”

Kyllä toki joku voisi lähteä satuilemaankin, mutta tässä oli useita silminnäkijätodistajia ja jostain vanhoista lehtiarkistoista varmasti vielä löytyisi tämä tapahtuma.

>>Kuuntelitko tuon puheen?>>

Kuuntelin kyllä.

>>Siinähän kerrottiin, että mm lehdet kirjoittivat tästä ihmeestä.>>

Oliko jotkut muut julkaisut kuin uskovien julkaisut? Mikä sanomalehti ja missä numerossa raportoi kuolleista herätetystä ihmisestä tosiasiana?

>>Sana levisi monin tavoin ja ihmisiä tuli saarelle sankoin joukoin katsomaan suurta ihmettä – kuolleista herännyttä ja parantunutta naista.>>

Niinhän tuo puhuja kertoi. Mutta samalla tavalla esimerkiksi muslimit kertovat heidän jumalansa tehneen ihmeitä:

http://samotalis.blogspot.fi/2008/09/allah-cured-womans-cancer.html

Samalla logiikalla sinun pitäisi nyt pystyä todistamaan, että tämä ihme ei ole todellinen. Pointtina tässä siis vain se, että kuka tahansahan voi väittää aivan mitä tahansa. Siksi niitä konkreettisia todisteita kaivattaisiinkin tällaisten poikkeuksellisten tapahtumien tueksi.

>>On vielä elossa olevia silminnäkijöitä, jotka voivat todistaa tämän ihmeen aitouden.>>

Meillä on myös aivan hyvin eläviä ja hengittäviä ihmisiä, jotka "todistavat" ufojen siepanneen heidät ja tehneen heille kaikenlaisia kokeita avaruusaluksissaan. Samoin meillä on elossa olevia todistajia, jotka voivat kertoa todistuksiaan enkelikanavoinneista, esi-isien todellisuudesta tai lukemattomien muiden henkiolentojen / jumalten todellisuudesta. Nämä kaikki eivät varmasti ole totta, vaikka meillä on elävien ihmisten henkilökohtainen todistus tällaisista asioista. Mikä siis tekisi juuri kristinuskoon liittyvistä "ihmeistä" oikeasti sen todellisempia?

>>Kuuntelitko tuon puheen?>>

Kuuntelin kyllä.

>>Siinähän kerrottiin, että mm lehdet kirjoittivat tästä ihmeestä.>>

Oliko jotkut muut julkaisut kuin uskovien julkaisut? Mikä sanomalehti ja missä numerossa raportoi kuolleista herätetystä ihmisestä tosiasiana?

>>Sana levisi monin tavoin ja ihmisiä tuli saarelle sankoin joukoin katsomaan suurta ihmettä – kuolleista herännyttä ja parantunutta naista.>>

Niinhän tuo puhuja kertoi. Mutta samalla tavalla esimerkiksi muslimit kertovat heidän jumalansa tehneen ihmeitä:

http://samotalis.blogspot.fi/2008/09/allah-cured-womans-cancer.html

Samalla logiikalla sinun pitäisi nyt pystyä todistamaan, että tämä ihme ei ole todellinen. Pointtina tässä siis vain se, että kuka tahansahan voi väittää aivan mitä tahansa. Siksi niitä konkreettisia todisteita kaivattaisiinkin tällaisten poikkeuksellisten tapahtumien tueksi.

>>On vielä elossa olevia silminnäkijöitä, jotka voivat todistaa tämän ihmeen aitouden.>>

Meillä on myös aivan hyvin eläviä ja hengittäviä ihmisiä, jotka "todistavat" ufojen siepanneen heidät ja tehneen heille kaikenlaisia kokeita avaruusaluksissaan. Samoin meillä on elossa olevia todistajia, jotka voivat kertoa todistuksiaan enkelikanavoinneista, esi-isien todellisuudesta tai lukemattomien muiden henkiolentojen / jumalten todellisuudesta. Nämä kaikki eivät varmasti ole totta, vaikka meillä on elävien ihmisten henkilökohtainen todistus tällaisista asioista. Mikä siis tekisi juuri kristinuskoon liittyvistä "ihmeistä" oikeasti sen todellisempia?

”Oliko jotkut muut julkaisut kuin uskovien julkaisut? Mikä sanomalehti ja missä numerossa raportoi kuolleista herätetystä ihmisestä tosiasiana?”

Se oli heidän paikallisissa sanomalehdissään. Ei siis uskovien julkaisuissa.

• uusi.luomus kirjoitti:

”Oliko jotkut muut julkaisut kuin uskovien julkaisut? Mikä sanomalehti ja missä numerossa raportoi kuolleista herätetystä ihmisestä tosiasiana?”

Se oli heidän paikallisissa sanomalehdissään. Ei siis uskovien julkaisuissa.

>>Se oli heidän paikallisissa sanomalehdissään. Ei siis uskovien julkaisuissa.>>

Tuossa 1990-luvun alkupuoliskolla Helsingin Sanomat - monien muiden sanomalehtien ohella - kirjoitteli jonkin verran väitetyistä ufo-kontakteista. Oli viljapeltokuvioita, salaliittoteorioita, väitettyjä kaappauksia ja Rauni Luukkaisen haastatteluja. Uskotko tällä persuteella, että ufot ovat todella vierailleet telluksellamme?

>>Se oli heidän paikallisissa sanomalehdissään. Ei siis uskovien julkaisuissa.>>

Tuossa 1990-luvun alkupuoliskolla Helsingin Sanomat - monien muiden sanomalehtien ohella - kirjoitteli jonkin verran väitetyistä ufo-kontakteista. Oli viljapeltokuvioita, salaliittoteorioita, väitettyjä kaappauksia ja Rauni Luukkaisen haastatteluja. Uskotko tällä persuteella, että ufot ovat todella vierailleet telluksellamme?

"Uskotko tällä persuteella, että ufot ovat todella vierailleet telluksellamme?"

En ole ufo-uskovainen, mutta en voi tietää varmuudella, onko ufoja olemassa vai ei.

Palatakseni vielä noihin kuolleista heräämisiin, niin Raamattu sanoo vielä asiasta näin:

"Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.' Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä.' Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen.' Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös.'" (Luuk 16:27-31)

• uusi.luomus kirjoitti:

"Uskotko tällä persuteella, että ufot ovat todella vierailleet telluksellamme?"

En ole ufo-uskovainen, mutta en voi tietää varmuudella, onko ufoja olemassa vai ei.

Palatakseni vielä noihin kuolleista heräämisiin, niin Raamattu sanoo vielä asiasta näin:

"Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.' Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä.' Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen.' Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös.'" (Luuk 16:27-31)

>>En ole ufo-uskovainen, mutta en voi tietää varmuudella, onko ufoja olemassa vai ei.>>

Tähän onkin helppo kiteyttää oma ajatteluni: en ole uskovainen, ja vaikka en voikaan todistaa, ettei jumalaa ole olemassa, en näe mitään syytä ottaa huomioon hänen olemassaoloaan elämässäni. Kuten et sinäkään ufo-humanoidien olemassaoloa.

• kannattaisi miettiä

Voipa olla että jos Jumala sattuisi olemaan niin tälläinen humpuuki kuin kielillä puhuminen ja sen merkityksen korostaminen ja tärkeämpien asioiden unohtaminen olisi jopa pilkkaa ja syntiä.

• xyfg

Kielillä puhuminen on yksi taikauskoisen ajan jäänne joka tarjoaa lähinnä vapaitten suuntien suggeroivissa kokoustunnelmissa huumeen kaltaista lumetta lähimmäisen rakkaudesta osattomaksi jääneelle ja sitä toiselle tarjoamaan pystymättömälle ihmiselle.

• Jeesuksen viha

TV7 kanavan alkuaikoina tuli suomalainen lähetys jossa kaljupäinen mies kaverinsa kanssa puhui kielillä. Se meni jotenkin näin:

"Glöää glöää glää glää öälgälälä tsiuviudiu völägälälä.."

Jotkut kys. kanavan katsojista ihan oikeasti uskoivat että näillä kahdella miehellä oli kielilläpuhumisen armonlahjat.

• ihminen.....
      • ihminen.....

Linkin jonka lähetin..on kaksi videota siellä sivulla, sanoin ensin yksi, mutta niitä onkin kaksi.

• ihminen.....
        ihminen..... kirjoitti:

Linkin jonka lähetin..on kaksi videota siellä sivulla, sanoin ensin yksi, mutta niitä onkin kaksi.

Videot liittyvät samaan tapahtuneeseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2224
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      24
      1780
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1435
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      109
      1264
    5. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1229
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      944
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      864
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe